Stranica 2 od 5

Re: TIGUAN 2.0 TDI Blue Motion 110ks

Poslato: 22 Feb 2013, 20:30
od MAD MAX
Turbodizeli iste zapremine, na izgled isti različite snage i o. momenta, ni slučajno nisu mehanički i elektronski isti, počev od raznih klipova, oblika i zapremine komora, turbine, pritiska punjenja turbine, bregaste, ventila, injektora, pumpi, ECU, senzora i ko zna čega. To rezultuje i razlikom u ceni motora, koja nikada nije ista.
To što cipovanjem se diže snaga, ne znači da to isto radi i proizvođač. Klasični čip uništi celu filozofiju razvoja jednog motora zarad snage, pri čemu se sigurno remeti i pouzranost mehaničkih sklopova i delova motora, a ekologija i ko zna šta sve pada u vodu.

Re: TIGUAN 2.0 TDI Blue Motion 110ks

Poslato: 22 Feb 2013, 20:37
od dragvorl
Pa eno, okacio sam, ono je iz VW obuke, njihovo izdanje, isto sam okacio i za 1.6 TDI. Pise, isti motori, razliciti ECU. Sad, da li VW daje netacan info u to ne bih ulazio.

Re: TIGUAN 2.0 TDI Blue Motion 110ks

Poslato: 22 Feb 2013, 20:50
od MAD MAX
Kad bi se ušlo u kataloške brojeve delova motora, lako bi se shvatilo koliko ima razlike. Bilo bi jako ne racionalno, nepotrebno, praviti više varijanti snage motora, na istu mehaničku osnovu. Čak ako bi se to radilo, zbog taksi u pojedinim zemljama, opet bi sigurno bilo izmena, tipa, manje snage - elatičniji motor, baš kao kod benzinskih motorra. Recimo VW 1,4 16V, benzinci sa bar 4 varijante snage i elastičnosti motora, koji imaju i mehaničke razlike.

Re: TIGUAN 2.0 TDI Blue Motion 110ks

Poslato: 22 Feb 2013, 20:57
od dragvorl
Ne mogu da zalazim u takve detalje, ali ne vidim zasto proizvodjacu ne bi odgovaralo da ima sto vise istih elemenata. Sta vise, bas na to i idu, sto manje vrsta motora, cak ako mogu da se delovi naprave da odgovaraju isti na dizel/benzin varijante koliko je moguce, modularna konstrukcija. Sve tako rade, i karoserije, i motore, menjace. U sustini oni mogu i namerno da ih poredjaju po razlicitim kataloskim brojevima i prodaju skuplje identican deo za jace verzije. To se radi provereno znam za mehatronike menjaca kod recimo Touarega i Cayenne, identicni deo u brucu, za Porsche skuplji, da ne lupam, ali mnogo, zaboravio sam vec detalje. Uzmes za VW, stavis na Porsche, sve radi. To je neka ideja.

Re: TIGUAN 2.0 TDI Blue Motion 110ks

Poslato: 22 Feb 2013, 21:06
od MAD MAX
Slažem se sa tobom, osim jednog.
Recimo, klipovi. Za jače motore idu klipovi sa čeličnim uloškom. Ovo sam video recimo na 1,9 DCI, i na većem broju kamionskih motora. Dimenzije iste, paše sve, jedno mesto drugog, a razlika po setu klipova ogromna.
Drugačije bregaste. Neke imaju i varijator faze. Glava u detaljima različita. Drugačiji sistem podmazivanja na klipnjačama. Drugačije turbine, drugačiji pritisci punjenja, drugačiji zamajac,.... + elektronika. Isti blok, u osnovi ista glava, ista radilica, iste klipnjače sa razlikom u finesama završne obrade, najskuplji delovi i najteži za razvoj praktično isti. I dođeš do razlke u ceni motora od preko 500€ recimo.

Vidim da se baviš automatskim menjačima. Ja sam za njih laik, ali recimo mislim da takođe spolja isti menjač, a jedan je za 400Nm a drugi za 600Nm, pa verujem da su kvalitet materijala čelika i drugih leura različiti za pojedine menače, koji su po dimenzijama isti ili jako slični... Postoji li razlika koju sam naveo?

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 22 Feb 2013, 22:09
od dragvorl
Kod menjaca u takvim slucajevima obicno ubace jos koju lamelu u set, a nekad promene recimo i konverter, sigurno ima jos varijacija na temu, neko iskustvo imam, ali nije to nesto uber. Apropo slicnosti delova, naravno, sve mora da bude funkcionalno i bar na neki period trajno, nisam mislio 100% isti delovi benzin-dizel motora, ali generalno to je smer u kom se ide i to je put u jednom smeru. Unifikacija svega sto moze da se unificira.

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 22 Feb 2013, 22:18
od ljubitelj
Slozio bih se sa dragvorl-om u potpunosti.
Treba biti bleskast konstruktor pa praviti vestacki mehanicki razlicite motore ako bas ne mora, sto je mnogo skuplje pri serijskoj izradii i kasnije postprodajnoj podrsci, odavno auto industrija radi sve sklopove sto je moguce vise unificirano.
Jedan te isti motor u vise verzija je pravilo koje potvrdjuju izuzeci.

VW je odavno krenuo u tu pricu, koristeci isti blok za dizel i za benzinski motor.

U ovom konkretnom slucaju, ako razumes nemacki tekst, VW izricito pise da se radi o mehanicki i elektronski 100% identicnim motorima.
Identican= isti katalosti brojevi delova.

Razlika je samo u stepenu "otkljucavanja", iliti fabrickog cip tjuninga.

Znaci, to je deklarisano tako od strane fabrike. Eksplicitno pise u tekstu koji je dragvorl okacio.

VW je dodatno unificirao proizvodnju sa novom sasijom- platformom, sada su i karoserije svih modela identicne osnove i samo se razlikuju kozmeticki i gabaritno.
Od Pola do Pasata je sve jedan te isti auto, samo razlicite nalepnice i razlicitih spoljnih gabarita.

I to sve ponovljeno kod ostalih nalepnica u okviru koncerna.

Jedan proizvod, veliki obim, veca zarada, ekonomiija velikih brojeva.

Zapoceo je trend da se mogu naknadno kupovati KS u ovlascenom servisu, po potrebi se "otkljuca" uz doplatu tako da slabiji motor postane jaci.
Sve u organizaciji same fabrike proizvodjaca vozila.
Narednih godina ce to postati uobicajeno.

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 10 Avg 2013, 22:43
od Paja
Pitanje pre svega za Dragovorla, a i za ostale ako znaju.

Da li kod Fiatovog 1.6 mjet motora od 105 i 120 ks ima konstrukcione razlike ili je jedina razlika u tome što slabiji ima fiksnu turbinu, a jači turbinu promenjive geometrije?

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 10 Avg 2013, 23:00
od Geza
Razlika u turbinama.
The 1.6 Multijet is produced in two different variants and three levels of power: the first version with fixed geometry turbine delivers 105 horses and 90, is homologated Euro 4 but can also be equipped with a particulate filter in the version with 105 hp with relative Euro 5 compliance. The version with a variable geometry turbo and intercooler delivers 120 horsepower and is approved Euro 5 because it has the DPF with oxidising catalytic converter as standard. The maximum torque of the 1.6 is 290 Nm at 1,500 rpm in the version with fixed geometry turbine as it rises to 320 Nm at 1,500 rpm to 120 hp.

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 11 Avg 2013, 13:16
od Paja
Zahvaljujem. Eto načina za tuning 500l-a. Ostaje pitanje da li su menjači isti.

Nego nešto ne valjaju podaci u ovom citatu ili naši opet prenose pogrešno. Naši deklarišu da 1.6 105ks u 500l ima 320 nm.

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 11 Avg 2013, 13:22
od Geza
Prevod sa italijanskog.
http://it.wikipedia.org/wiki/Motore_Mul ... 6_Multijet

Klik na mostra.

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 09 Dec 2015, 21:38
od dragvorl
Evo, apropo teme nije me mrzelo da pregledam katalog delova. Odabrao sam F30 BMW, motori 16d 18d 20d i 25d.

Glava motora: ista za sve
Turbo: isti za 16 i 18, drugi za 20, dva turba na 25
Klipovi: isti na 16 i 18, isti na 20 i 25

Itd, vrlo interesantno...
glava.jpg
klipovi.jpg
turbo.jpg

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 10 Dec 2015, 05:28
od Ivan
Za turbine sam znao, ali sam pretpostavljao da su klipovi isti, a nisu, znaci da ne mogu ni da trpe ista opterecenja na duze staze.

Pogledaj i za dizne i cr pumpe, mora biti razlike takodje.

Послато са GT-N7100

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 10 Dec 2015, 08:02
od Floyd
Drugim rečima, oprezno sa čipovanjem slabijih motora i ako neozbiljni ćuneri tvrde da bez problema od 316d prave 320d za male pare.

Re: Motori iste konstrukcije i različite snage

Poslato: 10 Dec 2015, 09:28
od Markoni
Pa sto ne bi napravili ako je isti kao 18d koji se mapom podize na snagu 20d.
Slazem se da taj 16d i 20d nece isto izdrzati, ali svakako treba biti spreman bar na taj kompromis ako vec dizes auto sa 116 KS na 190 KS. Koja je razlika u ceni 316d i 320d u istoj opremi? Rekao bih da je sigurno 4.000 EUR.

Edit: Sad nadjoh da je 5000 EUR.