Kočiona tečnost

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kočiona tečnost

Post od Morse » 10 Nov 2021, 11:20

Ove klipove sam odgledao kao uputstvo, ništa komplikovano:


(kratko uputstvo)


(možeš da preskočiš prvi minut, tip skida klješta, nije bitno za zamenu tečnosti)



Ja nisam skidao točkove već sam podigao auto na platforme (prvo zadnji pa prednji deo auta) i tako pristupio ventilima, jeste malo nepraktično ali me mrzelo da skidam točkove. Istu pumpu možeš da koristiš da izvučeš tečnost iz rezervoara kočione tečnosti da ubrzaš malo proces. NIKAKO NE DOZVOLITI da rezervoar kočione tečnosti ostane prazan jer će ući vazduh u glavni kočioni cilindar! Ja sam ostavljao crevo nakačeno na ventil (sa sve negativnim pritiskom) sve dok ne zategnem ventil da slučajno ne uđe vazduh. Ovog puta se nisam bavio dijagnostikom i aktivacijom ABS pumpe, mislim da ta količina ne može bitno uticati.

Posle zamene, dobro proveriti pedalu kočnice, da ne propada itd. pogotovu ako je auto dignut prednjim/zadnjim delom na platforme. Još jednom da ponovim, nikako ne dozvoliti da rezervoar kočione tečnosti ostane prazan jer će glavni kočioni cilindar uvući vazduh.

EDIT: Preporučujem da se pre kačenja creva brake cleaner-om i najlonskom četkicom dobro obriše ventil, i pored gumene kapice skupi se mnogo prljavštine i bolje sprečiti da i najmanji deo dospe u kočioni sistem. Očistiti brake cleanerom i posle zamene, mada meni nijedna kap nije ispala.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočiona tečnost

Post od nikaragva » 10 Nov 2021, 11:45

Aha, to zamenjuje drukanje kocnicom.

Pomislio sam da se mozda namontira na posudu za kocionu tecnost i onda pod pritiskom ubacuje nova tecnost, koja ce izgurati staru.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kočiona tečnost

Post od Morse » 10 Nov 2021, 12:03

Takve pumpe sam viđao samo po (skupljim) auto servisima, mada će najčešće samo izvući staru tečnost iz rezervoara, zameniti je novom i naplatiti full uslugu i makar 1L kočione tečnosti.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11127
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kočiona tečnost

Post od Bax » 10 Nov 2021, 13:00

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8069
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kočiona tečnost

Post od OMP » 10 Nov 2021, 13:18

mislim da je ovako nesto moj cale pravio i radio svojevremeno, secam se ko klinac da je imao neku flasicu sa crevcetom i tako menjao kociono ulje

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočiona tečnost

Post od nikaragva » 10 Nov 2021, 13:38




Zapravo obrnut proces od tog sistema sto ti imas :)

Ako se stavi kociona tecnost u posudu, pa da se sa njom nabija pritisak preko posude, onda izbegavas ubacivanje vazduha.

Samo mislim da su ovakvi setovi dosta skuplji, plus verovatno treba traziti bas za tvoj auto, zbog odgovarajuceg cepa.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kočiona tečnost

Post od Morse » 10 Nov 2021, 16:04

Ima raznih varijanti za promenu kočione tečnosti, meni je sa vakum pumpom bilo najjednostavnije i najbrže - sa sve dizanjem auta na platforme, trebalo mi je manje od sat vremena da završim sve od početka do kraja, pritom nisam morao nikog da jurim da stiska pedalu i smanjio sam rizik da iz bilo kog razloga uvučem vazduh u sistem. U svakom slučaju, moja preporuka za jeftini set vakum pumpe, zaista radi posao na amaterskom nivou.

ljubitelj
Postovi: 10642
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kočiona tečnost

Post od ljubitelj » 10 Nov 2021, 20:48

nikaragva je napisao:
10 Nov 2021, 11:45

Pomislio sam da se mozda namontira na posudu za kocionu tecnost i onda pod pritiskom ubacuje nova tecnost, koja ce izgurati staru.
Ovaj alat ja imam i koristim, i baš je dobro tj efikasno i lako za rad. Brend je BIltema (lokalni švedski brend, tj robna kuća svega i svačega za auto).
Progura staru kočionu tečnost i kroz ABS jedinicu.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3187
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Kočiona tečnost

Post od Dare4x4 » 10 Nov 2021, 21:30

Nisam nikada menjao tečnost u autu sa ABS-om ali kočnica mi radi kao i kod auta bez ABS-a kad je motor ugašen. Koči normalno prvih 2-3 puta, posle je dosta tvrđa (jer servo ne radi) ali opet koči. Po logici stvari, to znači da je protok tečnosti kroz ABS slobodan.

ljubitelj
Postovi: 10642
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kočiona tečnost

Post od ljubitelj » 10 Nov 2021, 21:39

U ABS jedinice se nalazi pumpa sa akumulatorom tečnosti.
Ona je van funkcije u normalnom radu auta tj normalnom kočenju kada se ABS nije aktivirao.
U tom akumulatoru se zadrži stara kočiona tečnost.
Po pravilu (uputstvu) trebalo bi pri zameni kočione veštački aktivirati ABS sistem da bi se i ta tečnost u akumulatoru ispumpala za novu i time zamenila. Ima za to dijagnostički poseban mod, kod Boš sistema relativno jednostavno je uraditi aktivaciju ABSa i bez "dijagnostike", dovoljno je kada su skinuti točkovi napred jedan točak obrtatti rukom dok drugi stoji.
Naravno dok je auto na kontaktu, ABS misli da je klizava podloga i aktivira se sam.

Isprobano u praksi, radi.

Kada je vakum sistem onda treba aktivirati ABS pri zameni tečnosti, ako je sistem pod pritiskom i ne mora jer se otvore ventili u ABS jedinici usled razlike pritisaka u posudi u odnosu na pritisak na sisici za ispuštanje vazduha.
Ne znam kako tačno ali proverio u praksi da funkcioniše zamena i bez aktivacije ABSa.

Ja sam radio sa pritiscima u posudi oko 2,5 bara.

A170T
Postovi: 2137
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Kočiona tečnost

Post od A170T » 07 Maj 2024, 13:09

Bio sam kod lokalnih majstora da bi odradili zamenu kočione tečnosti baš po PS-u, ali su u gužvi do daljnjeg. A i nešto nisu bili previše voljni da se bave time, jer verovatno da bi došlo do pucanja onih ventila koji su za ispuštanje tečnosti iz cilindra. Uzeo sam 500ml Brembo tečnosti i zamenio samo ono u posudi. ZNAM da se to tako ne radi, ali nemam nekih boljih opcija. Neko je ovde rekao da ipak dolazi do mešanja ulja u posudi, pa ću za nekih pola godine opet da ponovim proceduru kad se ulje zaprlja. Staro ulje je imalo neku prljavo zelenu boju antifriza.
Slika
north liberty rec center

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11127
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kočiona tečnost

Post od Bax » 07 Maj 2024, 15:19

Za mesec dana ponovo promeni.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

A170T
Postovi: 2137
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Kočiona tečnost

Post od A170T » 07 Maj 2024, 15:54

Da, skratiću definitivno. Otišao sam do perionice nekih 200-300m dalje (uz par nepotrebnih kočenja), i tečnost je već promenila nijansu. Verujem da će se zaprljati u potpunosti za 100-150km.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3187
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Kočiona tečnost

Post od Dare4x4 » 07 Maj 2024, 19:19

Ako već hoćeš da ne odvijaš sisice za ispuštanje, a da tečnost što pre prođe kroz sistem koliko-toliko, onda skini svaka kočiona klešta, sabij klip do kraja, vrati klešta, nadrukaj kočnicu opet. I tako nekoliko puta na svakom točku.
Ako su ti kočiona klešta skroz razrađena kako treba (u šta sumnjam jer je auto star), onda čak ne moraš ni da ih skidaš. Samo gurni šrafciger ili pajser između klešta i pločice i nategni da se klip vrati.
Meni npr kod Tucsona sve to radi toliko lako da mogu kroz felnu da pomeram klešta u pravcu kretanja klipa. Idealan bezbednosni propust da se napakosti nekome ko ima nov auto ali da ne idem u detalje, ko razume shvatiće ;)

Odgovori