Hladan start motora
Re: Hladan start motora
Meni je kod svakog auta do sad pisalo, da odmah krenem, a sad kod mazde piše, da sačekam 10tak sekundi pre nego krenem, to je u Nemačkoj zabranjeno, znači da tamo motor traje krače?
Re: Hladan start motora
Pa da, zaboravili smo tvoj oldtajmer.cozmo je napisao:Meni u 90% slucajeva pali na pola kljuca (ako je akumulator ispravan naravno), palio je tako i na velikim minusima. Naravno zvuk motora je uvek malo dublji, hoce da se cuju podizaci sekund-dve ako je napolju -15 ili -20 (10W40 ulje). Ali tako je bilo od pocetka, ne vidim neku promenu na preko 250.000km.
Ukoliko Korola pali na ,,pola'' ključa 20ikusur godina, a nema neke probleme, onda teorija o štetnosti startovanja motora (bez nekoliko sekundi verglanja) postaje sumnjiva.
Meni je i logično da se ulje zadržava na svim mestima gde je dospelo tokom predhodnog rada motora. Doduše u vrlo tankom sloju, ali valjda je to dovoljno za trenutno podmazivanje - pogotovo što hladan metal nije toliko zahtevan po pitanju podmazivanja kao i topao.
Na kraju, mora se uzeti u obzir da armija vrhunskih inženjera radi i ispituje motore po tim velikim fabrikama i rafinerijama...
Re: Hladan start motora
E jbg, pa ne mozes se ti sad meriti sa korolom
Kada vozis auto po PS, onda stvar koja ga najvise haba je hladan start. Dok se ulje ne zagreje na radnu temperaturu ono ne pruza maksimalnu zastitu koju moze da pruzi. Za dostizanje temperature ulja, obicno treba malo vise nego za rashladnu tecnost.
Kada se ulje zagreje na radnu temperaturu onda je motor zasticen maksimalno koliko moze biti sa tim uljem.
Da bi se interval zagrevanja skratio sto je moguce vise, onda naravno se dolazi do toga da motor mora da radi da bi se to desilo. Sa radom u leru ce mu trebati najvise vremema, a na 7000 obrtaja najmanje. E sad magicna sredina je nadjena i zove se umerena voznja ili ti, zagrej motor na radnu temperaturu sto je pre moguce, ali nemoj da ti pita bude skuplja nego tepsija, u prevodu nemoj da te zmija ujede da ga teras u obrtaje
Po meni motor je u losem rezimu rada sto se tice habanja, dok god nije dostigao radnu temperaturu.
Kada vozis auto po PS, onda stvar koja ga najvise haba je hladan start. Dok se ulje ne zagreje na radnu temperaturu ono ne pruza maksimalnu zastitu koju moze da pruzi. Za dostizanje temperature ulja, obicno treba malo vise nego za rashladnu tecnost.
Kada se ulje zagreje na radnu temperaturu onda je motor zasticen maksimalno koliko moze biti sa tim uljem.
Da bi se interval zagrevanja skratio sto je moguce vise, onda naravno se dolazi do toga da motor mora da radi da bi se to desilo. Sa radom u leru ce mu trebati najvise vremema, a na 7000 obrtaja najmanje. E sad magicna sredina je nadjena i zove se umerena voznja ili ti, zagrej motor na radnu temperaturu sto je pre moguce, ali nemoj da ti pita bude skuplja nego tepsija, u prevodu nemoj da te zmija ujede da ga teras u obrtaje
Po meni motor je u losem rezimu rada sto se tice habanja, dok god nije dostigao radnu temperaturu.
Re: Hladan start motora
Da,ali da li je habanje proporcionalno obrtajima?
Ja bih pre pustio motor da mi radi 20 minuta na leru,nego 5 minuta na 4.000 obrtaja...
Mozes li zamisliti koliko se procentualno vise haba nepodmazan motor na visim obrtajima,dok se ne zagreje ulje?
Ja mislim da je skroz neproporcionalno vremenu rada na leru.
Inace,zanima me da li i vama menjac teze ulazi u brzinu kada tek upalite auto?
Ja bih pre pustio motor da mi radi 20 minuta na leru,nego 5 minuta na 4.000 obrtaja...
Mozes li zamisliti koliko se procentualno vise haba nepodmazan motor na visim obrtajima,dok se ne zagreje ulje?
Ja mislim da je skroz neproporcionalno vremenu rada na leru.
Inace,zanima me da li i vama menjac teze ulazi u brzinu kada tek upalite auto?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Hladan start motora
Na svim kolima koja sam vozio je daleko teže ulazio po mrazu. To je jako izraženo na Puntu. Dok se kod Golfa brzo razradi. Možda mi nedostaje ulja u menjaču...
Re: Hladan start motora
Rad na leru hladnog motora je pod rezimom prebogate (masne) smese i lako dolazi do ispiranja cilindara a dodatno hladno ulje slabije tece i podmazuje pokretne delove motora.Xepoj87 je napisao:Da,ali da li je habanje proporcionalno obrtajima?
Ja bih pre pustio motor da mi radi 20 minuta na leru,nego 5 minuta na 4.000 obrtaja...
Mozes li zamisliti koliko se procentualno vise haba nepodmazan motor na visim obrtajima,dok se ne zagreje ulje?
Ja mislim da je skroz neproporcionalno vremenu rada na leru.
Inace,zanima me da li i vama menjac teze ulazi u brzinu kada tek upalite auto?
Na leru je jako mala snaga motora i time jako mali toplotni efekat grejanja sto drasticno produzava vreme rada pothladjenog motora sa losijim podmazivanjem.
Nedvosmisleno je utvrdjeno praksom a to pise decenijama u uputstvima za upotrebu da sto pre treba zagrejat motor na radnu temperaturu umerenom voznjom.
Umerena voznja nije strogo definisana ali se podrazumeva da to nije gas do daske, da nije 4000 obrtaja, da nije voznja uzbrdo, da nije vuca prikolice i ostalo sto predstavlja opterecenje motora.
Dakle, nakon paljenja lagano se vozi 1500-3000 obrtaja je obicno dovoljno za benzince umerenim brzinama 20-60 km/h prvih nekoliko stotina metara dok se ne podigne skala temperature do oznake (prvog podeoka, plave linije,sta vec ima) da je motor dosao na minimum temperature radnog opsega.
To je obicno oko 30-40C.
Produzeni rad na leru moze da dovede do pojave glaziranja zidova kosuljice cilindra sto je narocito izrazeno kod dizela pa se ne preporucuje zagrevanje dizela na leru osim koliko je nuzno potrebno.
Ponasanje menjaca na hladnoci zavisi od konstrukcije menjaca i vrste ulja koje se koristi.
Na autima gde se koristi gusto menjacko ulje (hipoidno) je menjac po startu motora tvrd i jasno se oseti.
Kod menjaca koji koriste ATF ulja koje je retko menjac je i na hladnom mekan i nema tog osecaja krutosti. Ulazi glatko u brzinu, i veoma je mala razlika u odnosu na leto.
Za takve menjace postoje i namenska posebna ulja, Mercedes ima svoju normu i familiju ulja, koristio sam Castrol TQ D u nedostatku originalnog ATF tip F, a na dobrom glasu je MTL model ulja firme Red Line za takve namene.
Moze se uspesno koristiti ATF tip A ili mineralno motorno ulje 10W30 kao zamena bez posebnih problema.
ATF Dextron ne sme u takve menjace zbog problema koje izaziva u radu sinhrona.
Na mom autu odltajmeru menjac ide glatko i pre paljenja motora, unutra je po fabrickoj preporuci ATF tip A. Klasik Volvo koristi ATF ulja u manuelnim menjacima decenijama unazad.
Re: Hladan start motora
Jel' to znači da neobično dobro(prev.-dojajno ) ponašanje menjača pri mrazu na Golfu 4 TDI nije posledica nedovoljne količine ulja u menjačkom kućištu. Msm, pitam to jer me mrzi da sad idem u neki servis radi provere, a i još nisam pozadi montorao zimske gume, pa se ne bi bespotrebno vozikao...
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Hladan start motora
Upravo tako. Bogatija smesa na hladnom motoru, uz jos nedovoljno podmazivanje na 900 obrtaja je GADNA stvar za motor. To ga najvise haba. Kad ne bi bilo hladnih startova, motori bi trajali mnogostruko duze. Kod mene upravo na 40 stepeni rashladne tecnosti (ima senzor) gasi prvi stepen sauga i spusta na 1200 obrtaja (1800 je prvi stepen) i zatim posle mozda jos minut voznje spusta na ler.ljubitelj je napisao: Rad na leru hladnog motora je pod rezimom prebogate (masne) smese i lako dolazi do ispiranja cilindara a dodatno hladno ulje slabije tece i podmazuje pokretne delove motora.
Na leru je jako mala snaga motora i time jako mali toplotni efekat grejanja sto drasticno produzava vreme rada pothladjenog motora sa losijim podmazivanjem.
Dakle, nakon paljenja lagano se vozi 1500-3000 obrtaja je obicno dovoljno za benzince umerenim brzinama 20-60 km/h prvih nekoliko stotina metara dok se ne podigne skala temperature do oznake (prvog podeoka, plave linije,sta vec ima) da je motor dosao na minimum temperature radnog opsega.
To je obicno oko 30-40C.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23811
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Koliko je hladan start stetan govori i to da se trkacki motori eksterno zagrevaju pre prvog starta. Ok, tehnologija trkackih i motora za svakodnevna vozila se razlikuje...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Sve je to super, al ako treba da cistim stakla, ili sneg sa auta sigurno necu cekati da ocistim sve, pa tek da ga upalim i krenem... Za tih 5-10 min rada mu nista nece biti...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23811
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Neces osetiti to naglo sigurno. Treba motor divljacki akati da bi bas produvao. To se lepo manifestuje na ovim leasing taksijima, ima ih po NS, nakon 200njak 300k motori su zreli za generalnu. Ne samo zbog hladnih startova, sta vise najmanje zbog njih, ali neadekvatna eksploatacija ih relativno brzo sastavi.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Čekaj, zar taksi vozila nisu uglavnom zagrejana. Čak i kad isključe motor ne dočekaju da se se skroz ohladi. Mislim da su upravo oni pošteđeni dobrog broja hladnih startova u okviru recimo nekih 200k km...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23811
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Napisao sam to iznad. Mozda nisam bio jasan. Kada se sva nepravilna eksploatacija sumira onda moze da dodje do izrazaja smanjen vek motora, to sam hteo reci.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Ne znam koje ulje se koristi, vidi u uputstvu.mr.Big je napisao:Jel' to znači da neobično dobro(prev.-dojajno ) ponašanje menjača pri mrazu na Golfu 4
Znam da Mercedes, Bmw, Volvo, stariji Fordovi koriste ATF u menjacima jos od vremena pre nego sto je postojao Golf i da je osecaj saltanja, kao kroz puter tokom cele godine.
Moj oldie je krenuo kao model u prodaju 1975. godine, dakle vrsnjak Golfa 1 i ima kako ti kazes neobicno dobro ponasanje menjaca pri mrazu tako da me ne bi cudilo da je u Golfu 4 tako.
Re: Hladan start motora
OK -sad sam miran. A kad bude zgodno, proveriću stanje u menjaču...