Stranica 2 od 17

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:19
od nikaragva
Meni je abs jednom pomogao. Neko mi je izleteo iz sporedne ulice, ja osobalio po kocnici i napravi manevar severnog jelena. Naravno abs se ukljucio. Da nije, tockovi bi skroz blokirali i izgubio bi volan sto bi znacilo ili udar u to vozilo ili sletanje sa puta, ovako sam zadrzao upravljivost i izbegao prepreku.
Esp mi se nije nikad palio slucajno, nego samo namerno kada se zajebavam po snegu :)

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:21
od Xepoj87
Jesi li vozio 40 km/h tada?

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:23
od nikaragva
Xepoj87 je napisao:Jesi li vozio 40 km/h tada?
Pa iskreno ne secam se koliko sam vozio. Mogu sigurno da kazem da nije bilo vise od 70, a manje od 40. Cenim da je bilo oko 70, cim sam osobalio kocnicu, brzina je morala pasti dobrano, mozda je u tom manevru izbegavanja, brzina bila 40. Ali to su sve pretpostavke.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:30
od Xepoj87
O tome se radi...
Vozis jak i dosta bolje izolovan automobil od Punta,te em ne osecas realnu brzinu,em ne obracas paznju i opusteniji si...
Da si vozio po ogranicenju,ABS verovatno ne bi ni proradio,a pitanje da li bi i bio u situaciji da ti izlece :)
Ne znam kakva je situacija bila u pitanju,ali kocenje i zaobilazenje ne idu bas zajedno :)

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:34
od sebekkg
ja sam za i abs(pogotovo) i esp. jer danas sve vise ima losijih vozaca, koji izlecu u tvoju traku, ne paze na ulazak u saobracaj, naglo koce i kada nema potrebe.... mnogo je razloga, za sta mozes zeznuti auto zbog budale..

meni je 2 puta spasio auto, ako ne i zivot u neku ruku, i to sve bez moje krivice!

a pre neki dan, kada je bila blaga vrucina, i sedim na klupi pored prodavnice, a blizu je raskrsnica, i svi sa iole novijim kolima normalno koce, normalno voze..., ali kada je naisao jugo koji normalno nema ni abs ni esp, a pritom nije isao brzo, mozda 30-40 km/h, tockovi su mu zablokirali jer je malo jace zabo kocnicu i on je srljao jedno 5 metara asfaltom, srecom te nije bilo blize auta inace napravi se steta.

ne mozemo reci da u danasnje vreme to je nepotrebno, jeste , ali po koju cenu ustedeti tu, kada posle mozes platiti (novcem i zivcima) mnooogo vise.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:42
od Xepoj87
Ako krenemo tom logikom,doci cemo do zakljucka da svi treba da vozimo full opremljene S klase sa 4x4 pogonom i klirensom monster trucka...

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 28 Sep 2012, 23:46
od sebekkg
ne, ali da je abs neophodan u danasnje vreme da. a i esp ako se moze.

a one fazone, dodatni grejaci motora, pritisak u gumama i sl... mislim stvarno :zbunjen:

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 00:29
od Bax
Meni je buraz koji je bio profi vozac, i koji je jedan od retkih kojima stvarno verujem oko tehnike voznje, rekao da ti ABS treba samo, kad si ti vec debelo ukakio stvar zbog svog neznanja...

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 00:37
od Uroš S.
Slažem se sa Martinom oko 100001. kilometra i ne mislim da treba da budemo neandertalci ali hoću reći da za moje dosadašnje vozačko iskustvo ABS nije bio potreban, čak ni na Fabiji mi se nikad na suvom nije upalio, čak ni na snegu kad vožnju prilagodim uslovima na putu, ali mogu namerno da ga aktiviram.
Poenta je da ABS omogućava izvesno upravljanje prilikom potpunog kočenja, pa može koristiti pri velikim putnim brzinama kada se mora naglo kočiti, ovako u gradu ne vidim neku potrebu za tim, sa dobrim gumama sa 60km.h ne bi trebao da se pali.
ESP ne znam, nemam, nikad nisam vido, neću da komentarišem. Deluje kao korisna stvar.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 00:59
od nikaragva
Xepoj87 je napisao:O tome se radi...
Vozis jak i dosta bolje izolovan automobil od Punta,te em ne osecas realnu brzinu,em ne obracas paznju i opusteniji si...
Da si vozio po ogranicenju,ABS verovatno ne bi ni proradio,a pitanje da li bi i bio u situaciji da ti izlece :)
Ne znam kakva je situacija bila u pitanju,ali kocenje i zaobilazenje ne idu bas zajedno :)
Upravo abs ti omogucava da zadrzis upravljivost vozila i da mozes da izvedes manevar izbegavanja. Nije uvek sve savrseno, ali to je otprilike prica.

Sto se tice debelog kakenja i abs, da bi ga aktivirao na suvom asfaltu leti, moras bas da osobalis po kocnici, a to znaci da se desilo nesto nepredvidjeno. Znaci ne moras ti da divljas, dovoljno je da vozis po magistrali i da ti izleti koza, ti po kocnici mahinalno, i aktiviras recimo abs. Prva reakcija kod 99% vozaca ce biti stiskanje kocnice. Taj drugi 1% vozaca sigurno gazi kozu, onih 99% ima neku sansu da je izbegne :D

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 01:48
od ftj
Nema šta da se procenjuje da li je abs ili esp potreban ili ne. ABS pri suvom asfaltu ne smanjuje mnogo zaustavni put, ali ako pri naglom kočenju moraš da izbegavaš neku prepreku tu je auto sa ABSom u neuporedivoj prednosti jer ako ga nemaš moraš da puštaš kočnicu da bi skrenuo i to znatno povećava zaustavni put. Isto tako naglo iznenadno izbegavanje prepreke bez kočenja na brzini većoj od 60 km/h ćeš uvek neuporedivo lakše izbeći sa ESPom nego bez.

Većina nikad ni ne dođe u ovakve situacije isto kao što većini nikad ni pojas ne zatreba u životu ali pričati kako su te stvari nepotrebne je u krajnju ruku smešno.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 02:03
od Xepoj87
Niko ni u jednom trenutku nije rekao da su te stvari glupe ili da nemaju poente,ali da su neophodne,nisu.
U kocenju i skretanju,pusti kocnicu na sekund i tockovi ce uhvatiti trakciju,ako ne znas to da uradis,onda plati ABS.

Isto to se moze reci za BAS sistem,jer duplo brze stiska kocnicu,za xenone,jer dosta ranije vidis prepreku,za siroke gume,jer ima veci grip...
I tako milion stvari koje su zaista korisne,ali se bez njih moze...
Sto se agresivnost voznje povecava,to su sve ove stvari korisnije,ali se opet,bez istih moze.
Svi ti sistemi su tu da ispravljaju ljudske greske,ako istih nema,gubi se potreba za istim sistemima.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 02:25
od NexT
Ljudskih gresaka uvek ima i uvek ce ih biti. I mozes da budes najbolji vozac, dovoljan je trenutak nepaznje, umor, ometenost da ne primetis nesto na vreme i da ce ti itekako znaciti ti sistemi.

ESP sam upalio jednom u toku voznje na E klasi 320. Vracao sam se iz Vranja, lila je kisa u klisuri, i prilikom obilazenja, kako sam dodao gas, upalio se ESP, zadrzao auto da mu ne bezi dupe i lagano zavrsio obilazenje...

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 02:28
od ftj
@xepoj

U tome i jeste poenta, možeš ti da budeš i Šumaher ali ako se nađeš u situaciji da moraš naglo da kočiš i izbegavaš prepreku kolko god ti znao šta treba da radiš sa absom ćeš to uraditi mnogo efikasnije tj. zaustavni put će ti biti mnogo manji.

S obzirom da je u pitanju sistem koji mnogima može spasiti život slobodno se može reći da se bez njega ne može i zato je u evropi ESP i ABS uveden kao obavezna standardna oprema. Isto kao i pojas.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Poslato: 29 Sep 2012, 02:40
od pedja
Bax je napisao:...rekao da ti ABS treba samo, kad si ti vec debelo ukakio stvar zbog svog neznanja...
Meni je istrcao pesak, iz cista mira, van pesackog. Sta li mu je sevnulo u glavi, pitaj Boga.
Setao trotoarom i samo odlucio da pretrci ulicu, bez najave, odnosno bez nagovestaja da uopste i ima nameru da pretrci. Sto je najgore, sa druge strane je naisao bus, pa se lik ukopao na pola puta. Morao sam da zabodem kocnicu, a nisam vozio ni 50kmh. ABS se aktivirao i stao sam malo ispred njega, skamenjenog.
Da li bih ga udario bez ABSa? Nemam pojma.

Dakle, nije neznanje, vec tudja glupost.

Drugi put mi se aktivirao na snegu. Vozio sam mozda 30kmh, ujutro ka poslu, kada je iz sporedne ulice izletela zena i stala na pola moje trake. ABS je radio, a ja cinclirao izmedju nje i parkiranog automobila. Rezultat: sklopljen retrovizor. Da li bi bez ABSa bilo teze provuci se izmedju nje i drugog automobila, tj da li bih skrenuo? Ne znam, ali tipujem da je ABS pomogao.

Tako da se ne moze reci da je aktiviranje ABSa cist plod neznanja vozaca. Istina, nece se cesto aktivirati ukoliko se obraca paznaj na saobracaj. Takodje, istina je da neko secka kocnicu (kako na ravnom, tako i u krivinama na 120kmh :mrgreen: ), te mu ne treba ABS, usled silnog iskustva... Ipak, smatram da je ipak bolje imati ABS nego nemati ga, i to ne kao nesto u sta treba da se uzdate pa divljate, vec kao nesto sto ce se pojaviti niotkuda ukoliko bas nastane s*anje.