Servis kočnica

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis kočnica

Post od nidza » 08 Apr 2015, 21:28

Kakve su ti ovo nepravilne rupe na frikcionom sloju? Izgleda kao da je puklo gde je oslabljeno od bušenja.

Edit. Nisam sve pročitao kako treba. Pukle su jer su za đubre, ne za kola. Dobro je da si ih skinuo.

Ne daj bože da neko ovo stavlja na auto..

Tapatalk
Poslednja izmena od nidza u 08 Apr 2015, 21:30, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10387
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis kočnica

Post od sebekkg » 08 Apr 2015, 21:30

U gornjem snimku koji je postavljao nikaragva, Erik koristi anti-seize compound tj bakarnu mast.
Slika

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od DS9 » 08 Apr 2015, 22:09

nidza je napisao:
Ne daj bože da neko ovo stavlja na auto..

Tapatalk
Zato je primarno i prikazano, dakle na šta se sve može naići kada se nabavlja polovan auto i da je vrlo bitno proveriti kočnice.

Kada je stavljeno ovo
Slika

i ovo
Slika

a kočnice naštelovane prema uputsvu - kočenje je postalo savršeno.

Par meseci kasnije je odlučeno da se promene i doboši (kao i pripadajući ležaji točka), paknovi i cilindri - iako nije bilo realne potrebe za tim jer je sve bilo u toleranciji pa osim povremenog cviljenja kočnica nije bilo realnih problema.

Ipak, sa obzirom na važnost kočnica trošak koji je dat za tako nešto (diskovi+pločice oko 110 evra, doboši, ležaji, abs prstenovi, paknovi i cilindri oko 300 evra) smatram najboljom investicijom za auto.

Slika

Kasnije se i pokazalo takvom jer nam je sačuvalo glave u sasvim kritičnim situacijama.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od DS9 » 09 Apr 2015, 17:44

Btw, gornji radovi su iskorišćeni da se nakon dve godine (koliko je interval zamene prema servisnom uputstvu) ispusti galaxova kočna tečnost. Kao što se vidi glavni delovi kočnica potiču ud Ate (odnosno Continental Automative) i logično je bilo da se na kraju sipa i njihova kočna tečnost, posebno iz razloga što se ona može nabaviti po vrlo povoljnoj ceni http://www.ate-na.com/www/ate_us_en/the ... fo_us.html
pa je praktično možda i najjeftinija za nabavku.

Ipak, sva maziva nabavljam od omiljenog mi proizvođača u čije proizvode imam puno poverenje jer ih već koristim (motorno ulje, antifriz, kontakt sprej, masti, vetrobranska tečnost ...), pa je sipana i njihova kočna tečnost.

Slika

botr
Postovi: 451
Pridružio se: 27 Maj 2013, 19:10
Lokacija: Istok Srbije

Re: Servis kočnica

Post od botr » 15 Apr 2015, 18:25

Ja imam problem sa klizacem na zadnjim klestima, pa me interesuje gde mogu da nabavim mast za klizace, da porucim preko interneta? Juce sam obisao sve prodavnice auto delova u Boru, nema nigde cak ni bakarne masti, a kamo li neke od ovih na bazi silikona.

Juce sam menjao gume i primetio sam jednu dobru pukotinu na crevu, na prednjem desnom tocku, na krivini blizu prikljucka na klesta. Po meni, to crevo je za hitnu zamenu, mozda je metalni deo unutra, ali pukotina deluje gadno. Inace taj tocak je na tehnickom kocio jedno 10-15% slabije, pa sumnjam da se to crevo negde nadulo pa pusta slabije ulje. Levi izbacio 3.1, a desni oko 2.8. Mozda malo debilno pitanje, je l to dobar rezultat?

Interesuje me i kolika je muka promeniti kociono crevo i kako pravilno ispustiti vazduh iz sistema? skinem kapicu, nataknem providno crevo na sisicu i pustim da curi dok ne dobijem mlaz bez mehurica u crevu? Kako da sprecim da iscuri ulje dok ja zamenim to crevce? Da budem brz ili postoji neki drugi nacin?

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od ljubitelj » 15 Apr 2015, 21:19

Crevo je za otpad, ako ima vidljivo ostecenje. Lako se menja, veoma lako pod uslovom da nije korodirao spoj cevi i creva. A to zavisi od kvaliteta samog matarijala, ako je nerdjajuci samo se odvrne i skine, pri cemu se skida prvo deo do kossa auta a potom deo na samim kljestima.
Ako je korodiralo, obicno je visoka temperatura "lek" za otpustanje, ili strpljenje uz neko penetrat ulje.

Providno crevo mora biti potopljeno svojim krajem u tecnost, moze i obicna voda pa se tada jos lakse vizuelno vidi trenutak kada iscuri stara prljava kociona a naidje nova sveza.

Ako auto ima ABS pumpu, potrebno je da se tecnost ispusta pod natpritiskom, dovoljno je 1.5bara da se nabije u kocionu posudu.
Ja koristim godinama alatku za to koja koristi vazduh iz gume, lako jedan covek zameni tecnost samo treba paziti da se redovno dopunjava posuda posto se brzo prazni.

Cim nejednako koce leva i desna strana a disk kocnice su u pitanju, postoji neka ozbiljnija neispravnost.
Do 5% razlike se moze smatrati normalnom, veca razlika obicno znaci da negde nesto zapinje u celjustima.

Sto se tice klizaca, ocisto ga prvo dobro ssaberom do jasnog sjaja, zatim namazi visokotemepraturnom mascu, bakarna pasta ili sprej je sasvim ok i odmah obrisi visak.
Zameniti gumenu manzetnu koja stiti klizni mehanizam, ona mora biti suva i ne sme se mazati,

Bilo kakva naftnog porekka mast strogo se ne sme koristiti u blizini kocnica, kao ni razni sprejevi koji ostavljaju masnoce.

Za samo ciscenje svega oko kocnica najbolji je alkohol, sto cisci tj 90% je ok.
Sve treba da se radi tako da bude cisto, ciste ruke, obristai krpom. Kocnice ne trpe prljavstinu generalno.

Kada se montiraju creva obrati paznju na uzduznu kontrolnu crtu, da se pravilno geometrijski postavi u odnosu na kljesta, pravilan radijus savijanja.

Kocnice su veoma jednostavan mehanizam po principu rada, gotovo sve se samo podesava i jedino treba paziti da nema korozije na pokretnim delovima, a ako ima odstraniti i ispolirati da je trenje pri kretanju minimalno.

Na plocice treba stavljati limene amortizere vibracija, tj time se odstranjuje buka, skripa, cviljenje i ostali zvuci.
Dobre kocnice rade besumno, i ne prave vibracije.
Ujedno treba proveriti i crevo servo pojacivaca, da nije osteceno, da nema tragova mineralnih ulja ili masti i slicno.
Na dizel vozilima prekonstrolisati pumpu za vakuum, mehanicki deo na pohabanosti a membranu na elasticnost i da nema prskotina.

ABS centralu treba staviti u program samodijagnostike, i proveriti aktivacijom klipova da li je njihov odziv korektan, Obicno u upustvu pise kako se salje komanda ABS uredjaju za samotestiranje ventila i elektro pumpe.

Uz sve to, izmeriti nonijusom debljinu plocica, diskova, ovalnost.
Diskovi ne smeju da bacaju vise od 0.15mm.
AKo je vise, proveriti diskove koliko su krivi, i same glavcine odnosno lezaj tocka.

Na kraju probati testom kocenjem sa volanom koji se ne pridrzava. Ako je sve ok, volan ne sme da se pomera iz neutralnog polozaja, vozilo ne sme da zanosi i ne sme nista da se cuje od vanrednih zvukova.
Kocnice su najvazniji sklop koji postoji na automobilu, vazniji od motora, ekologije, elektro sarenih lampica i ostalih elektro dzidza bidza.

botr
Postovi: 451
Pridružio se: 27 Maj 2013, 19:10
Lokacija: Istok Srbije

Re: Servis kočnica

Post od botr » 16 Apr 2015, 18:39

Ne da ima vidljivo ostecenje, nego dobro ostecenje, znam da je crevo dosta debelo, ali je definitivno za zamenu. Necu da rizikujem zbog par stotina dinara. Moracu da pregledam sva creva i da ih po potrebi zamenim. Od sredstava za postizanje visoke temperature imam plinski brener i fen, valjda nece trebati.

Videcu da li mogu sam, valjda moze da se nadje neki materijal na you tube, tj. da li ima hrabrosti da sam to radim, ako ne, onda cu da trazim majstora.

Za crevo znam da mora da bude potopljeno, mada sam na to zaboravio. Kociona tecnost je menjana prosle godine, tako da je cista i voleo bih da mogu da izbegnem zamenu, tj. da samo dolijem koliko bude trebalo, da ne komplikujem bespotrebno.

Ima ABS (Alfa 156 1.6). Posle zamene creva sam planirao da prodjem kroz valjke da vidim da nije problem u crevu, ako nije, idemo dalje u popravku :)

Problem kod tog klizaca je sto ima gumicu na sebi, i ona u stvari zaglavljuje. Cest problem kod Alfi, barem u Engleskoj, resenje je da se promeni gumica ili ceo klizac. Nabavio sam nosac plocica sa ispravnim klizacima, pa ako je problem gumica, vidi se kad se ubacuje u nosac, zadeblja se na kraju, onda bih zamenio ceo klizac i tako resio problem.

Zbog toga trazim mast za kocnice, npr. Textar ceratec, i moracu da trazim neku on line prodavnicu u kojoj mogu da nabavim crevo/a, mast, i ako bude trebalo jos nesto. Imam brake cleaner, alkohol od 90%, tako da imam cime da ocistim, mada planiram da pre bilo kakvog pocetka radova operem kompletan kos, da eliminisem prljavstinu koja bi mogla da ometa rad.

Prednji diskovi i plocice su skoro novi, imaju nekih godinu dana, i tu me je majstor malo iznervirao, i zato gledam da radim sam sve sto mogu. Diskovi su inace bili skoro 3mm tanji od minimalne propisane debljine, a on zapeo kako nisam trebao da ih menjam, da sam trebao da ga pitam, da ne treba da se menjaju delovi napamet, itd.

PS

Hvala na odgovoru.

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od nixa » 23 Apr 2015, 09:48

Planiram da zamenim kocione plocice, a potencijalno i diskove.

Šta preporučujete od diskova?
Delphi su oko 6800rsd
Ate 8500rsd
Renault origigi 12500rsd

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Servis kočnica

Post od nikaragva » 23 Apr 2015, 10:30

Uzmi ove nove što su premazani s nečim, pa ne rđaju. Lepo izgledaju :)

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od nixa » 23 Apr 2015, 10:41

Po prodavnicama mi kazu da postoje dva kociona sistema - Lucas i Bosch.
Kako da saznam koji je moj sistem? Da li mogu to negde da vidim kad skinem tocak.

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1209
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Servis kočnica

Post od masaivan » 23 Apr 2015, 14:28

Verovatno misle na ABS Sistem.
Na kocionim plocicama pise, obicno i na kocionim kljestima,
ali moguce je da sve komponente budu razlicitih proizvodjača.

Tako da ćeš verovatno videti o čemu se radi skidanjem točka.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Servis kočnica

Post od nikaragva » 23 Apr 2015, 14:32

To može da ima veze sa veličinom.

Imaš prečnik i debljinu diska, kao i broj rupa. I to je to. Ne znam ja da tu ima neke veće filozofije.

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od nixa » 23 Apr 2015, 16:22

Uspeo sam da nadjem... Kod mene je Bosch sistem.

Kakvi su Febi diskovi? Dosta dobru cenu imaju...
Febi diskovi i Trw plocice su oko 10000rsd

botr
Postovi: 451
Pridružio se: 27 Maj 2013, 19:10
Lokacija: Istok Srbije

Re: Servis kočnica

Post od botr » 23 Apr 2015, 21:58

Febi je sasvim ok. Nije bas vrhunski kvalitet, ali je veoma dobar. Ne znam kakve su TRW plocice, ali ako su kao delovi trapa, onda nema greske ni sa njima.

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Servis kočnica

Post od nixa » 23 Apr 2015, 23:18

Bio sam u servisu, mogu diskovi i plocice jos neki mesec da teraju. Posto ne mora brzo da se menja, nadam se da cu skupiti novce za Ate...
U suprotnom bice Bosch, Trw,...

Odgovori