Start-Stop sistem

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Start-Stop sistem

Post od nikaragva » 25 Jan 2015, 10:32

U domenu teorije motor radi slabije podmazan, samo u trenutku verglanja. Vruć motor, odnosno ulje na radnoj temperaturi će pre postići pritisak, nego kada je sistem hladan. Čim zaverglaš i pumpa radi i podiže pritisak. Tako da u trenutku sastavljanja, ili delić sekunde posle, pritisak je radni.

Svakako da i taj momenat utiče na habanje, sasvim sigurno, ali mislim da je to vrlo vrlo malo.

A ako se dobro sećam, neko je pisao, da je u nekim državama kažnjivo držati upaljen auto dok stoji.

I nisam siguran da su akumulator i anlaser predimenzionsani u takvim autima. Primer je onaj Suzuki što ga je Slobo ganjao na testu. Ima akumulator od 36Ah. To meni ne liči na predimenzionisan akumulator. Za anlaser nisam siguran, ali vrlo moguće da su i oni isti, ili je samo reklama da je nešto poboljšano.

Moj je izdržao 275,000km, dok nisu četkice otišle. Auto se pali svaki dan min 3-4 puta, sve ostalo je gratis, vikendom ako obilazim pijacu i prodavnice, pa bude i 10 puta, ali 3-4 puta je sigurica.

I na kraju gašenje auta odmah posle vožnje, koliko znam može štetiti turbini, ako si je usijao pre toga, odnosno cepao 200 na auto putu, ili kidao po magistrali. Sve ostalo, odnosno 98% naše vožnje, možete gasiti odmah bez posledica.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Start-Stop sistem

Post od Floyd » 25 Jan 2015, 13:21

Start stop je meni lično nepotreban sistem. Na automatiku je duplo gori nego na autu sa manuelnim menjačem jer je dovoljno da staneš na sekund, on već gasi motor. Kod manuelnog ga ipak sam "doziraš".

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od Day Walker » 25 Jan 2015, 13:32

Meni ne smeta u principu.. Gasim ga u stani-kreni situaciji.
Ponekad pozelim i u Astri start/stop, tacnije kad stojim na nekim semaforima koji drze po 2min
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

ftj
Postovi: 13036
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ftj » 25 Jan 2015, 13:36

I jos se na dizelu zatrese auto samo tako.

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od Day Walker » 25 Jan 2015, 13:39

NA kom to dizelu, nekom koji ima problem s diznama?
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

ftj
Postovi: 13036
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ftj » 25 Jan 2015, 13:49

Jeste.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23803
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od dragvorl » 25 Jan 2015, 13:53

NexT je napisao:Zasto turbini steti da se vrti bez nekog opterecenja?

Teorijski, sta bi trebalo vise da mu steti, da radi 20min na leru i odrzava temperaturu (prethodno na radnoj), ili da se hladi 20 min, pa ponovo da se greje? Pricam o nekim niskim temp, oko nule ili ispod.
Steti joj rad na leru jer je podmazivanje projektovano da radi najbolje na opterecenju, a ne na leru. Rad na leru je samo nuzno zlo kada se pogleda, niko normalan ne bi drzao auto na leru da ne mora. Tako da pri obrtajima na leru, kako motor (klizni lezaji radilice i bregaste), tako i klizni lezaji turba (ako nisu kuglicni) podmazivanje je prakticno umanjeno i nije u popunosti ostvareno hidrodin. podmazivanje kada izmedju lezaja i rukavca postoji potpuni uljni film, tj. vratilo lebdi u ulju. Zato je svakako rad na leru nepovoljan sa stanovista podmazivanja, a takodje ni sagorevanje nije bas idealno. A na ovo tvoje pitanje sta je stetnije je dosta tesko dati odgovor.
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
Untitled.jpg (211.39 KiB) Pogledano 2145 puta
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ftj
Postovi: 13036
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ftj » 25 Jan 2015, 13:55

Kod nas i dalje ima ljudi koji zagrevaju automobil tako sto ga drze u leru.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od NexT » 25 Jan 2015, 14:17

Jbg, ja najcesce ostavim auto upaljen kad cekam negde 10-15 min... Tipa, nikada na granici u guzvi nisam ugasio auto, a uvek ima ljudi koji ce za tih sat vremena da ga ugase i upale 78 puta...

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od Day Walker » 25 Jan 2015, 14:25

Ili da ga gutaju kao turci


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23803
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od dragvorl » 25 Jan 2015, 14:33

NexT je napisao:Jbg, ja najcesce ostavim auto upaljen kad cekam negde 10-15 min... Tipa, nikada na granici u guzvi nisam ugasio auto, a uvek ima ljudi koji ce za tih sat vremena da ga ugase i upale 78 puta...
Takve situacije tipa granica verujem da je bolje drzati upaljen nego ga tako seckati. Na kraju krajeva, sve ce to izdrzati jer i sami znamko kakva se sve kola voze kod nas pa izdrzavaju, ali opet, nije na odmet ne klati masinu ako bas ne mora.
ftj je napisao:Kod nas i dalje ima ljudi koji zagrevaju automobil tako sto ga drze u leru.
Pa naravno kada nemaju pojma, a kako i bi kada ne citaju uputstvo i zive u doba Tristaca i Ficka. U skoro svim uputstvima, pa i za kamione sto sam citao pise ne zagrevati u mestu sem u ekstremnim hladnocama tipa -15˙°C i nize, i tad drzati na leru tipa 10 sekundi i krenuti. Na leru se najsporije zagreva, recimo 10 000 obrtaja na leru (~15 min) i 10 000 obrtaja na opterecenju-voznji (4-7min), motor ce se vise zagrejati u voznji. Ko je gledao nekad kako zagrevaju trkacka masine moze da povuce analogiju (naravno tu se prvo zagreje motor vodom pa se tek onda pali).

https://www.youtube.com/watch?v=iXoB7uFu05s#t=31
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Start-Stop sistem

Post od nikaragva » 25 Jan 2015, 14:34

Day Walker je napisao:Ili da ga gutaju kao turci


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jel to neki pornić sa turcima?

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od Day Walker » 25 Jan 2015, 14:45

:rofl:
r preslo u t sistemom pogresnog klika
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Start-Stop sistem

Post od Era » 11 Okt 2016, 09:25

Pokušavam ovih dana da nešto nađem o Start - Stop sistemima, vrstama, načinu rada i sl. Nov sam u ovoj priči, pa bi voleo da znam bar osnovne stvari.
Sve što se može naći i pročitati je tako šturo i nikakvo.
Recimo koje vrste S-S postoje?
Kako rade?
Koliko su štetni?

Osnovno je da postoje sistemi koji pale moor preko anlasera i preko alternatora.
U principu, energija se skladišti na dva načina, u primarni akumulator i u neke vrste kondezatora. Postoje sistemi sa visokim naponom koji može da ubije čoveka.

Postoje razne vrste akumulatora za automobile, u zavsnosti od S-S sistema. Kako se vrši dopuna energije u akumulatore?

itd. Ako neko ima iskustva i znanja neka objasni.

I našao sam ovaj "šokantan tekst" u vezi štetnosti SS sistema, a koji je u vezi one priče o štetnosti trenutnog gašenja, kojoj su se mnogi smejali.
http://www.autoportal.hr/clanak/%C5%A1o ... urbopunjac

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Start-Stop sistem

Post od nidza » 11 Okt 2016, 09:54

Nema šta da se priča, motor gasi ECU, pali starter, enegrija je u akumulatoru, jednom jedinom. Možda postoje neke komplikovanije varijante, ali ova je najčešća.

Dovoljno je da postoji pametan algoritam u ECU koji će da povede računa o svim parametrima rada, hlađenju turbine i slično, kao što postoji, i nema problema. Ti sistemi postoje na automobilima već skoro deceniju, takvi automobili se uvoze polovni sa velikim kilometražama, sve funkcioniše, nikome se šokantno nije raspala turbina, niti motor zaribao zbog lošeg podmazivanja. Prema tome, nema šta da se priča, to radi, mene lično nervira, ali sve o štetnosti je u domenu teorije.

Odgovori