Garez na zadnjem braniku

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od ljubitelj » 25 Maj 2017, 22:37

igor_harris je napisao:Ne znam samo kako JTD motori onda predju po 500k bez problema sa sve garavim branicima.

Nije upitno da to treba proveriti, ali kao sto je on vec napisao, treba mu neki majstor koji nece da uzme pare cisto da bi uzeo, a ja do sada nisam upoznao takvog.
Onda pitas, predju ali naravno sa problemima. Kao sto predju autobusi GSPa par miliona isto sa dimljenjem sve u sesnaest.

To sto dizel moze jako dugo poluispravan da izdrzi ne menja sustinu da li ima i gde bi mogao biti problem.

Dizne su normalno habajuci delovi i predvidjeni su za zamenu, tj njihovi ulosci.
Nema govora da traju stotine hiljada kilimetara bez habanja, prosto to je mehanika i to je tako.

A lose dizne prave mnogo problema koji se doduse ne vide spolja gledanjem u motor, i ne nastaje havarija odmah.
Vec je neko pomenuo ispiranje ulja sa zidova cilindra kao posledicu tzv "pisanja" dizne. Jasno je da motor bez dobrog podmazivanja krace traje od moguceg sa normalnim podmazivanjem.

Naravno nece odmah za nedelju dana ili mesec ili godinu dve da se primeti posledica rada sa losim podmazivanjem.

Inace, majstora ima svakakvih pa i postenih. Kao i u svim drugim strukama. Nadam se da ces upoznati takve ako jos nisi.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od ljubitelj » 25 Maj 2017, 22:53

Edy je napisao: Nadam se da ti je sad jasnije malo odakle meni takav auto . . . .

Jedno je sigurno sad imam nekog iskustva a ako to kosta 1000e jbg sta cu . . .
Jasno, i ja sam prosao kroz fazu sticanja iskustva, a moja skola je placena generalnim remontom dizel motora sa sve novom glavom, ubrizgvanjem i sve sto treba.
I mene su tesili da kao "mora da dimi" a onda posle remonta kada je sve bilo tip top nastalo cude kako to pa ne dimi...
Moja skola je kostala oko 3.000 dem, to bi danas bilo u rangu 3.000 evra. 6 cilindara dizel. Dobio i pisanu garanciju na motor 100.000km i sve je to krasno ali sam ispao glup sto sam to radio jer nikada ne bih povratio ulozeno. Tada nisam znao da ce toliko ispasti, procena je bila 600-700 DEM.

Nisam ovo sve pisao radi neke kao kritike, vise da se pojasni da nije slucajnost pojava dima, visoke kilometraze, potrebnih radova...kao povezanih stvari.

Mislim da treba pisati da bi mozda neko preskocio taj razred skolovanja, poucen tudjim iskustvom.

Kod dizela je nezgodacija da ne trpi improvizacije i neke kao delimicne popravke tj krpez. Ili se sve radi kako bog zapoveda ili vozi i trpi dok moze a onda baci.
Da li se isplati ulagati u dizela najvise zavisi koliko jos nakon popravke se ocekuje da se predje, tj zadrzi vozilo.

Moje misljenje je da dizel sa 250 ili 350.000km nije vredan velikih ulaganja jer dobar remont i kvalitetni OEM delovi kostaju ne malo novaca.

Ja bih to sa sadasnjim iskustvom prosto vozio do daljeg, pratio i eventualno kao sto sam pomenuo uradio nekoliko merenja cisto da se uverim brojkama u stanje.
Moze taj auto jos mnogoooooo da se izvoza bez problema.

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 26 Maj 2017, 10:22

Ljudi hvala svima sta drugo da kazem. Izjada se ja vama a vi me utesiste poprilicno :D .

Na kraju se sve svodi na pare tj ulagati ili ne prodati ili ne . . . S obzirom da auto normalno ide ( izuzev dima haahahah ) naravno da necu nista bitno ulagati.
Ovako generalno sluzi lepo uopste nije "kvarisa" . Nije se desilo da sam ostao bez auta ni dan.

A sto se tice skole drago mi je da nisam jedina naivcina. Nekako lakse kad cujes tako nesto jos od nekog. Kolega je par meseci pre mene kupio megan 1.9 dci da bi posle par hiljada otkrio da auto guta ulje uzasno. Nije prodao, uradio generalku i tamo kad su mu otvorili motor izvalili da je sipana neka tecnost da motor ima kompresiju na kratko. . . da se stekne utisak dobrog motora. Ceo ceh 1000e plus a evo sad kaze cuje se plivajuci zamajac i kliza lamela . ...

Hvala svima jos jednom :pivo:

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2866
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Martin » 28 Maj 2017, 12:59

Čitao sam temu kako je započeta, al nikako da iznesem moje iskustvo sa garavim branikom.

Meni je auto "gario" tako da je cela leva strana (branik, gepek, stop svetlo) bila uvek crna od gareži. Nije dimio samo pri nekom opterećenju ili većoj brzini (recimo, preko 150 km/h ili preko 3200 obrtaja). Ali nije to trajalo nešto dugo, pojavilo se i rešio sam problem nakon 10-15 dana, dok sam skontao šta mi je činiti.

Dizne su bile ok, sve je bilo ok, pa čak i egr je bio ok, pa sam se odlučio ipak da ugasim EGR ventil tako što sam ga zatvorio sa limenom pločicom.

Posle 4 godine vožnje, ponovo počeo da dimi - ta pločica koja je stavljena 2010- godine, počela da progoreva, zamenio i sad je sve ok.
Dima jedino ima kad se motor ne pokreće jedan dan, ali se ispuva nakon 200-300 metara.

Dakle - zatvori EGR ventil. :thumbup:

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 29 Maj 2017, 09:21

Ja nikako da odem do majstora da pogleda onu moju garez. Kod mene nema toga puno moras bas prici zadnjem delu da bi video. Ako je to samo do EGR-a ja ga ne bih zatvarao dok radi ne zeza itd . . . Mene strah da ova garez ne odvede do nekih skupih troskova :D .
Na kraju krajeva posto mi je ovo bio prvi auto koji samostalno vozim i ukapirao sam da ce meni posao da zavrsi i neki 1,2 benzinac. Tako da cu verovatno da se bacim u potragu za tako nekim autom od prvog vlasnika sa sigurnom servisnom istorijom i ispod 100k km . . .

A o tome cu u nekoj drugoj temi :)

Korisnikov avatar
Neo
Postovi: 1725
Pridružio se: 16 Mar 2013, 22:11
Garaža: Toyota Rav4
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Neo » 29 Maj 2017, 09:33

Verujem da ces se smoriti posle 1.6 hdi ako uzmes slabijeg atmo benzinca.
Obavezno prvo provozaj, iako kazes da ti nije previse bitno, covek tesko prelazi sa boljeg na losije. :)

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 29 Maj 2017, 10:37

@Neo
Ima istine i u tome :) . Ovaj 1.6 hdi bas lepo ide. Mada sluzbeno sam se navozao 1,2 motorcica sa 3 cilindra u fabiji tako da znam sta me ceka. Problem jeste preticanje na ibarskoj ( treba doooobar pravac treca i pun gas, tamo gde sa pezoom mogu i petom da preteknem ) ali radi se i o tome da sam ja na otvorenom jednom u mesec - mesec ipo dana sva ostala voznja se svodi na drndanje po gradu. I drugi razlog prelaska na slab atmo benzinac jeste jeftinije odrzavanje ( izbegavanje skupih popravki ). Mislim da cu moci za nekih 4500 da nadjem nesto sa malo km kupljeno u srbiji pa taman bio peugeot 107 ili jos bolje toyota aygo. Nije mi problem da se spustim segment nize jer kako vec rekoh ukapirao sam da mi ne treba ni gepek ni prostor pozadi ( kome je tesno nek se vozi sa nekim drugim ) a slabasan motor cu preziveti jer veliku vecinu kilometraze koje sam napravio u zivotu je bilo na benzincima ispod 70 konja . . .

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od igor_harris » 29 Maj 2017, 11:20

U tom slucaju, da sam na tvom mestu bih razmatrao prelazak na motocikl + neki punto od 1000e da se prezimi. :)

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 29 Maj 2017, 11:53

ahahahaah taj fazon. Da neko ne shvati pogresno imam ja redovna primanja i skroz je to ok kad pogledam oko sebe za koliko ljudi rade samo smatram da je glupo trositi pare na remont delova na autu starom 10 plus godina i pitaj boga koliko km. Plus to sto me nervira cinjenica da se to moze desiti kad god . . . Zar nije pametnije potrositi pare negde drugo?

A kad su dva tocka u pitanju vise sam za bajs ( drumas ) . Vozio sam pre bas dosta za rekreativca ( oko 4000 - 4500 godisnje ) a poslednjih godina sam izbacio tu super naviku . . .

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od igor_harris » 29 Maj 2017, 12:00

Meni je motor tiha patnja, stignes svuda mnogo brze, nema trazenja parkinga po pola sata a i sam osecaj voznje je neuporedivo bolji nego sa kolima. Ali posto na posao nikad ne idem sam ne mogu to sebi da priustim, na zalost...

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 30 Maj 2017, 08:33

@McGruja

Bio sam kod majstora kojeg si mi preporucio. Sta znam lik deluje ok, pogledao je famozne tackice i provozali smo se da mu pokazem dim :D . Sto se tice tackica kaze da mogu poticati od katalizatora ( vadi li se to bez problema i previse para :D ? ) a mogu i od turbine. Misli da to nije zbog dizni ali naravno ne zna dok se ne ispitaju. Sve u svemu njegov utisak je da me auto nece prodati jos . . . Nece tek tako da umre :D . Rekao mi je sto i vecina ovde a to je da teram dok radi :) . Kad smo se vozali pa sam dao pun gas kaze da se cuju malo hidropodizaci mada moguce i dizne da se cuju ,alo ( nekako rezi na punom gasu ) i tu mi je dao savet da predjem na 10w40 umesto 5w40 jer je auto presao preko 150k km. Meni ovo 5w40 ne trosi pa sam mislio da je ok da njega furam.

Eto to je to vozice se pezo do daljnjeg . . . Valjda ce sastaviti jos godinu - godinu ipo kad svakako mislio da ga menjam za neku azdaju od 1200 kubika benzinca :D

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od McGruja » 30 Maj 2017, 08:38

Ne menjaj gradaciju ulja

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od igor_harris » 30 Maj 2017, 10:01

McGruja je napisao:Ne menjaj gradaciju ulja
+1
Mozes preci eventualno na C2/3 ili C3 specifikaciju. Isto je 5w30 gradacija ali je HTHS viskozitet bolji, samim tim i bolja zastita motora.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od ljubitelj » 30 Maj 2017, 20:35

10w40 ide u motor kada predje 300-350.000km, a mozda i kasnije.
Sa 150k motor treba da se tek posteno razradio, da je u specifikacijama kao kada je napustio fabriku.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10569
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Sloba » 30 Maj 2017, 21:17

NOV NOV

Sent from my MI 5s using Tapatalk

Odgovori