Servis - Razno
-
- Postovi: 60
- Pridružio se: 28 Nov 2019, 20:46
Re: Servis - Razno
Pozdrav... molim za mišljenja - koliko je realno danas naći neki servis ili čoveka koji se bavi autoelektronikom/popravkom elektronskih uređaja i koji bi 1-2 dana nedeljno bio voljan da podučava osobu koja je zainteresovana da nauči nešto više?
Re: Servis - Razno
Marjane, to sve zavisi od automobila, ali znam da sam na citroenu imao lambda sonde koje su povremeno izbacivale antipollution gresku, znaci ne stalno. Obrisem gresku i onda bude sve OK neko vreme. Jeste da je kinez, ali ne znam da li bi bas ocitao gresku bez da nema nicega.
Aleksandre,
Nije realno. Da bi nekoga ucio, ti odvajas svoje vreme, duze traje rad, plus bi ti radio 1-2 dana, pa pauza, znaci taman nesto naucis i nema te 5 dana i na kraju mu ti postajes konkurencija.
Aleksandre,
Nije realno. Da bi nekoga ucio, ti odvajas svoje vreme, duze traje rad, plus bi ti radio 1-2 dana, pa pauza, znaci taman nesto naucis i nema te 5 dana i na kraju mu ti postajes konkurencija.
Re: Servis - Razno
Verovatno povremeno izgubi kontakt na jedmom od pinova(ima ih 4). Inače potrošnja mi je odlična . Na otvorenom uz aktiviranu klimu sam na 298km potrošio 13 litara, a prosečna potrošnja mi je išla između 4-5,1l.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Realno je da nadješ nekoga da pruža obuka ali pitanje je šta se očekuje po pitanju obima podučavanja, cene i kakvo je predznanje.
Nije problem 1-2 dana kada se napravi unapred mesečni plan recimo, i definišu uslovi.
Ja ne vidim suštinsku razliku od podučavanja učenja neke veštine, nekog sporta ili nekog jezika.
Nije problem 1-2 dana kada se napravi unapred mesečni plan recimo, i definišu uslovi.
Ja ne vidim suštinsku razliku od podučavanja učenja neke veštine, nekog sporta ili nekog jezika.
-
- Postovi: 60
- Pridružio se: 28 Nov 2019, 20:46
Re: Servis - Razno
Ukoliko mi se posreći i negde se snađem, mislim da je bolje da se držim jedne stvari, da ne idem sve odjednom... znači da za sada učim samo popravke instrument tabli, kako ih skinuti, ispitati, utvrditi kvar, otkloniti ga... kasnije sve zapakovati...
Re: Servis - Razno
Pa na tom planu morao bi sam verujem, svaka tabla je jedinstvena...nema tu nekog univerzalnog školovanja.
Kupiš alat i za hardver i za sotftver, licence/ dokumentaciju i kreneš....nabaviš nekoliko polovnih neisrpavnih uz prateće body kompjutere (obično table preko njega dobijaju podatke za rad ili bar neke bitnije) i korak po korak isprobavaš.
Odnosno kroz praksu kako koja tabla/auto naidje na popravku svaku zasebno detaljno iznalaiziraš i obućiš se samostalno na njoj.
Ne znam kako bi drugačije, nisam čuo da ima nekakva prečica u tom smislu da se sažvakano za svaku tablu dobije kao gotovo rešenje.
Kupiš alat i za hardver i za sotftver, licence/ dokumentaciju i kreneš....nabaviš nekoliko polovnih neisrpavnih uz prateće body kompjutere (obično table preko njega dobijaju podatke za rad ili bar neke bitnije) i korak po korak isprobavaš.
Odnosno kroz praksu kako koja tabla/auto naidje na popravku svaku zasebno detaljno iznalaiziraš i obućiš se samostalno na njoj.
Ne znam kako bi drugačije, nisam čuo da ima nekakva prečica u tom smislu da se sažvakano za svaku tablu dobije kao gotovo rešenje.
-
- Postovi: 60
- Pridružio se: 28 Nov 2019, 20:46
Re: Servis - Razno
Za početak ću morati tako + snimci na youtube, ali opet smatram da nema ništa bez pomoći nekoga kome je to profesija
kočnice
Malo gluplje pitanje za iskusne. U radnji auto delova mod mene u gradu, drug trazio Ate/Brembo kocnice da kupi. Prodavac u radnji ga je uporno i uporno ubedjivao da kupi kocnice koje oni imaju na lageru (ABE diskovi i Bremsi plocice) uz argument da su to zadnje kocnice pa su manje bitne. Raspitao sam se malo i to ke nesto sto govori svima koji traze kvalitetnije marke. Moje pitanje je samo da li to pije vodu. Ja koliko znam, kocnice su extremno vazne i svi znamo zbog cega, i nema mi nikakvog smisla to da su zadnje manje bitne od prednjih, ali voleo bih da cujem jos misljenja.
Re: Koliko troši?
Nije navedeno za koji auto se odnosi pitanje, a to je bitan podatak.
Ako je prednji pogon to obično znači da pozadi ima tek 30-35% mase i time tek 20-25% mogućnosti za kočenje u odnosu na podlogu.
Kod auta sa zadnjim pogonom zadnje kočnice su kudikamo sposobnije, skoro duplo više efekta pri kočenju.
Ate i Brembo jesu dobri brendovi ali nisu ništa posebno u ekono klasi proizvoda, za obične aute koji su najčešći kod nas na ulicama.
Sportski program je nešto sasvim drugo a i druge su cene tih modela.
Ako je prednji pogon to obično znači da pozadi ima tek 30-35% mase i time tek 20-25% mogućnosti za kočenje u odnosu na podlogu.
Kod auta sa zadnjim pogonom zadnje kočnice su kudikamo sposobnije, skoro duplo više efekta pri kočenju.
Ate i Brembo jesu dobri brendovi ali nisu ništa posebno u ekono klasi proizvoda, za obične aute koji su najčešći kod nas na ulicama.
Sportski program je nešto sasvim drugo a i druge su cene tih modela.
Re: Servis - Razno
Sile kočenja po osovinama su definisane odgovarajućim UN ECE pravilnikom, sva vozila se moraju uklopiti u te dijagrame.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Zašto bi se ubeđivao sa prodavcem koji najčešće nudi ono što mu donosi najveću maržu?
Ako neće da nabavi ono što se traži, odeš kod drugog ili na sajt Prodaja delova. Za svaki proizvod imaš bar 2-3 proizvođača i nema niko da ti soli pamet.
Ako neće da nabavi ono što se traži, odeš kod drugog ili na sajt Prodaja delova. Za svaki proizvod imaš bar 2-3 proizvođača i nema niko da ti soli pamet.
- carov2
- Postovi: 4204
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Nije bio siguran, morao je da proveri na forumu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Te marke uzimaju majstori jer imaju dobar rabat na njima, a još ako se mušterija ne razume tim bolje. Menjao sam sa ćaletom zadnje kočione cilindre na fabiji i drugar kao uzmi taj dosta se kupuje... Ono se sranje raspalo dok smo montirali nazad doboš. Zamenili smo za drugu marku i nema problema.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Majstoru je isto da li imao rabat 10% na diskove od 10.000 rsd ili 30% na diskove od 3.000rsd tako da ne bih rekao da je do toga nego to smece od delova uvek ima na lageru a skuplje nema pa nece da se drndaju da porucuju i cekaju.
Vecina musterija nema pojma o brendovima i nivoima kvaliteta, njima je bitno da auto koci i da prodje tehnicki, pa su se i majstori uklopili u taj sistem.
Vecina musterija nema pojma o brendovima i nivoima kvaliteta, njima je bitno da auto koci i da prodje tehnicki, pa su se i majstori uklopili u taj sistem.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14246
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
+1
Dosta ljudi ne pita za brend/kvalitet, već samo za cenu. Jeftino prolazi. Većina ljudi će pozvati dva tri majstora i dobiti tri ponude za nešto. Iako postoji razlog zašto je ponuda takva, uzeće najjeftinije.
Uđem u prodavnicu (Gazela), tražim filter klime. Kucka tamo...imaam, (lupam) 412,00 dinara...
Samo taj?
Pa ima i 507,00
Daj najbolji.
A, tako. OK, Knecht/Mahle?
Može.
-
Dakle, ako ne tražiš nešto određeno, ponudiće najjeftinije, jer tako većina traži.
TapaT
Dosta ljudi ne pita za brend/kvalitet, već samo za cenu. Jeftino prolazi. Većina ljudi će pozvati dva tri majstora i dobiti tri ponude za nešto. Iako postoji razlog zašto je ponuda takva, uzeće najjeftinije.
Uđem u prodavnicu (Gazela), tražim filter klime. Kucka tamo...imaam, (lupam) 412,00 dinara...
Samo taj?
Pa ima i 507,00
Daj najbolji.
A, tako. OK, Knecht/Mahle?
Može.
-
Dakle, ako ne tražiš nešto određeno, ponudiće najjeftinije, jer tako većina traži.
TapaT