Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
JA bi najradje neke cepove stavio, ako je moguce..., ne verujem da bih farbao...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zeder vs. Kandza
Kad sam bio na obuci u NAVAK, nekome se desilo da je kandza bila na zadnjem sedistu i pri sudaru je poletela. Imao je srece da ga je samo zakacila od pozadi.masinacbg je napisao: ↑19 Avg 2019, 10:51To sa zederom je prica koju sam cuo od kolege sa posla, a koju je on cuo od svog servisera. U slucaju loma delova upravljackog mehanizma onaj cilindar padne i...
Sto se kandze tice, meni deluje realnije opasnost da u slucaju sudara (prevrtanja itd.) kandza "poleti" po kabini i nekoga zvekne. Zato je u gradskoj voznji drzim u kabini, ali je tokom voznje na duze staze drzim u prtljazniku.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Isto i meni pada na pamet sa rezervnim točkom koji nije na svom mestu zbog tng boce. Uvezao sam ga ja za one alke što su u gepeku ali opet..
t
t
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
@gavran
to sa busenjem vretena je prva prica koju sam cuo.
U vreme kada je kupljena moja sluzbena Astra, ja sam se malo raspitivao u BeoAutu i oni su mi eksplicitno rekli da bi ugradnja Zedera stavila van snage garanciju bas zbog toga. Onda sam narucio LK.
To je bilo 2010. godine i tada sam cuo tu pricu.
Ovu drugu sam cuo relativno skoro i ona je dosta komplikovana, komplikovanija nego sto sam napisao.
Navodno kod nekih automobila postoji sistem da u slucaju sudara sistem za upravljanje puca. Taj sistem namernog oslabljivanja navodno nije novijeg datuma.
Secam se da sam pre 20+ godina slusao price o tome da kod Volvoa volan puca, a motor "propada" ispod vozila - sto bi bilo bolje nego da motor uleti u kabinu, a da se vozac grudima nabije na volan i smrska grudni kos (to je bila era pre airbag-ova). Da li je bilo tako , ili nije, ne znam.
To je jos bilo vreme kada se raspravljalo o tome da li auto treba da bude "cvrst" (a da unutra svi izginu), ili treba da se deformise i time apsorbuje energiju sudara (a postedi putnike).
Proslost, u svakom slucaju.
Do sada sam imao samo jedan sudar (dosta sto se mene tice), a i taj je bio takav da je napravljena solidna steta, ali nije doslo do ovakvih dejstava, cak ni ukljucenja airbag-ova.
Nisam zavrsio smer za motorna vozila, ne bavim se ovom problematikom, zato radije koristim "navodno", nego da nesto tvrdim po svaku cenu.
Pricu koju sam naveo cuo sam od kolege, geologa po struci, koji je cuo od svog majstora.
Evidentno ni LK ni Zeder nisu apsolutno bezopasni...
to sa busenjem vretena je prva prica koju sam cuo.
U vreme kada je kupljena moja sluzbena Astra, ja sam se malo raspitivao u BeoAutu i oni su mi eksplicitno rekli da bi ugradnja Zedera stavila van snage garanciju bas zbog toga. Onda sam narucio LK.
To je bilo 2010. godine i tada sam cuo tu pricu.
Ovu drugu sam cuo relativno skoro i ona je dosta komplikovana, komplikovanija nego sto sam napisao.
Navodno kod nekih automobila postoji sistem da u slucaju sudara sistem za upravljanje puca. Taj sistem namernog oslabljivanja navodno nije novijeg datuma.
Secam se da sam pre 20+ godina slusao price o tome da kod Volvoa volan puca, a motor "propada" ispod vozila - sto bi bilo bolje nego da motor uleti u kabinu, a da se vozac grudima nabije na volan i smrska grudni kos (to je bila era pre airbag-ova). Da li je bilo tako , ili nije, ne znam.
To je jos bilo vreme kada se raspravljalo o tome da li auto treba da bude "cvrst" (a da unutra svi izginu), ili treba da se deformise i time apsorbuje energiju sudara (a postedi putnike).
Proslost, u svakom slucaju.
Do sada sam imao samo jedan sudar (dosta sto se mene tice), a i taj je bio takav da je napravljena solidna steta, ali nije doslo do ovakvih dejstava, cak ni ukljucenja airbag-ova.
Nisam zavrsio smer za motorna vozila, ne bavim se ovom problematikom, zato radije koristim "navodno", nego da nesto tvrdim po svaku cenu.
Pricu koju sam naveo cuo sam od kolege, geologa po struci, koji je cuo od svog majstora.
Evidentno ni LK ni Zeder nisu apsolutno bezopasni...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Ne bih bas rekao da tu pukne vratilo ili ista slicno, nego se otkaci ceo mehanizam iz normalnog polozaja i potone tako da oslobodi mesto izmedju volana i vozaca. Naravno sve to treba negde da se pomeri, pa pada na dole. Kad je jos i zeder nabudzen na sve onda ce ocigledno ostati samo manje prostora.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- gavran
- Postovi: 363
- Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
- Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Ja koliko vidim po ovoj slici, prilikom uvlačenja volana vratilo se prelama tj. savija na onom kolenastom zglobu koji se i vidi kada se sagneš ispod pa tamo gde završavaju plastične oplate.
A zeder i slični sistemi se ugrađuju, gore višlje, bliže volanu. Pa pošto se ceo taj gornji sklop u celini uvlači onda i zeder i slični sitemi idu zajedno sa njim. Konstrukciono ja ne vidim tu problem ili opasnost.
Doduše, u Zederu su ugrađivali brave i u Mercedese (mada je cena tog zedera bila dosta veća nego za ostala kola) i viđao sam Mercedese sa ugrađenim Zederom, sada. da li su to ljudi stavili ne znajući za priču ili je postojalo neko rešenje koje prevazilazi taj konstrukcioni model ne znam.
A zeder i slični sistemi se ugrađuju, gore višlje, bliže volanu. Pa pošto se ceo taj gornji sklop u celini uvlači onda i zeder i slični sitemi idu zajedno sa njim. Konstrukciono ja ne vidim tu problem ili opasnost.
Ne znam za ovo, ali znam da na Mercedes jedno vreme nije preporučivana ugradnja zedera jer su oni imali to neko teleskopsko vratilo. Znači njihovo vratilo je bilo tako konstruisano da se prilikom sudara uvlači kao durbin, kao antena na radiju, i onda ako zeder negde fiksiraš na takvo vratilo ono ne može više da se uvuče već samo za to malo do Zedera.
Doduše, u Zederu su ugrađivali brave i u Mercedese (mada je cena tog zedera bila dosta veća nego za ostala kola) i viđao sam Mercedese sa ugrađenim Zederom, sada. da li su to ljudi stavili ne znajući za priču ili je postojalo neko rešenje koje prevazilazi taj konstrukcioni model ne znam.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
KOd svih automobila je tako, ne puca nego se na predvidjen nacin sabijaju jedan u drugi elementi, kao teleskop i odvaja od nosaca. Uvedeno je pocetkom 70tih a od 80tih imaju prakticno svi novo projektovani modeli.
Posto si pomenuo Volvo, od negde 1972. godine je uvedeno kao standard poboljsano resenje na 164 modelu pa od tada svi kasniji modeli/240.340 itd/ imaju visestepeni sistem zastite volana pri sudaru.
Dodatno Volvo je uveo od 1982. da se i pedale noznih komandi lome/ izmestaju tako da se time sacuvaju noge vozaca.
80tih je AUDI promovisao i dodatni PROCON TEN sistem sa zatezacima preko sajli, koje su dodatno jos mehanicki vukle sistem za upravljanje prema napred, sto dalje od vozaca..
Praakicno svi auti od oldtimera 30godina starosti i mladji imaju sistem koji si naveo.
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
@ljubitelj,
bravo.
Moj pokojni otac je vozio Volvo 244 GL (pre toga 144, a jedno krace vreme sam i ja imao 244 DL, tada vec prilicno mator) i on je imao takve neke napredne sisteme, ali se slabo secam detalja...
Znam da je imao i ABS i da je otac imao grdne probleme na tehnickom pregledu oko toga. Prakticno je morao da pribavlja uverenje od Katedre za motorna vozila MF da je to bas tako zamisljeno.
To je bilo pocetkom 80-tih.
bravo.
Moj pokojni otac je vozio Volvo 244 GL (pre toga 144, a jedno krace vreme sam i ja imao 244 DL, tada vec prilicno mator) i on je imao takve neke napredne sisteme, ali se slabo secam detalja...
Znam da je imao i ABS i da je otac imao grdne probleme na tehnickom pregledu oko toga. Prakticno je morao da pribavlja uverenje od Katedre za motorna vozila MF da je to bas tako zamisljeno.
To je bilo pocetkom 80-tih.
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Sa modelom 244 je uvedena i nesalomiva blokada volana, originalni sistem o cijoj kopiji se ovde pise.
Brava tj klin je nesalomiv jer ima beskonacno okretanje, pri cemu vratilo upravljaca ostaje zakljucana. Uz veoma jaku silu da se slomi brava okretanjem volana, dogodi se da samo preskoci i opet krece sledeci krug.
A pri tome je non stop zakljucana brava.
Naravno ceo sistem blokade volana je prosao sve sigurnosne testove i kasnije provere u realnom okruzenju za slucaj nesrece, i nema nikakvih mogucnosti da se ozledi vozac.
Volvo ima besprekoran sistem zastitnog zakljucavanja volana, prakticno od sredine 70tih a koliko su mi objasnjavali auto kljucari nemoguce je obiti bravu na Volvou, tj oni nisu u stanju.
A jednom mi je trebalo da se otvori bravica na kaseti, i nisu mogli dok im ne donesem original kljuc ni da otvore ni da uzmu otisak da naprave kopiju.
Slican sistem je uveden 2007.od XC70S80/V70 trece generacije na bravama od vrata, vise se ne mogu otvarati nasilno klucjem ili bilo kojom alatkom, ne moze se slomiti cilindar li mehanizam.
Brava tj klin je nesalomiv jer ima beskonacno okretanje, pri cemu vratilo upravljaca ostaje zakljucana. Uz veoma jaku silu da se slomi brava okretanjem volana, dogodi se da samo preskoci i opet krece sledeci krug.
A pri tome je non stop zakljucana brava.
Naravno ceo sistem blokade volana je prosao sve sigurnosne testove i kasnije provere u realnom okruzenju za slucaj nesrece, i nema nikakvih mogucnosti da se ozledi vozac.
Volvo ima besprekoran sistem zastitnog zakljucavanja volana, prakticno od sredine 70tih a koliko su mi objasnjavali auto kljucari nemoguce je obiti bravu na Volvou, tj oni nisu u stanju.
A jednom mi je trebalo da se otvori bravica na kaseti, i nisu mogli dok im ne donesem original kljuc ni da otvore ni da uzmu otisak da naprave kopiju.
Slican sistem je uveden 2007.od XC70S80/V70 trece generacije na bravama od vrata, vise se ne mogu otvarati nasilno klucjem ili bilo kojom alatkom, ne moze se slomiti cilindar li mehanizam.
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Drago mi je da je Volvo ostao solidan uprkos, hm, hm, promenama.
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Pod zakljucavanjem volana podrazumevas da ga cimnes da se zakljuca i ne moze da se vrti?ljubitelj je napisao:Sa modelom 244 je uvedena i nesalomiva blokada volana, originalni sistem o cijoj kopiji se ovde pise.
Brava tj klin je nesalomiv jer ima beskonacno okretanje, pri cemu vratilo upravljaca ostaje zakljucana. Uz veoma jaku silu da se slomi brava okretanjem volana, dogodi se da samo preskoci i opet krece sledeci krug.
A pri tome je non stop zakljucana brava.
Naravno ceo sistem blokade volana je prosao sve sigurnosne testove i kasnije provere u realnom okruzenju za slucaj nesrece, i nema nikakvih mogucnosti da se ozledi vozac.
Volvo ima besprekoran sistem zastitnog zakljucavanja volana, prakticno od sredine 70tih a koliko su mi objasnjavali auto kljucari nemoguce je obiti bravu na Volvou, tj oni nisu u stanju.
A jednom mi je trebalo da se otvori bravica na kaseti, i nisu mogli dok im ne donesem original kljuc ni da otvore ni da uzmu otisak da naprave kopiju.
Slican sistem je uveden 2007.od XC70S80/V70 trece generacije na bravama od vrata, vise se ne mogu otvarati nasilno klucjem ili bilo kojom alatkom, ne moze se slomiti cilindar li mehanizam.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Zakljuca se vratilo (okretanjem samog volana naravno), ima klin koji udje, a volan uz dosta sile mozes i da prevrtis ali se nista ne slomi.
Klikne, preskoci, a sve to vreme upravljacki mehanizam i sama elektro brava je zakljucana, i ne moze se skinuti, odsrafiti, ne moze nista da se uradi.
I tockovi posledicno blokirani od okretanja.
Prakticno nista ne mozes da uradis bez original kljuca, ne moze cak ni elektro kontakt/ulozak brave da se skine dok se ne otkljuca, drzi ga jedan pin.
Klikne, preskoci, a sve to vreme upravljacki mehanizam i sama elektro brava je zakljucana, i ne moze se skinuti, odsrafiti, ne moze nista da se uradi.
I tockovi posledicno blokirani od okretanja.
Prakticno nista ne mozes da uradis bez original kljuca, ne moze cak ni elektro kontakt/ulozak brave da se skine dok se ne otkljuca, drzi ga jedan pin.
- shandu90
- Postovi: 12357
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Jel to onaj imobilajzer?
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Imobilajzer je elektonski uredjaj, blokada vratila je mehanicki uredjaj. Nemaju veze jedno sa drugim, a opisan je fabricki sistem mehanicke zastite.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zeder ili Šapa sistem zaštite auta
Brava volana sto svaki auto ima, jedino sto je ova malo drugacija.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money