Servis automatskog menjača

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23825
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 15 Avg 2018, 11:25

Ukoliko je istorija odrzavanja nepoznata, ja bih svakako tu ispustio ulje i nasuo novo, ako je jako prljavo cak bih i dva puta zamenio. Pitanje da li neko to i radi u Srbiji, ali ja bih licno tu i hlanjak menjaca (izmenjivac toplote) isprao.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Maksimus
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Servis automatskog menjača

Post od Maksimus » 15 Avg 2018, 12:09

Obicno je za automatike 60k servisni interval.
Ta prica o "ne diraj nista ako radi" je jako rasprostranjena,a meni zvuci kao da neko kaze nemoj da radis mali servis ako radi kako treba :mrgreen:
Odradi flush sistema(ispere se menjac pa se onda ubaci novo ulje) i miran si.

Korisnikov avatar
Marconi77
Postovi: 9
Pridružio se: 26 Mar 2015, 10:39

Re: Servis automatskog menjača

Post od Marconi77 » 15 Avg 2018, 12:20

Apsolutno se slažem, samo kompletno ispiranje može lepo da očisti menjač od taloga

ftj
Postovi: 13088
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ftj » 15 Avg 2018, 12:23

@maksimus

To za dsg mozda(i to 65k kolko se secam), za klasicne automatike apsolutno nema smisla raditi cesce od 150k km a i tu se vode diskusije da li koristi ili ne.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od Vladapetr » 15 Avg 2018, 12:31

Koji automatici danas su "klasični"? U Sharanu je svakako DSG.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23825
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 15 Avg 2018, 12:34

ftj je napisao:
15 Avg 2018, 12:23
@maksimus

To za dsg mozda(i to 65k kolko se secam), za klasicne automatike apsolutno nema smisla raditi cesce od 150k km a i tu se vode diskusije da li koristi ili ne.
Ima smisla, jer jako zavisi koji je tip menjaca i gde se vozi i narocito koliko je ciklusa prosao za tih 100 ili 150kkm. Ford pise 150k milja za zamenu ulja, ali sitnim slovima pise ukoliko je voznja nestandardna, a to je grad, vuca prikolice, prasnjavi putevi, itd, onda ide 30k milja. Apsolutno nije isto koliko ce se naslaga stvoriti gradskom voznjom i autoputem. AP je daleko manje opterecenje ako se non stop ne ubrzava kao manijak, vec se odrzava neka brzina. Cim se ulje cesto i jako zagreva to ubija ulje, proizvodjaci pisu kojesta da je lifetime i slicno, ali cim frikcioni materijal kontaminira ulje ocigledno je da to bas nije tako jednostavno. To mozda ne treba da menja prvi vlasnik od 0 do 100000 za 5-6 godina, ja za dalje ne bih reskirao, narocito na autu od 10+ godina.
Vladapetr je napisao:
15 Avg 2018, 12:31
Koji automatici danas su "klasični"? U Sharanu je svakako DSG.
Sa pretvaracem momenta/torque converterom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Maksimus
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Servis automatskog menjača

Post od Maksimus » 15 Avg 2018, 12:56

Zavisi od slucaja do slucaja.
Npr zf8 kazu da je "lifetime",dsg je 60k(bar moj),na santa feu sam radio na 70k(klasican torque converter). Ne znam koji je njemu interval(vise od 70k sigurno) ali je stajao neko vreme pa nisam hteo da razmisljam. A i oni obicno kazu "check transsmision oil at" pa npr 40k(dal se ogradjuju-sta li vec).

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23825
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 15 Avg 2018, 13:01

Zf8HP je isto torque converter. Na BMW su pocetkom 2000-ih jos lepili lifetime fluid, u servisu smo radili ko zna koliko takvih menjaca (GM menjac na X5 recimo), svi izgoreli, ubijeni, ulje crno kao blato. Najvise se tu zagadi hidro blok koji komanduje celim menjacem, i kad se ti elektroventili zagade opiljcima i prasinom od frikcionog materijala menjac samo pocne da gubi kontrolu, onda krece fleranje, kliznje lupanje. Onda ko ima srece resi veliki deo problema zamenom ventila, ko nema srece radi menjac. Ja bih uvek pre zamenio ulje ako vec menjac radi kako treba a uzeo sam ga od ko zna koga. Nije to mozda danas jeftino, znam da na BMW 6HP je plasticni karter-filter bio oko 200e, ulje litra BMW original oko 20e, to je bilo tamo 2011-12 kad sam radio u servisu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9885
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis automatskog menjača

Post od Ivan » 15 Avg 2018, 13:17

Lifetime obično znači Dužina garancije, a posle jbg

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2353
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od Skipper » 15 Avg 2018, 14:16

Vladapetr je napisao:Koji automatici danas su "klasični"? U Sharanu je svakako DSG.
Evo ga klasičan automatik na mom nissanu
Planiram redovan servis u narednim mesecima, cena u ovlašćenom servisu je 32000 rsd, 8l ulja, filter, dihtung kartera i 4 radna sata.
Slika

tapatalk pro @ h7l


ljubitelj
Postovi: 10667
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 15 Avg 2018, 16:57

Zamena ATF ulja u automatiku je obavezna.
Ma šta se ranije pričalo o lifetime to se pokazalo netačno pa je i povučeno a umesto toga ponovo uveden obavezni interval zamene.
Zavisno od menjača, ulja (mineralno ili sinetičko) a naročito od načina upotrebe menjača (gradska vožnja sa mnogo šaltanja i time više trošenja lamelica) i temperature ulja interval se kreće od 60k km do 80k km za mineralna uz maksimum do 120k km za sintetiku.

Kritično je važno da se zamenom ulja dobro ispere hidro blok od taloga, zato se radi flush a ne samo ispuštanje i sipanje par litara ulja.

FIlter se u automaticima ne menja, nekada je bila takva preporuka pa je nakon loših efekata izbačena tako da se danas filteri unutar hidro bloka ne menjaju već samo eksterni ako menjač ima takav.

U praksi, preskakanje zamene ulja znači sigurnu ubrzanu smrt automatika, po pravilu uz retke izuzetke da neki izdrži bez zamene 400+k km što je inače tipični minimum rada automatika.

Sve se odnosi na klasični automatik, sa konverterom.

ftj
Postovi: 13088
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ftj » 15 Avg 2018, 17:24

Gde se nalaze te preporuke, izmene, uputstva da se filteri ne menjaju, daj neke izvore.

ljubitelj
Postovi: 10667
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 15 Avg 2018, 17:27

U svakom servisnom uputstvu proizvodjača menjača i samih vozila. Kao i update-ima koji redovno izlaze. Za svaki pojedinačni model menjača postoji uputstvo u kome piše sve, pa i to.
Servisna uputstva su dostupna svim ovlašćenim serviserima a i znatan broj se može naći na internetu po privatnim ili sajtovima servisa.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od Vladapetr » 15 Avg 2018, 17:32

Dakle, nemaš izvor.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Mikka
Postovi: 80
Pridružio se: 19 Sep 2013, 23:36
Lokacija: Bgd

Re: Servis automatskog menjača

Post od Mikka » 15 Avg 2018, 17:55

Za neke menjace fabrika kaze da se ulje ne menja. Konkretno EDC kod Renault-a.

Oznaka menjaca je GETRAG 6DCT250

http://www.getrag.com/media/products/po ... DCT250.pdf

Kakva su iskustva strucnjaka u odrzavanju/servisiranju ovog menjaca?

Odgovori