Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Re: Letnje gume
Za sve je tako,samo nece ljudi sebi da priznaju.
Najtacniji opis toga je dao Ogi,jednostavno negde je kontrola kvaliteta na visem nivou,negde na manjem,sve zavisi ko je koliko voljan da plati.Pa da se ne lazemo vecina bi radije da prodje jeftinije,e sad nije fabrika humanista pa da ti tek tako nesto pokloni.
Najtacniji opis toga je dao Ogi,jednostavno negde je kontrola kvaliteta na visem nivou,negde na manjem,sve zavisi ko je koliko voljan da plati.Pa da se ne lazemo vecina bi radije da prodje jeftinije,e sad nije fabrika humanista pa da ti tek tako nesto pokloni.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Letnje gume
@Heroj
Rezervni delovi su sami po sebi druga klasa kvaliteta i ne očekujte nikad da će trajati kao oni iz prve ugradnje. Prva klasa ide za prvu ugradnju, druga za delove, treća ide u doradu (ako je to moguće), četvrta - kod koje nije moguća dorada - ide u škart/reciklažu... itd.
TT
Rezervni delovi su sami po sebi druga klasa kvaliteta i ne očekujte nikad da će trajati kao oni iz prve ugradnje. Prva klasa ide za prvu ugradnju, druga za delove, treća ide u doradu (ako je to moguće), četvrta - kod koje nije moguća dorada - ide u škart/reciklažu... itd.
TT
Re: Letnje gume
Ako ja mogu da budem humanista, zašto ne mogu i oni. Sve su to bagra i krvopije
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Letnje gume
Zanimljivo je sto prvu ugradnju brisaca za mercedesa radi bosch u simanovcima
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Re: Letnje gume
Shimannovci über alles
Re: Letnje gume
Sve si lepo objasnio kroz niz poruka.Velja je napisao: Oba dela su OEM i imaju isti kataloški broj, a u opisu može biti nabrojano 3-4 proizvođača...
Npr, VAG je koristio klipnu grupu Nurral i klipnu grupu Mahle u jednom isstom dizel motoru.
Isti kataloski broj, razlicit je kvalitet sto se dokazalo u praksi, oba proizvodjaca zadovoljavaju trazenu specifikaciju. Isto tako ventile, glave motora itd od barem 2 dobavljaca koji su bili razlicitog kvaliteta izrade. Recimo MIV ventili su isli u Audijeve motore a drugog dobavljaca u VW motore. Inace isti motor iste oznake sa istim karakteristikama, ali unutra kada se otvori nisu isti delovi.
Mahle je ugradjivan u modele za DACH podrucje,za Skandinaviju, za USA. Nurral za juznu Evropu i ostale.
I u praksi se ta razlika u pretpostavljenom kvalitetu po pravilu pokazivala, pa su motori sa Mahle delovima imali duzi tipicni radni vek tj manje su se mehanicki habali.
Pa kocione plocice, isti proizvodjac, isti model ali razlicite pocetne debljine a time i radnog veka.
Isti kataloski broj uz razlicit sufiks. Skuplje plocice za glavna trzista, jeftinije za ostale.
VAG je pravio na istoj proizvodnoj traci u Volfsburgu model sa jednim delovima za jedne kupce/zemlje kao i model sa drugim delovima za druge kupce/zemlje. Tacno se znalo pre pocetka proizovdnje za svaki komad vozila po VIN broju za kog kupca je namenjen, pise u radnom nalogu koji prati vozilo na traci. Ovakav nalog sam video u Wolfsburgu.
Zastava je Floridu sklapala na istoj tracij sa razlicitom kontrolom kvaliteta vozila koja idu za domacu upotrebu i ona koja su isla u izvoz u Nemacku npr.
Gde god moze da se ugradi jeftinije a da se ne vidi odmah od strane kupca fabrike to i urade.
Najprostiji primer su akubaterije i gume. Za odredjene kupce/zahtevnije zemlje stavljaju se veci aku i gume prve kategorije proizvodjaca (Michelin, Pirelli, Conti i slicno) dok za manje zahtevne zemlje ide za broj manji aku i gume nekog od brenda iz podgrupe ove prve kategorije(Semperit, Barum, itd).
Kako se radi o velikim brojkama, milionima komada, ustede tog tipa da se stavi jeftiniji dobavljac tamo gde moze su velike. Veliki proizvodjaci to obilato koriste decenijama, ne verujem da se danas promenilo bitno.
Tradicionalno se zna da je CH najzahtevnije trziste gde se prodaju modeli najkvalitetnije uradjeni sa najvise standardne opreme. CH nema svoju auto industriju, dobor su platezni kupci a konurencija velika.
VAG je tako za CH imao posebne GTX modele koji su bili dovoljno drugaciji (citati kvalitativno visi nivo finalne izrade) od GT modela za Nemacku i Italiju, i naravno skuplji u startu. Cim se udje u auto i pogleda materijal enterijera vidi se razlika.
Danas je to mozda manje vidlljivo spolja ali ne verujem da su svi komadi jednog modela auta isti za sve kupce.
Re: Letnje gume
Nije VW jedini, rade to svi veliki proizvođači. Čak i Volvo, siguran sam da ih je još Ford naučio koliko su Ameri srednje klase nezainteresovani za premijum detalje.
Mogu da zamislim šta Šveđani uvaljuju američkim domaćicama
Mogu da zamislim šta Šveđani uvaljuju američkim domaćicama
- shandu90
- Postovi: 12316
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Znaci samo polovnjake iz CH. Drugar iz srednje je prosle godine uzeo GLK iz CH, brdo opreme ima, ali je imao i zayebancije s njim.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Letnje gume
Velja je napisao:Nije VW jedini, rade to svi veliki proizvođači. Čak i Volvo, siguran sam da ih je još Ford naučio koliko su Ameri srednje klase nezainteresovani za premijum detalje.
Mogu da zamislim šta Šveđani uvaljuju američkim domaćicama
Naravno, princip je isti ostalo su nijanse.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Letnje gume
Upravo. Ja ne razumem, za kikiriki trzista kao nasa posebno prave proizvode u istim fabrikama sa ciljem da nas orobe? Mnogo su takva trzista jaka, pa se ubise da razvijaju bas za nas.Ivan je napisao:Nije to do boscha, vec do toga koji su nivo kvaliteta porucili od njih.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Evo da ti dam primer iz prve ruke. Kupio sam 2008. Nokiu 6510 slide u sred NY, ja sam otvorio kutiju. Posle nekog vremena slajder je dobio zazor, a bas sam gledao da ne otvaram cesto. Sloba je imao isti takav tel kupljen ovde, nije imao nikakav zazor u slajdu. Drugi primer, takodje u Americi kupljene Leviske, narucila su mi 2 jako dobra drugara, ja kupio njima i sebi po jedan par u Kaliforniji. Nikad losije farmerke nisam nosio, kroj je bio ok, ali su se pokidale jako brzo, tipa par meseci, ja sam ih na kraju i odlozio, stoje u ormaru, mogu samo da ih bacim. Made in China. Takodje sam kupio i nekoliko identicnih pari Leviski 507 u NY, isto made in China, nikad bolje farmerke nisam kupio. Tako da, puno tu ima promenjivih.Velja je napisao:Hoćeš da kažeš da su Ajfoni i Samsunzi u MTSu isti kao i na zapadu? Ili laptop u WinWinu?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Slažem se. Imam mnogo stvari koje su kupljene preko (od tehničke robe do garderobe) i nisam primetio nikakvu razliku u kvalitetu u odnosu na robu kupljenu ovde. Kao što sam i ovde ponekad naletao na škart i nešto bi mi propalo već posle neki mesec, tako isto bi mi se ponekad dešavalo sa robom od preko.
Burazer iz Švicarske je manijak za obuću, ne zna ni sam koliko pari patika ima, jednu sobu u stanu je samo za njih odvojio Kad god dođe kupi neki par, i kaže da razliku primetio nije.
Burazer iz Švicarske je manijak za obuću, ne zna ni sam koliko pari patika ima, jednu sobu u stanu je samo za njih odvojio Kad god dođe kupi neki par, i kaže da razliku primetio nije.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Takodje ako se setite lanaca razvoda za BMW sto je imao problem Texonja, mislim da su iste probleme imali sirom sveta, tj. gde teraju dizele.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
I da ne zaboravim, većina tih stavova kako je preko sve bolje je posledica nekih predrasuda i naših pogrešnih zaključaka. Lični primer: imao sam GY UG8 gume koje su, nakon kraće vožnje leti, počele da se raspadaju. Više forumaša i vulkanizera mi je reklo da je to posledica činjenice da je UG8 veoma mekana guma, a ja je terao po vrućini.
Međutim, primetim ja da su dve gume koje su stradale "Made in Slovenia" a jedna koja nije je "Made in Germany". Naravno, zaključim da je to bolje odrađeno za Švabe a nama uvalili škart i svima to pričam, dok jednom od @dag81 dobijem info da je to nemoguće jer se moj UG8 pravi u samo jednoj od tih zemalja (stvarno se ne sećam kojoj). Detaljnom proverom se ustanovi da je guma iz Nemačku 2 god mlađa od slovenačke, plus im se razlikuju brzinski indeksi (jedne su imale neki nestandardan). Dakle, prilično su različite.
Međutim, primetim ja da su dve gume koje su stradale "Made in Slovenia" a jedna koja nije je "Made in Germany". Naravno, zaključim da je to bolje odrađeno za Švabe a nama uvalili škart i svima to pričam, dok jednom od @dag81 dobijem info da je to nemoguće jer se moj UG8 pravi u samo jednoj od tih zemalja (stvarno se ne sećam kojoj). Detaljnom proverom se ustanovi da je guma iz Nemačku 2 god mlađa od slovenačke, plus im se razlikuju brzinski indeksi (jedne su imale neki nestandardan). Dakle, prilično su različite.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.