Pitanje u vezi amortizera
Pitanje u vezi amortizera
Pozdrav svima, zanima me da li neko ima iskustva u vezi istrosenosti amortizera, bio sam u jednom servisu gde su mi proveravali stanje amortizera (slika u prilogu), prednja dva na 50%, zadnja dva na 63-64%. E sad u servisu su mi rekli da nema sta da menjam(sve je ok), probali su auto nista ne lupa, ne udara itd. Ja ipak mislim da treba nesto da se uradi jer je auto stvarno mnogo tvrd, svaka se manja neravnina oseca, rupe da ne komentarisem. Auto je mini cooper s r53(sam auto jeste fabricki tvrd i sve to stoji, ali on ne upija ni najmanje neravnine), ima opciju po njegovoj opremi S228A-Sports suspension settings Plus, samo ako neko moze da mi prokomentarise ove brojke sto su u procentima da li je ok ili nije i da li treba menjati amortizere ?
Re: Pitanje u vezi amortizera
Ne zna se nikad koja je referentna vrednost, te takvi testovi ne služe ničemu.
Re: Pitanje u vezi amortizera
To je ok ako je tvd, ne valja kad skakuce, ljlulja, pliva ...
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pitanje u vezi amortizera
S obzirom da Corsa ima sportsko oslanjanje, ograničen sam na sledeće marke koje imaju takve amortizere:
Ridex
Bilsten
Sachs
Optimal
Monroe
ili može da se uzme Kayaba za nesportsko vešanje? Da zamenim i federe i amortizere?
Ridex
Bilsten
Sachs
Optimal
Monroe
ili može da se uzme Kayaba za nesportsko vešanje? Da zamenim i federe i amortizere?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Pitanje u vezi amortizera
Kako mislis nesportsko vesanje?
Sva vesanja su ista na jednom autu prakticno a male razlike su u odabranom podesavanju.
Ako mislis na podesenost stepena prigusenja raznih modela amortizera to imaju gotovo svi proizvodjaci pa mozes da odaberes model koji ti odgovara.
Kayaba je ok ali ako vec imas Bilstein na primer sto bi dalje trazio.
Crni BIlsterin ako hoces normalno ponasanje, zuti Bilstein ako hoces sportski ostro ponasanje tj tvrdju reakciju.
Ako bas imas zivaca za podesavanje, para i viska vremena mozda pogledas Koni.
Opruge ne menjas, to nema veze sa amortizerima a ako odlucis da menjas i opruge dobro proveri i proracunaj nove uglove tockova. I sta time dobijas a sta gubis, i kako ti ta promena odgovara.
Inace termin sportsko fabricko vesanje obicno znaci da su malo ostrije podeseni uglovi vesanja i da su opruge krace 10-15mm tj toliko je spusten auto u odnosu na standard verziju.
Zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca koliko agresivno idu pri toj "sportskoj" opciji kada se narucuje na novom autu ali generalno moje iskustvo da su nijanse u pitanju koje se i ne osete u redovnoj normalnoj voznji.
Sva vesanja su ista na jednom autu prakticno a male razlike su u odabranom podesavanju.
Ako mislis na podesenost stepena prigusenja raznih modela amortizera to imaju gotovo svi proizvodjaci pa mozes da odaberes model koji ti odgovara.
Kayaba je ok ali ako vec imas Bilstein na primer sto bi dalje trazio.
Crni BIlsterin ako hoces normalno ponasanje, zuti Bilstein ako hoces sportski ostro ponasanje tj tvrdju reakciju.
Ako bas imas zivaca za podesavanje, para i viska vremena mozda pogledas Koni.
Opruge ne menjas, to nema veze sa amortizerima a ako odlucis da menjas i opruge dobro proveri i proracunaj nove uglove tockova. I sta time dobijas a sta gubis, i kako ti ta promena odgovara.
Inace termin sportsko fabricko vesanje obicno znaci da su malo ostrije podeseni uglovi vesanja i da su opruge krace 10-15mm tj toliko je spusten auto u odnosu na standard verziju.
Zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca koliko agresivno idu pri toj "sportskoj" opciji kada se narucuje na novom autu ali generalno moje iskustvo da su nijanse u pitanju koje se i ne osete u redovnoj normalnoj voznji.
Re: Pitanje u vezi amortizera
Sportfahrwerk
Sportsko vesanje je obicno nize 2-3cm, a toliko tolerisu i standardni amortizeri. Kod amortizera za sportsko vesanje, razlika u odnosu na standardne je u vecini slucajeva samo u duzini klipa.
Bisltein ili Sachs. Bilstein B6 (zuti) su osetno skuplji, jedno 4-5x u odnosu na standardne.
Sportsko vesanje je obicno nize 2-3cm, a toliko tolerisu i standardni amortizeri. Kod amortizera za sportsko vesanje, razlika u odnosu na standardne je u vecini slucajeva samo u duzini klipa.
Bisltein ili Sachs. Bilstein B6 (zuti) su osetno skuplji, jedno 4-5x u odnosu na standardne.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pitanje u vezi amortizera
u subotu imam zakazano, pa ću videti sa šefom servisa šta kaže.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pitanje u vezi amortizera
Žuti su 3x skuplji od crnih, tj. crni su 100 eura, a žuti 300 eura par.
Zašto da ne menjam opruge? Mislim da nema veze ni sa čim kad menjam opruge. Verovatno su još uvek fabričke, auto gazi 152k km, pa i njih da zamenim: 30 eura par.
Zašto da ne menjam opruge? Mislim da nema veze ni sa čim kad menjam opruge. Verovatno su još uvek fabričke, auto gazi 152k km, pa i njih da zamenim: 30 eura par.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Pitanje u vezi amortizera
Opruge ne menjas u smislu zamene za neki drugi model (krace, duze, mekse, tvrdje) osim ako znas tacno sta trazis i zelis da postignes zamenom.
Pa sta ako su presle 150k, to je nista. Klasicne opruge traju bar 500k minimum osim ako nije neka greska u konstrukciji/izradi.
Samo sam do sada cuo da Mercedesi imaju problema sa kvalitetom opruga. Ne znam da iko to menja tek tako zbog kilometraze.
Jedino sto sam menjao su vazdusne opruge (tzv vazdusno vesanje gde se pohaba gumeni deo vazdusnog jastuka, postane porozno i ispuca) koje su izdrzale negde 8 godina iako je mala kilometraza u pitanju.
Nesto mi malo 30 eura za par originalnih opruga. Mislim da su fabricke veci kvalitet od nekakvih zamenskih pa ih ja ne bih menjao ako su ispravne.
Ako ostro vozis zuti Bilstein je obicno preporuka, jeste da kosta ali ime Bilstein oduvek kosta vise od drugih.
Pa sta ako su presle 150k, to je nista. Klasicne opruge traju bar 500k minimum osim ako nije neka greska u konstrukciji/izradi.
Samo sam do sada cuo da Mercedesi imaju problema sa kvalitetom opruga. Ne znam da iko to menja tek tako zbog kilometraze.
Jedino sto sam menjao su vazdusne opruge (tzv vazdusno vesanje gde se pohaba gumeni deo vazdusnog jastuka, postane porozno i ispuca) koje su izdrzale negde 8 godina iako je mala kilometraza u pitanju.
Nesto mi malo 30 eura za par originalnih opruga. Mislim da su fabricke veci kvalitet od nekakvih zamenskih pa ih ja ne bih menjao ako su ispravne.
Ako ostro vozis zuti Bilstein je obicno preporuka, jeste da kosta ali ime Bilstein oduvek kosta vise od drugih.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pitanje u vezi amortizera
Ne, zeznuo sam se, 30 eura su komad Kayaba. Dakle 40 eura skuplji Bilstein za par. Vredi li te razlike uopšte? Crne boje Bilstein.
Znaš kako, mene će svakako da košta para dok oni skinu stare amortizere sa tih opruga i montiraju nove na te opruge. Satnica će da ide, a za te pare skoro da imam nove opruge.
Recimo rodjak menjao na Audiu amortizere i opruge, nikakve dalje probleme nije imao. Trebalo je da pitam ovog lika, ali zaboravio sam.
Znaš kako, mene će svakako da košta para dok oni skinu stare amortizere sa tih opruga i montiraju nove na te opruge. Satnica će da ide, a za te pare skoro da imam nove opruge.
Recimo rodjak menjao na Audiu amortizere i opruge, nikakve dalje probleme nije imao. Trebalo je da pitam ovog lika, ali zaboravio sam.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Pitanje u vezi amortizera
Ja sam uzeo prosle godine sva 4 crni Bilstein i ok su, za nijansu losije upijaju od originalnih. A moze da bude i subjektivni osecaj jer su se stari naravno pohabali tokom vremena.
Zasto bi amortizere skidali sa opruga, kakav je to cudan sistem kod tebe?
Obicno je amortizer smesten unutar McPherson opruzne noge i nema dodira sa oprugom.
Ni sa Kayabom ni Bilsteinom nema greske, obe su dobro poznate i kvalitetne marke.
Zasto bi amortizere skidali sa opruga, kakav je to cudan sistem kod tebe?
Obicno je amortizer smesten unutar McPherson opruzne noge i nema dodira sa oprugom.
Ni sa Kayabom ni Bilsteinom nema greske, obe su dobro poznate i kvalitetne marke.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pitanje u vezi amortizera
Postavio sam tajming
https://youtu.be/5jBwcvvFLk4?t=210
https://youtu.be/5jBwcvvFLk4?t=210
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Pitanje u vezi amortizera
Ja sam cuo za lose iskustvo za KYB oprugama, vise puta. Problem je taj da auto bude visi nego sa fabrickim, ispravnim oprugama, u jednom slucaju je bio osetno visi 3-4cm, a kupljene su po katalogu.
Zadnje opruge sam menjao na Alfi kad sam menjao amortizere, kad vec menjam, da promenim o istom trosku, a stare opruge su bile malo losije. Uzeo sam Lesjofors opuge, KYB amortizere, nemam zamerki, posle zamene amortizera i opruga osetna razlika, auto potpuno drugacije upija neravnine, nema skakutanja kada je opterecen zadnji kraj. Sto ne razmislis o Eibach pro kit oprugama?
Ako je KYB 30 evra komad, tu negde je i set Eibach oprruga, moze biti i jeftiniji.
Zadnje opruge sam menjao na Alfi kad sam menjao amortizere, kad vec menjam, da promenim o istom trosku, a stare opruge su bile malo losije. Uzeo sam Lesjofors opuge, KYB amortizere, nemam zamerki, posle zamene amortizera i opruga osetna razlika, auto potpuno drugacije upija neravnine, nema skakutanja kada je opterecen zadnji kraj. Sto ne razmislis o Eibach pro kit oprugama?
Ako je KYB 30 evra komad, tu negde je i set Eibach oprruga, moze biti i jeftiniji.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pitanje u vezi amortizera
Sad gledam cene Eibach-a. Isto kao i Bilstein, 50 eura po komadu.
Opet je glupo da ulažem toliko u prednje vešanje, a pozadi ostaje isto.
Sad si me zbunio za KYB federe a korak sam od naručivanja, samo još da izaberem kočionu tečnost:
Opet je glupo da ulažem toliko u prednje vešanje, a pozadi ostaje isto.
Sad si me zbunio za KYB federe a korak sam od naručivanja, samo još da izaberem kočionu tečnost:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Pitanje u vezi amortizera
Au, komplet McPherson sistem se menja na Corsi.
Rešenje za koje sam mislio da je otišlo u muzej.
Retko se radi tako velika popravka, jednom u radnom veku auta obično je interval pa bih ja na tvom mestu uzeo najbolje što je u ponudi, verovatno Bilstein.
Rešenje za koje sam mislio da je otišlo u muzej.
Retko se radi tako velika popravka, jednom u radnom veku auta obično je interval pa bih ja na tvom mestu uzeo najbolje što je u ponudi, verovatno Bilstein.