Uvek bilo.

EDIT:
Samo pitanje je koliko ce dugo moci da izdrzi debeli vozac, dok ce mrsavi sporije doci do tih obrtaja/brzine ali duze ce drzati tempo.
nikaragva napisao:Znaci dizel motor ili ako cemo o biciklovima neka mrcina od coveka lakse ishlendla kretanje iz 21e brzine, nego neka jada od coveka?
Pa to je zapravo glavna prednost dizela u odnosu na benzince.Laki021 napisao:E sad ako ne zanemaris tezinu bicikla ili ako imas bas tezak bicikli, onda da, sto si veci lakse ces krenuti
+1Floyd napisao: Kod automobila, pojavom turbo benzinaca on gubi glavnu prednost a to je eksplozija snage na medjuubrzanjima.
M550d je skuplji od 550ix te smatram da ce na putevima biti redak kao i on, ako ne i redji.Laki021 napisao:E al opet dolazimo u situaciju da ne znamo koji je bolji. Evo ti ga bmw sa svojim 3L motorima, benzinac turbo (tj biturbo) 306ks a najjaci njihov dizel skoro predstavljen 381ks.
Mrzi me da guglam, ali gotovo sam siguran, da nisi u pravu. I da jeste tako verovatno je to zbog toga sto na trzistu ne postoji neki poznatiji bi turbo benzinac te zapremine.Laki021 napisao:Ma nije pogresno ne znaci ta treca turbina toliko, ona je tu vise da eliminise turbo lagove i sl ne verujem da bi bilo znatno drugacije i da ima samo dve. U krajnjem slucaju uzmi obican x40d motor koji je biturbo pa opet satire biturbo benzince...
NexT napisao:Dusan je samo ljubomoran sto on nema turbo
Slažem se u potpunosti sa kolegom Lazom!Laki021 napisao:Pa cela zabluda i zaludjenost obrtnim momentom i jeste potekla od turbo dizela. Zapravo, nije uopste poenta u njihovom visokom obrtnom momentu, vec krivi tog obrtnog momenta (i snage, jer su nerazdvojno povezani) koja je znatno ravnija od krive atmo benzinaca. Znaci turbo dizel ima i mnogo bolju krivu snage od atmo benzinca i odatle potice ta razlika u voznji, a ne od broja koji oznacava maksimalni obrtni moment.
Zato što bi umesto npr. 30 trošio 50 l /100 km.nikaragva napisao:Jedno pitanje zasto se u kamionima od (ne znam napamet brojke ali su tu negde) 12000cc, 300ks i 2000Nm, ne koriste benzinski motori, nego dizel? Sad je gorivo tu negde sa cenom, nije kao pre razlika.
Pa može i tako, samo što bi trebalo više brzina da bi se takav kamion/autobus pokrenuo iz mesta. A i ovako ih već imaju previše...nikaragva napisao:A zasto motor na benzin ne moze da isporuci sa tim menjacem (ili nekim drugim) toliki obrtni moment na malim obrtajima?
I ne samo što počinje od 0 obrtaja, već je upravo na nuli (za jednosmerni motor) taj moment beskonačan (kriva momenta je hiperbola)! Ko se vozio u starim ZIU-9 sovjetskim trolejbusima, zna šta to znači.nikaragva napisao:Kad se konacno izmisli baterija koja traje 1000km, onda ce sve ovo pasti u zaborav. Tamo obrtni moment pocinje od 0 obrtaja
I ne treba menjac