Tigar Winter1
- Day Walker
- Postovi: 23315
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Tigar Winter1
Docice do zakljucka da ces sa losim zadnjim izleteti iz krivine... ali ako stavis bolje pozadi neces.. Naravoucenije, u krivinu udji dupetom ako uspes prvo da krenes iz mesta
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
Re: Tigar Winter1
Ja mogu da se "pohvalim" da sam sluzbeni auto vozio sa letnjim gumama po snegu(zadnji veliki sneg-februar 2012 ja mislim) sa dobrom sarom. Naravno da je bilo stresno, ali nije nemoguce ako je covek koliko toliko normalan za volanom.
Da se razumemo najbolja je varijanta za zimu - sve cetiri zimske gume. Tu nema komentara.
Sa letnjim gumama se moze voziti po snegu. Naravno ni blizu sigurno kao sa zimskim, uz mnogo manje kontrole, ali ipak kontrolisano. Gripa ima, ako je sara duboka. Po ledu nema sta da se prica, tu jedino ekserice mogu da rade posao. Letnje u toj situaciji su ravne samoubistvu.
Mozda jesam glup, ali bih uvek bolje gume stavio na pogonske tockove - govorim o zimskim gumama.
Ova tvrdnja sa losijim gumama, a da imaju barem 6mm sare mislim da ne pije vodu nikako.
Okretao sam se vise puta u toku zime, u raznim vozilima. Ne svojom krivicom, uslovi puta su bili takvi da se to nije moglo izbeci. Nikoga nisam ugrozio, ni povredio(sem sebe), samo sam jednom auto slupao(prvi put caletovu 128-cu, ledena kisa na kaldrmi...brzina je bila smesna...)
Da se razumemo najbolja je varijanta za zimu - sve cetiri zimske gume. Tu nema komentara.
Sa letnjim gumama se moze voziti po snegu. Naravno ni blizu sigurno kao sa zimskim, uz mnogo manje kontrole, ali ipak kontrolisano. Gripa ima, ako je sara duboka. Po ledu nema sta da se prica, tu jedino ekserice mogu da rade posao. Letnje u toj situaciji su ravne samoubistvu.
Mozda jesam glup, ali bih uvek bolje gume stavio na pogonske tockove - govorim o zimskim gumama.
Ova tvrdnja sa losijim gumama, a da imaju barem 6mm sare mislim da ne pije vodu nikako.
Okretao sam se vise puta u toku zime, u raznim vozilima. Ne svojom krivicom, uslovi puta su bili takvi da se to nije moglo izbeci. Nikoga nisam ugrozio, ni povredio(sem sebe), samo sam jednom auto slupao(prvi put caletovu 128-cu, ledena kisa na kaldrmi...brzina je bila smesna...)
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Tigar Winter1
Ne ulazim uopste u pricu, imam sve 4 iste, i nebitno je.
Sta raditi ako napred imas losije gume (recimo ovde, 3 godine starije) i produzis krivinu direkt u neki autobus? Ili izleti neko, pa ne stignes ni da pobegnes na prvi cim severnog jelena nego zavrsis direkt u njemu?
Mislim da je veca sansa da ESP zadrzi zadnji kraj upravljivim nego da se igras sa svim ostalim (kocenjem, kretanje, izvlacenjem iz go*ana itd)
Bio sam na Navaku (ne, ne mislim da sam bolji vozac zbog toga) i jedna od vezbi je bila da na klizavom u krivini instruktor blokira zadnje tockove, i ti moras da se cupas. Prva dva puta sam se okrenuo kao magarac, treci put sam izvukao auto bez vecih posledica.
Na istom tom klizavom, kada sam izgubio prednje tockove mogao sam samo da gledam gde ce auto da ide.
Sta raditi ako napred imas losije gume (recimo ovde, 3 godine starije) i produzis krivinu direkt u neki autobus? Ili izleti neko, pa ne stignes ni da pobegnes na prvi cim severnog jelena nego zavrsis direkt u njemu?
Mislim da je veca sansa da ESP zadrzi zadnji kraj upravljivim nego da se igras sa svim ostalim (kocenjem, kretanje, izvlacenjem iz go*ana itd)
Bio sam na Navaku (ne, ne mislim da sam bolji vozac zbog toga) i jedna od vezbi je bila da na klizavom u krivini instruktor blokira zadnje tockove, i ti moras da se cupas. Prva dva puta sam se okrenuo kao magarac, treci put sam izvukao auto bez vecih posledica.
Na istom tom klizavom, kada sam izgubio prednje tockove mogao sam samo da gledam gde ce auto da ide.
Re: Tigar Winter1
Ma kad su uslovi puta ekstremni, vozac sebi ne sme dozvoliti da previse veruje u tehniku(elektronske sisteme, gume i slicno)
Na zalost, vecina danasnjih vozaca radi bas to. Ukljci ESP-a iskljuci zdrav razum
Bez obzira na ABS, ja cu zimi najpre brzinu smanjiti saltanjem do najnize brzine. Kocnica, ako treba ide na samom kraju.
Na zalost, vecina danasnjih vozaca radi bas to. Ukljci ESP-a iskljuci zdrav razum
Bez obzira na ABS, ja cu zimi najpre brzinu smanjiti saltanjem do najnize brzine. Kocnica, ako treba ide na samom kraju.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Tigar Winter1
Kao klinac, sedeći na zadnjem sedištu sam iskusio zanošenje zadnjeg kraja. Mala brzina, utaban sneg na putu i samo odjednom osećaš da lebdiš. Sledeća stvar koja se desi je dugo čekanje da neko naiđe da izvuče kola.
Zanimljivo, u pitanju je bila Zastava 101. Izgleda da su kragujevačka vozila sklonija zanošenju.
Zanimljivo, u pitanju je bila Zastava 101. Izgleda da su kragujevačka vozila sklonija zanošenju.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Tigar Winter1
A da niste kod tog zanošenja jednim točkom potkačili bankinu, led, blato na ivici puta.
Meni se to desilo kada sam imao blago zanošenje, ne okretanje.
Jednostavno jedan točak prokliza ili se zaglavi i auto se zanese a vozač nema pojma zašto sem ako ne primeti.
E mene su iskusniji vozači davno naučili da je obala puta zimi jako opasna. A i većina vozila je bez ABS-a što po meni mnogo znači.
Sećam se kada sam kupio mog ljubimca te godine nije bilo uopšte snega i odlučim da idem na Taru. Veče pred put počne neverovatnan sneg a ja letnje Firestine gume pa preko Debelog brda. Tek tada sam shvatio koliko ABS zaista znači i koliko letnje gume ma kolika šara bila nisu za zimu jer se ABS uključivao sa svakim kočenjem.
A Winter1 mi je samo jednom pokrenuo ABS.
Ako mene pitate ja sam za zimske gume!
Ali zimi uvek treba računati na lošiju podlogu i moguća iznenađenja.
Meni se to desilo kada sam imao blago zanošenje, ne okretanje.
Jednostavno jedan točak prokliza ili se zaglavi i auto se zanese a vozač nema pojma zašto sem ako ne primeti.
E mene su iskusniji vozači davno naučili da je obala puta zimi jako opasna. A i većina vozila je bez ABS-a što po meni mnogo znači.
Sećam se kada sam kupio mog ljubimca te godine nije bilo uopšte snega i odlučim da idem na Taru. Veče pred put počne neverovatnan sneg a ja letnje Firestine gume pa preko Debelog brda. Tek tada sam shvatio koliko ABS zaista znači i koliko letnje gume ma kolika šara bila nisu za zimu jer se ABS uključivao sa svakim kočenjem.
A Winter1 mi je samo jednom pokrenuo ABS.
Ako mene pitate ja sam za zimske gume!
Ali zimi uvek treba računati na lošiju podlogu i moguća iznenađenja.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Tigar Winter1
Pa sad, kanadsko ministarstvo saobracaja preporucuje drugacije, a oni su dosta osudjeni na sneg.Day Walker je napisao: Ta fora sa zadnjim boljim gumama je totalna glupost osim ako automobil nema zadnji pogon.
http://www.mto.gov.on.ca/english/dandv/ ... .1.4.shtmlIf using only two winter tires, regardless of whether the vehicle is front, rear or all-wheel drive, these should be installed on the rear axle for best vehicle stability in turns and during braking.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Day Walker
- Postovi: 23315
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Tigar Winter1
Cak ni zimske gume nisu obavezne.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Tigar Winter1
Ali ne mozes da kupis letnje, jer ih nema u ponudi
Re: Tigar Winter1
Juce sam posle mnogo vremena vozio auto sa Winter1.
Sve 4 nove, tj od prosle sezone, nisu presle 5000, auto je lagan, ali nema ni ABS ni ESP.
Jedna opcija je da vozis neverovatno sporo, druga opcija da se klizas.
Pritom auto ima 100 konja i proklizavali su tockovi pri normalnom kretanju sa semafora, jedan lezeci sam kasno skontao kako sam pipnuo kocnicu - proklizao je.
Kapiram ja da ni jednim gumama ne odgovara sinocni kolovoz (vlazan, mestimicno poledio) ali ono je bas ocajno kako se gume ponasaju. Posle sam seo u E klasu sa par sezona starim Alpin3 i auto se ponasao najnormalnije, tj prokliza samo ako ja hocu...
Sve 4 nove, tj od prosle sezone, nisu presle 5000, auto je lagan, ali nema ni ABS ni ESP.
Jedna opcija je da vozis neverovatno sporo, druga opcija da se klizas.
Pritom auto ima 100 konja i proklizavali su tockovi pri normalnom kretanju sa semafora, jedan lezeci sam kasno skontao kako sam pipnuo kocnicu - proklizao je.
Kapiram ja da ni jednim gumama ne odgovara sinocni kolovoz (vlazan, mestimicno poledio) ali ono je bas ocajno kako se gume ponasaju. Posle sam seo u E klasu sa par sezona starim Alpin3 i auto se ponasao najnormalnije, tj prokliza samo ako ja hocu...
Re: Tigar Winter1
Lošem stojku i dlake smetaju.
Sve više počinje da mi se čini da se priča sa winter1-om svodi na:
Sve više počinje da mi se čini da se priča sa winter1-om svodi na:
Niti kažem, niti je branim kako je to dobra, šta dobra, vrhunska guma. Samo kažem da se iz gomile postova izvlači zaključak da je bolje voziti samo na felnama nego stavljati tu winteru. Odnosno ako nemaš pare za "pravu zimsku" bolje će da te služi i letnja sa kom si prešao 70k km nego da sad kupiš novu winter1.koja god guma prokliza samo ako ja hocu...a ja hoću da pokažem/dokažem da je Winter1 loša guma
Re: Tigar Winter1
Nije stvar u tome, vec je cinjenica da se moze kupiti daleko bolja guma za 1000-2000 po gumi sto i nije neki trosak.
http://www.coningdoo.co.rs/pretraga/ BARUM
http://www.coningdoo.co.rs/pretraga/ TIGAR
EDIT: idiotski sajt ne dozvoljava link da obe pretrage, nema veze uglavnom razlika je 1000 din po gumi sto je smesno a Barum je daleko ozbiljnija guma.
http://www.coningdoo.co.rs/pretraga/ BARUM
http://www.coningdoo.co.rs/pretraga/ TIGAR
EDIT: idiotski sajt ne dozvoljava link da obe pretrage, nema veze uglavnom razlika je 1000 din po gumi sto je smesno a Barum je daleko ozbiljnija guma.
Re: Tigar Winter1
Meni vulkanizer u Coningu, kad sam dosao da stavim zimski set, zagledao gume i bolji par stavio napreddragvorl je napisao:Pa sad, kanadsko ministarstvo saobracaja preporucuje drugacije, a oni su dosta osudjeni na sneg.Day Walker je napisao: Ta fora sa zadnjim boljim gumama je totalna glupost osim ako automobil nema zadnji pogon.
http://www.mto.gov.on.ca/english/dandv/ ... .1.4.shtmlIf using only two winter tires, regardless of whether the vehicle is front, rear or all-wheel drive, these should be installed on the rear axle for best vehicle stability in turns and during braking.
Re: Tigar Winter1
Pa rekoh ja da ne branim Tigrušu, niti je veličam neko je neko toliko ocrnje da ispadne bolje je i ne pogledati.
Što se tiče finansijskog dela, a Tigar je baš i namenjen onima koji i nemaju za high class gumu, razlika od ~1000rsd/kom dovodi do nešto sitno preko 4000rsd na sve 4 gume. A to mu dođe još jedna nova winter1 (koji dinar manje).
Mogao bih da jurim sad neku za 1000rsd/kom skuplju od Barum, a bolju. I tako u krug.
Fora je u očekivanjima Tigra kao Dunlop-a, GoodYear-a, Michelin-a... Pa se onda opljuje, čak i da je gori nego što jeste. Kao kad bi sad napali 500l, pa rekli "a onda sednem u w221..."
Što se tiče finansijskog dela, a Tigar je baš i namenjen onima koji i nemaju za high class gumu, razlika od ~1000rsd/kom dovodi do nešto sitno preko 4000rsd na sve 4 gume. A to mu dođe još jedna nova winter1 (koji dinar manje).
Mogao bih da jurim sad neku za 1000rsd/kom skuplju od Barum, a bolju. I tako u krug.
Fora je u očekivanjima Tigra kao Dunlop-a, GoodYear-a, Michelin-a... Pa se onda opljuje, čak i da je gori nego što jeste. Kao kad bi sad napali 500l, pa rekli "a onda sednem u w221..."