Pravilan pritisak u gumama

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od nikaragva » 09 Jul 2014, 13:57

Razlike su akademske, a ?

ftj
Postovi: 13028
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od ftj » 09 Jul 2014, 14:07

Ja sam jednom primetio da je malo lakše na rupama ali ne bih smeo da se kladim da nije bio placebo.

milosg
Postovi: 1480
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od milosg » 09 Jul 2014, 14:27

Ja razumem da je u F1 svaki detalj važan, pa se posebna pažnja posvećuje smeši za pumpanje guma. Razumem i da se to radi na avionima jer treba da nose ogromnu težinu i izdrže ekstremno zagrevanje. Razumem da će kod takvih stvari svaki % poboljšanja biti važan, ali ne vidim vezu sa običnim automobilima koji se ovde voze?

To što neki automobil ima 20-30% više snage od proseka i oznaku "sport" na gepeku ne znači da je sportski po bilo čemu, niti da se vozi u sportskim uslovima kad se stisne gas na semaforu. Ako zbog toga neki potenciraju ovu priču. :)

Kakva je to ekstremna varijacija u temperaturi i (posledično) pritisku na običnim automobilma, pa da zaista dobijate nešto takvom smešom? Gde može da se pogleda neki test na tu temu, a da se ne radi o F1 ili avionima, već običnim automobilima? Meni deluje da je to šuplja priča za uslove u kojima svi mi vozimo: mala prosečna brzina, klima koja je sve samo ne ekstremna po bilo čemu (leta koja nisu pretopla, zime koje nisu hladne), gužve u saobraćaju...

Što je najgore, upoznao sam ljude koji voze neispravne i pohabane gume, a lože se na priču o azotu.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od ljubitelj » 09 Jul 2014, 18:28

Day Walker je napisao:Guma se manje greje
Zasto bi se manje grejala, sa 95% azota umesto 78% azota?
I koliko je to manje izrazeno u kolicini toplote?
Ako jeste tako zasto se ne primenjuje kod trkackih primena automobila?
Zasto se primenjuje pumpanje CO2 koncentratom?
Zasto je vazduh los za gume?
Zasto smeta zagrevanje (a samim tim i hladjenje) gume tokom redovne upotrebe?
Da li promena temperature, te da se manje greje guma, utice na promenu zapremine koju guma sadrzi?
Da li promena temperature, manje grejanje, utice na promenu nosivosti dozvoljene krajnje brzine ili osobina prijanjanja gume na neki merljiv nacin?
Da li promena koncentracije azota u gumi moze da utice na nesto sto vozac moze da primeti, oseti, izmeri necim sto ima na raspolaganju, ili na bilo koji drugi nacin utvrdi razliku izmedju gume napumpane sa 78% vs gume napumpane sa 95% azota?
Da li je besplatno pumpanje guma sa 95% azota?
Da li je 95% bas optimalna koncentracija, mozda je to 91% na primer?
Koliko minuta, dana, meseci, godina se zadrzava koncentracija od 95% azota u napumpanoj gumi?
Kako dopumpati gumu koja je nekim slucajem delimicno ispustila, na parkingu, na putu tokom voznje?
Sta se desava kada se upotrebi sprej za krpljenje gume na putu na jednoj od 4 gume?
Ili sta donosi upotreba tog spreja kao promenu u ponasanju gume prema podlozi?
Zasto bas azot a ne recimo kripton ili neon kao pripadnici grupe inertnih gasova?

Raspolozen sam danas za svakakva razmisljanja, moze i doktorska disertacija na brzinu da se napise pardon prepise na ovu ili slicnu temu :rofl:

Mogu da sastavim jos 99 pitanja koja cekaju na interesantne odgovore :mrgreen:

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od KDman » 09 Jul 2014, 18:44

Jako loše iskustvo imam sa gumama pumpanim azotom. Više su se grejale a pritisak u zavisnosti od temperature je nenormalno varirao. Sa +15C na 0C pad pritiska je bio 0.6 bar, a sa "običnim" vazduhom oko 0.3 bar.
Svi što tvrde da im pritisak u gumama stalno isti, ili ne prate i ne mere pritisak, ili se ne udubljuju u problem.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Pravilan pritisak u gumama

Post od dag81 » 09 Jul 2014, 19:01

Cuj mislim da nije do azota.
Nije on los ali postavlja se pitanje da li je neophodan.
Ja bas lomim da li da dam 2.000e za generator a nesto mi se ne daje za maglu manje vise.

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od Day Walker » 09 Jul 2014, 19:05

@Ljubitelju stvarno si filozof brate... Ono... Umrtvis svaku čar konverzacije :D
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od KDman » 09 Jul 2014, 19:32

Mislim da je generator azota, čisto promašena investicija. Moj drugar je skoro jedva uspeo da proda uređaj , a i sam je zaključio da je stvar "izmišljanje tople vode"

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od nidza » 09 Jul 2014, 19:47

Delija je napisao:Manje varira pritisak u zavisnosti od temperature. Razlike su u domenu greske merenja, tako da...
Varira identično, 0.3 bar. Okačio sam slike hladne i gume posle normalne vožnje autoputem. U gumama je bio ivanchov azot. :-) Tada nisam spominjao da je azot u gumama jer sam mislio da je nebitno s obzirom da nema nikakvih izmerljivih prednosti u odnosu na običan vazduh.

Tapatalk Pro

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od nikaragva » 09 Jul 2014, 19:55

Na nekom od foruma, je receno da se gume punjene azotom "teze" izduvavaju, jer su molekuli azota veci od molekula kiseonika, pa je neko pitao koliki je procenat N u gumi koja se za 3 meseca doduvala 5 puta recimo? Uz pretpostavku da je pretezno izlazio O zbog manjih molekula? :D

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od Laki021 » 09 Jul 2014, 19:56

Da nije bio los azot?
:)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od nikaragva » 09 Jul 2014, 20:05

Da nisu bili u shumi :think:

:)

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od Delija » 09 Jul 2014, 20:39

Ono sto je sigurno je da nisu u bunaru :D

nidza je napisao:
Delija je napisao:Manje varira pritisak u zavisnosti od temperature. Razlike su u domenu greske merenja, tako da...
Varira identično, 0.3 bar. Okačio sam slike hladne i gume posle normalne vožnje autoputem. U gumama je bio ivanchov azot. :-) Tada nisam spominjao da je azot u gumama jer sam mislio da je nebitno s obzirom da nema nikakvih izmerljivih prednosti u odnosu na običan vazduh.

Tapatalk Pro
A sta sam ja napisao? :)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od Paja » 09 Jul 2014, 20:43

nikaragva je napisao:Koja je ona poenta azota? :-)
Zelena kapica ventila. :mrgreen:

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pravilan pritisak u gumama

Post od Laki021 » 09 Jul 2014, 20:51

A da li je neko probao da stavlja E941 aditiv u gume?

Odgovori