Hladan start motora
- Saša
- Postovi: 13098
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Stigla zima...
Da, u Puntovom uputstvu čini mi se da baš piše da se krene odmah i da se ne forsira dok ne dostigne radnu temperaturu. Ako neko ima to uputstvo u pdf-i neka okači / secne taj detalj...
Tapatalk
Tapatalk
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Stigla zima...
Isto tako pise i u uputstvu za Zukija
Re: Stigla zima...
da se krene odmah - jer je u nekim zemljama (Nemačkoj) zabranjeno stajanje u mestu sa upaljenim motorom.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Pazi, jeste svakako pogubno za motor i jedan od najgorih rezima rada, ali ne moze da se izbegne, prema tome, ne treba katastrofisati puno, vec stetu umanjiti, dakle ne forsirati ga hladnog, sad, nemamo svi bas grejane garaze i slicno.mr.Big je napisao:Ne, moja bojazan je upravo bila u vezi neverglanja pri ovim niskim temperaturama. Ja pojam,,hladan start'' shvatam kao pokretanje motora na mrazu posle višečasovnog mirovanja. Sav taj nemir su mi uneli neki postovi po kojima je to pogubno za motor.
Evo insert iz uputstva.
- Prikačeni fajlovi
-
- 1111.JPG (22.16 KiB) Pogledano 1855 puta
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Stigla zima...
sta su velike brzine?
Ja posle hladnog starta vrlo brzo izadjem na auto-put, ali ne vozim preko 100 na sat dok se ne zagreje lepo... (to mu dodje malo ispod 2000 o/min u petoj)
Ja posle hladnog starta vrlo brzo izadjem na auto-put, ali ne vozim preko 100 na sat dok se ne zagreje lepo... (to mu dodje malo ispod 2000 o/min u petoj)
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Ako mene pitas to je ok brzina motora. Evo jos jednog uputstva, ovog puta Astra G.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Hladan start, tj pokretanje nepodmazanog motora, narocito je izrazeno zimi ujutro, po nekim studijama je habanje ravno voznji od 300 km.
E sad to je prosto tako, i mozes ili da ga cuvas ili da ga vozis, jedino sto moze da se koristi kvalitetnije ulje, i osetno skrati taj interval kad je vozilo nepodmazano, pa tako dok polusintetici treba oko 25 sekinti da podmaze gornje delove motora, sintetici treba 5 sekindi, i ovu razliku sam sasvim jasno cuo na starom Z10...
E sad to je prosto tako, i mozes ili da ga cuvas ili da ga vozis, jedino sto moze da se koristi kvalitetnije ulje, i osetno skrati taj interval kad je vozilo nepodmazano, pa tako dok polusintetici treba oko 25 sekinti da podmaze gornje delove motora, sintetici treba 5 sekindi, i ovu razliku sam sasvim jasno cuo na starom Z10...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Hladan start motora
Ćale mog drugara ima preko 80god i bivši je kamiondžija. Još početkom proizvodnje je kupio Jugo45 i ima ga dan-danas. Pošto zadnjih 10ak god nigde ne ide i ubija se od dosade, svakodnevno siđe na parking, obiđe auto, upali ga i ostavi ga da radi u leru pod ručnim saugom najmanje 15 min. Provoza ga do samousluge ili doma zdravlja par puta mesečno, a ovaj ritual zagrevanja ne preskače bukvalno nikad. Jugić radi kao sat i posle toliko vremena...
Re: Hladan start motora
Dobra je ova nova sintetika. U Alfi i Stilu je Selenia WR. I posle dugog stajanja se ne slegne sasvim sa šipke, tako da je za pretpostaviti da se zadržava i u motoru na kritičnim mestima. Konstrukcija motora takođe doprinosi habanju usled hladnog starta.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
E, taj motor je vec prilicno stare konstrukcije i verujem da je bolje da odstoji malo na leru dok digne ulje. Mada sam gledao uputstvo za FIcu, cini mi se da 45ica ima njegov motor, i ne pise nista sto se grejanja u mestu tice.mr.Big je napisao:Ćale mog drugara ima preko 80god i bivši je kamiondžija. Još početkom proizvodnje je kupio Jugo45 i ima ga dan-danas. Pošto zadnjih 10ak god nigde ne ide i ubija se od dosade, svakodnevno siđe na parking, obiđe auto, upali ga i ostavi ga da radi u leru pod ručnim saugom najmanje 15 min. Provoza ga do samousluge ili doma zdravlja par puta mesečno, a ovaj ritual zagrevanja ne preskače bukvalno nikad. Jugić radi kao sat i posle toliko vremena...
- Prikačeni fajlovi
-
- 1111.JPG (39.64 KiB) Pogledano 1809 puta
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Da, taj Jugo ima fićin motor - stoji uzdužno. Poenta priče je da ipak to habanje prilikom startovanja i nije baš toliko izraženo. Ovaj primer je dosta rečit, a lično poznajem matorog, pa je (bar meni) proveren izvor...
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Hladan start motora
Ajd da se i ja oglasim....
Danas sam baš razmišljao na ovu temu. I kod mene u uputstvu piše slično, da auto ne treba grejati nego krenuti i ne ići momentalno u velike obrtaje i opterećenja. Ali jutros situacija sledeća - auto je parkiran na neočišćenom parkingu, po kom je moguće kretanje, ali je sneg nalik na pire-krompir, a 10-ak cm ispod led. Vožnja moguća, ali prilično otežana. Naravno ostavio sam auto da radi 3-4 minuta na leru, jer krenuti odmah po takvoj podlozi se kosi sa zdravim razumom, bez obzira šta neko u upustvu napisao.
Danas sam baš razmišljao na ovu temu. I kod mene u uputstvu piše slično, da auto ne treba grejati nego krenuti i ne ići momentalno u velike obrtaje i opterećenja. Ali jutros situacija sledeća - auto je parkiran na neočišćenom parkingu, po kom je moguće kretanje, ali je sneg nalik na pire-krompir, a 10-ak cm ispod led. Vožnja moguća, ali prilično otežana. Naravno ostavio sam auto da radi 3-4 minuta na leru, jer krenuti odmah po takvoj podlozi se kosi sa zdravim razumom, bez obzira šta neko u upustvu napisao.
Širim haos!
- cozmo
- Postovi: 5043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Hladan start motora
Evo kako je kod mene. Pise da se saceka 10 sekundi (kod motora sa automatskim menjacem 30 sekundi, mada nisam to okacio nego samo za moj motor). Ono sto ja znam je da je najbolje da se motor zagreva u laksoj voznji. Brze se zagreje i brze ulje procirkulise. Hladan start i potom dugo stajanje u leru vise habaju motor. Na niskim temperaturama (-20) nekim komsijama se desavalo da im povremeno, u prvih minut rada, blicne lampica za ulje 2-3 puta, ako stoje na leru.
Meni u 90% slucajeva pali na pola kljuca (ako je akumulator ispravan naravno), palio je tako i na velikim minusima. Naravno zvuk motora je uvek malo dublji, hoce da se cuju podizaci sekund-dve ako je napolju -15 ili -20 (10W40 ulje). Ali tako je bilo od pocetka, ne vidim neku promenu na preko 250.000km. Ja cak ne volim ni da mi auto radi dugo u leru kad cistim sneg. Obicno ocistim vrata i to, upalim, i ona za 20-30 sekundi ocistim ostatak i krecem. Kad nema snega, sacekam desetak sekundi (to je potrebno kod mene da stabilizuje saug) i krecem.
Meni u 90% slucajeva pali na pola kljuca (ako je akumulator ispravan naravno), palio je tako i na velikim minusima. Naravno zvuk motora je uvek malo dublji, hoce da se cuju podizaci sekund-dve ako je napolju -15 ili -20 (10W40 ulje). Ali tako je bilo od pocetka, ne vidim neku promenu na preko 250.000km. Ja cak ne volim ni da mi auto radi dugo u leru kad cistim sneg. Obicno ocistim vrata i to, upalim, i ona za 20-30 sekundi ocistim ostatak i krecem. Kad nema snega, sacekam desetak sekundi (to je potrebno kod mene da stabilizuje saug) i krecem.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Hladan start motora
Decenijama je vazilo za motore sa karburatorima da se po paljenju saceka da se stabilizuje rad motora, sto je obicno pola do dva minuta, da se polagano krene u voznju i vraca postepeno sajla u narednih 200-500metara.
AKo ima stajanja saug mora da ostane, ako je otvoreni put moze i da se iskljuci odmah nakon polaska.
Kod motora koji imaju elektronsku kontrolu sagorevanja stabilizacija rada motora nakon hladnog starta traje 1-3 sekunde tako da samo treba sacekati desetak sekundi ili nesto vise koliko treba da se veze pojas, ukljuci radio i slicno i moze odmah da se vozi.
Kod dizela zavisi od slucaja do slucaja a oseti se po zvuku motora kada je spreman za voznju, kada ravnomerno radi sto je obicno minut dva.
Ako neko brine oko hladnog starta postoji odavno i resenja za to, bilo elektricna cirkulaciona pumpa za ulje koja se ukljuci pola minuta pre starta motora i napuni komplet motor uljem pod pritiskom (preluber je jedno od komercijalnih resenja) bilo predgrejac motora tj antifriza (Eberspaecher, Webasto su najpoznatiji a tu su i svedski sistem itd) koji rade samostalno na benzin ili dizel.
Ima i resenje sa elektricnim grejacem antifriza u bloku motora, sto je dosta jeftino a efikasno bilo da se koristi u kucnim uslovima bilo na javnim parkinzima gde postoji elektricni prikljucak za to namenjen.
Ipak najvazniji element je da se koristi lako tekuce ulje prilagodjeno za ocekivanu zimsku temperaturu, kod nas obicno 5W i 0W su sasvim dovoljna zastita i za ostrije zime.
AKo ima stajanja saug mora da ostane, ako je otvoreni put moze i da se iskljuci odmah nakon polaska.
Kod motora koji imaju elektronsku kontrolu sagorevanja stabilizacija rada motora nakon hladnog starta traje 1-3 sekunde tako da samo treba sacekati desetak sekundi ili nesto vise koliko treba da se veze pojas, ukljuci radio i slicno i moze odmah da se vozi.
Kod dizela zavisi od slucaja do slucaja a oseti se po zvuku motora kada je spreman za voznju, kada ravnomerno radi sto je obicno minut dva.
Ako neko brine oko hladnog starta postoji odavno i resenja za to, bilo elektricna cirkulaciona pumpa za ulje koja se ukljuci pola minuta pre starta motora i napuni komplet motor uljem pod pritiskom (preluber je jedno od komercijalnih resenja) bilo predgrejac motora tj antifriza (Eberspaecher, Webasto su najpoznatiji a tu su i svedski sistem itd) koji rade samostalno na benzin ili dizel.
Ima i resenje sa elektricnim grejacem antifriza u bloku motora, sto je dosta jeftino a efikasno bilo da se koristi u kucnim uslovima bilo na javnim parkinzima gde postoji elektricni prikljucak za to namenjen.
Ipak najvazniji element je da se koristi lako tekuce ulje prilagodjeno za ocekivanu zimsku temperaturu, kod nas obicno 5W i 0W su sasvim dovoljna zastita i za ostrije zime.
Re: Hladan start motora
Ja upalim auto, isteram ga iz garaže, ostavim da radi dok zatvorim kapiju i sednem i vozim.