Namestili su mu trap ali polozaj volana nisu tako da kao i da nisu radili. To sto je volan smaknut su kompenzovali vecim izvlacenjem jedne a manjim drugog kraja spone. Nema potrebe niti treba da skidaju volan, vec da ga fiksiraju i onda pecaju kad se vec tako ofrlje radi.ikac2000 je napisao:Trap je ok, pa spone ne trebaju da diraju, samo volan i deo sa kardanima.
Ako diraju spone, volan ce moci vise da se okrene na jednu stranu.
Geometrija oslanjanja
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Geometrija oslanjanja
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hyundai i30 by Ogi
+1Sloba je napisao:To koliko tebi treba, šteluje se na sponama. Traži da ti odrediš nultu tačku obruča po svom, dalje neka oni urade. To sam radio dva puta na svojim kolima.
Takodje mi je jednom prilikom stajao u stranu pa sam ga iz kabine poravnao a oni doterali dole na sponama.
Re: Hyundai i30 by Ogi
Ja kada vidim takvu "popravku" vise ne nameravam da krocim nogom u taj servis.
Inace svako sa 10 prstiju a bez instrumenata moze otprilike da "pogodi" tj "nabode" uglove upravljackog mehanizma ali je to kao kada bi pumpa gumu bez instrumenta za merenje pritiska pa gledanjem u gumu "nabadao" pritisak.
Dakle, za stelovanje celog sistema upravljaca postoje merni instrumenti, alati i po pravilu korak po korak detaljna fabricka instrukcija kako se radi.
Cesto i sa slikama tako da je nemoguce da iole tehnicko lice pracenjem uputstva dodje do pogresnog rezultata.
Ili neko nece da uradi posao, ili ga ne zna, ne vidim nikakve tehnicke razloge zasto taj primerak vozila ne bi mogao da bude nastelovan onako kako to radi fabrika kada ga sastavlja.
Potpuno je nebitno da li se stelovanje radi optikom, laserom ili na prastari nacin zategnutim kanapom, ko zna posao nije presudna alatka koja se koristi.
Ko ne zna posao ni sa zlatnim okastim kljucem nece "nabosti" pravilne mere.
Predlog za test provere.
Vozi se auto nekim ravnim putem bez bocnog nagiba, bez vetra oko 60-90 km/h i pusti se volan potpuno, i tako se vozi jedno 2-3km. Ako je sve ispravno auto bi trebao da zadrzi putanju kretanja i da ne skrene van svoje trake.
Sve isto ponoviti ali sa dodavanjem i oduzimanjem gasa, volan se ne dira rukama, auto treba barem 500metara da zadrzi putanju a moze i duze.
AKo to moze trapovi i upravljacki mehanizam su prakticno savrseno usaglaseni i nema potrebe dalje ici na bilo kakva stelovanja.
Pa cak i ako je malo obruc volana pomeren od idealno ravnog a ono gore je ispunjeno ja ne bih dirao obruc volana.
Da jos radi Cira u Jakuba Kuburovica u Zemunu (Adam servis) preporucio bih da on pogleda ali nazalost covek je u penziji. Mozda neko ima da ti preporuci slicnog majstora zanata.
Naravno da postoji pocetni, kranji i srednji polozaj. Nista se ne nabada vec se meri, i za to postoje adekvatni merni instrumenti. Zato se koristi servis i strucno lice.Ogi je napisao:Ali cekaj, zasto ne postoji pocetni zubac nego mora da se ide sistemom nabadanja? Ne razumem.
Inace svako sa 10 prstiju a bez instrumenata moze otprilike da "pogodi" tj "nabode" uglove upravljackog mehanizma ali je to kao kada bi pumpa gumu bez instrumenta za merenje pritiska pa gledanjem u gumu "nabadao" pritisak.
Dakle, za stelovanje celog sistema upravljaca postoje merni instrumenti, alati i po pravilu korak po korak detaljna fabricka instrukcija kako se radi.
Cesto i sa slikama tako da je nemoguce da iole tehnicko lice pracenjem uputstva dodje do pogresnog rezultata.
Ili neko nece da uradi posao, ili ga ne zna, ne vidim nikakve tehnicke razloge zasto taj primerak vozila ne bi mogao da bude nastelovan onako kako to radi fabrika kada ga sastavlja.
Potpuno je nebitno da li se stelovanje radi optikom, laserom ili na prastari nacin zategnutim kanapom, ko zna posao nije presudna alatka koja se koristi.
Ko ne zna posao ni sa zlatnim okastim kljucem nece "nabosti" pravilne mere.
Predlog za test provere.
Vozi se auto nekim ravnim putem bez bocnog nagiba, bez vetra oko 60-90 km/h i pusti se volan potpuno, i tako se vozi jedno 2-3km. Ako je sve ispravno auto bi trebao da zadrzi putanju kretanja i da ne skrene van svoje trake.
Sve isto ponoviti ali sa dodavanjem i oduzimanjem gasa, volan se ne dira rukama, auto treba barem 500metara da zadrzi putanju a moze i duze.
AKo to moze trapovi i upravljacki mehanizam su prakticno savrseno usaglaseni i nema potrebe dalje ici na bilo kakva stelovanja.
Pa cak i ako je malo obruc volana pomeren od idealno ravnog a ono gore je ispunjeno ja ne bih dirao obruc volana.
Da jos radi Cira u Jakuba Kuburovica u Zemunu (Adam servis) preporucio bih da on pogleda ali nazalost covek je u penziji. Mozda neko ima da ti preporuci slicnog majstora zanata.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10578
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi
To koliko se uradi korekcija na sponama, da bi se srednji paok volana pomerio stepen ili dva u neku stranu, nije vredno pomena. To sam uradio na Suzukiju kada je bio bezmalo nov, pre toga na Puntu, sve kod čoveka koji je stručnjak za optiku, majstor kod koga ću ići u kojem god servisu da bude radio. Nema mesta za dramu, to što Ogiju treba radi se za 5 minuta bez ikakvih loših posledica na upravljivost i ispravnost kola.
Re: Hyundai i30 by Ogi
taj cikica je car sto se tice trapa, imao sam iskustva sa njim...nadam se da je dobro i dan danas...ljubitelj je napisao: Da jos radi Cira u Jakuba Kuburovica u Zemunu (Adam servis) preporucio bih da on pogleda ali nazalost covek je u penziji. Mozda neko ima da ti preporuci slicnog majstora zanata.
Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi
Koji je to stručnjak i gde radi, ako nije tajna?Sloba je napisao:To koliko se uradi korekcija na sponama, da bi se srednji paok volana pomerio stepen ili dva u neku stranu, nije vredno pomena. To sam uradio na Suzukiju kada je bio bezmalo nov, pre toga na Puntu, sve kod čoveka koji je stručnjak za optiku, majstor kod koga ću ići u kojem god servisu da bude radio. Nema mesta za dramu, to što Ogiju treba radi se za 5 minuta bez ikakvih loših posledica na upravljivost i ispravnost kola.
Re: Hyundai i30 by Ogi
Ok, hvala.
Ovaj auto je kod mene već ~100,000km, a nisam nijednom otišao na optiku malo da se proveri trap
Doduše ništa ne vuče nigde.
Ovaj auto je kod mene već ~100,000km, a nisam nijednom otišao na optiku malo da se proveri trap
Doduše ništa ne vuče nigde.
- Day Walker
- Postovi: 23315
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai i30 by Ogi
To ne znaci da nije rascentriran.. a garantujem ti da sigurno jeste za tih 100k km
Brzine idu u H-a !!!
Re: Hyundai i30 by Ogi
Jede on brzo gume, kad nije centriran.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Day Walker
- Postovi: 23315
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai i30 by Ogi
Centriram trap 2 puta godisnje... jebga.. znam koliko se rascentrira po rupama, prelascima preko sina i ostalim sranjim*a na kojue naletis po nasim ulicama i putevima..
Brzine idu u H-a !!!
Re: Hyundai i30 by Ogi
Zanimljivo, ja Stila nisam vozio za ovih 6g kod trapadžije, a sad je na skoro 180.000km. Volan oduvek stoji malo ulevo. Sledeće leto menjamo ceo set guma, pa ću otići na pregled i da vratimo volan u centar. Stare gume nije pojeo, sve je ok.
Pregled 2x godišnje mi zvuči preteran, sem ako se auto stvarno ne vozi u preteškim uslovima. Verujem da bi u tom slučaju delovi trapa otkazivali na svakih par meseci.
Alfa je bila kod trapadžije nakon ugradnje sportskih opruga, ali ništa nismo popnuli. Trap jeste dobio promene, ali savetovali su me u Conningu da ne diram, jer su otkloni jako mali i identični na svim točkovima. S obzirom na način na koji se vozi ponekad, neće nijedne gume potrajati.
Pregled 2x godišnje mi zvuči preteran, sem ako se auto stvarno ne vozi u preteškim uslovima. Verujem da bi u tom slučaju delovi trapa otkazivali na svakih par meseci.
Alfa je bila kod trapadžije nakon ugradnje sportskih opruga, ali ništa nismo popnuli. Trap jeste dobio promene, ali savetovali su me u Conningu da ne diram, jer su otkloni jako mali i identični na svim točkovima. S obzirom na način na koji se vozi ponekad, neće nijedne gume potrajati.
- Uroš S.
- Postovi: 10887
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Hyundai i30 by Ogi
Meni su gume sve 4 jednake, naravno prednje za nijansu više potrošene ali ravnomerno, 40kkm i 2 godine bez centriranja.
- Day Walker
- Postovi: 23315
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai i30 by Ogi
Lepo je sto tako mislite, ali odstupanja ima u to budite sigurni
Nece on gume jesti tako da svi golim okom primete.. To se desava u slucaju totalno rascentriranog trapa..
Inace centriram ga 2 puta godisnje jer se ja parkiram stalno po ivicnjacima i tako tim g*vnima... Jbga ko zivi na Vozdovcu zna kako je..
1000 dindzi za centriranje nece napraviti neku rupu u budzetu sigurno.
Nece on gume jesti tako da svi golim okom primete.. To se desava u slucaju totalno rascentriranog trapa..
Inace centriram ga 2 puta godisnje jer se ja parkiram stalno po ivicnjacima i tako tim g*vnima... Jbga ko zivi na Vozdovcu zna kako je..
1000 dindzi za centriranje nece napraviti neku rupu u budzetu sigurno.
Brzine idu u H-a !!!
- BobRock
- Moderator
- Postovi: 739
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Octavia 1.9 TDI A5 FL,Kia Ceed 1.4 2014
- Lokacija: Batajnica
Re: Hyundai i30 by Ogi
Evo ja na Puntu skoro 5 godina, bez centriranj trapa, 110.000 km, gume se ne jedu, auto drzi pravac odlicno.