Servis kočnica

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD by misha

Post od dag81 » 12 Feb 2014, 23:47

misha je napisao:Verovatno bi izgurale jos par hiljada,steta. Meni su se toliko stanjile da mi pocela blinkati lampica jer mi je zbog istrosenih plocica opao nivo kocione tecnosti. Odmah posle zamene plocica vratio se na preporucen nivo.

Ljubitelj,nisi ga spomenuo ali tacno znam sta bi rekao. :mrgreen:
Plocice imaju svoj indikator istrosenosti a to nije kolicina kocionog ulja. Tvoje su imale 5mm sigurno, nove su oko 8. Ti znas sto si ih menjao, a u stvari ne znas. Umesto da si dosuo malo ulja i vozio ih jos bar 15k km, ti zi se odlucio da bacis 80e bespotrebno.

@kapor, naravno da je neispravan trap ako trosi gume spolja ili iznutra. Mora da se oxradi dobra reglaza. Drugo je ako je i spoljni i unutrasnji gazni sloj potrosen ravnomerno, to moze biti do same zustrije voznje ili samih guma(Tigar npr).

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD by misha

Post od kapor » 13 Feb 2014, 00:03

A ako je fabricki minus na autu da li je i tad trap los? Kao kod mene na kliu ili ti na CTR kod sale_vti-a?

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD by misha

Post od Misha » 13 Feb 2014, 09:05

dag81 je napisao:Plocice imaju svoj indikator istrosenosti a to nije kolicina kocionog ulja. Tvoje su imale 5mm sigurno, nove su oko 8. Ti znas sto si ih menjao, a u stvari ne znas. Umesto da si dosuo malo ulja i vozio ih jos bar 15k km, ti zi se odlucio da bacis 80e bespotrebno.
Po tebi trebao sam dosuti jos kocione tecnosti,pa tako voziti dok mi plocice ne uniste diskove a onda bih prilikom zamene novih izvadio visak tecnosti ?! Prednje plocice su bile za zamenu i bile su vise istrosene od Slobinih (po mojoj proceni kao Bajkerove). Na disku su se pojavili tanki risovi a u servisu su me pitali zasto nisam dosao ranije. Nove plocice po mojoj proceni imaju 10mm a posto one direktno uticu na bezbednost u saobracaju ne smatram da sam bacio 7600 dinara. Nisam od onih koji stede na odrzavanju svog automobila i volim da je sve tip-top.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1209
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Servis kočnica

Post od masaivan » 13 Feb 2014, 10:28

Pitanje, da li su kod sx4 nove pločice iste debljine?
Indikator za potrošene pločice se nalazi u samo jednoj pločici, šta ako je to deblja...?

tapatalk

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Servis kočnica

Post od dag81 » 13 Feb 2014, 10:33

Pa za koji moj sluzi onda indikator potrosenosti?
To sto u Suzukiju nisu sipali dovoljno ulja, ili nije dobro postavljen senzor za nivo ulja u posudi, a pre ce biti prvo je nesto drugo.
A diskovi su dobili resice naravno ne zato sto su plocice bile skroz potrosene, nego zato sto su takvi kakvi su, a zaviis i kolike risove su dobili. Ja nisam primetio da je nesto neravan disk, tj. da je cudniji nego sto su i drugi posle 20-30k km. To tek tek ima svaki disk posle 10-20k km.
Jel su ti obradili diskove da lepo nalezu nove plocice?

A ti menjaj , mozes i zadnje jer su se i one verovatno istrosile, a i amortizeri su popustili vec pomalo od rupa, a i diskovi su kako kazes u resama pa si mogao i njih da zamenis da bude tip top...

Da nisam video pa da kazem OK, ali posto sam video obe strane na oba tocka, zato i pisem ovo. Jedno je odrzavati a drugo menajti nepotrebno neke delove koji imaju svoj vek i zna se koliko traju i kada se menjaju.

A ovlasceni ce ti uvek reci da su plocice za zamenu, cim se potrose 2-3mm njima je to za zamenu. Samo se pitam da li i na njihovim vozilima tako menajju plocice npr.

Radi se o tome da ne moze da skodi, ali kada je nesto bespotrebno onda je bespotrebno.

P.S. Uvek je indikator na unutrasnjoj plocici, ali ovde je bio problem u nedovoljnoj kolicini ulja u posudi. Njemu je pri ubrzanju npr. palio lampicu, a kada se upali indikator on gori nema da se pali gasi. Da je dosuo 20ml ulja ne bi se palio.

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis kočnica

Post od Misha » 13 Feb 2014, 11:50

dag81 je napisao:To sto u Suzukiju nisu sipali dovoljno ulja, ili nije dobro postavljen senzor za nivo ulja u posudi, a pre ce biti prvo je nesto drugo.
A diskovi su dobili resice naravno ne zato sto su plocice bile skroz potrosene, nego zato sto su takvi kakvi su, a zaviis i kolike risove su dobili. Ja nisam primetio da je nesto neravan disk, tj. da je cudniji nego sto su i drugi posle 20-30k km. To tek tek ima svaki disk posle 10-20k km.
Jel su ti obradili diskove da lepo nalezu nove plocice?
Lepo sam napisao da je nivo kocione tecnosti opao (zato se palila lampica) usled istrosenih plocica. Posle zamene plocica nivo se vratio na max i lampica vise ne treperi. Nivo svih tekucina u SX4 je sada na max a tako je i bilo i kada je izao iz fabrike. Kakvo crno dosipanje tecnosti,koju bi morao vaditi posle montaze novih plocica jer bi nivo tecnosti bio preko max. Plocice su bile za zamenu,da li bi izdrzale jos 1-2000km,pa mozda ali svako bih morao zameniti uskoro. Da sam sacekao april mesec (kada idem na 2.redovan servis) mozda bi i morali obraditi diskove a zamena plocica + redovan servis bi me izasla 25.000 dinara,mozda i vise. Ovako sam podelio trosak na dva meseca. Nista nisam menjao bez potrebe,niti cu to ikada raditi. Volim da mi bude sve tip-top i tehnicki sve ispravno na automobilu a ti bolje resavaj napuklu glavu i dotrajali zamajac na Turanu,nego sto brines o mojim plocicama. ;)
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Servis kočnica

Post od nikaragva » 13 Feb 2014, 12:07

Meni od 0km (racunajuci relativnu km od trenutka postavljanja plocica), pa narednih 110,000km koliko su trajale mi se nije bitnije menjao nivo ulja. Odnosno nije se menjao da bi moralo da se doliva.

Diskove nisam ni obradjivao ni menjao. Nove plocice se istrose malo, napravis par kocenja na silu, da sto bolje legnu i posle odredjenog broja km, ce da nalegnu na diskove kako treba. Sem ako nisu neke pretvrde, sto nema smisla, jer moraju biti mekse od diskova.

Diskovi su jos uvek fabricki (253,000km) i uskoro i oni idu dole pri sledecoj izmeni plocica (u narednih 20-30,000km).

Bas cesto vozim malo zustrije, pogotovo kada odem za bosnu, kao da sam pusten sa lanca, par puta sam ih i pregrevao, ali opet nisam ih nikad menjao, dok na njima ne ostane bukvalno 1mm mesa, pa cak i manje (jednom) :)

Tako da mi nikako ne ulazi u glavu, kako kocnice na kojima ima 5mm mesa, mogu biti za zamenu? Mora postojati neki drugi razlog, a ne istrosenost?

Prodaju ih posle nekom?! :)

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD by misha

Post od ljubitelj » 14 Feb 2014, 00:41

misha je napisao:
Ljubitelj,nisi ga spomenuo ali tacno znam sta bi rekao. :mrgreen:
Ocito je da ne znas ne tacno nego ni priblizno. Volvo nije uopste proizvodjac kocnih elemenata. I radi se o sasvim drugim firmama :rofl:
Sloba je napisao:@ljubitelj

Ipak se konsultuj sa nekim majstorom. Čovek uči dok je živ. Mislim na majstora...:D
Odlican predlog i prilika da ga primenis. Misim na ucenje i konsultaciju sa literaturom.
Sloba je napisao:Ako, kako Dragvorlov GIF prikazuje, unutrašnja pločica prva uspostavlja kontakt i trenje, stvari postaju mnogo jasnije.
Lepo si rekao uslovno ako se tako pretpostavi, samo sto to nije tacno.
Sto bi rekli u narodu, lupio pa ostao ziv. Ne zaleci se na prvi utisak
Razmisli jos jednom kako prikazuje GIF i tranutak kada nastaje trenje.
Stvari su kristalno jasne i objasnjava ih III NJutnov zakon.(sile akcije i reakcije su jednake).

Samo cu da pomognem jednom opaskom, obe plocice istovremeno uspostavljaju trenje i pri tome je sila trenja ideticna za obe plocice.

Ne zaboravi da unutrasnja plocica u trenutku dodira na GIFu se gura ka disku silom koja je jednaka kontrasili koju ostvaruje vazduh na spoljnu plocicu. Pojednostavljeno sila trenja unutrasnje plocice je tada 0 i stoga tvoja postavka ne pojasnjava stvari.

Imam Teves-o uputsvo skicom primene alata na Teves celjustima kao i part no. za narucivanje.
Nadam se da cu uspeti da napravim tu foto kao i foto O gumice koja je na jednom slucaju bila uzrok neravnomernog trosenja pocica a sto je ustanovljeno kao uzrok tek nakon 3. seta plocica.

Inace to upustvo majstorima se isporucuje kao sastavni deo originalnog seta Teves (ATE) za reparaciju kljesta i dodatno je napomenuta vaznost podesavanja ugla klipa prilikom ugradnje u cilindar celjusti. Naravno oni preporucuju njihov alat mada i drugi proizvodjaci kocnica kao i automobila nude svoje slicne alate.

Plivajuce celjusti samom konstrukcijom imaju osobinu da identicne sile deluju na unutrasnju i spoljasnu plocicu sve dok je mehanicki ispravan mehanizam celjusti a a time se obezbedjuje ravnomerno trosenje.
Razlika do priblizno 1mm se dogadja u praksi usled uticaja samih diskova, prasine i ostaloga sto utice na koeficijent trenja, i to je normalna razlika.

Onako velika razlika na koju sam reagovao nije uobicajena kod ispravnog disk kocnog sistema nevezano za marku i model vozila ili proizvodjaca kocnih elemenata.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD by misha

Post od dragvorl » 15 Feb 2014, 19:12

ljubitelj je napisao: Samo cu da pomognem jednom opaskom, obe plocice istovremeno uspostavljaju trenje i pri tome je sila trenja ideticna za obe plocice.
Kako mogu da pocnu da deluju istovremeno kada postoji zazor izmedju obloge i diska sa obe strane? :think:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis kočnica

Post od nidza » 15 Feb 2014, 19:41

Mogu asimetrično da se troše ako imaju samo 1 klip. Zato ozbiljna klešta imaju nezavisne klipove sa obe strane. Sportski automobili imaju po 6 komada u svakoj čeljusti.

Tapatalk 4

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis kočnica

Post od dragvorl » 15 Feb 2014, 19:45

O tome se i govori. Samo da napomenem, to sto ima 2 klipa ne znaci da nije plivajuca celjust. Plivajuca celjust je nesavrsena jer ima prenosni mehanizam sa vodjicama gde ima neko trenje, zazori, uvijanja, tako da nije cudo sto je istrosenje razlicito.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis kočnica

Post od nidza » 15 Feb 2014, 20:33

Na jugiću sam svaka 3-4 meseca rasturao čeljusti, podmazivao klizače (one pločice). Ubica je bio kako je kočio, iako nije imao servo uopšte. Uslov su bila sređena klešta i dobre pločice. Sa prosečnim pločicama kakve mi je majstor jednom namontirao za malo da poginem i istog momenta sam otišao u AP sport i kupio najskuplje što ima, tj neki crni Ferodo. Neverovatno se zaustavljao taj auto, na licu si osećao silu kad zabodeš kočnicu muški.

Odoh ja u nostalgiju, elem, korisno je proveravati i čistiti klešta. Može da se desi da zapeknu, tj sve zavisi od rešenja.

Tapatalk 4

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Servis kočnica

Post od kapor » 15 Feb 2014, 21:51

To si upravu jugo je znao da pomera unutrasnje organe kakvu je kocnicu imao







































:uf:

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD by misha

Post od ljubitelj » 15 Feb 2014, 23:12

dragvorl je napisao:
ljubitelj je napisao: Samo cu da pomognem jednom opaskom, obe plocice istovremeno uspostavljaju trenje i pri tome je sila trenja ideticna za obe plocice.
Kako mogu da pocnu da deluju istovremeno kada postoji zazor izmedju obloge i diska sa obe strane? :think:
Vidi se na GIFu
Zakon akcije i reakcije, III Njutnov. Trenja nema dok nema sile a sile koja deluje na plocice nema sve dok postoji zazor bilo kod unutrasnje bilo spoljne plocice.

Trenje zapocinje tek onda kada nestane zazor. A nestanak zazora je jedan vremenski trenutak koji je isti za celu celjust i time istovremeni trenutak za obe plocice.
Plivajuce celjusti su upravo masovnije uvedena 80tih da bi se obezbedila jednakomernost sila na plocicaa. Naravno podrazumeva se da su sama kljesta mehanicki ispravna.
Ne postoji pomena vredno trenje u vodjicama tokom slobodnog pomeranja nosaca plocica, kada nema sile trenja o disk, nema nikakvog uvijanja jer se materijal po vrsti i debljini odabira da nema toga, nema nikakvih osnova za neravnomerno trosenje jednog ispravnog sistema.

U praksi se desava da postoji pohabanost, da se jave preveliki zazori, da se ne odrzavaju redovno celjusti, da se ne menjaju vodjice kada se potrose ili opruge plocica i jos sijaset stvari koje nastaju usled loseg odrzavanja kocionog sistema. Na neispravnim celjustima ima svakakvih anomalija, nevezano za to koliko nezavisnih klipova i hidraulickih krugova imaju.

Kako god, drasticno razlicit stepen trosenja plocica u jednim kljestima je uvek posledica neke neispravnosti bez obzira da li su plivajuca ili sa fiksnim nosacima i nevezano za broj klipova

To nema veze sa markom modelom, snagom motora ili slicnim i iako sam pokrenuo pitanje u temi o SX4 odnosi se na bilo koji auto. Da ne bude zabune da je to nesto na bilo koji nacin povezano sa tim modelom.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis kočnica

Post od dragvorl » 15 Feb 2014, 23:26

U teoriji, u praksi to bas ne funkcionise tako.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori