Stranica 3 od 4

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 27 Mar 2023, 15:33
od Delija
Tako je. Motor je najmanji poblem. Dzabe ga tupimo... :)

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 27 Mar 2023, 15:42
od dragvorl
Delija je napisao:
27 Mar 2023, 15:28
Da. Jesam. Ocekivao sam isto i od tebe. A3, A4, A5, A6, Q5, Q7, Q8... 2.0 i 3.0 - prethodna i nova generacija. Prodavac je na istom mestu u NSu godinama, rute za test voznju su maltene iste. Blizina autoputa je tu - prilaz autoputu gde nema ni policije ni merenja. Sta nije jasno? :)

EDIT:
Poslednje sam poredio Q7 i Q8 3.0 TFSI i 3.0 TDI, posto su mi igrom slucaja dosli "na radar".
To konkretno nije moglo u NSu.
Svaka ti cast za uvce. Ja mogu samo da ti cestitam. :sesir: Ti si Supermen.

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 27 Mar 2023, 15:45
od Delija
Ne treba uvce. Razlika je ocigledna bez ikakvog truda. To je i poenta. Da je iole slicno - ne bih ulazio u polemiku uopste.

Upravo ti govorim da 1 dB kao takav, ako je identican zvuk u pitanju nema sanse da detektujes kao razliku - a da nije u pitanju A/B test - a pitanje je i tada.

Ovde je poenta u sasvim drugacijem zvuku.

Da probam plasticno da objasnim - ako bas moram inzenjeru.
Nije isto 90 dB motorne testere i 90 dB Pink Floyd-a ;)

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 27 Mar 2023, 15:58
od dragvorl
Cela prica je pocela sa ne verujem, nisam jos video, itd da je neki ekvivalentan dizel tisi od benzinca. To sto xy nije video cuo, a ljudi koji se bave tim profesionalno su izmerili konkretno se ne uzima u obzir. Ima gomila merenja, koga zaista interesuje neka trazi dalje. Naravno da moze biti i do guma i ko zna cega jos, ali na lokacijama gde se meri sve to, izolovano od saobracaja i koliko moze izolovano od ostalih uticaja mi uliva vece poverenje nego neciji subjektivni utisak, makar to bio i nas Delija.

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 27 Mar 2023, 20:40
od ljubitelj
Delija je napisao:
27 Mar 2023, 15:33
Tako je. Motor je najmanji poblem. Dzabe ga tupimo... :)
:plusone:
ekvivalentan dizel tisi od benzinca
Takav stav ukazuje na nepoznavanje osobina zvuka, i pratećeg NVH osećaja
(noise,, vibration, harshness). Dizel motor ne može prosto da bude tiši od ekvivalentnog benzin motora, adekvatan/ iste generacije.

Samim tim i zvuk koji prodire u kabinu (identično izolovanu) je uvek glasniji kod dizela (jači je izvor buke i naravno da se to prenosi).

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 15:09
od cozmo
Ko ima Apple watch 7 ili 8 moze jako precizno da izmeri nivo buke, meni se poklapa sa ADAC merenjima u vozilima gde sam probao.

Konkretno za moj auto ADAC kaze 68db na 130, toliko pokazuje i Apple Wacth u bar 10 razlicitih merenja (aplikacije preko telefona su ocaj, to em frlja em nije tacno uopste). Na leru merim 46-47db. Za burazerovog Stepwaya ADAC kaze 72,4 db, mi smo merili 72-73 sa apple watch. Mozda se poklopilo, ali deluje da je dosta precizno merenje.

Sto se tice nivoa buke benzinaca i dizela, mogu da komentarisem za moj auto i 1.6 HDI, uporedo je tisi od 0.9 TCE u novom Loganu, cak drasticno tisi kod istog motora u Stepwayu 2018 godiste. Tisi je i od 1.4 T 140 KS u Opel Merivi. Kad kazem tisi, mislim na sve - od lera do voznje. To su da kazem, neki turbobenzinci, a tisi je dosta od atmo benzinaca tih generacija ali da kazem da je to mozda glupo poredjenje jer njima treba mnogo vise obrtaja pa i buke za ubrzanje i odrzavanje brzine (Golf 5, I30... i slicno). Naravno neuporedivo je to sa novijim vozilima i motorima, nema smisla porediti, ali pricam o nekom tom godistu 2007-2012 u slicnoj kategoriji. Naravno ono sto utice na veci deo buke je ustvari podvozje i aerodinamika - gume, trap, buka vetra i slicno i to doprinosi osecaju na uhu. Recimo vozio sam C5 - 2011, sa hidro vesanjem, i na istim deonicama je drasticno bucniji na podlozi od Pezoa, prosto da ne verujes (trap na rupe je tisi, logicno ali ne mislim na to). Da li je do 17 inchnih felni-guma, uglavnom veoma sam se neprijatno razocarao bukom preko 100kmh. Dakle podvozje, gume i obim tocka isto ima veliki uticaj na tu buku. Motor je delovao prigusenije na leru, ali dublje u ubrzanju.

Mozemo ovde mi u NS organizovati merenje - svakako mozda nece biti ultra mega precizno kao sa mernim instrumentom (mada po testovima Apple veoma minimalno odstupa), ali mozemo da vidimo odstupanja u decibelima spram subjektivne percepcije buke. Isti decibeli ne znace da je buka na uhu ista - to je ono sto pominje i ljubitelj - dakle iako isti nivo, neki tip buke moze biti iritantniji uhu i slicno. To bi bilo zanimljivo videti i oceniti. Isti nivo u db nije cujno isti kao rad dizela i benzinca u leru.

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 15:20
od ftj
Dizel može biti tiši pri nekoj konstantnoj kruzing brzini pa još i ako benzinac tu radi na značajno višim obrtajima ta razlika može biti vidna. Međutim danas i benzinci više ne rade na jako visokim obrtajima pri recimo 140 kmh pa je na nekim boljim motorima verovatno teško naći tu situaciju.

A ako pričamo o zvuku/vibracijama na leru i prilikom ubrzavanja, tu je ono gde dizel ne može prići nikad, i tu verovatno više dolazi do izražaja taj tip zvuka koji je neprijatniji.

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 18:51
od ljubitelj
:plusone:
Upravo tako, benzinci se već 30tak godina vrte sličnim obrtajima kao dizeli a prirodno su tiši.
(turbo oba naravno).
Atmo motori su ti koji imaju malo Nm pa moraju da taj hendikep nadoknade obrtajima, e oni se vrte 3000+ obrtaja a nekada i 4,000+ obrtaja. I to se čuje, pogotovu ako je niži segment vozila pa je i sama karoserija skromnije izradjena (štedi se na svemu pa i na izolaciji, dampingu golih limova, tapisonima, dihtunzima oko vrata itd).

To je kod dizela još izraženiji efekat, dizeli koji se vrte na 4,000+ obrtaja su sve samo ne tihi, (Golf 1 dizel /1,500ccm/na primer je takav atmo motor).
Ili Mercedes dizeli iz 123/124 serija.
Kada se ujutru upale cela ulica je saznala za taj dogadaj....

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 18:56
od Skipper
Moj avensis je baš tih, kada se zagreje radi na 600 rpm. Na 120 kmh se vrti na malo manje od 2100 rpm.
U pitanju 1.8 benzinac, 147 konja i cvt menjač.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 19:09
od shandu90
To mi treba


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 19:13
od ljubitelj
cozmo je napisao:
28 Mar 2023, 15:09

Mozemo ovde mi u NS organizovati merenje - svakako mozda nece biti ultra mega precizno kao sa mernim instrumentom (mada po testovima Apple veoma minimalno odstupa), ali mozemo da vidimo odstupanja u decibelima spram subjektivne percepcije buke. Isti decibeli ne znace da je buka na uhu ista
Merenje= Bruel& Kjaer ili taj rang kalibrisanog instrumenta. Da meri zvučni pritisak takodje. I po predefinisanim krivama, tj zavisno od toga šta je cilj merenja.

Ostale igračke i merenje u audio tehnici nije baš kompatibilno, tj.,teško da se igračkom može stvarno izmeriti. Imam ja multimetar koji meri dB i lepo prikaže ali to je za mene tek pokazivać relativnih odnosa /promene decibela a ne merenje.

Ima gomila softvera za laptop koja služi za to kao neko "merenje" decibela ali ista priča, nije kalibrisano pa je domen igrački.
Kao i taj sat i slično...

-------------------------
U fabrikama automobila odavno rade sva moguća merenja akustike i prilagodjavaju konstrukciju vozila tako da se obezbedi adekvatan NVH osećaj u kabini. Puki podatak o xx decibela ne govori ništa sam za sebe. Bitna je i frekvencija tih decibela kao povezani podatak.
Ne pričam o marketingu tj prodavanju magle gde se navede nešto tek da ima brojka...

Kao kod čoveka telesna težina, 80kg ne govori da li je to od sala ili od mišića i time bitno raziličitim fizičkim sposobnostima.
--------------------------
Uho i nervni sistem čoveka je veoma specijalna savršena "mašina" koja je svašta u stanju da čuje i da istovremeno potisne od zvukova koji realno postoje u jednom istom trenutku.
I da po potrebi izdvoji "signal" od šuma. Morzeova azbuka i nemodulisana telagrafija je odličan primer za prenos informacije koja je po jačini zvuka slabija od jačine šuma, a ljudsko uho i mozak mogu da izfilitriraju.

Nije slučajno što je test traka za podešavanje audio uredjaja na 3,000Hz snimljena, i zašto je merenje harmonisjkih izobličenja dato na 1,000Hz.

I najmanje odstupanje brzine i najveći gluvać lako detektuje pri test tonu od 3,000Hz a pri istoj jačini u decibelima i najveći sluhista neće detektovati odstupanje /kolebanje/ brzine pri recimo 250Hz.

Da ne pričamo da sa starenjem svako od nas sve manje zaista čuje u gornjem frekventnom spektru, da ne pričamo o harmonicima. Obični ljudi već posle 40-te teže ili jedva čuju zvuk preko 13-14kHz.
Uostalom, dat je već link za uvodno čitanje o materiji...

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 22:31
od cozmo
Sve to stoji, ali svakako je korisno za neka merenja. Imas i razne aplikacije bas za merenje vibracije, frekvencija decibela i ostalih zezancija pa i time moze, uz merenje jacine zvuka, da se izvuce neki zakljucak ko zna da barata tim podacima.

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 28 Mar 2023, 22:38
od nidza
Merenje jako ograničeno korisno, naročito u slučaju nekog makar minimalno zanimljivijeg auta od sprave za od A do B. Većina korisnika takvog prevoza ne želi tišinu, ali ni maltretiranje bukom.

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 29 Mar 2023, 08:35
od OMP
Cozmov pezo opet na vrhuncu zadatka, cak je i po pitanju akustike savrsen i u fabrickim merama :) :glavomuzid:

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Poslato: 29 Mar 2023, 09:50
od Delija
Dominacija :mrgreen: