Run-flat gume
- ivancho
- Postovi: 3785
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Runflat gume
Ne vidim kakve veze ima redovno menjanje guma i cepovanje, ali slazem se da je bezbedno resenje, samo je bolja vulkanizacija :mig:
- Day Walker
- Postovi: 23325
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Runflat gume
Evo, reci ce ti covek koji ne zna sta je vulkaniziranje.
Izvade ekser ili sraf ili sta se vec zabilo, zatim stave u tu rupu drugo parce gume ("cep") i onda ga valjda stope sa ostatkom gume.
Izvade ekser ili sraf ili sta se vec zabilo, zatim stave u tu rupu drugo parce gume ("cep") i onda ga valjda stope sa ostatkom gume.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- Day Walker
- Postovi: 23325
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Runflat gume
Meni su vec ihaha puta onda to radili, kada nabodem ekser.. izvadi i onda neki lepjivi stapic nabode u gumu, izvuce neki deo, secne... i gotovo.. Nikad nisam imao problema da se odlepi ili nesto.. Mislim da je to vec u domenu ŠBBKBB
Brzine idu u H-a !!!
Re: Runflat gume
Danas sam konacno zamenio prednje gume.
Pre par dana sam pokusao, pa otisao kod vulkanizera da bi mi na kraju nakon sto sam docekao da dodjem na red kada je video auto rekao da on ne sme da menja RunFlat. Kaze za to je potrebna posebna oprema jer u suprotnom moze felna da pukne???
Uglavnom, posle pretrage po netu nasao sam jednu radionicu u Lozani koja radi zamenu RunFlat guma (ima ih svega par). I bas sam zeleo da vidim kakvo to cudo od opreme imaju. Kad ono medjutim, ja nista drugaciju opremu nisam video. Masina mi izgleda potpuno identicno kao i za obicne, jedino sto su se oni malo vise mucili da skinu gumu.
Gledam sad bas po netu, pa masina za run flat izgleda isto, jedino mozda im jos jednu pomocnu ruku sa strane (koju ovi nisu imali u radinonici, ali je to rucno radio). Tako da ne kontam bas u cemu je poenta. Uglavnom, cini mi se da ni ovi zapravo nisu imali tu "specijalnu opremu" vec su radili sa obicnom, no dobro, to znaci da preuzimaju odgovornost na sebe ako slome felnu (mada ne vidim zasto) pa je to opet ok.
Takodje, pominjao sam da mi je zadnja desna polako pustala, nasao sam i sam sta je, imala je mali eksercic po sred srede (bukvalno u srednjem kanalu), samo je uradio cepovanje, nije bilo potrebe ni da se skida tocak (jer je auto bio na dizalici). Takodje, kada su skinuli prednje gume, videlo se da je jedna prednja vec bila cepovana...
Takodje, cini mi se da RunFlat gumama bas ne prija procedura skidanja sa felne, jer nesto kontam da bas taj proces moze da osteti i oslabi taj ojacani prsten, tako da nekako milim da je cepovanje RunFlata bolje resenje od vulkanizacije jer nije potrebno skidati gumu sa felne.
Pre par dana sam pokusao, pa otisao kod vulkanizera da bi mi na kraju nakon sto sam docekao da dodjem na red kada je video auto rekao da on ne sme da menja RunFlat. Kaze za to je potrebna posebna oprema jer u suprotnom moze felna da pukne???
Uglavnom, posle pretrage po netu nasao sam jednu radionicu u Lozani koja radi zamenu RunFlat guma (ima ih svega par). I bas sam zeleo da vidim kakvo to cudo od opreme imaju. Kad ono medjutim, ja nista drugaciju opremu nisam video. Masina mi izgleda potpuno identicno kao i za obicne, jedino sto su se oni malo vise mucili da skinu gumu.
Gledam sad bas po netu, pa masina za run flat izgleda isto, jedino mozda im jos jednu pomocnu ruku sa strane (koju ovi nisu imali u radinonici, ali je to rucno radio). Tako da ne kontam bas u cemu je poenta. Uglavnom, cini mi se da ni ovi zapravo nisu imali tu "specijalnu opremu" vec su radili sa obicnom, no dobro, to znaci da preuzimaju odgovornost na sebe ako slome felnu (mada ne vidim zasto) pa je to opet ok.
Takodje, pominjao sam da mi je zadnja desna polako pustala, nasao sam i sam sta je, imala je mali eksercic po sred srede (bukvalno u srednjem kanalu), samo je uradio cepovanje, nije bilo potrebe ni da se skida tocak (jer je auto bio na dizalici). Takodje, kada su skinuli prednje gume, videlo se da je jedna prednja vec bila cepovana...
Takodje, cini mi se da RunFlat gumama bas ne prija procedura skidanja sa felne, jer nesto kontam da bas taj proces moze da osteti i oslabi taj ojacani prsten, tako da nekako milim da je cepovanje RunFlata bolje resenje od vulkanizacije jer nije potrebno skidati gumu sa felne.
- ivancho
- Postovi: 3785
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Runflat gume
Nece se ostetiti bok gume ne brini, ako moze da izdrzi tezinu tvog auta i temperaturu koja se razvija u njoj pri voznji na prazno...nece joj biti nista ni od montaze i demontaze U vecini slucajeva bolje je vulkanizirati gumu jer se sjedinjuje fleka i sama guma tako da postaje kompaktna celina.
Treba izvesna aparatura i znanje, nas majstor je isao na kurs RunOnFleta i dobio dipomu za isti. Tako da ima caka i fora za montazu i demontazu istih
Treba izvesna aparatura i znanje, nas majstor je isao na kurs RunOnFleta i dobio dipomu za isti. Tako da ima caka i fora za montazu i demontazu istih
Re: Run-flat gume
Ne znam koliko je tema aktuelna jos uvek, ali sad sam je video... Ja sam s run flata presao na obicne gume i to je nesto najpametnije sto sam uradio... Bar kad su srpski putevi u pitanju... Jednostavno je mnogo bolje bez run flata...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30176
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Run-flat gume
Aktuelna je tema, što da nije. Iskustva iz prve ruke su uvek najbolja!
Posetite www.garaza.rs !
- ivancho
- Postovi: 3785
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Run-flat gume
Jeste bolje, udobnije , mekse , prijatnije.....Samo koliko je prakticno, posto ta vozila fabricki nemaju rezervni tocak, a sprej koliko je praktican......to je stvar za neku drugu analizu
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10593
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Run-flat gume
Po meni je najveći nedostatak run-flat guma to što vulkanizeri uglavnom nemaju opremu za popravku istih. Inače, u njima je budućnost i pre ili kasnije će potisnuti klasične gume jednako kako je tubeless potisnuo one pre sebe.
- ivancho
- Postovi: 3785
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Run-flat gume
Zato oni koji imaju Run on flat gume traze vulkanizerske servise koji imaju znak za iste. Jer taj znak ne mozes da dobijes dok serviser ne dobije diplomu da je prosao obuku za montazu istih
Re: Run-flat gume
Na mom 320 se RFT ponasa lose po pitanju udobnosti, a u momentima i upravljivosti. Tvrd je auto, na malu rupu drkne kao da sam presao preko otvorenog sahta, kada idem preko kolotraga cimne ceo auto levo ili desno toliko naglo da ako ne drzis ruke na volanu moze da povuce ceo auto dobrano u neku stranu. Ne svidja mi se to uopste...
Onda sam provozao onaj test X3 koji imaju u Delti, koji takodje ima runflat i koji je pesma u odnosu na moj. Nikad ne bih rekao da on ustvari ima RFT gume. Mislim da je problem kod mog auta sto ima manje "mesa" tj profil je nizak (225/45/R17) dok je kod X3 fabricki 225/60/R17 , tako da mi se cini da RFT ustvari i nije losa opcija ali na visem profilu.
@Sloba , Ivancho
Kakav je to znak? Ja sam na dva mesta pitao da li mogu da rade runflat i rekli su mi "naravno". Jos me gledaju kao da sam pitao nesto glupo. Kaze radnik da njihov gazda ima na Mercedesu i da su njemu bas radili skoro. Stekao sam utisak kao da je to nesto normalno i da je bezveze sto uopste pitam, a ovde na forumu sam stekao utisak da je to neka ekskluziva, pa sad dal' ovi koje sam pitao blefiraju ili su pak prilicno "veliki" pa zaista znaju i umeju?
Onda sam provozao onaj test X3 koji imaju u Delti, koji takodje ima runflat i koji je pesma u odnosu na moj. Nikad ne bih rekao da on ustvari ima RFT gume. Mislim da je problem kod mog auta sto ima manje "mesa" tj profil je nizak (225/45/R17) dok je kod X3 fabricki 225/60/R17 , tako da mi se cini da RFT ustvari i nije losa opcija ali na visem profilu.
@Sloba , Ivancho
Kakav je to znak? Ja sam na dva mesta pitao da li mogu da rade runflat i rekli su mi "naravno". Jos me gledaju kao da sam pitao nesto glupo. Kaze radnik da njihov gazda ima na Mercedesu i da su njemu bas radili skoro. Stekao sam utisak kao da je to nesto normalno i da je bezveze sto uopste pitam, a ovde na forumu sam stekao utisak da je to neka ekskluziva, pa sad dal' ovi koje sam pitao blefiraju ili su pak prilicno "veliki" pa zaista znaju i umeju?
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10593
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Run-flat gume
Koliko se sećam, Laki021 u Švajcarskoj nije sjajno prošao po pitanju vulkanizera koji ih rade, kamoli kod nas.
- ivancho
- Postovi: 3785
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Run-flat gume
Evo kako izgleda znak i diploma. Nadam se da se ovo ne smatra reklamom, ukoliko admini smatraju suprotno slobodno neka uklone iste.
Treba znanja i treba posebna masina da bi to moglo da se montira. Nije bas toliko lagano.
Treba znanja i treba posebna masina da bi to moglo da se montira. Nije bas toliko lagano.
Re: Run-flat gume
Ajd' "kad sam vec tu" da pitam da li ako neko n'ume da radi sa tim moze da upropasti gumu?
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!