Stranica 5 od 17

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:30
od Ivan
TheWickerMan je napisao:10w40 i 10w50, po nalepnici na gepeku. Starac mi je preporucio 15w50, sto je sledece i u planu, ipak motor iza sebe ima 165k km

Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Pa nije 165k neka sad velika km, voze ljudi i daleko vecu km sa fabricki propisanim uljem, osim ako taj motor nije nesto posebno problematican?

Послато са GT-N7100

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:34
od nikaragva
Pda, ja i dalje cepam full sintetiku, ili motul 5w40 ili mobil1 0w40. Na pragu sam 300,000km.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:38
od McGruja
Zar ti nije noviji motor?

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:40
od TheWickerMan
Ivan je napisao:
TheWickerMan je napisao:10w40 i 10w50, po nalepnici na gepeku. Starac mi je preporucio 15w50, sto je sledece i u planu, ipak motor iza sebe ima 165k km

Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Pa nije 165k neka sad velika km, voze ljudi i daleko vecu km sa fabricki propisanim uljem, osim ako taj motor nije nesto posebno problematican?

Послато са GT-N7100
Ovaj motor bas nije problematican, Nord je jedan od naj cetvrtaka proslog veka.
To 165 k pise na satu, 24 godine je star auto, pitanje je koliko je stvarno presao. Po ovom sto je Dragvorl postavio, stanje po knjizi se slaze sa kazaljkom pritiska ulja tako je to ok.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:45
od Ivan
Pa ako nemas neki problema tipa potrosnja ulja, neadekvatan pritisak ulja itd. Ne vidim razlog zasto bi prelazio na ulje sa kojim bi imao daleko losije podmazivanje prilikom hladnog starta (to mi je logicno jer je gusce ulje), sto znaci vece habanje, a pretpostavljam da mineralno ima losija sva ostala svojstva (termicka stabilnost, mazivna svojstva itd.).

Послато са GT-N7100

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:50
od nikaragva
McGruja je napisao:Zar ti nije noviji motor?
Dobro ajd, 174,000 :kezo:

A turbina? :)

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 22 Jan 2015, 10:50
od TheWickerMan
To za mineralno se slazem sa tobom, to ne bi ni sipao zato sto 15w50 je polisintetika. Posle ovog sto je Dragvorl postavio, pritisak je normalan tako da nema problema, jedino sto cu preci da drugu marki a istu gradaciju, tipa Liqui Moly, Motul itd. Za hladan start je uvek bolje redje ulje, tako logicno izgleda.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 23 Jan 2015, 23:30
od starac vujadin
Samo da te podsetim radi preciznosti da sam ti za ulje rekao da ako 75-icu koristiš kao auto za svaki dan koristi 10w-40, a ako je budeš koristio kao hobi auto, povremeno i ako ćeš voziti često oštrije onda 15w-50.
Šta je bolje podmazivanje je relativno u zaivnsoti od različitih faktora jer savršenstvo ne postoji, ali ako ti preporučim da koristiš 15w-50 onda to sigurno ne znači da ta gradacija ne podmazuje dobro, već upravo obratno ;)

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 20:09
od dragvorl
Volvo kamionski motor nakon ~300kkm i 7 godina ne bas nezne eksploatacije.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 20:14
od nikaragva
Čime je merene da kompresija, kada tako lepo izbaci grafika? Da li kamion može da se samoočita nekom dijagnostikom ili ide klasično sa manometrom?


Nije 300 hiljada ništa za njega. Mora to ići laganica do milion.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 20:18
od dragvorl
Dijagnostikom, pise gore i kojom. Ne mora da znaci da ce preci milion, imamo u firmi kamiona koji nisu ni blizu te cifre, a vec trose ozbiljne kolicine ulja. Utice puno faktora, eksploatacija, odrzavanje, vozaci, broj hladnih startova, itd. Nije svejedno da li radi puno u mestu, u blatu i slicno ili krstari putevima 24/7.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 20:20
od nikaragva
U svom bližem okruženju znam za kamione koji laganica tuku preko milion. Vozi se isključivo zapadna evropa. U blato ne idu, a koliko rade u leru ko zna :)
S obzirom da svi imaju vebasto, ne verujem da se nešto puno pale da rade u leru.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 20:25
od dragvorl
Pa zato ti kazem, to su idealni uslovi, zadat rezim drzi, bez puno promena. Ovde se arci u blatu, prasini, puno rade u mestu jer koriste agregate, vuce se teret u tom istom blatu, pri malim brzinama, ima tu dosta i do ljudskog faktora, da ne ulazim u to.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 21:02
od Ivan
Moje iskustvo sa kamionima je slicno kao nikaragvino, znam ih dosta iz okruzenja koji su nabili preko milion, pa cak i po dva miliona bez ozbiljnijih kvarova, a ulje ne trose.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Mar 2015, 21:04
od dragvorl
Kazem, sve je super dok su uslovi ti koje sam nabrojao. Kad se vozi po njivama-u bukvalnom smislu, matematika se malo menja. :)