Hladan start motora

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od ljubitelj » 20 Feb 2013, 20:14

snork je napisao:Ja bih preporučio da probaš neku drugu marku, ili bar drugu gradaciju ulja. Možda nađeš neko koje će se manje trošiti.
Ne verujem, taj motor ima takvu fabricku gresku, i 100% tih Tojota ima taj problem potrosnje ulja vec na skromnim kilometrazama.
Poznato je odavno, nije pitanje da li ce problem nastati samo je pitanje kada.
Lako se i jeftino otklanja prostom zamenom gumica, i nista drugo nije potrebno.
Nikakvi ventili, sicevi, bregaste, karike i sta jos sve ne, rutinski majstori koji znaju taj motor resavaju po svetu u toku jednog dana.
Prosto, omasili konstrukciju/ materijal tog sklopa, nista strasno. Svakih 100-150.000km se odradi popravka i teraj posto sa ostalim nema problema.

Mislim da svako ko je ikada imao prilike da poseduje ili duze vozi Tojote iz tog doba zna za tu falinku sa troskarenjem ulja.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Hladan start motora

Post od cozmo » 20 Feb 2013, 21:29

Moze da se menja bez skidanja glave (gumice), ali na ovoj kilometrazi je pozeljno skinuti glavu i ocistiti ventile jer ipak troska ulje pa troska.

Ali ne mora, zna i moj burazer da ih zameni bez skidanja glave, samo je potreban alat (kompresor koji dize ventile kroz otvor od svecice).

Posto se potrosnja ulja ne povecava, ne diram nista. Uostalom, ima novijih vozila koja trose vise :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

MAD MAX
Banned
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Hladan start motora

Post od MAD MAX » 20 Feb 2013, 21:31

cozmo
Sipaj ulje 10W-40 ACEA A3, i guraj dok ide.
Imaš opciju zamene gumica i podizača, bez skidanja glave motora, ali pošto je auto prešao dosta, može da nastane problem sa sicevima ventila.
Ako želiš da zadržiš auto, preporučujem da digneš glavu, obradiš siceve i ventile, promeniš podizače i gumice naravno i vođice po potrebi. Nije neka cifra.
Ako je do gumica, obično kad kočiš motorom nizbrdo, bez gasa neko vreme 30-60sec, staneš, pa kad isturišaš motor, "zakumbara" plavičast dim na auspuh....
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Hladan start motora

Post od cozmo » 20 Feb 2013, 21:32

Da, zadimi plavkasto pri pustanju gasa u tom slucaju ili kad radi u leru desetak minuta pa dodas gas.

Ili ujutru prvo paljenje, malo plavkastog dima izadje 1-2 sekunde i to je to. U voznji ne.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od ljubitelj » 20 Feb 2013, 22:50

cozmo je napisao: Posto se potrosnja ulja ne povecava, ne diram nista. Uostalom, ima novijih vozila koja trose vise :)
Ima ali zasto da ne bude savrseno kako treba, ako se moze :) Odlicni su ti motori.
A ima i vozila koja nemaju gumice usisnih ventila, barem po navodima fabrike u servisnom uputstvu, tesko mi je da poverujem ali pise na vise mesta kristalno jasno a nemam nameru da otvaram da bih video. :-|

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hladan start motora

Post od dragvorl » 20 Feb 2013, 23:01

Obicno dovodjenje u perfekciju auta starog 20 godina kosta nekoliko puta vise od samog auta.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Hladan start motora

Post od cozmo » 21 Feb 2013, 09:10

Ovo ne bi kostalo vise od stotinak evra... mozda 120 ako skidam glavu, menjam gumice, sredim ventile i slicno.

U sustini 50-60 je obrada glave, gumice su recimo oko 1,5 evra po komadu, dihtung ne znam tacno... mislim da je sve zajedno 100 evra. I da castim burazera rucak :mrgreen:

Ali znam sta su mi rekli odavno ovi Toyotasi iskusni majstori - NE DIRAJ NISTA dok ne trosi previse ulja i dok sve radi kako treba. On ovako moze jos 200.000 minimum.

Inace AMS procenjuje auto na 160.000 dinara... 1500 evra. Minimalna procena za nju je oko 100.000, maximalna oko 200.000 dinara. Sto je sasvim OK cena.

Mene bi generalna motora sa zamenom seta kvacila kostala mozda 600 evra da mi radi burazer... samo delovi i da platimo obrade sta treba. Sto nije toliko puno. Kad bi to uradio, dobio bi auto za narednih 10 godina... ali ipak treba novi :) Ovaj nek ide ovako, nista mu ne fali :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od NexT » 21 Feb 2013, 09:51

cozmo je napisao:... ali ipak treba novi :) Ovaj nek ide ovako, nista mu ne fali :)
:o :o :o :o :o :trljamoci:

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od ljubitelj » 21 Feb 2013, 12:01

cozmo je napisao: U sustini 50-60 je obrada glave, gumice su recimo oko 1,5 evra po komadu, dihtung ne znam tacno... mislim da je sve zajedno 100 evra. I da castim burazera rucak :mrgreen:

On ovako moze jos 200.000 minimum.
Moze ovako bez obrade glave, dihtunga jos 200.000. tako da ne treba nista od dopunskih radova koje pominjes,nije to dizel da mu se haba glava.

Osim zamene gumica, 12komx 1,50 evra zameniti i dihtung poklopca ventila koji je verovatno 10tak evra.
Ne treba niti ulje ispustati.

Trosak je mozda do 30evra u materijalu +ruke, da se resi trajno.


Opet, i ako se nista ne uradi radice motor jos dugo.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od Kuzmanovic » 04 Avg 2016, 11:41

https://www.youtube.com/watch?v=xKALgXDwou4

Korisnikov avatar
nmaric1993
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Hladan start motora

Post od nmaric1993 » 04 Avg 2016, 22:12

Lepo je to, samo je zaboravio da kaze da se motor vise haba pod opterecenjem nego kad radi na leru bez skoro ikakvog opterecenja. Tako da se ja ne bih slozio sa njim ;)

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19250
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Hladan start motora

Post od Heinz » 04 Avg 2016, 22:14

Ma sigurno ima sjajno podmazivanje na leru.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hladan start motora

Post od dragvorl » 04 Avg 2016, 22:21

Da, narocito hidrodinamicko.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hladan start motora

Post od ljubitelj » 04 Avg 2016, 22:28

nmaric1993 je napisao:Lepo je to, samo je zaboravio da kaze da se motor vise haba pod opterecenjem nego kad radi na leru bez skoro ikakvog opterecenja. Tako da se ja ne bih slozio sa njim ;)
Ne, uglavnom a sigurno suprotno od toga sto si napisao kod dizela.
Najvece habanje je na leru.

Korisnikov avatar
nmaric1993
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Hladan start motora

Post od nmaric1993 » 05 Avg 2016, 00:33

Zbog?
Heinz je napisao:Ma sigurno ima sjajno podmazivanje na leru.
Ima, sto ne bi imao, taman koliko mu treba :)

Odgovori