Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Floyd » 29 Avg 2017, 10:38

nidza je napisao:Pusti moju računicu, nema je ovde, niti je bitna, zašto se uopšte spominje? Bitno je da je ima i da kupac novog dizel bimera zna šta dobija i čega se sve odriče po cenu niže potrošnje i (upitno) bolje postprodaje.

Što se postprodaje tiče, pogotovo po razvijenim zemljama, imam drugačije mišljenje. Mislim da će gore proći oni koji danas odluče da kupe dizel. Trend je u ozbiljnom padu, ljudi gledaju u budućnost, a jedino što vide je neku novu zabranu za dizel, što će ozbiljno da utiče na prodajnu cenu. Predlažem da nastavimo u adekvatnoj temi, ostavio sam link iznad.
Kako je nema kad je kroz svaki treći post provlačiš kao argument da si u pravu? :)

Ti očigledno nemaš mnogo iskustva sa modernim R6 i V6 dizelima, kad ih u startu odbacuješ kao nešto loše. Kad smo kod Bimmera, ok je benzinac ali je mit da dobijaš nešto specijalno izborom benzinca slične snage i kubikaže. Odlično povlače i jedan i drugi. To je više stvar navike i ukusa.

Što se postprodaje tiče, pustite naklapanja Blica i Kurira. Nisu Nemci ludi da pucaju sebi u nogu. Većina prodatih luksuznih automobila D i višeg segmenta su dizeli... posebno važi za SUV klasu a jasno je da je tu mnogo veća zarada nego kod npr. Oktavije 1.0 TSI. Pa Mercedes je u prethodne dve godine predstavio dva potpuno nova dizel motora...

Kad dođe na red cišćenje EUR 6 dizela sa ulica, neće bolje proći ni benzinci. Jedino će vlasnici hibrida da (možda) profitiraju.



Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 29 Avg 2017, 12:20

Zašto crno belo, zašto ako je opcija A (uslovno) bolja, uzorkuje da je opcija B loša? Kako samo po sebi nešto sa 6 cilindara i turbom može biti loše, bez obzira na vrstu goriva?

Zanimljiv sajt, interaktivna statistika od 1990 do 2016. Interesantan je 1990-2016 trend.

http://www.acea.be/statistics/tag/categ ... enger-cars

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Xepoj87 » 29 Avg 2017, 12:27

nidza je napisao:
29 Avg 2017, 09:34
Xepoj87 je napisao:
29 Avg 2017, 00:27
Pa nije jedini argument. Provozaj nekada 540d i 540i ili starije 535i i 535d, pa ces to mozda i skontati.
Drugo, ne mora se prelaziti velika kilometraza, da bi se dizel isplatio.
Razlika u prodajnoj ceni cesto pokrije preko 50% inicijalne razlike.
Dodatno, 9/10 jakih benzinaca koje vidjam, vuku se kao da voze kolica iz Tempa. Ne, ne moraju da divljaju, ali znas da sam sa menjanjem brzine na 2.5k rpm i nogom na pola gasa, najbrzi 90% vremena...
Desi se da neko nekada dobije kompleks, pa da gas dok "mi ne objasni kako mu je kul auto i koliko je brzi od mog", a onda 200m dalje, opet mi dodje da mu bacim hiljadarku kroz prozor, da naspe malo corbe, da uziva jos malo.
Pogledaj sebe i koliko konstantno gledas na potrosnju, koliko skrece paznje sa uzivanja...
Ko god da stisne gas na benzincu, odmah se mota bord na potrosnju, da se vidi koliko je sada skocila, pa onda taj bol u ocima kada se skonta da je posle 20km 8.5l, ovih 500m divljanja, podiglo prosek za 1l...
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Potrošnja nije jedini argument, a skoro sve što si napisao je posvećeno potrošnji!? :)
Nauci da citas sve sto je napisano, a ne ono sto tebi odgovara, rekoh "Drugo, ne mora se prelaziti velika kilometraza, da bi se dizel isplatio".
Rekao sam ti da za argument ti moras provozati dobar dizel, a ne svoje predrasude bazirati na 1.9 dizelu od pre Hrista.
Probaj 540d ili S400d, pa ces skontati o cemu prica.
Pogledaj par review-ova tih automobila, ne hvale ih zato sto su sranje ili zato sto manje trose, nego kako se voze i kakav osecaj daju.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9036
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od Darko » 29 Avg 2017, 12:31

Bas slabo. Ja vozim po ogranicenjima, pa mi je i 130 benz konja onako osrednje mlohavo. Dok recimo jtd 115ks mi je bio bas lepo potezan.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Floyd » 29 Avg 2017, 12:37

nidza je napisao:Zanimljiv sajt, interaktivna statistika od 1990 do 2016. Interesantan je 1990-2016 trend.

http://www.acea.be/statistics/tag/categ ... enger-cars
Pa šta je tu čudno. Rast prodaje počeo je pojavom jakih turbo dizela a počeo da opada pojavom malih turbo benzinaca. To se pre svega oseća u nižim klasama koje su najprodavanije a u kojima dizel motor nije baš najbolja opcija, što zbog cene, što zbog vibracija.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan » 29 Avg 2017, 12:45

Uzalud vam trud sviraci, opet ce da preskoci vecinu, a deo izvuce iz konteksta I mota po svom :kezo:



Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 29 Avg 2017, 13:04

Na primer?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od nidza » 29 Avg 2017, 13:07

Nema to veze sa vrstom goriva, nego sa karakteristikom kombinacije motor-menjač. Turbo benzinac 130KS će bolje da se vozi od starog JTD-a, bez bilo kakve dileme.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od dag81 » 29 Avg 2017, 13:08

Benzin da bi stvarno isao treba da se vrti preko 4000rpm, ali tada se "dere" i trosi.


Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od nidza » 29 Avg 2017, 13:18

Kako koji. Onaj iz mog prethodnog posta apsolutno ne.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od dag81 » 29 Avg 2017, 13:32

Vozio sam ja 1.8t i posle hos chip stavio a isto je od lupam 2500 do 5000 max obrtni (ne secam se). Nikako nije isto na 3000 i 5000rpm kad stisnes gas.
Za laganu voznju je dovoljno saltati na 2500 3000rpm nece se gusiti.
Ali poenta je da jtd 115 ne ide bolje od tce 130. Iako po osecaju u autu mozda deluje tako.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока



Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od Ivan » 29 Avg 2017, 13:36

"Apsolutno" :)

Makar sam superba izvozao sa raznim motorima I 1.8tsi od 160ks u normalnoj voznji do 2500rpm ide I ponasa se kao 1.6tdi od 105ks.

Pokusaj malo biti realan, retko ko voli da nabija motor u obrtaje u normalnoj voznji I da vraca brzinu nanize, to ostavlja utisak slabijrg auta.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od nidza » 29 Avg 2017, 14:30

dag81 je napisao:
29 Avg 2017, 13:32
Vozio sam ja 1.8t i posle hos chip stavio a isto je od lupam 2500 do 5000 max obrtni (ne secam se). Nikako nije isto na 3000 i 5000rpm kad stisnes gas.
Za laganu voznju je dovoljno saltati na 2500 3000rpm nece se gusiti.
Ali poenta je da jtd 115 ne ide bolje od tce 130. Iako po osecaju u autu mozda deluje tako.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Ne može nikako biti isto na 3000 i 5000rpm, ako ima priraštaj snage kroz te obrtaje. Isto bi vukao motor koji ima pad momenta, tipično za dizel, da ima uspon pa pad. Benzinac ima uspon, pa dugačku ravnu liniju, tek onda pad. Ta ravna linija nikako nije mana, već dobra karakteristika.
Ivan je napisao:
29 Avg 2017, 13:36
"Apsolutno" :)

Makar sam superba izvozao sa raznim motorima I 1.8tsi od 160ks u normalnoj voznji do 2500rpm ide I ponasa se kao 1.6tdi od 105ks.

Pokusaj malo biti realan, retko ko voli da nabija motor u obrtaje u normalnoj voznji I da vraca brzinu nanize, to ostavlja utisak slabijrg auta.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Posmatranje obrtomera bez menjača je pogrešno u poređenju benzinca i dizela. Benzinac ima 2000 obrtaja viška i zbog toga može da ima kraći menjač. Ako idu isto na nižim obrtajima taj konkretan TDI i TSI, verovatno su im menjači slični i skroz je u redu da se vozi slično u ekonomičnom režimu. Međutim, tamo gde TDI prestaje da postoji, TSI tek pokazuje svoje pravo lice.

Ja bih se vratio na JTD 115KS i tCE 130KS.

255 vs 205 Nm na 2000rpm. Sa istim menjačima bi JTD vukao malo bolje, međutim, benzincu možeš da skratiš menjač svega 20% da bi išli isto, kroz iste obrtaje. Ali, kroz obrtaje dalje JTD kreće da posustaje, a tCE dobija, ima 12-13% više snage, 20% kraći menjač, 2000 obrtaja više. Čist ćar su obrtaji od 4800 - 6000 gde benzinac koristi prednosti redukcije jer nije prinuđen da prebacuje u sledeći stepen, dok dizel mora.

Ne gledajući specifikacije, kroz suvu teoriju ovaj benzinac bi morao biti mnogo brži u maksimalnom režimu, dok bi se u ekonomičnom režimu vozili približno isto. Pritom su u pitanju dva motora ogromne razlike u kubikaži, 1.2 vs 1.9. Poređenje svakako nije na mestu jer ih deli mnogo godina, ali kad su već spomenuti.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9036
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od Darko » 29 Avg 2017, 15:20

Nidzo, moja bivsa alfa jtd 8v 115ks je imala 275Nm i po mom osecaju kraci menjac od stila na primer.
Veoma je lepo vukla, odlicna elasticnost na niskim obtajima.

Verovatno si u pravu turbo benzinac je mozda bolji na visim obrtajima ali to nije zivot i prakticna svakodnevna situacija.
Vozim drugom na malim obrtajima, ili trecom, i hocu negde naglo da se prestrojim i nista, mrtvo puvalo dok ne digne obrtaje.
Sigurno da tome doprinosi i mala zapremina motora, kakav je turbo, kakav je menjac, itd.

Uostalom ovde na linku se jasno vidi koliko je 147 jtd brz auto u medjuubrzanjima u odnosu na megane koji sad vozim i koji je pritom laksi i ima vise ks.
Jednostavno kida.

http://www.zeperfs.com/duel3-6206.htm

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Post od Delija » 29 Avg 2017, 15:29

Automatski menjac ti resava sve te probleme. Ali, dobar automatski menjac. Nazalost, DCT (iliti EDC, kako ga zovu) koji nudi Renault uz Megane je sranje.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Odgovori