Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
dragvorl je napisao:.Drugi primer, takodje u Americi kupljene Leviske, narucila su mi 2 jako dobra drugara, ja kupio njima i sebi po jedan par u Kaliforniji. Nikad losije farmerke nisam nosio, kroj je bio ok, ali su se pokidale jako brzo, tipa par meseci, ja sam ih na kraju i odlozio, stoje u ormaru, mogu samo da ih bacim. Made in China. Takodje sam kupio i nekoliko identicnih pari Leviski 507 u NY, isto made in China, nikad bolje farmerke nisam kupio. Tako da, puno tu ima promenjivih.
Izgleda da si kupio u Kaliforniji švercovane farmerke iz Meksika, za manje zahtevne kupce
Poslednja izmena od Velja u 10 Apr 2017, 20:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Kako onda objasnjavate da im se to isplati na neuporedivo jeftinijim proizvodima, poput tva.
I kod kompjutera postoje klase svakog proizvoda, pa se najbolji procesori zovu golden sample i mogu i do 5 puta vise da se klokuju od onih loseg kvaliteta, a isti proizvod, po istoj ceni.
I da li hocete da kazete da je slucajnost da zamenski delovi krace traju?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
I kod kompjutera postoje klase svakog proizvoda, pa se najbolji procesori zovu golden sample i mogu i do 5 puta vise da se klokuju od onih loseg kvaliteta, a isti proizvod, po istoj ceni.
I da li hocete da kazete da je slucajnost da zamenski delovi krace traju?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Evo i ja koju. Verujem da ima veeelike razlike. U nemackoj kad smo kotistili sika lastic 225 nije mogla kanta da se opere
Stegne.kao beton. Ne mozes razbiti grumen. Ovde olako. Ja sam verovao da ne postoji klasifikacija a sad sam ubedjen. Mozda zavisi od svere ali.sika lastic sa istim nazivom nije isti.odgovorno pisem. Isto vazi i za ceresit cl 55 sika w200 i jos dosta bitnih materijala koji ne bi smeli biti razliciti.
Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
Stegne.kao beton. Ne mozes razbiti grumen. Ovde olako. Ja sam verovao da ne postoji klasifikacija a sad sam ubedjen. Mozda zavisi od svere ali.sika lastic sa istim nazivom nije isti.odgovorno pisem. Isto vazi i za ceresit cl 55 sika w200 i jos dosta bitnih materijala koji ne bi smeli biti razliciti.
Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
thyssenkrupp je prebacio veći deo proizvodnje iz lihtenštajna u kinu. A će nam pucaju letve volana u budućnosti
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Razvoj nisu prebacili, drugar mi radi tamo.passenger je napisao:thyssenkrupp je prebacio veći deo proizvodnje iz lihtenštajna u kinu. A će nam pucaju letve volana u budućnosti
Jos jedan primer, CAT cizme kanadjanke koje sam isto tamo kupio, nosim ih vec 6-7 godina, ali im je jezik ispucao posle godinu 2, isto za USA trziste, kupljene u SEARS-u. Stvarno je jako nezahvalno generalizovati.Velja je napisao:dragvorl je napisao:.Drugi primer, takodje u Americi kupljene Leviske, narucila su mi 2 jako dobra drugara, ja kupio njima i sebi po jedan par u Kaliforniji. Nikad losije farmerke nisam nosio, kroj je bio ok, ali su se pokidale jako brzo, tipa par meseci, ja sam ih na kraju i odlozio, stoje u ormaru, mogu samo da ih bacim. Made in China. Takodje sam kupio i nekoliko identicnih pari Leviski 507 u NY, isto made in China, nikad bolje farmerke nisam kupio. Tako da, puno tu ima promenjivih.
Izgleda da si kupio u Kaliforniji švercovane farmerke iz Meksika, za manje zahtevne kupce
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Za comp i tv ne znam, kod zamenskih delova mislim da su dva faktora bitna:Xepoj87 je napisao: I da li hocete da kazete da je slucajnost da zamenski delovi krace traju?
- originalna ugradnja se koristi na novom automobilu, a zamenski se stavlja na polovan auto
- zamenski delovi i u EU/USA traju kraće nego originalni.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Dižu još jedan testni centar u vis. Ali većina proizvodnje Kina. Fabrika je več gotovadragvorl je napisao:Razvoj nisu prebacili, drugar mi radi tamo.passenger je napisao:thyssenkrupp je prebacio veći deo proizvodnje iz lihtenštajna u kinu. A će nam pucaju letve volana u budućnosti
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Zanimljiva tema, steta sto sam propustio da ispratim od samog pocetka, ali sam je iscitao
Sistem menadzmenta proizvodnje je takav, kao sto je opisao Ljubitelj, pre nego sto krene sklapanje, na traci se zna gde ce taj auto zavrsiti, odnosno, automobili se sklapaju po narudzbini, bilo od dilera, za sopstveni lager ili za vec pozatog kupca, po unapred konfigurisanoj opremi, boji, itd. Nema nasumicne proizvodnje, da npr. vec spomenuti VW proizvodi nesto sto unapred nije prodato, nego nasumicno, ili po nekom modelu, fabrika bira boju opremu, lageruje, pa posle prodaje.
Moguce je da se sklope razliciti automobili za razlicita trzista, sto mislim da se u principu i radi, na vec spomenutim primerima guma, brisaca, itd. a sve s ciljem da taj auto na siromasnijem trzistu bude jeftiniji, odnosno pristupacniji kupcima, a mislim da to zavisi i od lokalnog distributera, odnosno da mu fabrika ponudi dve varijante, skuplju i jeftiniju, opet vezano za onu pricu Ljubiteja o Nural i Mahle klipovima. Fabrika cesto koristi vise proizvodjaca za OEM delove, ali svi oni ispunjavaju neki zahtevani standard, opet, neki su nesto nizeg kvaliteta.
Kontrola kvaliteta, kakvu vecina zamislja, da se svaki pojedini proizvod detaljno gleda, testira njegova ispravnost, ne postoji, bar ne u ozbiljnim fabrikama koje se bave bas masovnom proizvodnjom. Automobil se vizuelno pregleda jos na traci, npr. lak i ispravljaju eventualni nedostaci.
Testira se uzorak, odnosno uzorci, koji se izvlaci po nekoj metodologiji, na osnovu nekog statistickog modela, ciji broj zavisi od upotrebljene metode, zavisno od velicine serije, predvidjenog veka trajanja alata koji izradjuju neki deo, vrste proizvoda, itd. pa se npr. iz neke serije izvuce recimo svaki 2.583 klip, i onda se detaljno testira, pocevsi od vizuelnog pregleda, merenja dimenzija i ostlaih kvalitativnih osobina. Svaka osobina proizvoda ima neku toleranciju, npr. dozvoljen precnik je od 73.854 mm do 73.974 mm, lupam brojeve, cisto radi primera, tako da nisu svi proizvodi potpuno identicni. U tom uzorku postoji dozvoljen broj nesaobraznih proizvoda, odnosno skarta. Ukoliko je broj skart proizvoda u dozvoljenim granicama, serija moze da ide dalje, ukoliko uzorak nije prosao kontrolu, proizvodi idu na doradu, ukoliko je moguce, ili se unistavaju, tj. recikliraju, zavisi od toga koji je proizvod u pitanju, kakav je nedostatak, prakse te fabrike, odnosno, isplativost dorade, itd.
Postoje jednostruka, dvostruka, itd. kontrola serije, ali da ne zalazim u detalje, metodologija se malo razlikuje, kod dvostruke, se izvlace dodatni uzorci, ukoliko serija nije iz prve prosla, i nakon testiranja, ukoliko ukupan broj skarta ne bude veci od dozvoljene granice, proizvod ide u prodaju. Ovo je primenjivo na spomenutom primeru televizora, pa tako ako neka seriaj ne prodje iz prve, fabrika je npr. izdoji i posalje na neko manje zahtevno trziste, pa se na tom trzistu nadju proizvodi gde je nesto veci rizik od defekta, odnosno kvara.
Jos da dodam, na primeru klipova, npr. Mahle odradi svoju internu kontrolu kvaliteta i ukoliko su proizvodi ok, salje dalje u VW, jer je njima u interesu da posalju seriju koja ce da ispuni zadate kriterijume kvaliteta i bude primljena, odnosno kupljena, u suprotnom bi imali dodatne troskove, narusavali sopsteni renome, pa i rizikovali gubitak posla, sto im se ne isplati. Kada VW dobije isporuku, on takodje vrsi uzorkovanje delova iz te serije, odnosno proverava kvalitet isporucenih proizvoda i ukoliko je zadovoljavajuci klipovi idu u dalju proizvodnju, ukoliko ne, vracaju nazad, odnosno ne ugradjuju.
Eto, toliko od mene, malo opsirnije, pa koga ne mrzi nek cita
Sistem menadzmenta proizvodnje je takav, kao sto je opisao Ljubitelj, pre nego sto krene sklapanje, na traci se zna gde ce taj auto zavrsiti, odnosno, automobili se sklapaju po narudzbini, bilo od dilera, za sopstveni lager ili za vec pozatog kupca, po unapred konfigurisanoj opremi, boji, itd. Nema nasumicne proizvodnje, da npr. vec spomenuti VW proizvodi nesto sto unapred nije prodato, nego nasumicno, ili po nekom modelu, fabrika bira boju opremu, lageruje, pa posle prodaje.
Moguce je da se sklope razliciti automobili za razlicita trzista, sto mislim da se u principu i radi, na vec spomenutim primerima guma, brisaca, itd. a sve s ciljem da taj auto na siromasnijem trzistu bude jeftiniji, odnosno pristupacniji kupcima, a mislim da to zavisi i od lokalnog distributera, odnosno da mu fabrika ponudi dve varijante, skuplju i jeftiniju, opet vezano za onu pricu Ljubiteja o Nural i Mahle klipovima. Fabrika cesto koristi vise proizvodjaca za OEM delove, ali svi oni ispunjavaju neki zahtevani standard, opet, neki su nesto nizeg kvaliteta.
Kontrola kvaliteta, kakvu vecina zamislja, da se svaki pojedini proizvod detaljno gleda, testira njegova ispravnost, ne postoji, bar ne u ozbiljnim fabrikama koje se bave bas masovnom proizvodnjom. Automobil se vizuelno pregleda jos na traci, npr. lak i ispravljaju eventualni nedostaci.
Testira se uzorak, odnosno uzorci, koji se izvlaci po nekoj metodologiji, na osnovu nekog statistickog modela, ciji broj zavisi od upotrebljene metode, zavisno od velicine serije, predvidjenog veka trajanja alata koji izradjuju neki deo, vrste proizvoda, itd. pa se npr. iz neke serije izvuce recimo svaki 2.583 klip, i onda se detaljno testira, pocevsi od vizuelnog pregleda, merenja dimenzija i ostlaih kvalitativnih osobina. Svaka osobina proizvoda ima neku toleranciju, npr. dozvoljen precnik je od 73.854 mm do 73.974 mm, lupam brojeve, cisto radi primera, tako da nisu svi proizvodi potpuno identicni. U tom uzorku postoji dozvoljen broj nesaobraznih proizvoda, odnosno skarta. Ukoliko je broj skart proizvoda u dozvoljenim granicama, serija moze da ide dalje, ukoliko uzorak nije prosao kontrolu, proizvodi idu na doradu, ukoliko je moguce, ili se unistavaju, tj. recikliraju, zavisi od toga koji je proizvod u pitanju, kakav je nedostatak, prakse te fabrike, odnosno, isplativost dorade, itd.
Postoje jednostruka, dvostruka, itd. kontrola serije, ali da ne zalazim u detalje, metodologija se malo razlikuje, kod dvostruke, se izvlace dodatni uzorci, ukoliko serija nije iz prve prosla, i nakon testiranja, ukoliko ukupan broj skarta ne bude veci od dozvoljene granice, proizvod ide u prodaju. Ovo je primenjivo na spomenutom primeru televizora, pa tako ako neka seriaj ne prodje iz prve, fabrika je npr. izdoji i posalje na neko manje zahtevno trziste, pa se na tom trzistu nadju proizvodi gde je nesto veci rizik od defekta, odnosno kvara.
Jos da dodam, na primeru klipova, npr. Mahle odradi svoju internu kontrolu kvaliteta i ukoliko su proizvodi ok, salje dalje u VW, jer je njima u interesu da posalju seriju koja ce da ispuni zadate kriterijume kvaliteta i bude primljena, odnosno kupljena, u suprotnom bi imali dodatne troskove, narusavali sopsteni renome, pa i rizikovali gubitak posla, sto im se ne isplati. Kada VW dobije isporuku, on takodje vrsi uzorkovanje delova iz te serije, odnosno proverava kvalitet isporucenih proizvoda i ukoliko je zadovoljavajuci klipovi idu u dalju proizvodnju, ukoliko ne, vracaju nazad, odnosno ne ugradjuju.
Eto, toliko od mene, malo opsirnije, pa koga ne mrzi nek cita
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Pa eto ti ceo brand - Moment.swemir je napisao:Evo i ja koju. Verujem da ima veeelike razlike. U nemackoj kad smo kotistili sika lastic 225 nije mogla kanta da se opere
Stegne.kao beton. Ne mozes razbiti grumen. Ovde olako. Ja sam verovao da ne postoji klasifikacija a sad sam ubedjen. Mozda zavisi od svere ali.sika lastic sa istim nazivom nije isti.odgovorno pisem. Isto vazi i za ceresit cl 55 sika w200 i jos dosta bitnih materijala koji ne bi smeli biti razliciti.
Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
U celom krstenom svetu se zove Pattex, a samo kod nas i u jos par banana drzava (Bosna, Rumunija...) Moment. Nije nego...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Da dodam za dnevnik, Honda sa odranim itisonom je bila jedan jedini slučaj kod nas.
Honda ima izuzetnu kontrolu kvaliteta, retko kad se tačno zna koji model ima kojih problema i svi se rešavaju kroz buletin servisima a novi modeli posle restilizacije tih problema nemaju. Nije to Honda izmislila, ali toga se pridržavaju.
To što naš servis to ne poštuje ili što se delovi prepakivaju po skladištima nije minus za proizvođača već lokalnog distributera i domaćeg, srpskog uvaljivačko-trgovačkog mentaliteta. Oderi bližnjeg svoga
Tako da vam nisu stranci krivi, Veljo, nego domaći trgovci. Pa s tim maržama, ni ne čudi.
Honda ima izuzetnu kontrolu kvaliteta, retko kad se tačno zna koji model ima kojih problema i svi se rešavaju kroz buletin servisima a novi modeli posle restilizacije tih problema nemaju. Nije to Honda izmislila, ali toga se pridržavaju.
To što naš servis to ne poštuje ili što se delovi prepakivaju po skladištima nije minus za proizvođača već lokalnog distributera i domaćeg, srpskog uvaljivačko-trgovačkog mentaliteta. Oderi bližnjeg svoga
Tako da vam nisu stranci krivi, Veljo, nego domaći trgovci. Pa s tim maržama, ni ne čudi.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Nešto mi u glavi da je taj problem sa itisonom češći... Svejedno, Honda je doskoro ovde prodavala beznačajnu količinu kola da bi smo mogli biti u bilo kojoj kategoriji tržišta za njih. Isto kao i premijumi.
A ovo za OEM delove u prodavnicama pri ovl servisima, mislim da nisi shvatio poentu. Nekoliko proizvođača delova pravi OEM delove po fabričkoj specifikaciji i svi se mogu naći u originalnoj ambalaži proizvođača automobila. Svi imaju isti kataloški broj i svi zadovoljavaju minimum kvaliteta koji garantuje i zahteva proizvođač automobila kome isporučuju.
Poenta je da neko bitno premašuje zahtevane kriterijuma i takvi delovi su prva ugradnja za najbitnija i najzahtevnija tržišta. Mi to nismo i nama može takav proizvod ga zapadne jedino ako pretekne sa druge strane, a broj poručenih primeraka je mali u odnosu na cifre kojima taj brend barata.
Kod popularnih i visokotiražnih modela itekako gledaju da uštede gde god mogu, a ovde mogu šta 'oće...
A ovo za OEM delove u prodavnicama pri ovl servisima, mislim da nisi shvatio poentu. Nekoliko proizvođača delova pravi OEM delove po fabričkoj specifikaciji i svi se mogu naći u originalnoj ambalaži proizvođača automobila. Svi imaju isti kataloški broj i svi zadovoljavaju minimum kvaliteta koji garantuje i zahteva proizvođač automobila kome isporučuju.
Poenta je da neko bitno premašuje zahtevane kriterijuma i takvi delovi su prva ugradnja za najbitnija i najzahtevnija tržišta. Mi to nismo i nama može takav proizvod ga zapadne jedino ako pretekne sa druge strane, a broj poručenih primeraka je mali u odnosu na cifre kojima taj brend barata.
Kod popularnih i visokotiražnih modela itekako gledaju da uštede gde god mogu, a ovde mogu šta 'oće...
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Kad smo kod ovlascenih servisa, kolega je skoro sreo sefa iz Dipema na otpadu za Mazde. Naravno, ne zna se sta je radio tamo, ali nesto ne verujem ni da je trazio za sebe nesto...Ji 4Tze je napisao:Da dodam za dnevnik, Honda sa odranim itisonom je bila jedan jedini slučaj kod nas.
Honda ima izuzetnu kontrolu kvaliteta, retko kad se tačno zna koji model ima kojih problema i svi se rešavaju kroz buletin servisima a novi modeli posle restilizacije tih problema nemaju. Nije to Honda izmislila, ali toga se pridržavaju.
To što naš servis to ne poštuje ili što se delovi prepakivaju po skladištima nije minus za proizvođača već lokalnog distributera i domaćeg, srpskog uvaljivačko-trgovačkog mentaliteta. Oderi bližnjeg svoga
Tako da vam nisu stranci krivi, Veljo, nego domaći trgovci. Pa s tim maržama, ni ne čudi.
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
Ajte molim vas, pa dok je mijaljevic bio ovl.servis za toyotu ugradjivao je kopije delova. Platis oem delove za veliki servis a stavljena ti kopija. Isto sa delovima limarije.
Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
Re: Kontrola kvaliteta u autoindustriji
To se ne zove kontrola kvaliteta, vec menadzment kvalitetom, tj. upravljanje kvalitetom.Ji 4Tze je napisao:Da dodam za dnevnik, Honda sa odranim itisonom je bila jedan jedini slučaj kod nas.
Honda ima izuzetnu kontrolu kvaliteta, retko kad se tačno zna koji model ima kojih problema i svi se rešavaju kroz buletin servisima a novi modeli posle restilizacije tih problema nemaju. Nije to Honda izmislila, ali toga se pridržavaju.
To što naš servis to ne poštuje ili što se delovi prepakivaju po skladištima nije minus za proizvođača već lokalnog distributera i domaćeg, srpskog uvaljivačko-trgovačkog mentaliteta. Oderi bližnjeg svoga
Tako da vam nisu stranci krivi, Veljo, nego domaći trgovci. Pa s tim maržama, ni ne čudi.