Garez na zadnjem braniku
Garez na zadnjem braniku
Pozdrav drugari,
Interesuje me da li je neko imao iskustva sa pojavom garezi ( sitne crne tackice ) na zadnjem braniku? Zbog cega se to desava? Ne bih rekao da je normalno.
Auto je 1.6 hdi od 90 ks, normalno vuce, mirno radi, potrosnja u najboljem redu tj onakva kakva i treba biti za ovaj motor ( max 6,5 grad, oko 4 magistrala ).
Ono sto jos primetim je da auto dimi pomalo pri opterecenju a ne pri konstantnooj brzini. Danju je tesko primetiti dim u retrovizoru pri kretanju sa semafora
ali nocu po farovima automobila iza vidim. Pun gas kad dam autoputem tad vidim i danju ali ajde nije oblak vec jako redak crn dim. Majstor mi je rekao da svaki dizel oce da dimi i da to ne treba da me zabrinjava toliko. Nije rekao da je normalno ali ne i da je strasno . . .
Mene zanimaju te crne tackice koje su rasporedjene ravnomerno po celim vratima gepeka pa cak i do ispod zadnjeg stakla. Nije koncentrisano oko kraja auspuha koji kod mene izlazi ravno ( ima onaj ukrasni nastavak), dakle nije povijen na dole.
S obzirom da auto normalno radi mene interesuje da li je pojava cadji pozadi znak da treba da intervenisem na necemu da bih eventualno izbegao vece troskove?
Interesuje me da li je neko imao iskustva sa pojavom garezi ( sitne crne tackice ) na zadnjem braniku? Zbog cega se to desava? Ne bih rekao da je normalno.
Auto je 1.6 hdi od 90 ks, normalno vuce, mirno radi, potrosnja u najboljem redu tj onakva kakva i treba biti za ovaj motor ( max 6,5 grad, oko 4 magistrala ).
Ono sto jos primetim je da auto dimi pomalo pri opterecenju a ne pri konstantnooj brzini. Danju je tesko primetiti dim u retrovizoru pri kretanju sa semafora
ali nocu po farovima automobila iza vidim. Pun gas kad dam autoputem tad vidim i danju ali ajde nije oblak vec jako redak crn dim. Majstor mi je rekao da svaki dizel oce da dimi i da to ne treba da me zabrinjava toliko. Nije rekao da je normalno ali ne i da je strasno . . .
Mene zanimaju te crne tackice koje su rasporedjene ravnomerno po celim vratima gepeka pa cak i do ispod zadnjeg stakla. Nije koncentrisano oko kraja auspuha koji kod mene izlazi ravno ( ima onaj ukrasni nastavak), dakle nije povijen na dole.
S obzirom da auto normalno radi mene interesuje da li je pojava cadji pozadi znak da treba da intervenisem na necemu da bih eventualno izbegao vece troskove?
Re: Garez na zadnjem braniku
Da nisi vozio po nekom sveže asfaltiranom putu?
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Garez na zadnjem braniku
Otkloni uzrok crnog dima jer nesto nije u redu. Da'l neka dizna naliva, ili nema dovoljno vazduha.
Svakako nije normalno da "farba" gepek.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Svakako nije normalno da "farba" gepek.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Garez na zadnjem braniku
Po opisu ne liči da izlazi iz auspuha, pogotovo ako je ravnomerno raspoređeno. Da je iz auspuha koncentracija bi morala biti veća oko cevke.
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Garez na zadnjem braniku
Gresis Nidzo, jer zbog presacanja strujanja vazduha iz aspuha se penje gore i lepi za gepek kad se vozi brze.
Seti se samo kad je hladno,pa kako kruzi vodena para iz auspuha, uvek "juri" auto.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Seti se samo kad je hladno,pa kako kruzi vodena para iz auspuha, uvek "juri" auto.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Garez na zadnjem braniku
Ja nikad nisam video tako ravnomerno "ofarban" branik od dima. Uglavnom bude crno oko auspuha samo.
Re: Garez na zadnjem braniku
Ciscen je EGR i to nije donelo ama bas nikakvu promenu. Sto se dizni tice dijagnostika ne kaze nista sto bi zabrinjavalo.
Medjutim ako skinem dizne ( bosh su ) i posaljem na ispitivanje verovatno ce mi reci da moram da ih repariram iako su mozda i ok jer sto da mi ne uzme 400 evra kad vec moze a to mislim da se ne isplati kad je ovaj auto u pitanju.
Da li preporucujete nekog iz BG ko bi se pozabavio ovim dimom, pa ako taj kaze da su dizne da bar budem siguran u to i da ne sumnjam na druge gluposti.
Mene cudi da su mu dizne lose jer je sve ok, palio na minusu zimus bez problema itd. . . Predhodni vlasnik je skidao i ispitivao dizne jer su svakako morale da se skinu zbog toga sto je podloske menjao. Rekao je da su dizne dobre ( naravno da ne mogu 100% da verujem ).
Auto je presao 200 hiljada a kod mene je tek 7 hiljada i za to vreme apsolutno nikakav problem sa motorom nisam imao a dimi od kad ga imam. Nego mi sad palo na pamet da isteram sta je problem. Doduse ziveo sam u uverenju da dizel sa toliko km ( ni to ne znam da li je prava km a moze biti samo jos vise ) mora pomalo da dimi .
Nisam vozio po svezem asfaltu ahahahahah
Nije da je bas ofarban, moras prici na manje od metar kolima da bi primetio te tackice
Medjutim ako skinem dizne ( bosh su ) i posaljem na ispitivanje verovatno ce mi reci da moram da ih repariram iako su mozda i ok jer sto da mi ne uzme 400 evra kad vec moze a to mislim da se ne isplati kad je ovaj auto u pitanju.
Da li preporucujete nekog iz BG ko bi se pozabavio ovim dimom, pa ako taj kaze da su dizne da bar budem siguran u to i da ne sumnjam na druge gluposti.
Mene cudi da su mu dizne lose jer je sve ok, palio na minusu zimus bez problema itd. . . Predhodni vlasnik je skidao i ispitivao dizne jer su svakako morale da se skinu zbog toga sto je podloske menjao. Rekao je da su dizne dobre ( naravno da ne mogu 100% da verujem ).
Auto je presao 200 hiljada a kod mene je tek 7 hiljada i za to vreme apsolutno nikakav problem sa motorom nisam imao a dimi od kad ga imam. Nego mi sad palo na pamet da isteram sta je problem. Doduse ziveo sam u uverenju da dizel sa toliko km ( ni to ne znam da li je prava km a moze biti samo jos vise ) mora pomalo da dimi .
Nisam vozio po svezem asfaltu ahahahahah
Nije da je bas ofarban, moras prici na manje od metar kolima da bi primetio te tackice
Re: Garez na zadnjem braniku
Edy, slikaj molim te taj zadnji deo auta, očigledno smo dag i ja potpuno različito zamislili tvoj opis. Zaintrigiran sam.dag81 je napisao:Gresis Nidzo, jer zbog presacanja strujanja vazduha iz aspuha se penje gore i lepi za gepek kad se vozi brze.
Seti se samo kad je hladno,pa kako kruzi vodena para iz auspuha, uvek "juri" auto.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Garez na zadnjem braniku
Ako su crne tackice i meni to izgleda kao da je vozeno po vrucem asfaltu.
Имам једно потпитање...
Re: Garez na zadnjem braniku
ahahahahaa ljudi nisam lud nisam vozio po svezem asfaltu . Primetio sam te tackice odavno . . . . Ocistim to i posle jedne ostrije voznje po gradu primetim te tackice. Slikacu posle podne sad ne mogu . Ok mozda ja tu i tamo nagazim preko 3k obrtaja pogotovo sad kad zagledam taj dim iza i tackice su ajd da kazem koncentrisanije na desnoj strani gde je i auspuh. Ali su definitivno rasporedjene po celim zadnjim vratima
Re: Garez na zadnjem braniku
Pretpostavljam da nije ovako? Garež je vrlo fina prašina, zato mi nije jasno otkud tačkice...
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Garez na zadnjem braniku
Pa onda blokiraj EGR i imaces svakako mnogo manje dima. Ja imam isti taj motor samo sa 80kw i dimi stalno, ali nista ne ostaje na kolima, cak ni auspuh nije mnogo garav.
- TheWickerMan
- Postovi: 10469
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Garez na zadnjem braniku
Meni su se te crne taćkice javljale pri punom gasu, kad je počeo da izbacuje živo ulje na auspuh. Ne bi da te plašim ali u mom slučaju je tako bilo.
Sent from my HUAWEI G7-L01 using Tapatalk
Sent from my HUAWEI G7-L01 using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Garez na zadnjem braniku
Bas htedoh da napisem da proveri turbo.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Garez na zadnjem braniku
Nije kao na toj dzeti uopste. Radi se o jaaaako malim tackicama . Ne bih da blokiram egr ipak sluzi ne cemu a ne zajebava.
Sto se tice turba majstor je skidao crevo ( nesto drugo je bio povod ne ove tacke ) i ulja gotovo da nije bilo, cackao je unutra nesto i nema lufta. Na dijagnostici drugi majstor je po tamo nekom pritisku rekao da je turbo bas dobar. Uostalom da je turbo bas los zar se ne bi to odrazilo na performanse? Nije sto je moj ali ide bas dobro . Nemam drugi HDi za reper ali vozim povremeno fabiu novu 1.4 tdi od 90 ks ( isto kao i pezo ali cilindar manje ) i tu su negde po performansama cak mi se cini da je pezo startniji. A to je verovatno zato sto pezo ima malo krace brzine. Na toj fabiji su uzas dugi prenosi.
Moze li katalizator biti problem? A sto se tice ulja na proslom malom servisu ( vec sam presao vise od 5k km ) je sipano malo vise ulja. Recimo 5 - 7 mm iznad maksimuma. . . Debil od majstora . . .. Mislio sam ajd nema veze potrosice ali to stoji kako tad tako sad.
Ima li neko preporuku za nekog dobrog majstora? Svejedno je koja kola radi samo da se razume u dizele:D
Sto se tice turba majstor je skidao crevo ( nesto drugo je bio povod ne ove tacke ) i ulja gotovo da nije bilo, cackao je unutra nesto i nema lufta. Na dijagnostici drugi majstor je po tamo nekom pritisku rekao da je turbo bas dobar. Uostalom da je turbo bas los zar se ne bi to odrazilo na performanse? Nije sto je moj ali ide bas dobro . Nemam drugi HDi za reper ali vozim povremeno fabiu novu 1.4 tdi od 90 ks ( isto kao i pezo ali cilindar manje ) i tu su negde po performansama cak mi se cini da je pezo startniji. A to je verovatno zato sto pezo ima malo krace brzine. Na toj fabiji su uzas dugi prenosi.
Moze li katalizator biti problem? A sto se tice ulja na proslom malom servisu ( vec sam presao vise od 5k km ) je sipano malo vise ulja. Recimo 5 - 7 mm iznad maksimuma. . . Debil od majstora . . .. Mislio sam ajd nema veze potrosice ali to stoji kako tad tako sad.
Ima li neko preporuku za nekog dobrog majstora? Svejedno je koja kola radi samo da se razume u dizele:D