Probni sto, VEMS...
- Kuzmanovic
- Postovi: 15138
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Probni sto, VEMS...
Jel to Milovanoviceva Alfa? Citao sam negde da je bila na prodaju jer menja klasu ili tako nesto.
Re: Probni sto, VEMS...
Da to je Nemanjin auto i prodaje se.
Re: Probni sto, VEMS...
Uradi sam paddle shift pneumatski sistem za upravljanje sekvencijalnim menjačem.
Zoran Kastratović FIA CEZ šampionat, Hungaroring, druge kvalifikacije.
Klio 2.0 320ks sa Hewland sekvencijalnim menjačem.
https://www.youtube.com/watch?v=JfZhgB-7I74
Zoran Kastratović FIA CEZ šampionat, Hungaroring, druge kvalifikacije.
Klio 2.0 320ks sa Hewland sekvencijalnim menjačem.
https://www.youtube.com/watch?v=JfZhgB-7I74
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23812
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
Svaka cast Neso. Jel su aktuatori montirani na manuelni menjac?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Probni sto, VEMS...
Sjajno! Daj neke pojedinosti, neki crtež koji ne otkriva forice. Samo koncept.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Probni sto, VEMS...
Aktuator je dvosmerni pneumatski cilindar. Trebalo bi da ide direktno na menjač ali ovde nije bilo mesta za to pa je montiran na palicu menjača. Prednost toga je što u slučaju otkaza može da se nastavi ručno. Na sreću nismo imali nekih većih problema.dragvorl je napisao: Jel su aktuatori montirani na manuelni menjac?
Koncept ovakvih sistema je manje više isti tako da nema tu nekih tajni. Ozbiljni ovakvi sistemi koštaju oko 4000 evra pa je zbog toga i nastala ideja da se to proba napraviti.
U autu se nalazi rezervoar vazduha pod pritiskom koji se napaja malim kompresorom sa regulacijom pritiska u rezervoaru. Na izlazu iz rezervoara je regulator pritiska na koga su spojena dva 3/2 razvodnika koji upravljaju dvosmernim cilindrom. Sva pneumatika je Festo. Elektronika i softver su urađeni na FTN-u. Komande na volanu su sa nekog Subarua.
Na elektroniku je spojen senzor sa menjača i sa ECU-a motora informacija o broju obrtaja. Pomoču toga je urađena kontrola u zatvorenoj petlji prilikom promene stepena prenosa i zaštite kao što je na primer da se ne može šaltati iz šeste na gore i iz prve na dole. Iznad određenog broja obrtaja se ne može šaltati na dole.
Iz 6 u 1 za 1.5 sekundu. Poprilično sam zadovoljan kako je ispalo.
Ostalo je još da se uradi softver kojim će se brzo menjati parametri rada.
Dosta delova na ovom Kliu su sa Lagune ST koja je vožena u Britanskom turing šampionatu, a posle i kod nas.
http://www.supertouringregister.com/reg ... hicle/114/
Automobil je napravio Williams, a motor Sodemo. Dosta F1 tehnologije, pogotovo što se tiče oslanjanja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23812
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
I na Cliu II je radio Williams?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Probni sto, VEMS...
jel ovo n/a?
Re: Probni sto, VEMS...
Odličan članak i auto. Zahvaljujem.
Nisam imao pojma da je Kastratović ovoliki tehnički entuzijasta.
Nisam imao pojma da je Kastratović ovoliki tehnički entuzijasta.
Re: Probni sto, VEMS...
Rekao bih da jeste:dragan je napisao:jel ovo n/a?
Kastratović Clio E1
Karoserija Renault Clio II
Motor Sodemo, 4 cilindra, redni, 4 ventila po cilindru
Zapremina 1.998 ccm
Snaga 320 KS pri 8.450 o/min
Maks. obrtni moment 280 Nm pri 7.100 o/min
Dozvoljeni br. obrtaja 9.000 o/min
Menjač Hewland, 6-stepeni, sekvencijalni
Ogibljenje napred "mekferson", pozadi multi-link, sa podesivim amortizerima
Težina 850 kg
Kočnice AP, diskovi 380 mm napred, 280 mm pozadi
Re: Probni sto, VEMS...
Na kraju SuperTuring ere oko 2000 godine dostignut je vrhunac što se tiče atmosferskih motora za turing automobile. S2000 automobili koji su ih nasledili u WTCC takmičenju nisu ni blizu po performansama. Razlog je kao i obično cena. ST auto je koštao preko milion maraka.
Bilo je lepo gledati toliko ST automobila kod nas. Sada su svi prodati nazad u Britaniju pošto se tamo vozi kup takmičenje po istim pravilima. Čak su ih ofarbali potpuno isto.
Re: Probni sto, VEMS...
FIA CEZ Slovakiaring 2016
https://www.youtube.com/watch?v=MUpuycqc61M
https://www.youtube.com/watch?v=MUpuycqc61M
Re: Probni sto, VEMS...
Uroš Brkić
Honda Civic u klasi E1-1600
Rađeno je dosta na autu da bi mogao da izdrži 30 minuta punog gasa po vrelom danu. Motor ima preko 200 ks odnodno 130 ks po litri radne zapremine tako da je solidan problem ohladiti vodu i ulje. Urađeno je i hlađenje kočnica. Vraćen je VTEC i urađena je elektronika koja ga pali kad joj stigne signal sa VEMS ECU-a.
Kružna trka Ušće.
https://youtu.be/SiqA7sg1hXk?t=79
Honda Civic u klasi E1-1600
Rađeno je dosta na autu da bi mogao da izdrži 30 minuta punog gasa po vrelom danu. Motor ima preko 200 ks odnodno 130 ks po litri radne zapremine tako da je solidan problem ohladiti vodu i ulje. Urađeno je i hlađenje kočnica. Vraćen je VTEC i urađena je elektronika koja ga pali kad joj stigne signal sa VEMS ECU-a.
Kružna trka Ušće.
https://youtu.be/SiqA7sg1hXk?t=79
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Probni sto, VEMS...
On je letos imao neki problem? Prvo je ispravio krivinu i produzio pravo i u sl krugu odustao, do tad je već pretekao nrkoliko njih sa začelja. Sta se desilo?