Aha, to, kapiram, svakako bih skinuo. Razumeo sam da je problem ako nemam uslova da ih operem 7 dana
Ja sam koristio razne lance, ali, pre 10-ak godina sam uzeo Bottari čarape na sneg. Jesu malo skuplje, ali, dosta traju.
U eksremnim uslovima nemaju prohodnost kao lanci, ali, u 90% slučajeva ako nisi uspeo proći sa čarapama, nećeš ni sa lancima.
A ni najmanje nema rizika da ćeš nešto da oštetiš na kolima.
A lako se stavljaju i skidaju.
Jedino, kada ih skinš, ako su pune snega, kada se taj sneg otopi, biće ti gepek pun vode, ako si čarape odložio u gepek
Zato pazi gde ih odlažeš odmah posle skidanja.
A da moraš odmah da ih pereš, ne moraš. https://tektion.rs/auto-oprema/obavezna ... e-za-sneg/
Moje Bittari čarape su žute, a eto, danas Bottari pravi bele.
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Poslato: 10 Dec 2023, 22:06
od nidza
Koja je svrha čarape pored dobre zimske gume (izuzev zakonske)?
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Poslato: 10 Dec 2023, 22:11
od ftj
Ovo u tekstu je michelin x-ice sto je verovatno neuporedivo po snegu sa bilo kojom alpskom zimskom gumom.
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Poslato: 10 Dec 2023, 22:19
od zdushan
nidza je napisao:Koja je svrha čarape pored dobre zimske gume (izuzev zakonske)?
Pa ista valjda kao i za lance.. samo što su manja zajebancija ako već mora da se montira da se izvučeš negde
+ Obavezna zimska oprema
Koja je svrha čarape pored dobre zimske gume (izuzev zakonske)?
Koja je svrha čarape (osim zakonske)?
Moja iskustva sa njima su bila sa 308 SW i 500L. A sada ih imam za Jazz.
Pa, značajno povećavaju trakciju, gotovo na nivou lanaca. I to u odnosu na zimski Michelin i/ili zimski Good Year, koje sam tada vozio na 308 i 500L (posle sam sa oba prešao na Michelin CC2).
Ja sam ih nekada znao staviti kada bih u vožnji po snegu ( ili po čistome ledu ) video da sam na granici da auto više neće da ide sa zimskim gumama (značajno gubi brzinu, sa jasnom tendecijom da će i da stane ) ili bih ih stavio tek kada se u vožnji uglavim.
Prednost čarape je što je staviš "za minut".
Nekada bi mi se desilo da stavim čarape, pa da shvatim posle jednog metra sa čarapama, posle 10 metara ili 50 metara, da ni čarape ne pomažu. Pa stanem, skinem čarape i stavim lance. Pa nekada prodjem sa lancima. A nekada se ni sa lancima ne pomerim. Pa prosto odustanem. I vratim se.
Najviše sam iskustva sa njima imao zimi na Goliji (npr. put od Golijske reke preko Brda Preko ka Odvraćenici), na Staroj planini, Durmitoru, Bjelasici ...
Čarape nisu svemoguće. Kao ni lanci.
Ja ih smatram boljim od lanaca. Nema rizika za kola. Lagana upotreba. Gde čarapa ne prodje, mislim da nema potrebe siliti kola i pokušavati sa lancima (osim ako je baš neka teška muka). A po ledu su mnogo bolje od lanaca.
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Poslato: 10 Dec 2023, 23:37
od ftj
Jel to pricas o voznji po zimskim smetovima ili sta?
Meni se desavalo da ne mogu uzbrdo da isteram kada pada bas jak sneg a ja sa zadnjom vucom. Tada sam stavio lance i uspenjao se bez ikakvih problema. Mene zanima da li bih tad prosao sa carapama ili ne, a te varijante gde ne mozes sa lancima su bukvalno nanosi dubokog snega i tad cu pre da razmisljam kako da neovlasceno udjem u obliznju vikendicu da prespavam.
Jel to pricas o voznji po zimskim smetovima ili sta?
Meni se desavalo da ne mogu uzbrdo da isteram kada pada bas jak sneg a ja sa zadnjom vucom. Tada sam stavio lance i uspenjao se bez ikakvih problema. Mene zanima da li bih tad prosao sa carapama ili ne, a te varijante gde ne mozes sa lancima su bukvalno nanosi dubokog snega i tad cu pre da razmisljam kako da neovlasceno udjem u obliznju vikendicu da prespavam.
Lanci nisu sporni, oni su nadgradnja dobre zimske gume. Guma je i dalje tu u svojoj punoj funkciji, plus ima lanac koji lomi i urezuje se u led ili kopa po rastresitom snegu do tvrđeg sloja.
Ja ne vidim da u tim najgorim uslovima čarapa ima šta da traži.
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Poslato: 11 Dec 2023, 09:48
od pedalaš
Pogledajte to ovako.
Krenete tokom ski sezone iz Kolašina do ski centra Bjelasica. Ima oko 10-11 km (do ski centra na 1.450) ili 12-13 km (do ski centra na 1.600)
U Kolašinu se mestimično vidi asfalt.
I tako je i prvih 5-6 km, dok ne počne veći uspon.
Sa lancima na točkovima zubi otpadaju. Razbijaš trap tamo gde nema ugaženog snega. A ideš do 40 km/h.
I vučeš kolonu.
Posle, kada naidješ na sneg na kolovozu je bolje.
Na povratku bude isto, samo sve kontra.
I tako sedam dana.
A staviš čarape za sneg (za 1 minut ). I svaki dan voziš kao čovek. U miru i tišini. Voziš po asfaltu i do 50-60, bez i najmanje vibracija. Po snegu kako može. Ali, svuda prodješ.
Na kraju krajeva, kada krenete zimi po snegu ka nekom ski centru, možete imati i 4WD. Ne trebaju vam "ni lanci, ni katanci". Ali, čim je jedan u koloni ispred vas stao (jer možda nema ni lance, ni čarape ili su mu se prosto potrgali ili spali ), muka je to.
Tada lepo i vi stanete. I najpre njega pogurate. Ili zamolite i vaše saputnike da izadju iz vaših kola i da oni pomogni u poguraju. Jer ni 4WD ne može preko njega.
Šalu na stranu, stavljao sam lance veoma veliki broj puta. Pa i noću i po mećavi, a i tek nakon što se zaglavim. Klečao, sa promrzlim rukama. Muka je to. Posebno sa zadnjim pogonom.
Čarape za sneg su kao pesma.
razmazeno sve to. Po kakvom snegu i ledu sam vozio sa zadnjom vucom (skoda 100l) i imao samo par ogrebotinica, a isao po svim brdima
Baš tako.
Trayal T5, zadnji pogon i svašta prošao.
A ovi italijansko König Lanci su sjajni, imam 2 seta koji su došli uz jedan VW kao prva ugradnja, isporučeni uz vozilo.
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Poslato: 12 Dec 2023, 00:13
od ftj
E ok pedalaš, prodato, ima da uzmem i čarape i da se nadam najboljem
Idem u januaru na skijanje u neki smeštaj koji je malo na vrhu sela pa ako bude jak sneg cenim da će biti problem. U suštini nigde u austriji nije taj problem jer su mesta nisko pa se posle penješ sa skijama al eto postoji mogućnost da baš za ovu kuću budem imao 200inak metara uzbrdice.
Koja je svrha čarape pored dobre zimske gume (izuzev zakonske)?
Koja je svrha čarape (osim zakonske)?
Moja iskustva sa njima su bila sa 308 SW i 500L. A sada ih imam za Jazz.
Pa, značajno povećavaju trakciju, gotovo na nivou lanaca. I to u odnosu na zimski Michelin i/ili zimski Good Year, koje sam tada vozio na 308 i 500L (posle sam sa oba prešao na Michelin CC2).
Ja sam ih nekada znao staviti kada bih u vožnji po snegu ( ili po čistome ledu ) video da sam na granici da auto više neće da ide sa zimskim gumama (značajno gubi brzinu, sa jasnom tendecijom da će i da stane ) ili bih ih stavio tek kada se u vožnji uglavim.
Prednost čarape je što je staviš "za minut".
Nekada bi mi se desilo da stavim čarape, pa da shvatim posle jednog metra sa čarapama, posle 10 metara ili 50 metara, da ni čarape ne pomažu. Pa stanem, skinem čarape i stavim lance. Pa nekada prodjem sa lancima. A nekada se ni sa lancima ne pomerim. Pa prosto odustanem. I vratim se.
Najviše sam iskustva sa njima imao zimi na Goliji (npr. put od Golijske reke preko Brda Preko ka Odvraćenici), na Staroj planini, Durmitoru, Bjelasici ...
Čarape nisu svemoguće. Kao ni lanci.
Ja ih smatram boljim od lanaca. Nema rizika za kola. Lagana upotreba. Gde čarapa ne prodje, mislim da nema potrebe siliti kola i pokušavati sa lancima (osim ako je baš neka teška muka). A po ledu su mnogo bolje od lanaca.
Kako su regulisane carape kod nas? Vidim da u Austriji nisu dozvoljene (nisu zamena lanaca)?
Pitate da li su čarape za sneg dozvoljene i u Austriji.
Kleinvalsertal se odnosi na Austriju i primenjuje se sledeće pravilo; Ako su lanci za sneg obavezni sa znakom, nije dozvoljeno koristiti tekstilne čarape za sneg ili druga pomagala za vuču (Anfahrhilfen) kao alternativu lancima za sneg (osim ako Anfahrhilfe nije u skladu sa ONORM V5117).
Međutim, AutoSock je sertifikovan prema austrijskom ONORM V5121 i stoga ne ispunjava gore navedeni standard. Autosock nije priznata alternativa ako je lanac za sneg potreban pomoću znaka. Pogledajte i našu stranicu