Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 07 Feb 2024, 19:22
Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Pozdrav ljudi, imam jedan naizgled neresiv/cudan problem.
U pitanju je temperatura izduvnih gasova ili ti (EGT) sensor 1, bank 1 - range/performance problem - greska P2080
U principu blinkaju grejaci prilikom prvog paljenja i nakon desetak dana potvrdi sa Check Engine.
Majstor je pre 2,3 meseca zamenio taj senzor, stavio sam Bosch-ov kao i prethodni sto je bio unutra i problem je bio resen.
ALI, evo nakon par meseci opet mi se javlja ista greska sa istim problemom, pa mi nije jasno kako kad je senzor/sonda bukvalno nova i sta moze da tu bude uzrok problema...
Gledao sam na delfiju stanje DPF-a i pise da je zaprljan samo 6%, auto radi najnormalnije, ne baca crn dim, nista, sve full.
Majstor se pravi lud, u fazonu ne znam sta da ti kazem blabla, drugim recima boli ga k... iako mi je rekao prilikom zamene senzora da ne uzimam kineske jeftine oko 5K sto kostaju (crkavaju brzo), nego da uzmem kvalitetnije i eto.. dao ¬100EUR za senzor i dalje sam u problemu.
Ako je neko imao slicna iskustva, sta bi tu mogao da bude uzrok
U pitanju je temperatura izduvnih gasova ili ti (EGT) sensor 1, bank 1 - range/performance problem - greska P2080
U principu blinkaju grejaci prilikom prvog paljenja i nakon desetak dana potvrdi sa Check Engine.
Majstor je pre 2,3 meseca zamenio taj senzor, stavio sam Bosch-ov kao i prethodni sto je bio unutra i problem je bio resen.
ALI, evo nakon par meseci opet mi se javlja ista greska sa istim problemom, pa mi nije jasno kako kad je senzor/sonda bukvalno nova i sta moze da tu bude uzrok problema...
Gledao sam na delfiju stanje DPF-a i pise da je zaprljan samo 6%, auto radi najnormalnije, ne baca crn dim, nista, sve full.
Majstor se pravi lud, u fazonu ne znam sta da ti kazem blabla, drugim recima boli ga k... iako mi je rekao prilikom zamene senzora da ne uzimam kineske jeftine oko 5K sto kostaju (crkavaju brzo), nego da uzmem kvalitetnije i eto.. dao ¬100EUR za senzor i dalje sam u problemu.
Ako je neko imao slicna iskustva, sta bi tu mogao da bude uzrok
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Možda opet senzor.
https://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=71120.0
https://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=71120.0
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 07 Feb 2024, 19:22
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
mali update,
zamenio sam opet senzor/sondu i posle 3,4 dana opet isto
Sta sam primetio tj. sta mi je proslo kroz glavu, auto ima grejace sedista i koristim ih poprilicno, igrom slucaja sad je vreme toplije i nisam ih palio nekih 10,15 dana i nikakve lampice nisu iskakale. Uzmem upalim grejace pre 2,3 dana cisto da potvrdim teoriju i nema da fali, sledeci dan pri prvom paljenju krenu lampice opet sa istom greskom za sondu...
Ne mogu da tvrdim da je to, ali definitvno ima neke povezanosti, nesto se tu sje*alo, sad sta 'bem li ga, vozio sam najnormalnije 2 godine sa grejacima sedista, nikad problem nisam imao vezan za iste.
Testiracu narednih mesec dana bez grejaca sedista, pa da vidimo
zamenio sam opet senzor/sondu i posle 3,4 dana opet isto
Sta sam primetio tj. sta mi je proslo kroz glavu, auto ima grejace sedista i koristim ih poprilicno, igrom slucaja sad je vreme toplije i nisam ih palio nekih 10,15 dana i nikakve lampice nisu iskakale. Uzmem upalim grejace pre 2,3 dana cisto da potvrdim teoriju i nema da fali, sledeci dan pri prvom paljenju krenu lampice opet sa istom greskom za sondu...
Ne mogu da tvrdim da je to, ali definitvno ima neke povezanosti, nesto se tu sje*alo, sad sta 'bem li ga, vozio sam najnormalnije 2 godine sa grejacima sedista, nikad problem nisam imao vezan za iste.
Testiracu narednih mesec dana bez grejaca sedista, pa da vidimo
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Ti grejaci su veliki potrosaci struje, mozda te zaza akumulator ili alternator.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Moguce da ti akumulator slabi, pa polako izbacuje nevezane greske. Izmeri napon na aku ujutropre prvog paljenja.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 07 Feb 2024, 19:22
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Ipak nema veze sa grejacima sedista, izbacuje gresku i dalje a grejaci sedista nisu korisceni uopste.
Rece mi jedan elektronicar da izbacuje gresku zato sto mora original njegova lambda sonda da se ubaci, jer kompjuter samo nju moze da ocita kao, ostale ne...
Mis'im ono.. sta se podrazumeva pod "original" nije da sam kupio jeftinu neku pa ubacio... Bio je Bosch unutra, stavljena isto Bosch-ova sonda.
Gledam "original" polovne po oglasima ¬50,60eur al' opet skeptican sam sto se tice te price original/neoriginal, da l' to uopste pije vodu? Nije skupo polovno uzeti ako ce zaista da resi problem, samo ne bih da bacam pare uzalud opet...
Rece mi jedan elektronicar da izbacuje gresku zato sto mora original njegova lambda sonda da se ubaci, jer kompjuter samo nju moze da ocita kao, ostale ne...
Mis'im ono.. sta se podrazumeva pod "original" nije da sam kupio jeftinu neku pa ubacio... Bio je Bosch unutra, stavljena isto Bosch-ova sonda.
Gledam "original" polovne po oglasima ¬50,60eur al' opet skeptican sam sto se tice te price original/neoriginal, da l' to uopste pije vodu? Nije skupo polovno uzeti ako ce zaista da resi problem, samo ne bih da bacam pare uzalud opet...
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Otkdu sada lambda sonda u priči?
U temi je u uvodu bila reč o sondi temperature izduva.
A originalni senzor podrazumeva da se stavlja model koji je za taj motor/ vozilo namenjen, ništa ne znači što je Bosch proizvodjač jer on pravi desetine senzora koji se medjusobno razlikuju a iste su funkcije, (isti naziv sonde ali su različiti kataloški brojevi).
Ne mora da bude Bosch, i drugi proizvodjači prave OEM senzore kojiu su adekvatno kvalitetni.
Računari u vozilu su kalibrisani/ programirani za tačno odredjene modele senzora, ako odstupaju vrednosti koje daju senzori biće preko samodijagnostike prijavljena greška očitavanja tog nekog parametra.
U temi je u uvodu bila reč o sondi temperature izduva.
A originalni senzor podrazumeva da se stavlja model koji je za taj motor/ vozilo namenjen, ništa ne znači što je Bosch proizvodjač jer on pravi desetine senzora koji se medjusobno razlikuju a iste su funkcije, (isti naziv sonde ali su različiti kataloški brojevi).
Ne mora da bude Bosch, i drugi proizvodjači prave OEM senzore kojiu su adekvatno kvalitetni.
Računari u vozilu su kalibrisani/ programirani za tačno odredjene modele senzora, ako odstupaju vrednosti koje daju senzori biće preko samodijagnostike prijavljena greška očitavanja tog nekog parametra.
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 07 Feb 2024, 19:22
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
pa vidi,
Senzor 1 temperature izduvnih gasova na Bank 1 se nalazi unutar lambda sonde (to su reci mehanicara)
to je ova sonda:
deo je porucen po VIN broju ali eto.. i dalje sam u problemu
Senzor 1 temperature izduvnih gasova na Bank 1 se nalazi unutar lambda sonde (to su reci mehanicara)
to je ova sonda:
deo je porucen po VIN broju ali eto.. i dalje sam u problemu
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
To su 2 (dve) različite sonde i potpuno su različite i funkcije i različite dijagnostike.
Obično su 2 sonde razdvojene i po poziciji postavljanja mada mogu da budu 2 sonde u jednom kućištu a sa slike se ne vidi koliko ima žica u konektoru.
Ako je naručena sonda prema broju šasije onda je to to, a za problem potrebno je da se dovrši dijagnostika problema.
Obično su 2 sonde razdvojene i po poziciji postavljanja mada mogu da budu 2 sonde u jednom kućištu a sa slike se ne vidi koliko ima žica u konektoru.
Ako je naručena sonda prema broju šasije onda je to to, a za problem potrebno je da se dovrši dijagnostika problema.
- dag81
- Postovi: 7292
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Nedavno sam menjao sondu na BMWu 3 god star. Imao sam dobrog dijagnosticara online , rekao koja je, kupio original(200€) sam zamenio i to je to. A ima ih vazda.
Nisam imao nikakve nus pojave, osim check lampice.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Nisam imao nikakve nus pojave, osim check lampice.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 07 Feb 2024, 19:22
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
ovo sto je zamenio ima 5 zica
I ja sam bio sumnjicav ali sve vise mislim da me je majstor preje*ao malo, da je zamenio pogresan senzor.. preciznije zamenio mi je lambda sondu i uverio da je to to, a po svemu sudeci nije.
Moram slikovito da pokazem sta je zamenio, pa ako ima neko da mi pokaze koji je senzor od ovih sa slike taj sto je meni u problemu.
drugim recima koji je od ovih EGT sensor 1, bank 1 - senzor temperature izduvnih gasova
Slike
On je meni zamenio ovaj treci senzor skroz na dnu
To je ovaj svetlo sivi kabal sto ide s desna na levo
i sam senzor se srafi ovde
Tu gde se srafi taj sivi sto je zamenjen, pored paralelno ima jos jedna sondica/senzor (ne znam sta je) i pratio sam njen kabal skroz do konektora koji se nalazi tacno iza ovih senzora sa prve slike
A sam deo koji meni treba i zbog cega sam gotovo siguran da mi je zamenio pogresan senzor izgleda ovako
ima 2 zice, i deluje mi da je neki od ovih sa prve slike (osim skroz donjeg sa 5 zica sto je zamenjen) ili ovaj sto se nalazi iza vertikale sto je na poslednjoj slici, cak i iste konektore imaju.
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
ima 2 zice,
Ovako izgleda EGT senzor obično. Multimetrom se lako i proveri, otpornost se menja sa temepraturom (zagreje se vrh upaljačem i prati omska vrednosti).
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 07 Feb 2024, 19:22
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Resen problem.
prvi "majstor" je zamenio lambdu koja je bila potpuno ispravna...
Otisao sam kod drugog (jeste da naplacuju po satu papreno), ali resili su za 2h, stavljen Hitachi/Hueco senzor oko 12K kosta.
Ako neko bude imao slican problem, lokacija senzora je pre katalizatora i nalazi se izmedju motora i pozarnog zida kabine vozila - skroz dole pri dnu, jako je nepristupacno.
To je ovaj senzor sa crnim konektorom u sredini (EGT - Sensor 1, Bank 1)
prvi "majstor" je zamenio lambdu koja je bila potpuno ispravna...
Otisao sam kod drugog (jeste da naplacuju po satu papreno), ali resili su za 2h, stavljen Hitachi/Hueco senzor oko 12K kosta.
Ako neko bude imao slican problem, lokacija senzora je pre katalizatora i nalazi se izmedju motora i pozarnog zida kabine vozila - skroz dole pri dnu, jako je nepristupacno.
To je ovaj senzor sa crnim konektorom u sredini (EGT - Sensor 1, Bank 1)
Re: Audi A3 2006 2.0 TDI 103kW - Problem P2080
Dobro da je rešeno.
A bilo je jasno od samog početka, moj prvi post je upravo potencirao EGT sondu.
A bilo je jasno od samog početka, moj prvi post je upravo potencirao EGT sondu.