MiloshNBG je napisao: ↑07 Okt 2017, 10:23
Koliko cesto radite reglazu trapa ili proveravate trap, a da nemate indikacija da nesto ne valja?
Svakog dana prolazim lo rupama na Savskom mostu, uglavnom vrlo sporo i pazljivo, pa sam pomislio da ne bi bila losa ideja da se pogleda trap.
To da uradim, ako treba, nakon zamene zimskih ili nije bitno?
Ne znam o kom autu pricas, generalno vecina auta konstruisanih u zadnjih 30tak godina nema nikakvu mogucnost reglaze trapa vec je pozicija nosecih delova zavarena trajno za sasiju i fabrika nije predvidela nikakvo podesavanje njihovog polozaja.
Niti ima razloga da se bilo sta podesava ako nije bilo sudara.
Jedino sto se radi i predvidjeno je podesavanje letve volana, raspon iste, i to se radi nakon sto je vrsena poprevka upravljackog mehanizma tj zamene neke spone.
Na pitanje, proveru trapa (merenje da se utvrdi stanje) i podesavanje raspona ako je potrebno radim kada kupim auto i to je jedini put. I naravno nakon zamene-popravke nekog dela trapa.
Iskustvo je da tipicno 150.000-250.000km je interval kada se primeti neko minimalno habanje delova trapa, u nasim uslovima i uz nase puteve. Ako cesto i duze vozis po makadamskim putevima ili ides na blagi off road zna da bude i dosta krace ali opet retko se kod nas silazi sa asfalta.
Ono sto redovno proveravam 2 puta godisnje kada zamenjujem letnje i zimske gume je njihov pregled.
Svaka pa i najmanja nepravilniost u uglovima trapa usled bilo cega se prvo vidi i to vrlo jasno na samim gumama. Gume se tada jako brzo nepravilno trose i veoma lako se vidi da postoji problem.
Nedavno sam poslom prelazio preko savskog mosta 4 puta i one rupe nisu nikakav razlog za brigu oko trapa, to bi svaki auto sa lakocom trebao da prelazi bez ikakve posledice.
Iz iskustva najcesci uzrok kvara u trapu su delovi od gume koji propadaju sami od sebe usled starosti ili loseg kvaliteta materijala/ konstrukcije tako da pregled trapa mozes i sam da izvrsis vizuelnom kontrolom.
U mom dosadasnjem iskustvu trap spada u deo auta koji se veoma retko kvari i bude for life tj dok traje i sam auto. Izuzetak su Lade, Jugici i ostale Zastave i slicna vozila gde je izrazito los kvalitet u prvoj ugradnji delova pa se brzo habaju i jedva izdrze 50.000-100.000km kako kad i kako koje godiste/model.
Naravno ako imas neki sudar, jak udar u neku bas duboku rupu da ti upadne tocak a narocito neki bocni udar u gumu/felnu velika je sansa da se nesto u trapu pokrivi i tada je neophodna ozbiljna popravka trapa.
Svaki auto je specifican po pitanju trapa ali generalno trap nije nesto sto se tako lako kvari i ne zahteva ceste periodicne kontrole.
Dovoljno je na svakih 5-10 godina normalne upotrebe obaviti dobar vizuelni pregled (pedantan uz ako svetlo).
Ima i izuzetaka, neki modeli auta su fabricki izlazili sa greskama u materijalu/konstrukciji/izradi trapa i poznati su kao problematicni tj natprosecno osetljivi pa im se delovi trapa ekspresno habaju. Kod ti modela razumno je skratiti kontrole na 2-3 godine. Statistika kvarova (Decra, TUV) je dobar pokazatalj za neki model-godiste da treba pojacati kontrolu.