Servis automatskog menjača
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Ukoliko je istorija odrzavanja nepoznata, ja bih svakako tu ispustio ulje i nasuo novo, ako je jako prljavo cak bih i dva puta zamenio. Pitanje da li neko to i radi u Srbiji, ali ja bih licno tu i hlanjak menjaca (izmenjivac toplote) isprao.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Obicno je za automatike 60k servisni interval.
Ta prica o "ne diraj nista ako radi" je jako rasprostranjena,a meni zvuci kao da neko kaze nemoj da radis mali servis ako radi kako treba
Odradi flush sistema(ispere se menjac pa se onda ubaci novo ulje) i miran si.
Ta prica o "ne diraj nista ako radi" je jako rasprostranjena,a meni zvuci kao da neko kaze nemoj da radis mali servis ako radi kako treba
Odradi flush sistema(ispere se menjac pa se onda ubaci novo ulje) i miran si.
Re: Servis automatskog menjača
Apsolutno se slažem, samo kompletno ispiranje može lepo da očisti menjač od taloga
Re: Servis automatskog menjača
@maksimus
To za dsg mozda(i to 65k kolko se secam), za klasicne automatike apsolutno nema smisla raditi cesce od 150k km a i tu se vode diskusije da li koristi ili ne.
To za dsg mozda(i to 65k kolko se secam), za klasicne automatike apsolutno nema smisla raditi cesce od 150k km a i tu se vode diskusije da li koristi ili ne.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Servis automatskog menjača
Koji automatici danas su "klasični"? U Sharanu je svakako DSG.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Ima smisla, jer jako zavisi koji je tip menjaca i gde se vozi i narocito koliko je ciklusa prosao za tih 100 ili 150kkm. Ford pise 150k milja za zamenu ulja, ali sitnim slovima pise ukoliko je voznja nestandardna, a to je grad, vuca prikolice, prasnjavi putevi, itd, onda ide 30k milja. Apsolutno nije isto koliko ce se naslaga stvoriti gradskom voznjom i autoputem. AP je daleko manje opterecenje ako se non stop ne ubrzava kao manijak, vec se odrzava neka brzina. Cim se ulje cesto i jako zagreva to ubija ulje, proizvodjaci pisu kojesta da je lifetime i slicno, ali cim frikcioni materijal kontaminira ulje ocigledno je da to bas nije tako jednostavno. To mozda ne treba da menja prvi vlasnik od 0 do 100000 za 5-6 godina, ja za dalje ne bih reskirao, narocito na autu od 10+ godina.
Sa pretvaracem momenta/torque converterom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Zavisi od slucaja do slucaja.
Npr zf8 kazu da je "lifetime",dsg je 60k(bar moj),na santa feu sam radio na 70k(klasican torque converter). Ne znam koji je njemu interval(vise od 70k sigurno) ali je stajao neko vreme pa nisam hteo da razmisljam. A i oni obicno kazu "check transsmision oil at" pa npr 40k(dal se ogradjuju-sta li vec).
Npr zf8 kazu da je "lifetime",dsg je 60k(bar moj),na santa feu sam radio na 70k(klasican torque converter). Ne znam koji je njemu interval(vise od 70k sigurno) ali je stajao neko vreme pa nisam hteo da razmisljam. A i oni obicno kazu "check transsmision oil at" pa npr 40k(dal se ogradjuju-sta li vec).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Zf8HP je isto torque converter. Na BMW su pocetkom 2000-ih jos lepili lifetime fluid, u servisu smo radili ko zna koliko takvih menjaca (GM menjac na X5 recimo), svi izgoreli, ubijeni, ulje crno kao blato. Najvise se tu zagadi hidro blok koji komanduje celim menjacem, i kad se ti elektroventili zagade opiljcima i prasinom od frikcionog materijala menjac samo pocne da gubi kontrolu, onda krece fleranje, kliznje lupanje. Onda ko ima srece resi veliki deo problema zamenom ventila, ko nema srece radi menjac. Ja bih uvek pre zamenio ulje ako vec menjac radi kako treba a uzeo sam ga od ko zna koga. Nije to mozda danas jeftino, znam da na BMW 6HP je plasticni karter-filter bio oko 200e, ulje litra BMW original oko 20e, to je bilo tamo 2011-12 kad sam radio u servisu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Evo ga klasičan automatik na mom nissanuVladapetr je napisao:Koji automatici danas su "klasični"? U Sharanu je svakako DSG.
Planiram redovan servis u narednim mesecima, cena u ovlašćenom servisu je 32000 rsd, 8l ulja, filter, dihtung kartera i 4 radna sata.
tapatalk pro @ h7l
Re: Servis automatskog menjača
Zamena ATF ulja u automatiku je obavezna.
Ma šta se ranije pričalo o lifetime to se pokazalo netačno pa je i povučeno a umesto toga ponovo uveden obavezni interval zamene.
Zavisno od menjača, ulja (mineralno ili sinetičko) a naročito od načina upotrebe menjača (gradska vožnja sa mnogo šaltanja i time više trošenja lamelica) i temperature ulja interval se kreće od 60k km do 80k km za mineralna uz maksimum do 120k km za sintetiku.
Kritično je važno da se zamenom ulja dobro ispere hidro blok od taloga, zato se radi flush a ne samo ispuštanje i sipanje par litara ulja.
FIlter se u automaticima ne menja, nekada je bila takva preporuka pa je nakon loših efekata izbačena tako da se danas filteri unutar hidro bloka ne menjaju već samo eksterni ako menjač ima takav.
U praksi, preskakanje zamene ulja znači sigurnu ubrzanu smrt automatika, po pravilu uz retke izuzetke da neki izdrži bez zamene 400+k km što je inače tipični minimum rada automatika.
Sve se odnosi na klasični automatik, sa konverterom.
Ma šta se ranije pričalo o lifetime to se pokazalo netačno pa je i povučeno a umesto toga ponovo uveden obavezni interval zamene.
Zavisno od menjača, ulja (mineralno ili sinetičko) a naročito od načina upotrebe menjača (gradska vožnja sa mnogo šaltanja i time više trošenja lamelica) i temperature ulja interval se kreće od 60k km do 80k km za mineralna uz maksimum do 120k km za sintetiku.
Kritično je važno da se zamenom ulja dobro ispere hidro blok od taloga, zato se radi flush a ne samo ispuštanje i sipanje par litara ulja.
FIlter se u automaticima ne menja, nekada je bila takva preporuka pa je nakon loših efekata izbačena tako da se danas filteri unutar hidro bloka ne menjaju već samo eksterni ako menjač ima takav.
U praksi, preskakanje zamene ulja znači sigurnu ubrzanu smrt automatika, po pravilu uz retke izuzetke da neki izdrži bez zamene 400+k km što je inače tipični minimum rada automatika.
Sve se odnosi na klasični automatik, sa konverterom.
Re: Servis automatskog menjača
Gde se nalaze te preporuke, izmene, uputstva da se filteri ne menjaju, daj neke izvore.
Re: Servis automatskog menjača
U svakom servisnom uputstvu proizvodjača menjača i samih vozila. Kao i update-ima koji redovno izlaze. Za svaki pojedinačni model menjača postoji uputstvo u kome piše sve, pa i to.
Servisna uputstva su dostupna svim ovlašćenim serviserima a i znatan broj se može naći na internetu po privatnim ili sajtovima servisa.
Servisna uputstva su dostupna svim ovlašćenim serviserima a i znatan broj se može naći na internetu po privatnim ili sajtovima servisa.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Servis automatskog menjača
Dakle, nemaš izvor.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Servis automatskog menjača
Za neke menjace fabrika kaze da se ulje ne menja. Konkretno EDC kod Renault-a.
Oznaka menjaca je GETRAG 6DCT250
http://www.getrag.com/media/products/po ... DCT250.pdf
Kakva su iskustva strucnjaka u odrzavanju/servisiranju ovog menjaca?
Oznaka menjaca je GETRAG 6DCT250
http://www.getrag.com/media/products/po ... DCT250.pdf
Kakva su iskustva strucnjaka u odrzavanju/servisiranju ovog menjaca?