Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dusman
Postovi: 431
Pridružio se: 16 Avg 2013, 15:06
Lokacija: Blockhouse

Re: Akumulatori

Post od dusman » 17 Jan 2017, 18:11

botr je napisao:Probao sam vise akumulatora, sto skupih sto jeftinih, svi su mi trajali koliko i garancija, neki mesec duze, bez punjenja, probacu da povremeno napunim, sad realno i imam potrebu za tim, pa da vidim da li ce da potraje malo duze.

Akumulator ne mora da se vadi iz auta da bi se napunio, ko ima dvoriste ili garazu :D Nije nikakav problem, bar sa ovim inteligentnim punjacima, da se puni dok je na autu.
Upravo o tome sam pricao, u vecini slucajeva ako se ne pune/odtzavaju traju namerno metar dana nakon isteka garancije, jer je usudicu se da kazem da je tako programirano ukoliko se ne puni propisno.

Sent from my One+3 via Tapatalk
Postujte saobracajne propise!!!

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Akumulatori

Post od Velja » 17 Jan 2017, 18:53

NexT je napisao: Vecina 12-ica oko mene je debelo preko 300kkm sa fabrickim akumulatorima, tako da je vrlo velika sansa da ces pre prodati auto nego imati problem sa aku.
Za rezliku od ostatka automobila, trajanje akumulatora je vezano za vreme, a ne kilometražu.
Što više pređenih km po godini, to bolje za akumulator tj njegov ukupan vek.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Delija » 17 Jan 2017, 19:28

Jos dve godine je u garanciji (jedno vreme nije vazila produzena garancija na akumulator - sada opet vazi), a posle toga i tako krece potraga za sledecim autom...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7263
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od dag81 » 17 Jan 2017, 21:27

Cuo sam da na BMWima bas dugo traje aku, tipa 10god. Evo i ja sam moj iz Audija posle 9 god nepunih zamenuo. A mozda bi i ovi zimu preziveo da letps nisa imao 2x praznjenje do kraja, a bio sam lenj da ga stavim na punjac.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 17 Jan 2017, 22:54

Ji 4Tze je napisao:
ljubitelj je napisao:
Ji 4Tze je napisao:
ljubitelj je napisao:Jedna od specifikacija aku (uz CCA jacinu struje i kapacitet u Ah) je koliko minuta moze da se vozi auto potpuno bez alternatora.
Obicno je to 120 odnosno 2 sata voznje. Bilo dizel bilo benzinac.

Gde piše taj podatak?
Rezervni kapacitet, u minutima.

Reserve Capacity (RC) is a very important rating. This is the number of minutes a fully charged battery at 80 ° F will discharge 25 amps until the battery drops below 10.5 volts. - See more at: https://www.batterystuff.com/kb/article ... SHWpt.dpuf
Aha, a gde ovo piše na ovim akumulatorima koji se prodaju kod nas, na to sam mislio...?
Na Banneru koji je kod nas kupljen je pisalo na samom aku, na BH somborskom ne pise, na ovom italijanskom nisam do sada ni gledao.
Ja ne obracam paznju na to, meni je vazno da gledam da je datum proizvodnje aku sto sveziji.

=====
Sto se tice BMW i ostalih marki ako se prica o modelima iz zadnjih 10tak godina oni ne koriste akumulatore o kojima je ovde tema pa su potpuno druge osobine i trajnost. Te baterije ne koriste tehnologiju potopljenih ploca u elektrolitu.

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 17 Jan 2017, 23:02

nidza je napisao:Zar ne može taj podatak da se izvede iz Ah?

Akumulator je 75Ah, što znači da će pri pražnjenju od 25A moći da napaja uređaj 3h. Pod uslovom da sam razumeo formulaciju ispravno. :)
Aku od 75Ah se ne moze prazniti 3 sata sa 25 Ampera ni u snu. Nije linearni odnos vec vreme brzoe opada sa porastom struje, obicno oko 60% kapaciteta je iskoristivo kao korisno pri toj struji 25A.

Pri 50A pada na oko 25%.
Zato UPS ima vreme drzanja svega nekoliko minuta. Znatno krace od rezima da se prazni sa 1/20 Ah kada moze da se iskoristi oko 90% kapaciteta.

Korisnikov avatar
Woodoo
Postovi: 2344
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od Woodoo » 18 Jan 2017, 12:06

https://www.youtube.com/watch?v=NOEd5cOC3yI

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Akumulatori

Post od Velja » 18 Jan 2017, 12:33

Torbica pojasnio...

Korisnikov avatar
Mladen7
Postovi: 2129
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Akumulatori

Post od Mladen7 » 18 Jan 2017, 17:53

Da, dosta toga je objasnio.

Samo me jedna stvar uporno kopka. Gotovo svi prodavci preporučuju kupovinu akumulatora sa više Ah nego što je zapravo potrebno ,u da naglasim praksi kada se vozilo koristi češće na kraćim relacijama, to niko ne pita i ne uzima kao bitan podatak.
Konkretno u klipu za benzinac 1.6 60-66 Ah je po meni previše, takav aku se gotovo nikad neće dovoljno dopuniti u toku kraćih vožnji i praktično aku sa većim kapacitetom vremenom postaje slabiji.
Sada postoje i sa manje Ah ali solidnom udarnom snagom oko 500 npr -po meni dovoljno za benz 1.6

Znam par primera gde su aku sa za nijansu manje Ah se odlično pokazali i trajali godinama bez problema i ikakvog održavanja, a na forumu mislim da je nidza pominjao da je na Stilu 1.9 jtd imao nešto oko 56 Ah godinama bez problema, inače na 1.9 JTD fabrički se stavlja 60-66 Ah a gotovo svaki prodavac će preporučiti kao iz topa preko 70 obično 74-77Ah.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21096
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Akumulatori

Post od nidza » 18 Jan 2017, 18:01

Ah je zapravo potpuno nebitan podatak. Bitna je udarna struja za hladan start, a obično je taj broj visok vezan i za visok Ah.

Mislim da je bolje uzeti akumulator više klase, a manji, nego grdosiju najniže klase.

Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13046
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 18 Jan 2017, 19:32

Najbitnija je fabrička preporuka. U mom Puntiću je akumulator od 44 Ah i samo 250 A udarne struje i radi posao savršeno, iako od stalno aktivnih potrošača imam alarm, radio i centralnu bravu, a dodat je i aktivni subwoofer. Da sam još nešto dodao od opreme morao bih verovatno razmišljati i o jačem akumulatoru (vodeći računa i o max. snazi alternatora, naravno), no za sada je i ovaj fabrički preporučeni sasvim o.k. :)

TT

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Akumulatori

Post od McGruja » 18 Jan 2017, 19:44

Ta sva dodatna oprema koja se pominje, nije ukljucena prilikom startovanja vozila

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1210
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Akumulatori

Post od masaivan » 18 Jan 2017, 20:17

Postoje različiti standardi za iskazivanje, A,
Din-Nemacki
Sae-
En-najčešće u upotrebi kod zamenskih akumulatora, postoji en1 i en2
IEC-Italijanski.
Upravo je kod Punta u upotrebi IEC.


TT

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13046
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 18 Jan 2017, 22:10

McGruja je napisao:Ta sva dodatna oprema koja se pominje, nije ukljucena prilikom startovanja vozila
Nije, kod mene (u Puntu) ECU čak namerno gasi neke od potrošača prilikom paljenja- zaustavlja se recimo ventilacija ako je uključena, gasi se radio, isključuje se sve što je ukopčano u 12V utičnicu i slično (jedino ne znam zašto i svetla nisu u tom režimu takođe - ona ostaju upaljena priliko verglanja), no to su sve potrošači koji u stanju mirovanja iscrpljuju lagano akumulator pa treba voditi računa prilikom dodavanja opreme da li to i akumulator može podneti, odnosno da li će ga oni toliko isprazniti svojim radom (a alternator neće postići da gga dopuni na vreme), da to polako ne počne da pravi probleme. U tom slučaju se mora ići na veći akumulator, naravno, opet vodeći računa o snazi alternatora.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva » 18 Jan 2017, 22:29

Ne znam o kakvim potrosacima pricate, merio sam strujnim klrestima, kada je ugasen auto. U pocetku bude neka potrosnja, posla 40-60 sekundi sve pada na nulu i tako ostaje. Ako slucajno skinem vratim klemu (npr. bio mi je voltmetar na akumulatoru) onda se sve resetuje, odnosno probudi, i opet tako za manje od minute je sve opet na nuli. Naravno govorim o potrosnji kada je motor ugasen.
Jedina potrosnja je grejaci vazduha i nafte, pre paljenja, a i to zimi. Zato je zimi udar na ak najveci.


Ako imate neku potrosnju, bilo kakvu, dok je motor ugasen, to znaci da ce vam se sigurno isprazniti akumulator, ako dovoljno dugo ne palite auto, sto jelte nije dobro.

U vezi tih punjaca, neko je spomenuo da je kupio punjac koji moze da radi desulfatizaciju za 200e? Da li moze neki link ili kontakt?
Prijatelj se bavi sa tim, on ih je placao par hiljada evra komad. Pa da ga zezam sto je bacio pare.


@delija
Jbg trebao si kupiti juga, pa da stavljas akumulatore od 3-4 hiljada. Bile bi i gume sasvim sigurno jeftinije, a i registracija :D
Prema junaku i buzdovan, uvek tako bilo. Veci junak iste veci buzdovan :D

Odgovori