Kočiona tečnost
Kočiona tečnost
Ne znam jel pravi podforum, ali možda možete da ga preimenujete u "tečnosti ...."
Pošto imamo temu o uljima, možda nije zgoreg da bacimo koju informaciju i o ovim tečnostima, jer kad dođe žuta minuta, znaju biti daleko važnije od ostalih tečnosti
Ovde ima zanimljiv tekst o tome koliko kvalitet tečnosti utiče na zaustavni put.
Kako napraviti alat:
https://www.youtube.com/watch?v=Mdcn1USVQ-w
I kako ga koristiti:
https://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ
Pošto imamo temu o uljima, možda nije zgoreg da bacimo koju informaciju i o ovim tečnostima, jer kad dođe žuta minuta, znaju biti daleko važnije od ostalih tečnosti
Ovde ima zanimljiv tekst o tome koliko kvalitet tečnosti utiče na zaustavni put.
Kako napraviti alat:
https://www.youtube.com/watch?v=Mdcn1USVQ-w
I kako ga koristiti:
https://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ
Re: Kočiona tečnost
Ja to menjam uvek na 2-3 godine, a nikad nisam osetio pogoršanje ni u kolima kojima kočiona tečnost nije menjana nikad
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
Garantujem da većina vozača to ne menja nikad već samo dosipa (što naravno nije za pohvalu) i nema nikakvih (većih) problema, nešto slično ulju u menjaču (običnom, manuelnom), koje isto malo ko menja u potpunosti... Ja ga evo već četvrtu godinu isto nisam promenio, ali hoću, čim uhvatim zgodnu priliku.
Re: Kočiona tečnost
Kako dosipa ulje u kocnice? Ja sam pre jedno godinu i nesto menjao, ne secam se tacno.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Kočiona tečnost
Utice itekako na maksimalne performanse kocenja. Mnogo pre ce izgubiti silu kocenja(fejdovati) ako je ulje lose. Ko vozi lagano tesko da ce ikad doci u tu situaciju ali cinjenica je da sa 5 god starim uljem kocnice nisu na maksimalnom nivou.
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
Pa lepo, imaš tamo posudu sa kočionom tečnošću, pratiš nivo pa dospeš, ima min i max.Xepoj87 je napisao:Kako dosipa ulje u kocnice? Ja sam pre jedno godinu i nesto menjao, ne secam se tacno.
Sent from my Sony
@ Ftj
Teško da će se primetiti neka razlika na samom kočenju, pa ta ista većina ljudi ne vozi sportska vozila i gazi 200 na sat pa će nešto primetiti. Negativan efekat se više vidi na tome što će verovatno kočione klipove pre da dohvati korozija i slično pa će da se čuje cviljenje i škripanje prilikom kočenja jer se klipovi ne vraćaju lepo (a što mi se dešavalo na "kecu", Yugu i sličnim starijim vozilima). U krajnjim slučajevima dolazi i do otkazivanja tih cilindara i curenja ulja, naravno. No nema toga što malo vodene šmirgle i set novih gumica ne mogu rešiti. Ili, zamena cilindara, još bolje. E, baš da bi se to izbeglo i imalo sigurno funkcionisanje svega i kvaliteno kočenje - radi se ta preventivna zamena ulja...
Poslednja izmena od Saša u 01 Apr 2015, 11:02, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kočiona tečnost
Sve to stoji ali recimo moze da ti se desi da se spustas niz Cetinje a da ne kocis dovoljno motorom i da mnogo pre skuvas ulje nego sto bi ga skuvao da nije bajato. Inace to je zatvoren sistem i potrosnje ne bi smelo da bude, ako mora da se doliva ono negde curi i mora se odma resavati.
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
Tu si u pravu (za dolivanje) no - znaš ti nas... Obično se nešto popravlja tek kada potpuno crkne ili auto stane (ili u ovom slučaju - kada se ne prođe na tehničkom), nažalost.
Re: Kočiona tečnost
Inace smatram da su mehanicari najveci krivci zasto kod nas nije obicaj da se menja kociono ulje. Trosak samog ulja je manji od 1000 din i u pitanju je cista lenjost majstora da odradi nesto uz redovan servis sto je fabricki propisano servisnim intervalom.
Sad se setih da mi je proslo 2 god i da bi trebalo da menjam
Sad se setih da mi je proslo 2 god i da bi trebalo da menjam
Re: Kočiona tečnost
Naravno. Ja da nisam radio redovni servis u Mercedesu, nikada ne bih ni saznao da to mora da se menja.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Blackshadow
- Postovi: 779
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Одг: Kočiona tečnost
^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
TT
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
TT
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
Re: Kočiona tečnost
Sa stalker bloga.
"Razlika u odnosu na originalno ulje (bez vode ili u tragovima) i onog sa 3% vode je i do 100cel.
Fluid se menja već sa 2-5% vode, a vrhunski sa 1% ili 0,5% ne može da se meri sa osrednjim "suvim"."
Pre ~2 godine u maju mesecu, malo sam divljao i pregrejao kočnice. Odjednom ispred serpentine kočnica propala. Oladio sam se
Malo sam se smirio i posle par stotina metara (vožnje nizbrdo, bez gasa i kočenja), čim se sve dovoljno ohladilo, vratile su se kočnice.
Zaključak: bilo je vode i to se pokazalo kada se dovoljno ugrejalo. Posle toga sve do zamene kočione tečnosti, kočio je normalno, ali nisam im dušu vadio.
Moram da naglasim da je to propadanje bila najneprijatnija situacija u ukupnom vozačkom stažu, koja mi se desila za volanom. Tada sam po prvi zaista otkrio kako mi auto leži u krivini i da su Kleberke loše
Otklizao sam sa sve četiri gume u stranu, tako da sam prešao preko bele linije levim točkovima, ne mnogo, ali dovoljno da udarim u nekoga ko mi je išao u susret i držao se blizu bele linije. Sva sreća nije bilo nikoga i nisam panično reagovao sa volanom, jer sam lako mogao okrenuti auto.
Što je najveća tuga pola litre te tečnosti košta par stotina dinara
Ne znam jel majstore mrzi da je menjaju, pa te otpile: "ma to se ne menja ..." ili "to se ne menja tako često, menjaćemo kada budeš radio veliki servis ...".
Zato sam i tražio onaj video. Ne deluje zaista komplikovano.
Edit: Treba sipati DOT koji ti piše na posudi, odnosno koji je predviđen za auto, zbog samog kočionog sistema. Ništa ne dobijaš većim DOTom, samo možeš nešto ujebati. Odnosno možeš DOT3<-DOT4<-DOT5.1(nema potrebe) varijantu slobodno, ali ne i DOT5, koliko znam to je nešto sasvim drugo.
"Razlika u odnosu na originalno ulje (bez vode ili u tragovima) i onog sa 3% vode je i do 100cel.
Fluid se menja već sa 2-5% vode, a vrhunski sa 1% ili 0,5% ne može da se meri sa osrednjim "suvim"."
Pre ~2 godine u maju mesecu, malo sam divljao i pregrejao kočnice. Odjednom ispred serpentine kočnica propala. Oladio sam se
Malo sam se smirio i posle par stotina metara (vožnje nizbrdo, bez gasa i kočenja), čim se sve dovoljno ohladilo, vratile su se kočnice.
Zaključak: bilo je vode i to se pokazalo kada se dovoljno ugrejalo. Posle toga sve do zamene kočione tečnosti, kočio je normalno, ali nisam im dušu vadio.
Moram da naglasim da je to propadanje bila najneprijatnija situacija u ukupnom vozačkom stažu, koja mi se desila za volanom. Tada sam po prvi zaista otkrio kako mi auto leži u krivini i da su Kleberke loše
Otklizao sam sa sve četiri gume u stranu, tako da sam prešao preko bele linije levim točkovima, ne mnogo, ali dovoljno da udarim u nekoga ko mi je išao u susret i držao se blizu bele linije. Sva sreća nije bilo nikoga i nisam panično reagovao sa volanom, jer sam lako mogao okrenuti auto.
Što je najveća tuga pola litre te tečnosti košta par stotina dinara
Ne znam jel majstore mrzi da je menjaju, pa te otpile: "ma to se ne menja ..." ili "to se ne menja tako često, menjaćemo kada budeš radio veliki servis ...".
Zato sam i tražio onaj video. Ne deluje zaista komplikovano.
Edit: Treba sipati DOT koji ti piše na posudi, odnosno koji je predviđen za auto, zbog samog kočionog sistema. Ništa ne dobijaš većim DOTom, samo možeš nešto ujebati. Odnosno možeš DOT3<-DOT4<-DOT5.1(nema potrebe) varijantu slobodno, ali ne i DOT5, koliko znam to je nešto sasvim drugo.
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
Verovatno dobar deo majstora pojma nema ni da se to menja, odnosno ne menja ni samom sebi, pa kako bi se onda setio da to nekom drugom promeni. Dobar deo njih to sigurno i mrzi da radi (verovali ili ne, iako ne radi za nečiji lep osmeh već za lepe pare), a možda i nemaju čime to da zamene. Treba imati onu "sisaljku" za izvlačenje tečnosti iz posude, plus posudu sa crevom u koju ćeš ispustiti ulje, da ne kaplje dole po podu radionice. Treba skidati i sva četiri točka, pa ako povuče pritom vazduh - moraš i odzračivati. Ima tu dakle posla... Zato su ovlašćeni servisi mnogo bolji za takve stvari odnosno redovno održavanje jer to rade po standardnoj proceduri a i imaju čime.
Re: Kočiona tečnost
Evo ovde sam postavio kako može bez alata.
Ne znam jel ima nekih prednosti ili mana i ne znam kakva je razlika u odnosu na vozila sa ABS, jer se u komentaru napominje da je vozilo bez ABS.
Ne znam jel ima nekih prednosti ili mana i ne znam kakva je razlika u odnosu na vozila sa ABS, jer se u komentaru napominje da je vozilo bez ABS.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Kočiona tečnost
Skidati sva 4 tocka prilikom zamene kocione tecnosti ?