Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3165
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Servis - Razno

Post od Dare4x4 » 08 Jan 2024, 12:58

sarajevo123 je napisao:
07 Jan 2024, 22:17
Malo mi se na vecim brzinama cuje ventilator kabine.Zamjena je jefnostavna, da imam torx da skinem pretinac mogo bi i sam.

Pitanje, jel bolje kupovat novo ili traziti polovno ma otpadu? Kakav je kvalitet zamjenskih dijelova? Valeo je prva ugradnja.

A3 2011 tdi.

Sretan Bozic :))


Sent from my iPhone using Tapatalk
Imaš torx kod kineza. Izvadi ventilator kad je jednostavno pa vidi zašto se čuje. Možda mu samo treba podmazivanje i čišćenje pošto radi.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od Kuzmanovic » 08 Jan 2024, 14:03

Najverovatnije se lisce nakupilo, tako je makar bilo kod mene. Posao od 10 minuta.

Slika

Sent from my SM-S901B using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 08 Jan 2024, 18:38

OMP je napisao:
06 Jan 2024, 11:35
A na kom autu je pedala kocnice od plastike???? to mi je to talno suludo jer bi ta plastika mogla da pukne i pri nekom jakom stiskanju kad nabodes svom silom nogu na kocnicu pa to bi moralo da puke isto kao i pri sudaru...ja sam video dosta slupanih kola i to bas zestokih udesa ali pedale stoje na svom mestu i nisu slomljene, mislim na sve pedale, dobro mozda se jesu malo pomerile ali popucale nisu
Zašto je suludo da pedale, bilo koje, ne budu od metala već od plastike ili "plastike" jer ima veoma različitih tih veštačkih smesa.???
Kako može plastika da pukne kada nabodeš svom silom nogu na kočnicu kada su to male sile???
Da li znaš da pri sudaru se težina povećava (usled naglog usporenja vozila) približno 60 puta.

Pa u Formuli 1 su pedale (i kočnice) od "plastike" (pečenih ugljenih vlakana) , a tamo valjda koče tim pretpostavljenim nabadanjem svom silom nogu.
Pa gomila brodova se pravi od "plastike", uključivo i kobilice...i prelaze ti čamci/jahte i okeane...
Dizalice za auto se prave isto od plastike, neke, podižu po nekoliko tona...
Itd, itd.

ABS plastika je npr. veoma žilava, ne puca to tek tako od prostog pritiskanja, niti se površinski oštećuje i kada udaraš recimo čekićem.

Ako su se pomerile onda su morale i da puknu negde ili mehanizmom pomerene, inače bi ostalo sve na svom mestu kao što je i pre sudara.
Potpuno je svejedno da li vidiš na pedali ili na nosaču ili bilo gde u mehanizmu da je puklo/napuklo/.

Bez tog mehanizma zaštite nogu vozača prosto odavno se ne konstruišu automobili, bilo kojeg brenda.
Barem ne za USA ili evropsko tržište.

KOja bi bila logika da ostaviš fiksne pedale koje pri sudaru direktno u nogu udaraju kao prepreka??? 60g je usporenje u peaku pri sudaru. To znači da tvoja noga sa nekoliko tona udara u čvrstu prepreku, pedalu bilo koju.


Našao sam da Suzuki brend ima pedale koje ostaju fiksirane i lome noge vozača, modeli Swift iz Azije (Indija) . Naravno EU ,model ima pedale koje se lome.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 08 Jan 2024, 18:47

Mogu da se prave i brodovi od plastike, mogu i pedale u F1, sve to stoji. Mogu da se prave i pedale kočnice od plastike, ali se ne prave. Ti si izmislio da se prave i to je zaključak ove diskusije o pedalama. Ja ti ostavih i neki članak gde je pisalo da ima neka faza prototipa ili šta već, ali u serijskim automobilima se ne koristi plastika. Znači Swiftom ko ima udes, slomi se pedala, otpadne?
Имам једно потпитање...

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 08 Jan 2024, 18:56

elMaestro je napisao:
06 Jan 2024, 12:03
The procon-ten system was available for cars such as the 100 / 200 and the V8, as well as the 80 / 90. It was discontinued in 1994, with the introduction of the new A4 and A8 series, and the 100-based Audi A6, all in 1994, for the 1995 model year.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Procon-ten

Opet kažem, nisam rekao da se ne pomeraju i ne povlače pedale, nego da se ne lome ko grisine kako si ti predstavio. Imaš li sliku nekog auta posle kreš testa sa slomljenom pedalom?

Pa jesi rekao da pedale ostaju sve 3 fiksne tako kako je i pre sudara,. I opet se pitaš koji auto ima mehanizme zaštite nogu, a naveo samti vrlo relevantni izvor gde se upravo TO proverava i meri.
Nisam nikada i nigde napisao da se pedale lome ko grisine, upravo suprotno da se pedale u vožnji ne mogu polomiti bilo kakvim pritiskanjem već programirano pucaju pri suradima na namerno predvidjenim mestima.

Isto kao što pucaju volani, stubovi upravljača, pri tim istim sudarima.

Zar uopšte treba na auto forumu u 21. veku pričati o postojanju elemenata pasivne bezbednosti kod konstrukcije vozila. otkud tolike sumnje u postojanje načina da se zaštite noge pri sudarima u svakom od modernih auta???

Audijev sistem pomeranja -izmicanja kao sigurnosni postupak sam naveo kao JEDNO od rešenja, a kao DRUGO rešenje sam naveo namerno programirano pucanje sve 3 pedale koje su primenili Mercedes, Volvo,(Saab nisam pomenuo jer ne postoji više a i oni su to u isto vreme uveli) kao rešenje.

i danas su ta 2 rešenja u raznim varijacijama u primeni a što se vidi činjenično iz protokola Euro NCAP ( i globalnog i australijskog i američkog i drugih) kreš testiranja.

I citirao sam gde to piše.

Koji auto ti voziš, da vidimo kako je ocenjen na NCAP testu po pitanju lomljenja nogu vozača, ima fiksne pedale ili je ono što ja pričam da ima?
Navedi brend, model i godište.
Hvala.

Auti koje ja vozim imaju ono što pričam, lomljenje pedala i imaju odlične rezultate na kreš testiranju po tom pitanju.

Pa sama tema je i počela komentarom slomljene plastične pedale kvačila navodno tek tako iznenada u vožnji. Bez sudara.
ali u serijskim automobilima se ne koristi plastika
Serijski auto.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 08 Jan 2024, 19:37

Tema je počela slomljenom pedalom kvačila, ne kočnice. Gde sam rekao da ostaju fiksne? Gde sam rekao da ne postoji zaštita za noge vozača? Trenutno, sticajem okolnosti, vozim Focusa mk3 2013. (nikakav šampion bezbednosti, nije po tome nikad bio posebno poznat) i ima metalnu pedalu kočnice. Da li ti u svom autu imaš plastičnu pedalu kočnice, s obzirom da si rekao da je to normalno još od 70-ih i da tu nema ništa čudno, prave se i brodovi od plastike?
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6244
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Servis - Razno

Post od Heineken » 08 Jan 2024, 19:48

Primetio sam danas da mi auto ne spusta obrtaje na leru kada je na radnoj temperaturi. Obrtaljka je tik ispod 1000 obrtaja. Ja pomislio regeneracija u toku pa nastavim voznju medjutim u voznji ne primetim nista sto bi asociralo na regeneraciju DPF. Potrosnja nije povecana, auto ide normalno bez blage turbo rupe koja se oseti kada radi regeneraciju, ne pali ventilator hladnjaka. Kada krecem iz mesta digne dodatno sam obrtaje malo, fazon kao kad je klima upaljena. Dodam gas na leru do nekih 3k obrtaja i kazaljka padne na normalan br.obrtaja i posle par sekundi opet digne skoro do 1000. Da li neko ima ideju sta bi moglo biti? Nikakve greske ne prijavljuje.
Ne mogu pre srede na dijagnostiku ako uspem i tada stici.

Korisnikov avatar
AleksandarAca
Postovi: 771
Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
Garaža: VW Tiguan 2.0TDI Elegance 4Motion
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od AleksandarAca » 08 Jan 2024, 20:01

Mozda istrosen aku. Sad je prvi minus, moguce da pokazuje znake slabosti....

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23811
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dragvorl » 08 Jan 2024, 20:03

Poredjenje karbona i ABS plastike, kao da poredis parizer i prsut.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6244
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Servis - Razno

Post od Heineken » 08 Jan 2024, 20:19

AleksandarAca je napisao:
08 Jan 2024, 20:01
Mozda istrosen aku. Sad je prvi minus, moguce da pokazuje znake slabosti....

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Auto je kod mene vec treca,cetvrta godina ja ga nisam menjao, a deluje mi staro. Ispitacu ga ovih dana ako nesto ne crkne u medjuvremenu.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 08 Jan 2024, 20:30

ljubitelj je napisao:
08 Jan 2024, 18:38


Pa u Formuli 1 su pedale (i kočnice) od "plastike" (pečenih ugljenih vlakana) , a tamo valjda koče tim pretpostavljenim nabadanjem svom silom nogu.
Nemoj da mesas plastiku i karbonska vlakna jer to nema veze jedno sa drugim, da je isto onda bi se bolidi formule 1 pravili od abs ili neke druge vrste plastike a ne od karbona. Inace kod 90% trkackih kola se pedal boxovi prave od aluminijuma i olaksanog celika jako retko od karbona jer je skup a jedina prednost karbona je usteda u tezini mada i sa metalom se postize jako mala gramaza kome je to bitno da postigne.

Opet si rasirio temu a nisi odgovorio na kom serijskom autu si video plasticnu pedalu kocnice??? u dvoristu imam 4 auta razlicitih proizvodjaca ni jedan nema plasticnu kocnicu.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1645
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od zdushan » 08 Jan 2024, 21:08

Neće ni odgovoriti

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3165
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Servis - Razno

Post od Dare4x4 » 08 Jan 2024, 22:57

Kuzmanovic je napisao:
08 Jan 2024, 14:03
Najverovatnije se lisce nakupilo, tako je makar bilo kod mene. Posao od 10 minuta.

Slika

Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Kako je moguće ovo, zar nije ventilator posle filtera?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23811
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dragvorl » 08 Jan 2024, 23:29

Recimo na Cliu 2 nije. Usis je doduse odvojen od okoline i nalazi se izmedju pozarnog zida i vetrobrana. Prvo ide klapna recirkulacije, ventilator, zatim filter pa isparivac...
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2024-01-08-23-27-42-874_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2024-01-08-23-27-42-874_com.android.chrome.jpg (40.87 KiB) Pogledano 249 puta
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21097
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis - Razno

Post od nidza » 08 Jan 2024, 23:44

Heineken je napisao:
AleksandarAca je napisao:
08 Jan 2024, 20:01
Mozda istrosen aku. Sad je prvi minus, moguce da pokazuje znake slabosti....

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Auto je kod mene vec treca,cetvrta godina ja ga nisam menjao, a deluje mi staro. Ispitacu ga ovih dana ako nesto ne crkne u medjuvremenu.
Verovatno puni akumulator. Da li se vozio pre tog simptoma na kraćim relacijama?


Odgovori