Start-Stop sistem
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Gasim govance cim startujem motor, ali ne zbog bilo kakvog negativnog uticaja na auto, vec zbog toga sto me iritira.
U USA su dozvolili da se u ovlascenom servisu update-uje softver tako da se pamti stanje pre gasenja auta - kod nas ne dozvoljavaju.
Naravno, mozes to sam da uradis (uz odgovarajuci softver i adapter), ali onda mozes da se pozdravis sa garancijom.
U USA su dozvolili da se u ovlascenom servisu update-uje softver tako da se pamti stanje pre gasenja auta - kod nas ne dozvoljavaju.
Naravno, mozes to sam da uradis (uz odgovarajuci softver i adapter), ali onda mozes da se pozdravis sa garancijom.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Hardverska modifikacija
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Start-Stop sistem
Ima ovde nešto na nemačkom:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=722076
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=722076
Re: Start-Stop sistem
Dodao bih da su start stop sistemi uvedeni pocetkom 80tih kako kod proizvodjaca vozila tako i aftermarket ponuda. Do sada su vrlo dobro istrazeni, sa poznatim manama i prednostima. Danasnji sistemu u softverski upravljani cime su otklonjene mane.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Kao neko kome je softver profesija mogu odgovorno da tvrdim da ne postoji softver bez ijednog bug-a
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Start stop preko alternatora imao Citroen 2004 ako ne gresim.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Start-Stop sistem
Citroen, kad se samo setim diskova na poluosovinama i to bliže diferencijalu
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Alfin fazon. Ne znam ko se prvi setio.
Re: Start-Stop sistem
Ja za sada koristim s-s sistem, mada ga gasim kad idem na dalji put (zašto ne znam, i ima li to koristi ili štete). Uglavnom, on radi od potpuno hladnog motora, pa do baš nepovoljnih uslova (posle duge vožnje autoputem brzinom 140-150, ugasi ga na naplatnoj rampi, na vrućini).
Ono što me prevashodno zanima, kako se to odražava na akumulator? Očigledno da on ima pojačano punjenje na nizbrdici. Kako to radi i kako je drugačiji napon nego na potrošačima?
Kod Mazde 3, postoji poseban visokonaponski kondenzator, koji puni občan akumulator kad je vozilo ugašeno. Očigledno, to je nekakav poboljšan sistem, ali ima jako mali kapacitet, jer se motor sam jako brzo upali, to jeste S-S ne traje duže od par minuta i ne može da se regeneriše- da funkcioniše bez vožnje od par stotina metara. Našao sam na Mazdi na "tabletu" našao podatak o korisnosti tog S-S sistema, pa tako na tom automobilu, koji je prešao 10 000km, S-S je radio 11 sati.
PSA su imali sistem, gde alternator preko kaiša pali motor a kasnije taj deo posebno puni akumulator.
U zavisnosti od sistema postoje bar 2 vrste akumulatora, koji trpe ta dubinska pražnjenja, (2 vrste bez navedenih kondenzatora). To su skuplji AGM i EFB. Ovi AGM se koriste za sisteme sa koji prikupljaju energiju od kočenja. Znači, prvo je problem koji akumulator kupiti, posebno jer te "igračke" nisu jeftine. Prema onom iskustvu sa Mazde, taj akumulator za životna veka možda uštedi 20-30 evra, što ne može da pokrije troškove razlike u ceni nabavke novoga.
Na Meganu je prostija - jeftinija varijanta EFB. Tako bi rekao:
Ono što me prevashodno zanima, kako se to odražava na akumulator? Očigledno da on ima pojačano punjenje na nizbrdici. Kako to radi i kako je drugačiji napon nego na potrošačima?
Kod Mazde 3, postoji poseban visokonaponski kondenzator, koji puni občan akumulator kad je vozilo ugašeno. Očigledno, to je nekakav poboljšan sistem, ali ima jako mali kapacitet, jer se motor sam jako brzo upali, to jeste S-S ne traje duže od par minuta i ne može da se regeneriše- da funkcioniše bez vožnje od par stotina metara. Našao sam na Mazdi na "tabletu" našao podatak o korisnosti tog S-S sistema, pa tako na tom automobilu, koji je prešao 10 000km, S-S je radio 11 sati.
PSA su imali sistem, gde alternator preko kaiša pali motor a kasnije taj deo posebno puni akumulator.
U zavisnosti od sistema postoje bar 2 vrste akumulatora, koji trpe ta dubinska pražnjenja, (2 vrste bez navedenih kondenzatora). To su skuplji AGM i EFB. Ovi AGM se koriste za sisteme sa koji prikupljaju energiju od kočenja. Znači, prvo je problem koji akumulator kupiti, posebno jer te "igračke" nisu jeftine. Prema onom iskustvu sa Mazde, taj akumulator za životna veka možda uštedi 20-30 evra, što ne može da pokrije troškove razlike u ceni nabavke novoga.
Na Meganu je prostija - jeftinija varijanta EFB. Tako bi rekao:
Re: Start-Stop sistem
Ovako nekako je to izgledalo, ne mogu da se setim na kom sam video to prvi put:
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Znam za Alfasud, video sam kod WD-a.
Poduza je lista modela sa takvim resenjem.
Cars with inboard brakes at the driven end
Alfa Romeo Alfasud, front wheels have inboard discs.
Alfa Romeo Alfetta, GTV, GTV6, Giulietta, 75 / Milano, 90, SZ/RZ
Audi 100
British Racing Motors: Some BRM racing cars had a single inboard disc brake, acting on both back wheels.
Citroën 2CV, DS, GS, SM, Ami, Dyane, Axel and other Citroën models
DKW Junior plus other models
Hummer H1
Jaguar E-Type, Jaguar XJ (until XJ40), Jaguar XJ-S, Jaguar Mark X
Lancia Aprilia, Aurelia
Lotus Twelve racing car, and most other racing Lotuses after.
Lotus Elite, Elan and Esprit
Maserati
Mercedes-Benz W196 and 300SLR
Monteverdi Hai 450 SS
NSU Ro80
Oltcit Club
Rover P6
Subaru G (FF1 had inboard drums front only)
Volkswagen K70
izvor: Wikipedia
Poduza je lista modela sa takvim resenjem.
Cars with inboard brakes at the driven end
Alfa Romeo Alfasud, front wheels have inboard discs.
Alfa Romeo Alfetta, GTV, GTV6, Giulietta, 75 / Milano, 90, SZ/RZ
Audi 100
British Racing Motors: Some BRM racing cars had a single inboard disc brake, acting on both back wheels.
Citroën 2CV, DS, GS, SM, Ami, Dyane, Axel and other Citroën models
DKW Junior plus other models
Hummer H1
Jaguar E-Type, Jaguar XJ (until XJ40), Jaguar XJ-S, Jaguar Mark X
Lancia Aprilia, Aurelia
Lotus Twelve racing car, and most other racing Lotuses after.
Lotus Elite, Elan and Esprit
Maserati
Mercedes-Benz W196 and 300SLR
Monteverdi Hai 450 SS
NSU Ro80
Oltcit Club
Rover P6
Subaru G (FF1 had inboard drums front only)
Volkswagen K70
izvor: Wikipedia
- jocas
- Postovi: 2286
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
- Garaža: Mazda 3 G120 Challenge 2015
- Lokacija: Niš
Re: Start-Stop sistem
Delija je napisao:Kao neko kome je softver profesija mogu odgovorno da tvrdim da ne postoji softver bez ijednog bug-a
Ih, kako je nastala reč bag ?
Rekli našem programeru da mu program ne radi kako treba , a on kaže - jeBaga
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
@Era
Jel Reno daje garanciju na akumulator?
Ako daje - sta te briga - imas 5 godina garancije.
Kod BMW-a je ranije vazila garancija samo u osnovnom garantnom periodu, a sada vazi i kod produzene garancije.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Start-Stop sistem
Ne znam u vezi garancije za akumulator. Mislim da je to potrošni materijal, kao i gume, i da ima garanciju proizvođača (recimo za akumulator 2-3 godine). Reno je jako pošten po pitanju garancije i servisa (ne računam što kao i svugde ima bilmeza mehaničara). To je dosta i uticalo kad sam razmišljao o nabavci auta.
Ne radi se ovde o parama, čisto me interesuje iz radoznalosti.
Pošto je Punto uvek bio faličan sa akumulatorm (a ovde su dobri jutarnji mrazevi), napravio mi je čovek punjač koji može da puni akumulator na vozilu, neprekidno, bez oštećenja bilo čega, isto kao kad radi motor. Razmišljam da "to" prikačim na Megana povremeno
Ne radi se ovde o parama, čisto me interesuje iz radoznalosti.
Pošto je Punto uvek bio faličan sa akumulatorm (a ovde su dobri jutarnji mrazevi), napravio mi je čovek punjač koji može da puni akumulator na vozilu, neprekidno, bez oštećenja bilo čega, isto kao kad radi motor. Razmišljam da "to" prikačim na Megana povremeno