Pravilan pritisak u gumama
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ja sam jednom primetio da je malo lakše na rupama ali ne bih smeo da se kladim da nije bio placebo.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ja razumem da je u F1 svaki detalj važan, pa se posebna pažnja posvećuje smeši za pumpanje guma. Razumem i da se to radi na avionima jer treba da nose ogromnu težinu i izdrže ekstremno zagrevanje. Razumem da će kod takvih stvari svaki % poboljšanja biti važan, ali ne vidim vezu sa običnim automobilima koji se ovde voze?
To što neki automobil ima 20-30% više snage od proseka i oznaku "sport" na gepeku ne znači da je sportski po bilo čemu, niti da se vozi u sportskim uslovima kad se stisne gas na semaforu. Ako zbog toga neki potenciraju ovu priču.
Kakva je to ekstremna varijacija u temperaturi i (posledično) pritisku na običnim automobilma, pa da zaista dobijate nešto takvom smešom? Gde može da se pogleda neki test na tu temu, a da se ne radi o F1 ili avionima, već običnim automobilima? Meni deluje da je to šuplja priča za uslove u kojima svi mi vozimo: mala prosečna brzina, klima koja je sve samo ne ekstremna po bilo čemu (leta koja nisu pretopla, zime koje nisu hladne), gužve u saobraćaju...
Što je najgore, upoznao sam ljude koji voze neispravne i pohabane gume, a lože se na priču o azotu.
To što neki automobil ima 20-30% više snage od proseka i oznaku "sport" na gepeku ne znači da je sportski po bilo čemu, niti da se vozi u sportskim uslovima kad se stisne gas na semaforu. Ako zbog toga neki potenciraju ovu priču.
Kakva je to ekstremna varijacija u temperaturi i (posledično) pritisku na običnim automobilma, pa da zaista dobijate nešto takvom smešom? Gde može da se pogleda neki test na tu temu, a da se ne radi o F1 ili avionima, već običnim automobilima? Meni deluje da je to šuplja priča za uslove u kojima svi mi vozimo: mala prosečna brzina, klima koja je sve samo ne ekstremna po bilo čemu (leta koja nisu pretopla, zime koje nisu hladne), gužve u saobraćaju...
Što je najgore, upoznao sam ljude koji voze neispravne i pohabane gume, a lože se na priču o azotu.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Zasto bi se manje grejala, sa 95% azota umesto 78% azota?Day Walker je napisao:Guma se manje greje
I koliko je to manje izrazeno u kolicini toplote?
Ako jeste tako zasto se ne primenjuje kod trkackih primena automobila?
Zasto se primenjuje pumpanje CO2 koncentratom?
Zasto je vazduh los za gume?
Zasto smeta zagrevanje (a samim tim i hladjenje) gume tokom redovne upotrebe?
Da li promena temperature, te da se manje greje guma, utice na promenu zapremine koju guma sadrzi?
Da li promena temperature, manje grejanje, utice na promenu nosivosti dozvoljene krajnje brzine ili osobina prijanjanja gume na neki merljiv nacin?
Da li promena koncentracije azota u gumi moze da utice na nesto sto vozac moze da primeti, oseti, izmeri necim sto ima na raspolaganju, ili na bilo koji drugi nacin utvrdi razliku izmedju gume napumpane sa 78% vs gume napumpane sa 95% azota?
Da li je besplatno pumpanje guma sa 95% azota?
Da li je 95% bas optimalna koncentracija, mozda je to 91% na primer?
Koliko minuta, dana, meseci, godina se zadrzava koncentracija od 95% azota u napumpanoj gumi?
Kako dopumpati gumu koja je nekim slucajem delimicno ispustila, na parkingu, na putu tokom voznje?
Sta se desava kada se upotrebi sprej za krpljenje gume na putu na jednoj od 4 gume?
Ili sta donosi upotreba tog spreja kao promenu u ponasanju gume prema podlozi?
Zasto bas azot a ne recimo kripton ili neon kao pripadnici grupe inertnih gasova?
Raspolozen sam danas za svakakva razmisljanja, moze i doktorska disertacija na brzinu da se napise pardon prepise na ovu ili slicnu temu
Mogu da sastavim jos 99 pitanja koja cekaju na interesantne odgovore
Re: Pravilan pritisak u gumama
Jako loše iskustvo imam sa gumama pumpanim azotom. Više su se grejale a pritisak u zavisnosti od temperature je nenormalno varirao. Sa +15C na 0C pad pritiska je bio 0.6 bar, a sa "običnim" vazduhom oko 0.3 bar.
Svi što tvrde da im pritisak u gumama stalno isti, ili ne prate i ne mere pritisak, ili se ne udubljuju u problem.
Svi što tvrde da im pritisak u gumama stalno isti, ili ne prate i ne mere pritisak, ili se ne udubljuju u problem.
- dag81
- Postovi: 7265
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Pravilan pritisak u gumama
Cuj mislim da nije do azota.
Nije on los ali postavlja se pitanje da li je neophodan.
Ja bas lomim da li da dam 2.000e za generator a nesto mi se ne daje za maglu manje vise.
Nije on los ali postavlja se pitanje da li je neophodan.
Ja bas lomim da li da dam 2.000e za generator a nesto mi se ne daje za maglu manje vise.
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Pravilan pritisak u gumama
@Ljubitelju stvarno si filozof brate... Ono... Umrtvis svaku čar konverzacije
Brzine idu u H-a !!!
Re: Pravilan pritisak u gumama
Mislim da je generator azota, čisto promašena investicija. Moj drugar je skoro jedva uspeo da proda uređaj , a i sam je zaključio da je stvar "izmišljanje tople vode"
Re: Pravilan pritisak u gumama
Varira identično, 0.3 bar. Okačio sam slike hladne i gume posle normalne vožnje autoputem. U gumama je bio ivanchov azot. Tada nisam spominjao da je azot u gumama jer sam mislio da je nebitno s obzirom da nema nikakvih izmerljivih prednosti u odnosu na običan vazduh.Delija je napisao:Manje varira pritisak u zavisnosti od temperature. Razlike su u domenu greske merenja, tako da...
Tapatalk Pro
Re: Pravilan pritisak u gumama
Na nekom od foruma, je receno da se gume punjene azotom "teze" izduvavaju, jer su molekuli azota veci od molekula kiseonika, pa je neko pitao koliki je procenat N u gumi koja se za 3 meseca doduvala 5 puta recimo? Uz pretpostavku da je pretezno izlazio O zbog manjih molekula?
Re: Pravilan pritisak u gumama
Da nije bio los azot?
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ono sto je sigurno je da nisu u bunaru
A sta sam ja napisao?nidza je napisao:Varira identično, 0.3 bar. Okačio sam slike hladne i gume posle normalne vožnje autoputem. U gumama je bio ivanchov azot. Tada nisam spominjao da je azot u gumama jer sam mislio da je nebitno s obzirom da nema nikakvih izmerljivih prednosti u odnosu na običan vazduh.Delija je napisao:Manje varira pritisak u zavisnosti od temperature. Razlike su u domenu greske merenja, tako da...
Tapatalk Pro
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Pravilan pritisak u gumama
Zelena kapica ventila.nikaragva je napisao:Koja je ona poenta azota?
Re: Pravilan pritisak u gumama
A da li je neko probao da stavlja E941 aditiv u gume?