Garez na zadnjem braniku

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 24 Maj 2017, 14:36

Ako mislis na servis Goran u Vjekoslava Kovača onda sam ga izguglao :D . Pozvacu ovih dana pa da vidimo sta ce reci za ovaj moj cudnovati problem :D .

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od McGruja » 24 Maj 2017, 15:07

Da, to je taj
Srećno, i prenesi rezultate i utiske

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 24 Maj 2017, 15:10

Hocu naravno, samo ne verujem da cu pre vikenda otici.

Korisnikov avatar
LukaMaletin
Postovi: 1386
Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
Lokacija: Novi Sad

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od LukaMaletin » 24 Maj 2017, 16:31

A sto ne odeš na test prelivanja Dizni. Za to se ne skidaju dizne već se radi na autu. Ja sam za moj 1.5 dci tako uradio. Nažalost test je samo potvrdio pretpostavku :(

Sent from my XT1635-02 using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od ljubitelj » 24 Maj 2017, 19:06

Edy je napisao: S obzirom da auto normalno radi mene interesuje da li je pojava cadji pozadi znak da treba da intervenisem na necemu da bih eventualno izbegao vece troskove?
Opisano je tipicno ponasanje loseg stanja motora. Cim ti vidis dim preko dana to znaci da zestoko ne valja sagorevanje.

Dizel moze dok je hladan da blago sivkasto jedva vidljivo dimi, kada se zagreje ne treba da dimi.
Osim i jedino kada naglo dajes maksimalni gas do trenutka dok se ne aktivira granicnik ubrizgavanja, ali i tada se jedva vidi.
To sve za ispravan dizel, sa dobrom kompresijom i dobro podesenim vremenom predubrizgavanja i sa dobrim diznama.

Jedno od ta 3, uz zapusen filter vazduha i eto vidljivog crnog dima.

Taj talog je cadj, koks, nesagorele cvrste cestice.

Ujedno to znaci i da DPF filter jako lose radi, ako ga ima uopste tj nije uklonjen.

Sve u svemu trebalo bi generalno pretresti motor i ustanoviti gde je kvar a nakon toga proceniti isplati li se popravka.
To kada dimi je obicno pri kraju radnog veka motora, ne uvek ali cesto.

Da dodam, najveca dijagnostika ti je da odes na neki tehnicki pregled i trazi da izmere sastav izduvnih gasova na analizatoru.

Tu se jasno iz brojki vidi u kakvom je stanju motor tj sistem ubrizgavanja.
Obrati paznju na HC brojku.

Jos nesto, cim je prethodni vlasnik kao skidao dizne zbog podloski (zasto bi?), i prica se o 200+k km vec je vreme da se zamene/ remontuju dizne odnosno ulozak.

Bosistu ne mozes da izbegnes pa ipak uradi proveru i trazi pisani izvestaj sa test uredjaja o stanju.
Iz podataka dobijenih merenjem dalje se odredjuje sta treba, kada treba i koliko moze da kosta remont.

Dobar dizel ne dimi vidljivo golim okom iz auta, osnovno pravilo.

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od igor_harris » 24 Maj 2017, 20:54

Mislim da preterujes.
Recimo, kod mene su dizne sve 4 u nuli na prelivima, EGR ventil ociscen, turbina nema trunke lufta, povlaci kao luda. Kad stisnem gas do kraja posle duzeg perioda normalne voznje izbacuje crni dim svaki put dovoljno da vidim u retrovizoru. Motor radi kao sat, znam kako zvuci losa dizna, oseca se kad stavis prst na pedalu gada, ovde nema nista da lupka, zveketa i tome slicno.
Ajde, sta tu nije u redu?

Dok recimo, kolega sa istim tim autom i motorom kada je iskljucio EGR vise mu nije bacao ni trunku dima a pre toga redovno na ubrzanjima.

Ja mislim da je tu fora samo u rezimu kom EGR radi, sto je duzi period otvoren, vise ce gomilati garezi. Kod nekih motora je to drugacije, poput TDI i D4D, dok HDI i JTD jos nisam video neki da ne baca crni dim.

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 25 Maj 2017, 07:50

Kako to zvuci losa dizna?

Nisam znao da mogu te prelive da proverim bez skidanja dizni . . . . To bih moglo da mi kaze sta dalje

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od ljubitelj » 25 Maj 2017, 08:15

Mozes da mislis da preterujem ali dim je pouzdan znak loseg sagorevanja.
Zbog cega je lose moze da se diskutuje i pretpostavlja.
Dizel je specifican da neces primetiti po tvom subjektivnom osecaju "vucenja" motora kakvo je njegovo pravo stanje. I veoma pohaban dizel motor koji jasno dimi jako dobro vuce, tek neznatno slabije od novog.
Motor u dobrom stanju na izduvu daje CO (ne vidi se, CO2 (ne vidi se, H2O ( ne vidi se), NOx (ne vidi se), HC i ostalo (nesagorelo zivo gorivo se vidi sive boje, ulje se vidi plave boje, antifriz se vidi bele boje) sto moze da se nadje u izduvnim gasovima poput tvrdih cestica.

Rezultat dobrog rada motora su komponente koje su sve nevidljive,cim se vidi crni dim nesto ne stima. I to je opste pravilo, cista hemija i nema veze sa komericjalnom oznakom ovog ili onog motora.

EGR jeste faktor rada koji ima uticaja jer smanjuje temperaturu sagorevanja, pogorsava time proces oksidacije sto i jeste cilj (smanjiti oksidaciju azota N, manje NOx).

Zato EGR radi samo ponekad, samo u nekim radnim rezimima, samo u nekom temperaturnom opsegu, nije univerzalno aktivan vec po potrebi na vrlo slozen nacin upravljan.

Malo dimi ili mnogo dimi je subjektivna procena, zato sam predlozio da se izmeri instrumentom i na osnovu dobijenih rezultata merenja odmah se vrlo dobro moze proceniti stanje.

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od igor_harris » 25 Maj 2017, 08:51

Ne znam samo kako JTD motori onda predju po 500k bez problema sa sve garavim branicima.

Cak i da ima uslova za remont, glavno je pitanje koliko je to isplativo. U slucaju da te dizne mogu da funkcionisu npr jos 200-300 hiljada km, bez previse uticaja na rad motora i da se to jedino ispoljava u vidu crnog dima, cemu onda to?

Nije upitno da to treba proveriti, ali kao sto je on vec napisao, treba mu neki majstor koji nece da uzme pare cisto da bi uzeo, a ja do sada nisam upoznao takvog.

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 25 Maj 2017, 09:22

@ljubitelj

Jasno je meni da je motor daleko od idealnog a nisam ni ocekivao da cu kupovinom dizela iz uvoza starog 10god dobiti fantastican motor. Druga stvar je da mi je ovo prvi auto koji sam kupio u zivotu a i prvi dizel koji vozim pa jako puno stvari nisam ni znao. Mislio sam da je dovoljno pre kupovine zakazati kod majstora i ako on kaze da je ok da kupim. Napravio sam i niz drugih gresaka ali sta da radim, svaka skola se placa. Tada kad sam kupovao u cenovnom rangu od 3500-4000 nije mi ni palo na pamet da pogledam i neki punto sa 20k km nego se uvati za dizel od 200k i to upitnih. Dakle digao sam bio ruke od benzinca kupljenog u srb sa malo km jer po tim kriterijumima za te pare su u ponudi bili uglavnom punto i sandero sto mi je tada bilo jadno i bedno za tolike pare. S druge strane mlad sam nisam hteo mrcinu od 1200 kubika i 60 konja . . . . Hteo sam da mogu 130-140 autoputem, da mu uzbrdo nije problem preko 100km/h itd.
Sad da se vratim rado bih vozio bas tako nesto 1.2 - 1.3 ispod 100 konja jeftino za posedovanje i pouzdano. Iskustvo je cudo, ne znas dok ne lupis glavom.

Nadam se da ti je sad jasnije malo odakle meni takav auto . . . . I cela ova prica se odnosi na to da li ga dati za male pare, uloziti u dizne pa posle mozda i u pumpu jer ko zna sta ce da crkne a tu je i turbina. Medjutim mozda moze neko ko je dobar majstor da proceni da li cu napraviti vecu stetu ako nastavim ovako da vozim ili necu. Svakako je pala odluka da ne zelim da imam dizela sa milion km tako da ce ici na dobos, a kada to cu jos da vidim. Uostalom ja prelazim 10k km godisnje pa ako za ovih dosadasnjih 7k km motor radio ( nije sprzio klip zbog lose dizne itd ) mozda ga mogu zadrzati jos 5 - 6k km bez intervencija od 500e kako bih se sto bolje pripremio za kupovinu sledeceeg automobila, sto informacijama sto novcano.

Jedno je sigurno sad imam nekog iskustva a ako to kosta 1000e jbg sta cu . . .

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od nidza » 25 Maj 2017, 09:36

Bitno je da trezveno gledaš na situaciju, što je veliki plus u ovom slučaju.

Ja bih tom autu ipak dao šansu, ako nema drugih problema sem prljavog branika. Ako on ide normalno, troši normalno, ne troši ulje ili rashladnu tečnost, ne bih se nervirao, nego lagano. Obiđi par majstora od preporuke i vidi koji će da ti se svidi, i ko će stvarno malo pažnje da posveti problemu.

Prvo i osnovno - nemoj da rešavaš nešto što nije 100% detektovano kao uzrok problema. Ako ćeš da ulupaš tih 1000€ unapred, napamet rešavajući neki fantomski kvar, onda bolje sačekaj pa neka se razleti u 100 delova, kad već ni majstori nisu načisto šta je. Ne verujem da će to da se raspadne sutra, vozi taj auto, uživaj u njemu, nemoj da ga mrziš i prodaješ dokle god radi kako treba i ide. Prati situaciju zajedno sa odabranim majstorom ili više njih i budi spreman da reaguješ kada utvrdiš šta je problem.

Internet može korisna stvarčica da bude da ispratiš slabosti i boljke tog motora konkretno. Retko koji auto ima gremline, uglavnom su tipski kvarovi u pitanju i zna se šta odlazi na kojim okvirnim kilometražama, te se predupredi ili se bar spremiš (finandijski) na crkavanje.

Glava gore, vozi taj auto i nemoj da ga se plašiš. Obična mašina, pritom nije uparkiran, nego ide i služi te.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od dag81 » 25 Maj 2017, 09:42

Meni je dimio crno i pizdio sam, mislio da je do chipa, skinuo chip opet dimio, a dizne ok, vukao normalno. Onda mi padne na pamet da ocistim map senzor i bukvalbo za 5min resio apsolutno dim, nema ga, sagorevanje drasticno bolje auspuh suv a ne garav. A auto mirno radio, lepo vukao, dobro palio.
Tako da vrlo moguce da imas neki problem koji se resava ciscenjem ili zamenom dela do 100e.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока

Edy
Postovi: 39
Pridružio se: 16 Nov 2016, 07:49
Lokacija: Beograd

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od Edy » 25 Maj 2017, 10:51

@nidza 100% se slazem sa tobom, tako i ja mislim. S druge strane ne vozim ja tako puno oko 1000 km mesecno, a sve i da je najbolji na svetu nemam nameru da ga drzim duze od jos godinu - godinu ipo. T je u vrh glave 30k km. Nakon toga ili kupujem stvarno dobar auto ili idem biciklom ( svakako volim biciklizam :D )

Majstor od preporuke je rekao da teram ovako dalje i da ne brinem. On je trebao da ocisti taj MAP MAF i EGR. Posto sam po prirodi nepoverljiv a nisam prisustvovao tom ciscenju imaju i neke sanse da to nije uradio . .. . Bem li ga ne znam. Valjda bi se bar neka promena desila nakon ciscenja svega toga, bar neki placebo efekat ako nista :D . Auto je 1000% isti kao i pre ciscenja cak nemam razlog ni da tripujem da je nesto bolje ili bar drugacije.

A nisam napomenuo to da ne bih ni provalio da imam te tackice da jedan majstor kad sam se zalio na dim nije stao iza auta i rekao u fazonu "pa da znao sam treba EGR da cistis" . I onda sam se zablenuo malo bolje i izvalio te tackice. Sad mi zao sto to majstoru nisam oterao da resava problem dima. Jako su zauzeti i oni odredjuju dan kad da dodjem a ne ja.

Auto je bio i kod bosiste jednom prilikom i tamo neki cova malo matoriji je nesto davao gas u leru slusao ga i rekao da on tu nema sta da radi. Doduse u leru nije ga vozao . . . .

Ne znam sve u svemu jako sam se radovao prvom autu sto zbog toga sto bas volim automobile, volim da vozim i uzivam u voznji sto zbog toga sto je auto 100% moj tj sam sam ga kupio od plate ( nije kredit ahahah :D ) .

Al ajde bila stvar sledeci put pamet u glavu a ovo cu da teram iako ga mrzim :D . Praticemo situaciju

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od McGruja » 25 Maj 2017, 11:35

Ne mrzi ga, verovatno je sve ok

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Garez na zadnjem braniku

Post od nidza » 25 Maj 2017, 11:38

Zaboravi par hiljada km na te tačkice i možda će nestati kako su se i pojavile. Sipaj gorivo na velikim pumpama tipa NIS, MOL i ne opterećuj se previše. Možeš da suneš flašicu Wynss aditiva za čišćenje dizni (za dizel motore, ima na pumpama), pre točenja goriva da se dobro pomeša, i napuni do vrha običan, ne neki fenserica Ultra D ili tako nešto. Istroši taj rezervoar i više se ne opterećuj problemom dok se ne pogorša.

Odgovori