Start-Stop sistem
Re: Start-Stop sistem
U domenu teorije motor radi slabije podmazan, samo u trenutku verglanja. Vruć motor, odnosno ulje na radnoj temperaturi će pre postići pritisak, nego kada je sistem hladan. Čim zaverglaš i pumpa radi i podiže pritisak. Tako da u trenutku sastavljanja, ili delić sekunde posle, pritisak je radni.
Svakako da i taj momenat utiče na habanje, sasvim sigurno, ali mislim da je to vrlo vrlo malo.
A ako se dobro sećam, neko je pisao, da je u nekim državama kažnjivo držati upaljen auto dok stoji.
I nisam siguran da su akumulator i anlaser predimenzionsani u takvim autima. Primer je onaj Suzuki što ga je Slobo ganjao na testu. Ima akumulator od 36Ah. To meni ne liči na predimenzionisan akumulator. Za anlaser nisam siguran, ali vrlo moguće da su i oni isti, ili je samo reklama da je nešto poboljšano.
Moj je izdržao 275,000km, dok nisu četkice otišle. Auto se pali svaki dan min 3-4 puta, sve ostalo je gratis, vikendom ako obilazim pijacu i prodavnice, pa bude i 10 puta, ali 3-4 puta je sigurica.
I na kraju gašenje auta odmah posle vožnje, koliko znam može štetiti turbini, ako si je usijao pre toga, odnosno cepao 200 na auto putu, ili kidao po magistrali. Sve ostalo, odnosno 98% naše vožnje, možete gasiti odmah bez posledica.
Svakako da i taj momenat utiče na habanje, sasvim sigurno, ali mislim da je to vrlo vrlo malo.
A ako se dobro sećam, neko je pisao, da je u nekim državama kažnjivo držati upaljen auto dok stoji.
I nisam siguran da su akumulator i anlaser predimenzionsani u takvim autima. Primer je onaj Suzuki što ga je Slobo ganjao na testu. Ima akumulator od 36Ah. To meni ne liči na predimenzionisan akumulator. Za anlaser nisam siguran, ali vrlo moguće da su i oni isti, ili je samo reklama da je nešto poboljšano.
Moj je izdržao 275,000km, dok nisu četkice otišle. Auto se pali svaki dan min 3-4 puta, sve ostalo je gratis, vikendom ako obilazim pijacu i prodavnice, pa bude i 10 puta, ali 3-4 puta je sigurica.
I na kraju gašenje auta odmah posle vožnje, koliko znam može štetiti turbini, ako si je usijao pre toga, odnosno cepao 200 na auto putu, ili kidao po magistrali. Sve ostalo, odnosno 98% naše vožnje, možete gasiti odmah bez posledica.
Re: Start-Stop sistem
Start stop je meni lično nepotreban sistem. Na automatiku je duplo gori nego na autu sa manuelnim menjačem jer je dovoljno da staneš na sekund, on već gasi motor. Kod manuelnog ga ipak sam "doziraš".
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Start-Stop sistem
Meni ne smeta u principu.. Gasim ga u stani-kreni situaciji.
Ponekad pozelim i u Astri start/stop, tacnije kad stojim na nekim semaforima koji drze po 2min
Ponekad pozelim i u Astri start/stop, tacnije kad stojim na nekim semaforima koji drze po 2min
Brzine idu u H-a !!!
Re: Start-Stop sistem
I jos se na dizelu zatrese auto samo tako.
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Start-Stop sistem
Jeste.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23803
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Steti joj rad na leru jer je podmazivanje projektovano da radi najbolje na opterecenju, a ne na leru. Rad na leru je samo nuzno zlo kada se pogleda, niko normalan ne bi drzao auto na leru da ne mora. Tako da pri obrtajima na leru, kako motor (klizni lezaji radilice i bregaste), tako i klizni lezaji turba (ako nisu kuglicni) podmazivanje je prakticno umanjeno i nije u popunosti ostvareno hidrodin. podmazivanje kada izmedju lezaja i rukavca postoji potpuni uljni film, tj. vratilo lebdi u ulju. Zato je svakako rad na leru nepovoljan sa stanovista podmazivanja, a takodje ni sagorevanje nije bas idealno. A na ovo tvoje pitanje sta je stetnije je dosta tesko dati odgovor.NexT je napisao:Zasto turbini steti da se vrti bez nekog opterecenja?
Teorijski, sta bi trebalo vise da mu steti, da radi 20min na leru i odrzava temperaturu (prethodno na radnoj), ili da se hladi 20 min, pa ponovo da se greje? Pricam o nekim niskim temp, oko nule ili ispod.
- Prikačeni fajlovi
-
- Untitled.jpg (211.39 KiB) Pogledano 2145 puta
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Start-Stop sistem
Kod nas i dalje ima ljudi koji zagrevaju automobil tako sto ga drze u leru.
Re: Start-Stop sistem
Jbg, ja najcesce ostavim auto upaljen kad cekam negde 10-15 min... Tipa, nikada na granici u guzvi nisam ugasio auto, a uvek ima ljudi koji ce za tih sat vremena da ga ugase i upale 78 puta...
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Start-Stop sistem
Ili da ga gutaju kao turci
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23803
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Takve situacije tipa granica verujem da je bolje drzati upaljen nego ga tako seckati. Na kraju krajeva, sve ce to izdrzati jer i sami znamko kakva se sve kola voze kod nas pa izdrzavaju, ali opet, nije na odmet ne klati masinu ako bas ne mora.NexT je napisao:Jbg, ja najcesce ostavim auto upaljen kad cekam negde 10-15 min... Tipa, nikada na granici u guzvi nisam ugasio auto, a uvek ima ljudi koji ce za tih sat vremena da ga ugase i upale 78 puta...
Pa naravno kada nemaju pojma, a kako i bi kada ne citaju uputstvo i zive u doba Tristaca i Ficka. U skoro svim uputstvima, pa i za kamione sto sam citao pise ne zagrevati u mestu sem u ekstremnim hladnocama tipa -15˙°C i nize, i tad drzati na leru tipa 10 sekundi i krenuti. Na leru se najsporije zagreva, recimo 10 000 obrtaja na leru (~15 min) i 10 000 obrtaja na opterecenju-voznji (4-7min), motor ce se vise zagrejati u voznji. Ko je gledao nekad kako zagrevaju trkacka masine moze da povuce analogiju (naravno tu se prvo zagreje motor vodom pa se tek onda pali).ftj je napisao:Kod nas i dalje ima ljudi koji zagrevaju automobil tako sto ga drze u leru.
https://www.youtube.com/watch?v=iXoB7uFu05s#t=31
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Start-Stop sistem
Day Walker je napisao:Ili da ga gutaju kao turci
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jel to neki pornić sa turcima?
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Start-Stop sistem
Pokušavam ovih dana da nešto nađem o Start - Stop sistemima, vrstama, načinu rada i sl. Nov sam u ovoj priči, pa bi voleo da znam bar osnovne stvari.
Sve što se može naći i pročitati je tako šturo i nikakvo.
Recimo koje vrste S-S postoje?
Kako rade?
Koliko su štetni?
Osnovno je da postoje sistemi koji pale moor preko anlasera i preko alternatora.
U principu, energija se skladišti na dva načina, u primarni akumulator i u neke vrste kondezatora. Postoje sistemi sa visokim naponom koji može da ubije čoveka.
Postoje razne vrste akumulatora za automobile, u zavsnosti od S-S sistema. Kako se vrši dopuna energije u akumulatore?
itd. Ako neko ima iskustva i znanja neka objasni.
I našao sam ovaj "šokantan tekst" u vezi štetnosti SS sistema, a koji je u vezi one priče o štetnosti trenutnog gašenja, kojoj su se mnogi smejali.
http://www.autoportal.hr/clanak/%C5%A1o ... urbopunjac
Sve što se može naći i pročitati je tako šturo i nikakvo.
Recimo koje vrste S-S postoje?
Kako rade?
Koliko su štetni?
Osnovno je da postoje sistemi koji pale moor preko anlasera i preko alternatora.
U principu, energija se skladišti na dva načina, u primarni akumulator i u neke vrste kondezatora. Postoje sistemi sa visokim naponom koji može da ubije čoveka.
Postoje razne vrste akumulatora za automobile, u zavsnosti od S-S sistema. Kako se vrši dopuna energije u akumulatore?
itd. Ako neko ima iskustva i znanja neka objasni.
I našao sam ovaj "šokantan tekst" u vezi štetnosti SS sistema, a koji je u vezi one priče o štetnosti trenutnog gašenja, kojoj su se mnogi smejali.
http://www.autoportal.hr/clanak/%C5%A1o ... urbopunjac
Re: Start-Stop sistem
Nema šta da se priča, motor gasi ECU, pali starter, enegrija je u akumulatoru, jednom jedinom. Možda postoje neke komplikovanije varijante, ali ova je najčešća.
Dovoljno je da postoji pametan algoritam u ECU koji će da povede računa o svim parametrima rada, hlađenju turbine i slično, kao što postoji, i nema problema. Ti sistemi postoje na automobilima već skoro deceniju, takvi automobili se uvoze polovni sa velikim kilometražama, sve funkcioniše, nikome se šokantno nije raspala turbina, niti motor zaribao zbog lošeg podmazivanja. Prema tome, nema šta da se priča, to radi, mene lično nervira, ali sve o štetnosti je u domenu teorije.
Dovoljno je da postoji pametan algoritam u ECU koji će da povede računa o svim parametrima rada, hlađenju turbine i slično, kao što postoji, i nema problema. Ti sistemi postoje na automobilima već skoro deceniju, takvi automobili se uvoze polovni sa velikim kilometražama, sve funkcioniše, nikome se šokantno nije raspala turbina, niti motor zaribao zbog lošeg podmazivanja. Prema tome, nema šta da se priča, to radi, mene lično nervira, ali sve o štetnosti je u domenu teorije.