misha je napisao:
Ljubitelj,nisi ga spomenuo ali tacno znam sta bi rekao.
Ocito je da ne znas ne tacno nego ni priblizno. Volvo nije uopste proizvodjac kocnih elemenata. I radi se o sasvim drugim firmama
Sloba je napisao:@ljubitelj
Ipak se konsultuj sa nekim majstorom. Čovek uči dok je živ. Mislim na majstora...
Odlican predlog i prilika da ga primenis. Misim na ucenje i konsultaciju sa literaturom.
Sloba je napisao:Ako, kako Dragvorlov GIF prikazuje, unutrašnja pločica prva uspostavlja kontakt i trenje, stvari postaju mnogo jasnije.
Lepo si rekao uslovno ako se tako pretpostavi, samo sto to nije tacno.
Sto bi rekli u narodu, lupio pa ostao ziv. Ne zaleci se na prvi utisak
Razmisli jos jednom kako prikazuje GIF i tranutak kada nastaje trenje.
Stvari su kristalno jasne i objasnjava ih III NJutnov zakon.(sile akcije i reakcije su jednake).
Samo cu da pomognem jednom opaskom, obe plocice istovremeno uspostavljaju trenje i pri tome je sila trenja ideticna za obe plocice.
Ne zaboravi da unutrasnja plocica u trenutku dodira na GIFu se gura ka disku silom koja je jednaka kontrasili koju ostvaruje vazduh na spoljnu plocicu. Pojednostavljeno sila trenja unutrasnje plocice je tada 0 i stoga tvoja postavka ne pojasnjava stvari.
Imam Teves-o uputsvo skicom primene alata na Teves celjustima kao i part no. za narucivanje.
Nadam se da cu uspeti da napravim tu foto kao i foto O gumice koja je na jednom slucaju bila uzrok neravnomernog trosenja pocica a sto je ustanovljeno kao uzrok tek nakon 3. seta plocica.
Inace to upustvo majstorima se isporucuje kao sastavni deo originalnog seta Teves (ATE) za reparaciju kljesta i dodatno je napomenuta vaznost podesavanja ugla klipa prilikom ugradnje u cilindar celjusti. Naravno oni preporucuju njihov alat mada i drugi proizvodjaci kocnica kao i automobila nude svoje slicne alate.
Plivajuce celjusti samom konstrukcijom imaju osobinu da identicne sile deluju na unutrasnju i spoljasnu plocicu sve dok je mehanicki ispravan mehanizam celjusti a a time se obezbedjuje ravnomerno trosenje.
Razlika do priblizno 1mm se dogadja u praksi usled uticaja samih diskova, prasine i ostaloga sto utice na koeficijent trenja, i to je normalna razlika.
Onako velika razlika na koju sam reagovao nije uobicajena kod ispravnog disk kocnog sistema nevezano za marku i model vozila ili proizvodjaca kocnih elemenata.