Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa cela zabluda i zaludjenost obrtnim momentom i jeste potekla od turbo dizela. Zapravo, nije uopste poenta u njihovom visokom obrtnom momentu, vec krivi tog obrtnog momenta (i snage, jer su nerazdvojno povezani) koja je znatno ravnija od krive atmo benzinaca. Znaci turbo dizel ima i mnogo bolju krivu snage od atmo benzinca i odatle potice ta razlika u voznji, a ne od broja koji oznacava maksimalni obrtni moment.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Jedno pitanje zasto se u kamionima od (ne znam napamet brojke ali su tu negde) 12000cc, 300ks i 2000Nm, ne koriste benzinski motori, nego dizel? Sad je gorivo tu negde sa cenom, nije kao pre razlika.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa rekao bih dva razloga pre svega.
1. Iako je gorivo tu negde sa cenom, dizel ce uvek manje trositi (samo gorivo sadrzi vise energije, plus je i proces efikasniji).
2. Trajnost motora i menjaca je od sustinske vaznosti, posto dizeli rade na nizem broju obrtaja znatno su pogodniji za ovu primenu (zato i prave takve ogromne motore, ogromnog obrtnog i relativno male snage zbog malog broja obrtaja).
1. Iako je gorivo tu negde sa cenom, dizel ce uvek manje trositi (samo gorivo sadrzi vise energije, plus je i proces efikasniji).
2. Trajnost motora i menjaca je od sustinske vaznosti, posto dizeli rade na nizem broju obrtaja znatno su pogodniji za ovu primenu (zato i prave takve ogromne motore, ogromnog obrtnog i relativno male snage zbog malog broja obrtaja).
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
A zasto motor na benzin ne moze da isporuci sa tim menjacem (ili nekim drugim) toliki obrtni moment na malim obrtajima?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
E tu vec ulazimo previse u sam hemijsko fizicki proces koji se desava u komori za sagorevanje, pretpostavljam da je nesto povezano sa brzinom i temperaturama sagorevanja dizela i benzina ali nisam dovoljno strucan da pisem detalje.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Znaci dizel motor ili ako cemo o biciklovima neka mrcina od coveka lakse ishlendla kretanje iz 21e brzine, nego neka jada od coveka?
- Kuzmanovic
- Postovi: 15275
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
^^
Uvek bilo.
EDIT:
Samo pitanje je koliko ce dugo moci da izdrzi debeli vozac, dok ce mrsavi sporije doci do tih obrtaja/brzine ali duze ce drzati tempo.
Uvek bilo.

EDIT:
Samo pitanje je koliko ce dugo moci da izdrzi debeli vozac, dok ce mrsavi sporije doci do tih obrtaja/brzine ali duze ce drzati tempo.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
nikaragva napisao:Znaci dizel motor ili ako cemo o biciklovima neka mrcina od coveka lakse ishlendla kretanje iz 21e brzine, nego neka jada od coveka?
Pa ne bas (samo malim delom), zato sto je masa bicikla obicno daleko manja od mase vozaca, te sto je biciklista tezi veca je i masa koju treba da pokrene pa se to taman anulira sa tim sto stvara i veci obrtni moment. Ili ti po njutnu a = F/m (ubrzanje= sila kroz masa), za velikog biciklistu veca je sila koju stvara ali je isto toliko puta veca i masa koju pokusava pokrenuti pa mu dodje na isto... E sad ako ne zanemaris tezinu bicikla ili ako imas bas tezak bicikli, onda da, sto si veci lakse ces krenuti

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Dobro nisam mislio na sumo rvaca. Nego na mrcinu tipa Lance Armstrong vs neki jado iz komsiluka po vasoj zamisli, koji moze da ima 40kg sa krevetom, a moze i 140kg bez kreveta 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa to je zapravo glavna prednost dizela u odnosu na benzince.Laki021 napisao:E sad ako ne zanemaris tezinu bicikla ili ako imas bas tezak bicikli, onda da, sto si veci lakse ces krenuti
Veliki obrtni momenat dostupan od odmah lakse pokrece velike tezine iz mesta.
Zato se valjda koristi u kamionima i terencima.
Kod automobila, pojavom turbo benzinaca on gubi glavnu prednost a to je eksplozija snage na medjuubrzanjima.
Jedino sto ga jos uvek cini privlacnijim je ta manja potrosnja ali postavlja se pitanje koliko je uopste manja pored skupljeg odrzavanja

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Kad se konacno izmisli baterija koja traje 1000km, onda ce sve ovo pasti u zaborav. Tamo obrtni moment pocinje od 0 obrtaja 
I ne treba menjac

I ne treba menjac

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
+1Floyd napisao: Kod automobila, pojavom turbo benzinaca on gubi glavnu prednost a to je eksplozija snage na medjuubrzanjima.
Off topic
Mene samo nervira sto ljudi kod nas uvek porede ATMO benzinjare i TURBO dizele. Ne razumem zaso?
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa prosto, do skoro su 99% benzinaca bili atmo a 99% dizela turbo. Tek sada pocinju da zive turbo benzinci.
E al opet dolazimo u situaciju da ne znamo koji je bolji. Evo ti ga bmw sa svojim 3L motorima, benzinac turbo (tj biturbo) 306ks a najjaci njihov dizel skoro predstavljen 381ks. Ne znam ni jedan 3.0 turbo benzinac koji se ugradjuje u standardna kola da moze da mu parira...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
E al opet dolazimo u situaciju da ne znamo koji je bolji. Evo ti ga bmw sa svojim 3L motorima, benzinac turbo (tj biturbo) 306ks a najjaci njihov dizel skoro predstavljen 381ks. Ne znam ni jedan 3.0 turbo benzinac koji se ugradjuje u standardna kola da moze da mu parira...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
O tome ja pricam, opet pogresno poredjenje
Taj motor ima 3 turbine
Dizeli su uvek ispred benzinaca sa turbo tehnologijama jer je tako najlakse nadomestiti nedostatke.


Dizeli su uvek ispred benzinaca sa turbo tehnologijama jer je tako najlakse nadomestiti nedostatke.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ma nije pogresno ne znaci ta treca turbina toliko, ona je tu vise da eliminise turbo lagove i sl ne verujem da bi bilo znatno drugacije i da ima samo dve. U krajnjem slucaju uzmi obican x40d motor koji je biturbo pa opet satire biturbo benzince...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Poslednja izmena od Laki021 u 18 Jun 2012, 19:24, izmenjeno 1 put ukupno.