Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nikaragva » 29 Sep 2012, 22:18

ljubitelj je napisao:
Na ledu ABS je super, i samo tu ja vidim ociglednu prednost.

Sto se tice testa severnog jelena, osnovni faktor je prirodna konstruktivna stabilnost vozila a pre svega raspored masa a tek onda razni elektronski sistemi.

Imao sam nezeljenu situaciju na auto putu iznenadne prepreke i zaobilazenje iste manevrom severnog jelena pri cirka 160 km/h pri cemu auto nema nikakve elektronske pomocnike.
Pa meni je bas suprotno, abs ti oduzima kocnice po ledu. Meni je abs najveci pomocnik na suvom kada se pretera i to iskljucivo da ne dobijes sanke pri naglom nabadanju kocnice. Svi ostali uslovi voznje, pocev od leda pa do vlaznog kolovoza su vec sami dovoljno upozoravajuci, da ti skrenu paznju kako vozis.

Ako si ti za 160km/h bez zanosenja vozila, ne znam kako ne mogu na testovima to da urade brze od 80km/h sa nekim sportskim vozilima.

Slazem se da gume igraju ooogromnu u ulogu u svemu tome. Celave gume ce ti paliti abs kao da vozis po klizavom kolovozu.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Saša » 29 Sep 2012, 22:20

Žao mi je što ga nemam, ali da se može živeti/voziti i bez njega - može, itekako može... :)

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10402
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od sebekkg » 29 Sep 2012, 22:35

Grujic je napisao:E gde bas tu situaciju nadje svega ti...

meni se desila.
Sasa je napisao:Žao mi je što ga nemam, ali da se može živeti/voziti i bez njega - može, itekako može...
Fala Bogu, naravno da moze. Sta rade ljudi kada voze stare klasike koji idu po 200-220 km/h,a nemaju abs? Nista, i dalje ga voze.


Ovde sam ja u temi uglavnom govorio o tome da je korisno, i zna pomoci, ali da li se moze voziti, pa naravno, i ja sam vozio 128 3 godine i po snegu i po kisi, ali imao sam za malo pehova par, zbog toga, ali ... bilo ne ponovilo se

drugari :pivo:
Slika

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21098
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nidza » 29 Sep 2012, 22:54

Zavisi od kola koliko se rano aktivira, ali ABS ne smeta onom ko dobro vozi. Na ledu produžava trag kočenja, ali uvek možeš da popustiš pritisak na papučicu i ponovo stisneš dok ne nađeš optimum.

Sa ABSom lakše "osetiš" klizavu podlogu jer te na vreme upozori papučica. Nekad ni vrlo iskusan i dobar vozač nije u stanju da pretpostavi sve faktore.

Ako je Bax imao izbor trebao je da doplati. Ako nije, ne treba raspravljati mnogo. Može da se vozi bez ABS-a, ali nemojte me ubeđivati da je bolje bez nego sa. :-)

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od ljubitelj » 29 Sep 2012, 23:51

nikaragva je napisao:
Pa meni je bas suprotno, abs ti oduzima kocnice po ledu.
Pa to da oduzme kocnice je i osnovna uloga ABSa, on sluzi da sto je moguce vise prigusi kocione sile da bi preostalo trenje kotrljanja moglo da se iskoristi za svesno upravljanje vozilom.

Ima u temi 2 il 4WD klip sa YT o raspodeli sila na kocenje/ ubrzavanje i upravljanje i limitima.

Brzina manevra severni jelen koja se postize zavisi od rastojanja prepreka.
Pri vecim brzinama kretanja drasticno raste potreban prostor za to, i naravno da na istom prostoru ne moze da se prodje sa 160 ako je tipicno da se prolazi sa 70 na nekom prededefinisanom rastojanju.

ABS je izmisljen radi davanja prioriteta volanu u odnosu na kocnice, i pri losijoj podlozi stoga ukida kocioni efekat.

Posto je brzina ionako vec prevelika za datu situaciju cim je ABS aktiviran ideja je da prepreka zaobidje umesto da se bezuspesno koci.

Sve sto radi ABS rade i vozaci desetinama godina unazad sa manje ili vise osecaja na osnovu iskustva. ABS meri interakciju sa podlogom i vec prema softveru odradi sve brze i efikasnije od tipicnog vozaca. Ili losije.
Ima u praksi primera gde je ABS pogorsao stanje stvari.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragan » 30 Sep 2012, 01:13

abs pogorsava stvari po snegu, gde se bez njega tockovi ukopavaju i tako bolje koce nego kod vozila sa abs-om.
sam sistem u ostalim situacijama omogucava, pored bolje upravljivosti, i kraci zaustavni put...u kojoj meri zavisi od situacije, ali je cinjenica da automobili sa abs-om staju brze nego bez njega...
ali naravno, to opet znaci da su sva vozila bez njega za otpad, naprotiv...
cesto sama koncepcija vozila igra najvecu ulogu koliko tih pomocnih sistema treba da ima - slabiji ili jaci motor, prednja ili zadnje vuca itd...

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Xepoj87 » 30 Sep 2012, 04:54

ftj je napisao:@xepoj

Jel ti spasao pojas nekad život? Meni nikad a uvek ga stavim. A to što se tiče ko zna i ne zna da vozi, evo probaj pri 65 km/h da izvedeš test severnog jelena i ako uspeš iz prvog puta bez da se okreneš ja ću priznati da si car vožnje i da tebi zaista esp nije potreban.
Ajde probaj ti sa ESP-om isto to pri 150 km/h da uradis... Ne mozes,zar ne? Znaci ici ces 85,koliko mozes sa ESP-om recimo...
Tako cu i ja bez ESP-a ici 50 km/h,onoliko koliko moj auto bez ESP-a moze da uradi to.
A i dalje ne vidim kakve veze to ima sa ABS-om za koji je Ogi rekao da je Bax lud sto nije pazario...
Verovatno da ima i ESP,da bi i za ESP rekao da je lud sto u 2012. ne uzima...
Da ima BAS,onda bi i za to rekao...
Podseca me na pricu kada je moj drugar ugradio klimu kuci pre 7,8 godina i posle nedelju dana idemo gradom,on gleda gore sa recenicom:
Jebote,danas svi ugradjuju klime,ne mogu da verujem da neko nema u 2005-oj(recimo) godini klimu...

Ovo je poenta cele price:
Markoni je napisao:Citava fama se digla zbog toga sto coveka za malo da razapnu jer nije uzeo auto sa ABSom... Naravno da je koristan, rekao bih da je to misljenje svih ovde, ali ne smatraju ga svi posebno potrebnim i ne treba im zamerati zbog toga...
Dakle,nista neophodno i to je sve.
Svaki sigurnosni sistem,kao i bilo koji drugi je i vise nego dobrodosao,niko ne spori njihov ucinak,cak i pored odredjenih mana,ali reci da je neko lud sto ne kupi auto sa ABS-om u 2012. je smesno.
Pre 5,10 godina je bilo vece ogranicenje brzine,pa se cak moze i reci da je normalniji neko ko danas kupi auto bez toga.
Ili smo ranije kada to nije bilo u svakom automobilu,vozili po sinama,pa je to danas suludo?


Off topic
Cela ova prica,kao i u temi o zimskim gumama je nazalost zapoceta zato sto sam ja malo poceo da kipim na cepidlacenje u bilo kom aspektu vezanom za bilo sta, kao da nismo prosecni ljudi...
Cela situacija je pocela da me podseca kao na germofile ili kako se vec zovu oni sto se plase prasine,bakterija i slicnog,pa preteruju u svemu...

Ja bih razumeo da smo mi na nekom trkackom forumu,pa da je sve zaista bitno do tih detalja,ali ja ne mogu da verujem da vi svi zivite u okruzenjima gde svi prosecni ljudi redovno rade servise,popravljaju svaku sitnicu na kolima,menjaju gume svake 3 godine,po 2 seta minimum,niko ne krsi nikakav zakon i slicno,svako kupuje automobil sa sigurnosnim sistemima iz buducnosti i slicno...
Najvise to ne mogu da verujem,zato sto ja poznajem mozda sacicu takvilh ljudi privatno,a upucen sam opsirno u ponasanje i zivote na desetine ljudi...

Isto kada je neko na nekom drugom forumu ko je kupio nov automobil od oko 20k e,rekao nekome ko vozi Golfa 1 i ko je rekao da mu je san da zaradi jednog dana za 124-ku za 2.000e i za jos 1.000e da je sredi da bude kao nova i da se vozi ko covek,da ne moze da veruje da hoce da kupi krsh star 20 godina i da takvima treba zabraniti da voze kola jer ugrozavaju normalne ljude,vozace ili tako nesto slicno,ne secam se,bese davno... Da je to neko predamnom rekao uzivo,okrenuo bih ga samarcinom iste sekunde.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Ogi » 30 Sep 2012, 08:32

Xepoj87 je napisao:A i dalje ne vidim kakve veze to ima sa ABS-om za koji je Ogi rekao da je Bax lud sto nije pazario...
Nikada to nisam rekao.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nikaragva » 30 Sep 2012, 09:19

ljubitelj je napisao:
nikaragva je napisao:
Pa meni je bas suprotno, abs ti oduzima kocnice po ledu.
Pa to da oduzme kocnice je i osnovna uloga ABSa, on sluzi da sto je moguce vise prigusi kocione sile da bi preostalo trenje kotrljanja moglo da se iskoristi za svesno upravljanje vozilom.
Jeste, ali je to po ledu toliko izrazeno da ispada kao da ne kocis, jer dovoljno je malo da pipnes kocnicu pa da proklize, za razliku od suvog asfalta, gde bas moras ko sivonja da osobalis da bi blokirao tockove i pri tom moras malo brze da ides da vozilo ima inercije koja ce ga pogurati da gume rade suprotno onome cemu su napravljane, a to je da klizu po asfaltu.

@Dragan
Mislim da je dokazano da ce autu biti duzi zaustavni put sa abs-om koji se upalio, nego ako kocis tako da se abs ne upali uopste.

Meni npr. svako kocenje zapocinje laganim stiskanjem kocnice, pa onda sve jace i jace do zaustavljanja vozila, ako mora malo brze da zaustavis vozilo. To sad iz teksta deluje da je sporo :) Skoro nikad mi se tako nije upalio abs, ne secam se da jeste. Mozda u onoj zavrsnici, zadnjih 0.5-1m kada zakucam do kraja, ali klize tocak mozda 15cm, mozda ni toliko, samo se cuje kratko shh. Mada mozda se to desi na lose asfaltu ili necemu nemam pojma.
ABS mi se upalio ona kada sam naveo da jeste, jer sam iznenada pritisnuo kocnicu i nije bilo vremena da se razmislja jer se par metara od mene nalazio drugi auto. Da mi se to desava svaki dan, mozda bih navikao na to, ali meni se to desilo jednom za 200,000km. Nadam se da necu navuci neki maler na sebe sad :D

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragan » 30 Sep 2012, 10:45

kad dodjes u situaciju da kocis koliko god mozes onda sigurno nemas vremena da cinculiras sa stiskanjem kocnice vec ces je instiktivno stisnuti koliko mozes.
isto kao i sa ostalim sistemima o kojima pricamo.
jedino odstupanje cine profesionalni trkaci, koji u odredjenim okolnostima mogu da bolje zakoce ili brze odvezu neku stazu bez tih sistema, ali mi obicni smrtnici nismo u toj grupi....
a abs skracuje put, posebno na podlogama sa velikim koeficijentom trenja.
evo uostalom -

http://www.youtube.com/watch?v=ZP40PoAPDOM

lepo uradjeno, vidi se uticaj na duzinu kocenja, putanju pri izbegavanju, smanjenje habanja guma itd...

evo jos par zanimljivih clanaka o tome -
http://www.vozite.com/sistem_za_kocenje.html
http://www.motorna-vozila.com/tag/kocenje/

Korisnikov avatar
Piros
Postovi: 1000
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Piros » 30 Sep 2012, 11:08

^^ Kao prvo da se razumemo da licno smatram da su i ABS i ESP korisne stvari u automobilima i da podrzavam uvodjenje istih kao standard u kolima. Na mom autu se ABS ukljucio bespotrebno dva puta za ove 4 godine i 110000km , ali mi ne smeta sto ga imam.
Ovaj Bosh test je takva sramota i vredja inteligenciju vozaca da je to strasno. Da bi dokazali prednost ABS porede retardirana kocenja sa kocenjem pomocu ABS-a. Stisnuti do kraja kocnicu u krivini je nesto sto se ne desava izuzev ako je vozac pijan ili lud. I bez ABS-a iskusan vozac moze da dozira kocnicu, pa cak i da stane mozda i za krace vreme nego auto sa ABS-om .
@dragan: moja reakcija je na ovaj film koji si okacio, a ne na tvoj post.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragan » 30 Sep 2012, 12:19

svi ti sistemi su napravljeni prvenstveno za nepredvidjene situacije. a covek ima jednostavno reakcije koje mu je majka priroda ugradila, kao sto se trgnes na nagli zvuk tako ces i instinktivno zabosti kocnicu u takvim situcijama.
a u 5. minuti ono kocenje po razlicitim podlogama ne moze niko da izvede bolje od sistema sa raspodelom sile kocenja jer je to jednostavno konstrukcijski nemoguce...
dakle, korisni jesu, neophodni nisu, da li mogu da pomognu - da...

Korisnikov avatar
Piros
Postovi: 1000
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Piros » 30 Sep 2012, 12:22

Samo jedno pitanje da li si ikad kocio naglo bez ABS-a ?

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragan » 30 Sep 2012, 12:24

da, doduse stojadinom na 145 gumama i sa 835kg...
zasto pitas?

Korisnikov avatar
Piros
Postovi: 1000
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Piros » 30 Sep 2012, 12:28

Pa pitam da li si isto ovako drzao papucicu do kraja ili si dozirao kocnicu kad si video da proklizavas?

Odgovori