Hladan start motora

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Stigla zima...

Post od Saša » 14 Dec 2012, 15:25

Da, u Puntovom uputstvu čini mi se da baš piše da se krene odmah i da se ne forsira dok ne dostigne radnu temperaturu. Ako neko ima to uputstvo u pdf-i neka okači / secne taj detalj... :)

Tapatalk

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Stigla zima...

Post od BAJKER » 14 Dec 2012, 15:30

Isto tako pise i u uputstvu za Zukija :D
Slika

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3568
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Stigla zima...

Post od jaksa » 14 Dec 2012, 15:39

da se krene odmah - jer je u nekim zemljama (Nemačkoj) zabranjeno stajanje u mestu sa upaljenim motorom.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23815
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 14 Dec 2012, 16:19

mr.Big je napisao:Ne, moja bojazan je upravo bila u vezi neverglanja pri ovim niskim temperaturama. Ja pojam,,hladan start'' shvatam kao pokretanje motora na mrazu posle višečasovnog mirovanja. Sav taj nemir su mi uneli neki postovi po kojima je to pogubno za motor.
Pazi, jeste svakako pogubno za motor i jedan od najgorih rezima rada, ali ne moze da se izbegne, prema tome, ne treba katastrofisati puno, vec stetu umanjiti, dakle ne forsirati ga hladnog, sad, nemamo svi bas grejane garaze i slicno.

Evo insert iz uputstva.
Prikačeni fajlovi
1111.JPG
1111.JPG (22.16 KiB) Pogledano 1855 puta
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od NexT » 14 Dec 2012, 16:20

sta su velike brzine?

Ja posle hladnog starta vrlo brzo izadjem na auto-put, ali ne vozim preko 100 na sat dok se ne zagreje lepo... (to mu dodje malo ispod 2000 o/min u petoj)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23815
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hladan start motora

Post od dragvorl » 14 Dec 2012, 16:52

Ako mene pitas to je ok brzina motora. Evo jos jednog uputstva, ovog puta Astra G.
Prikačeni fajlovi
1111.JPG
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hladan start motora

Post od Bax » 14 Dec 2012, 17:18

Hladan start, tj pokretanje nepodmazanog motora, narocito je izrazeno zimi ujutro, po nekim studijama je habanje ravno voznji od 300 km.
E sad to je prosto tako, i mozes ili da ga cuvas ili da ga vozis, jedino sto moze da se koristi kvalitetnije ulje, i osetno skrati taj interval kad je vozilo nepodmazano, pa tako dok polusintetici treba oko 25 sekinti da podmaze gornje delove motora, sintetici treba 5 sekindi, i ovu razliku sam sasvim jasno cuo na starom Z10...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Hladan start motora

Post od mr.Big » 14 Dec 2012, 18:42

Ćale mog drugara ima preko 80god i bivši je kamiondžija. Još početkom proizvodnje je kupio Jugo45 i ima ga dan-danas. Pošto zadnjih 10ak god nigde ne ide i ubija se od dosade, svakodnevno siđe na parking, obiđe auto, upali ga i ostavi ga da radi u leru pod ručnim saugom najmanje 15 min. Provoza ga do samousluge ili doma zdravlja par puta mesečno, a ovaj ritual zagrevanja ne preskače bukvalno nikad. Jugić radi kao sat i posle toliko vremena...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21109
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Hladan start motora

Post od nidza » 14 Dec 2012, 18:48

Dobra je ova nova sintetika. U Alfi i Stilu je Selenia WR. I posle dugog stajanja se ne slegne sasvim sa šipke, tako da je za pretpostaviti da se zadržava i u motoru na kritičnim mestima. Konstrukcija motora takođe doprinosi habanju usled hladnog starta.

Tapatalk HD

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23815
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hladan start motora

Post od dragvorl » 14 Dec 2012, 18:59

mr.Big je napisao:Ćale mog drugara ima preko 80god i bivši je kamiondžija. Još početkom proizvodnje je kupio Jugo45 i ima ga dan-danas. Pošto zadnjih 10ak god nigde ne ide i ubija se od dosade, svakodnevno siđe na parking, obiđe auto, upali ga i ostavi ga da radi u leru pod ručnim saugom najmanje 15 min. Provoza ga do samousluge ili doma zdravlja par puta mesečno, a ovaj ritual zagrevanja ne preskače bukvalno nikad. Jugić radi kao sat i posle toliko vremena...
E, taj motor je vec prilicno stare konstrukcije i verujem da je bolje da odstoji malo na leru dok digne ulje. Mada sam gledao uputstvo za FIcu, cini mi se da 45ica ima njegov motor, i ne pise nista sto se grejanja u mestu tice.
Prikačeni fajlovi
1111.JPG
1111.JPG (39.64 KiB) Pogledano 1809 puta
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Hladan start motora

Post od mr.Big » 14 Dec 2012, 19:39

Da, taj Jugo ima fićin motor - stoji uzdužno. Poenta priče je da ipak to habanje prilikom startovanja i nije baš toliko izraženo. Ovaj primer je dosta rečit, a lično poznajem matorog, pa je (bar meni) proveren izvor...

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Hladan start motora

Post od methane.master » 14 Dec 2012, 21:34

Ajd da se i ja oglasim....

Danas sam baš razmišljao na ovu temu. I kod mene u uputstvu piše slično, da auto ne treba grejati nego krenuti i ne ići momentalno u velike obrtaje i opterećenja. Ali jutros situacija sledeća - auto je parkiran na neočišćenom parkingu, po kom je moguće kretanje, ali je sneg nalik na pire-krompir, a 10-ak cm ispod led. Vožnja moguća, ali prilično otežana. Naravno ostavio sam auto da radi 3-4 minuta na leru, jer krenuti odmah po takvoj podlozi se kosi sa zdravim razumom, bez obzira šta neko u upustvu napisao. :nemampojma:
Širim haos!

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5043
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Hladan start motora

Post od cozmo » 14 Dec 2012, 21:43

Evo kako je kod mene. Pise da se saceka 10 sekundi (kod motora sa automatskim menjacem 30 sekundi, mada nisam to okacio nego samo za moj motor). Ono sto ja znam je da je najbolje da se motor zagreva u laksoj voznji. Brze se zagreje i brze ulje procirkulise. Hladan start i potom dugo stajanje u leru vise habaju motor. Na niskim temperaturama (-20) nekim komsijama se desavalo da im povremeno, u prvih minut rada, blicne lampica za ulje 2-3 puta, ako stoje na leru.

Meni u 90% slucajeva pali na pola kljuca (ako je akumulator ispravan naravno), palio je tako i na velikim minusima. Naravno zvuk motora je uvek malo dublji, hoce da se cuju podizaci sekund-dve ako je napolju -15 ili -20 (10W40 ulje). Ali tako je bilo od pocetka, ne vidim neku promenu na preko 250.000km. Ja cak ne volim ni da mi auto radi dugo u leru kad cistim sneg. Obicno ocistim vrata i to, upalim, i ona za 20-30 sekundi ocistim ostatak i krecem. Kad nema snega, sacekam desetak sekundi (to je potrebno kod mene da stabilizuje saug) i krecem.

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10611
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od ljubitelj » 14 Dec 2012, 22:21

Decenijama je vazilo za motore sa karburatorima da se po paljenju saceka da se stabilizuje rad motora, sto je obicno pola do dva minuta, da se polagano krene u voznju i vraca postepeno sajla u narednih 200-500metara.
AKo ima stajanja saug mora da ostane, ako je otvoreni put moze i da se iskljuci odmah nakon polaska.

Kod motora koji imaju elektronsku kontrolu sagorevanja stabilizacija rada motora nakon hladnog starta traje 1-3 sekunde tako da samo treba sacekati desetak sekundi ili nesto vise koliko treba da se veze pojas, ukljuci radio i slicno i moze odmah da se vozi.

Kod dizela zavisi od slucaja do slucaja a oseti se po zvuku motora kada je spreman za voznju, kada ravnomerno radi sto je obicno minut dva.

Ako neko brine oko hladnog starta postoji odavno i resenja za to, bilo elektricna cirkulaciona pumpa za ulje koja se ukljuci pola minuta pre starta motora i napuni komplet motor uljem pod pritiskom (preluber je jedno od komercijalnih resenja) bilo predgrejac motora tj antifriza (Eberspaecher, Webasto su najpoznatiji a tu su i svedski sistem itd) koji rade samostalno na benzin ili dizel.

Ima i resenje sa elektricnim grejacem antifriza u bloku motora, sto je dosta jeftino a efikasno bilo da se koristi u kucnim uslovima bilo na javnim parkinzima gde postoji elektricni prikljucak za to namenjen.

Ipak najvazniji element je da se koristi lako tekuce ulje prilagodjeno za ocekivanu zimsku temperaturu, kod nas obicno 5W i 0W su sasvim dovoljna zastita i za ostrije zime.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Hladan start motora

Post od Paja » 14 Dec 2012, 22:27

Ja upalim auto, isteram ga iz garaže, ostavim da radi dok zatvorim kapiju i sednem i vozim.

Odgovori