Start-Stop sistem

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ljubitelj » 11 Okt 2016, 23:54

dragvorl je napisao:Start stop preko alternatora imao Citroen 2004 ako ne gresim.
Dynalto bese zvali, a napon 36v iz 3 akumulatora samo za tu funkciju.
-----------------------

VW je imao Formel E modele ranih 80tih sa start stop sistemom preko vakuumskih elektro prekidaca.
Tada nije bile softvera, klasicna analogna kola tipa komparatora napona, otpornici razdelnici sa prekidacem koji prespaja strujno kolo i slicno.

Morao bih da potrazim test jednog aftermarket start stop sistema nekog svajcarskoj proizvodjaca koji se nudio kod nas sredinom 80tih, tada je Uradi Sam revija promovisala i testirala takav uredjaj. Imam negde samo jos da se setim kada je bilo objavljeno da ne preturam stotine brojeva.

Bilo je kod nas probe start stop sistema na Jugu 45 ono kada su bili bonovi za benzin 80tih. Cak je i elektro Jugo bio kao prototip razvijen u Zastava Institutu u Kragujevcu.


Svi ti start stop sistemi tada nisu se primili, brzo su otisli u zaborav. Ipak su se dosta kvarili tj bili nepouzdani a obicni klasicni olovni akumulatori su znali da zakazu i bez jakih zima iznenada.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6749
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Start-Stop sistem

Post od ljuba » 12 Okt 2016, 08:41

Gasiti S&S sistem tokom duzih puteva je suludo, posto onda inace prakticno ne radi. Meni licno je on spasio usi i zivce na leru, posto se dizelas tada jedino ozbiljno cuo i osecao, a za 3 godine je uvek isto i savrseno radio. Znam da kada sam gledao cenu mog akumulatora bila je negde preko 300Eur-a. Kod sadasnjeg auta mi ide na zivce sto motor drzi hladan i stalno ga gasi, cak i kada usporavas :) to je sledeci nivo ludila...

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Start-Stop sistem

Post od Markoni » 12 Okt 2016, 09:50

Ljubo, stavi ga odmah po paljenju u GTE mode, jednom se zivi. :)

Tapatalk Post

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Start-Stop sistem

Post od methane.master » 12 Okt 2016, 09:57

Plus firma plaća. :D

Sent from mTalk
Širim haos!

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od NexT » 12 Okt 2016, 10:18

ljuba je napisao:Gasiti S&S sistem tokom duzih puteva je suludo, posto onda inace prakticno ne radi. Meni licno je on spasio usi i zivce na leru, posto se dizelas tada jedino ozbiljno cuo i osecao, a za 3 godine je uvek isto i savrseno radio. Znam da kada sam gledao cenu mog akumulatora bila je negde preko 300Eur-a. Kod sadasnjeg auta mi ide na zivce sto motor drzi hladan i stalno ga gasi, cak i kada usporavas :) to je sledeci nivo ludila...
Mnogo vise me nervira trenutak paljenja dizela nego bilo kakav rad na leru.

Malo je reci da se ceka iz D softver za trajno gasenje SS na Mercedesu :)

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Start-Stop sistem

Post od Floyd » 12 Okt 2016, 10:59

Kod hibrida je još gore jer stalno pali i gasi motor u pokretu. Ubrzavaš i čim postigne max brzinu na struju samo startuje motor, odmah na višim obrtajima... osećaj kao kad pališ "na gurku" :D

Kad usporava ista situacija. Motor se ugasi a auto i dalje ide.

Meni je to bilo baš bzv u Priusu.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19264
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Start-Stop sistem

Post od Heinz » 12 Okt 2016, 11:25

Nisam to primetio u novom Priusu.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6749
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Start-Stop sistem

Post od ljuba » 12 Okt 2016, 12:55

E pa na BMWu trenutak paljenja dizela posle S&S pauze je super odradjen, prakticno ne oseca se isto kao pri standardnom palenju, nego kao da je standardno kretanje (malo jace pritiskanje gasa) - dok pritisnes i pustis kvacilo taman krene da se vrti motor i ti kreces...

Slazem se GTE treba da bude stalno pritisnut :) ali moram neki put i na elektriku da vozim...

PS: Ni kod mene se to ne oseca, ali se vidi po aktivnosti motora... odnosno broju obrtaja benziskog motora - ili ako volis da gledas slikice ima i na dijagramu snaga...

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Start-Stop sistem

Post od Floyd » 12 Okt 2016, 14:06

Heinz je napisao:Nisam to primetio u novom Priusu.
Stari model sa cca 90k km na satu.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Start-Stop sistem

Post od Saša » 07 Nov 2016, 09:40

Ko ima Daciu Sandero/Logan sa "start & stop" sistemom i nervira ga, postoji jednostavan način da se trajno isključi. Brava haube ima prekidač koji je povezan sa tim sistemom i on je deaktiviran kada je hauba otvorena (sigurnosna opcija da motor ne bi startovao dok radite nešto u motornom prostoru). Na tom prekidaču se to premosti i ćao, nema više "S & S"-a... Pritom to ne utiče na "door open" indikaciju, odnosno sve ostalo radi kako treba. :) Verovatno je primenjivo i na mnoge druge automobile (pogotovo Renault), ne verujem da je ovo osmislila samo Dacia... :)

Pomenuti prekidač - pozicija 438

Slika

Više o tome na Dacia.rs forumu:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8869.90

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Ogi » 04 Jun 2017, 15:49

A kada imas start stop pa se auto hibernizuje kada stanes ? Je li to spada u hladjenje ili je to kao da si ugasio motor ?

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork » 04 Jun 2017, 15:59

Pa kao da si ugasio motor, pošto upravo to i uradi. :D Ali ne treba se brinuti za stani-kreni režim, tada auto i onako radi na malim obrtajima. To sa turbinom se odnosi na slučaj kada npr. juriš auto-putem i onda naglo staneš. Turbina nastavlja da se okreće na više desetina hiljada obr/min neko vreme, a nema protoka ulja za podmazivanje i hlađenje. Tada nije loše ostaviti minut da radi u mestu, ali u praksi se ovakvo zaustavljanje vrlo retko dešava. Uglavnom pre gašenja ide duža ili kraća gradska vožnja, parkiranje i druge radnje tokom kojih se motor dovoljno ohladi i turbina uspori. Bilo je na forumu reči da moderni automobili čak imaju električnu pumpu za ulje, koja nastavlja da radi neko vreme posle gašenja ako ima potrebe. Ali ne znam na koje se to marke i modele odnosi.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl » 04 Jun 2017, 16:03

Ako ima kuglicni lezaj onda nije tako osetljiva. Inace sam vozio G7 prosle nedelje, gasio je na ladno motor samo tako. Start stop i na zamajac vrhunski deluje. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Ogi » 04 Jun 2017, 16:36

A koja je fora sa SS I zamajcem ? Zar bi neko napravio sistem koji steti nekom drugom delu automobila ?

Meni se pre neki dan ucinilo da mi radi nesto u motoru kada sam ugasio auto. :)

Mislio sam da SS nije pravo gasenje vec vise kao neka hibernacija.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Dobro veče

Post od ikac2000 » 04 Jun 2017, 18:45

Gledao sam na Wheelers Dealers jednu Mazdu benzin mislim, gde je lik ugradio tajmer da mu kaze kada da ugasi auto zbog hladjenja turbine.

Na pumpama na AP me gledaju kao nenormalnog kada im kazem da me puste minut dva da mi se ohladi turbina, pa to radim sa strane, pa se posle dovezem do mesta punjenja.

Odgovori