Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5576
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dunx81 » 17 Apr 2017, 18:56

Day Walker je napisao:Bacaju hejt ali ga mnogi voze u bertonkama.
Koliko sam razumeo, bitno je da isparivac bude neki jaci ili da ih budu dva.


Sent from my iPhone using Tapatalk
To mi je logicno da isparivac bude adekvatan snazi motora i uopse ceo uredjaj,nego pise se o sprzenim klipovima,raspadu motora i sl. a sto kazes dosta ih ima sa tng u oglasima.
Svi su u fazonu ne idu turbo i plin al posto je realnost da idu pitao sam u cemu je tacno problem s 2.0t ali ne dobih odgovor. A interesuje me zbog sl.auta mozda.

t

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 17 Apr 2017, 19:02

Pusti priče, uzmi turbaća i kod proverenog servisera ugradi plin i slatko ćeš se navozati.

Svi se oni čude i mnogo im kad kažeš da im auto troši 15 litara plina, a ima 200-250ks, a sasvim im je okej kad im auto troši 7-8 litara nafte. A razlika u $$$ ne postoji.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 17 Apr 2017, 19:30

Ne postoji problem turbo i plin, postoji neadekvatno odabran uredjaj, neadekvatno ugradjen, neadekvatno podesen.
Posledica toga je presiromasna smesa cime nastaju tipicne posledice termickog preopterecenja koje se inace dogadjaju i solo benzinskim motorima uz presiromasnu smesu. I kod benzinaca pucaju klipovi i ostalo sto si pobrojao sa takvom siromasnom smesom uz tesku nogu.

Siromasna smesa jednako drasticno povecanje temperature i mogucnost nekontrolisanih eksplozija/samodetonacije.

Uz danasnje merne instrumente veoma lako se podesava smesa, i bas treba biti "sposoban" da se nepravilno podesi turbo motor.
Dodatno sada su na raspolaganju i sistemi direktnog tecnog ubrizgavanja plina koji koriste benzinske dizne, jedino je cena nekoliko puta veca ali tehnicki ima resenja. Na sajmu je bio izlozen takav sistem BRC. Oni ujedno i hlade tokom ubrizgavanja.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8094
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ji 4Tze » 17 Apr 2017, 21:34

OK onda ima logike ovo za službene Oktavije, one se sigurno ne voze na siromašnoj smesi :)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21091
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 17 Apr 2017, 21:38

Biće toga više kako pritisak na dizele bude rastao i prodaja padala. Flotni kupci minimalnim uštedama po automobilu mogu ogromnu lovu da uštede.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 17 Apr 2017, 21:38

passenger je napisao:I ja kartburatorski motor na plinu 130 000 km i ništa :)
Koji turbo karburatorski motor?
Reno 5 GT Turbo?

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 17 Apr 2017, 22:10

Nije turbo bate, sauger
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragan » 17 Apr 2017, 23:54

De nadje bas gt turbo hahah

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

ftj
Postovi: 13039
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ftj » 18 Apr 2017, 02:25

To je verovatno jedini turbo karburator koji se prodavao u evropi.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 18 Apr 2017, 09:04

Upravo tako, tema je turbo benzinac na plin i pominjanje karburatora meni sugerise Reno varijantu kao jedinu gde bi to mozda moglo da se nadje.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl » 18 Apr 2017, 10:32

Koliko su se pravili turbaci sa karburatorima generalno?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin » 18 Apr 2017, 10:36

Pravili su se na početku "turbo ere" u 80-im, a i ranije dok je turbo bio egzotičnije rešenje i nije ih radio samo Renault. Prilično nesrećna kombinacija koja je brzo prevaziđena.

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od gazza » 20 Apr 2017, 09:42

ljubitelj je napisao:
gazza je napisao: da li se neki motor posebno dobro pokazao ili je to utopija.
Upravo obrnuo 100.000km na turbo plin :D :D
Problema sa motorom ukupno nula.
100.00 od nule ili si naknadno ugradjivao?

s obzirom da mnogo nas kupuje polovno sa preko 100.000 na cajgeru, ovde je vece pitanje kako se ponasa auto koji kupis a vec je presao 150.000 na primer.

ima ovih novih 1.4 turbo modela na astrama J sa plinom, 140KS, to bi mi bilo zanimljivo, jedino sto me malo plasi po nemackim placevima sto su uglavnom bas malo presli za nemacke standarde za 4-5 godina, tipa 120-130.000. mada drze cenu, preko 8.000 tamo. to bi mi bilo zanimljivo, sad cu da bacim pogled na PA.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 20 Apr 2017, 10:46

Kupljen sa 127.400km, na to dodaj plinskih 110.000km.
U 100.000km radovi su 2 filtera gasne faze, 1 filter tecne faze (on se ne menja po pravilu,samo cisti), 1 ciscenje detaljno reduktora tacnije izmenjiavaca toplote u njemu, 1 zamena plinskih dizni jer se pohabali gumeni dihtunzi klipova (4 eura je dizna x 4kom, ukupno 16 eura), 1 zamena seta reduktora (2 membrane, 1 regulacioni ventil, 1 sigurnosni ventil, ukupno oko 20eura set).
I softversko podesavanje mapa (metod probe pa pracenja efekata pa ponovne probe nove itd), oko 40tak isprobano.

Na plinskom sistemu se brzo dogodio kvar MAP senzora, fabricki losa izrada, koji je zamenjen novim upgrade delom, cena oko 40eura.
Trosak materijala za odrzavanje plina je ukupno oko 100 evra/ 100.000km , rad nisam placao.

Na samom motoru je na oko 170.000km izvrsena prva provera zazora ventila od fabrike pri cemu je ustanovljeno da je ok. Sledeca kontrola i eventualno podesavanje planirano je na 250.000km.
Tada je planirano i ciscenje benzinskih dizni.

To je ono od uticaja sto bi eventualno plin mogao imati na motor.

U Nemackoj je prosecna godisnja kilometraza putnickog auta oko 14.000km kod privatnih vlasnika. Drugo su sluzbena vozila, tu su znatno vece brojke i ti auti se drugacije i voze i odrzavaju (uglavnom redovnije i bolje).

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21091
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 29 Avg 2017, 09:34

Xepoj87 je napisao:
29 Avg 2017, 00:27
Pa nije jedini argument. Provozaj nekada 540d i 540i ili starije 535i i 535d, pa ces to mozda i skontati.
Drugo, ne mora se prelaziti velika kilometraza, da bi se dizel isplatio.
Razlika u prodajnoj ceni cesto pokrije preko 50% inicijalne razlike.
Dodatno, 9/10 jakih benzinaca koje vidjam, vuku se kao da voze kolica iz Tempa. Ne, ne moraju da divljaju, ali znas da sam sa menjanjem brzine na 2.5k rpm i nogom na pola gasa, najbrzi 90% vremena...
Desi se da neko nekada dobije kompleks, pa da gas dok "mi ne objasni kako mu je kul auto i koliko je brzi od mog", a onda 200m dalje, opet mi dodje da mu bacim hiljadarku kroz prozor, da naspe malo corbe, da uziva jos malo.
Pogledaj sebe i koliko konstantno gledas na potrosnju, koliko skrece paznje sa uzivanja...
Ko god da stisne gas na benzincu, odmah se mota bord na potrosnju, da se vidi koliko je sada skocila, pa onda taj bol u ocima kada se skonta da je posle 20km 8.5l, ovih 500m divljanja, podiglo prosek za 1l...
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Potrošnja nije jedini argument, a skoro sve što si napisao je posvećeno potrošnji!? :)
Ivan je napisao:
29 Avg 2017, 00:33
Zasto se pravis naivan? Ah da, zato sto ti tako odgovara :kezo:

Mogu sada da ti napisem nekoliko argumenata, koje i sam verovatno znas, ali necu jer ces svakako da drvis po svome i gnjavis sa potrosnjom.

Sto nisi umesto alfe uzeo isto oktaviju, nije morala biti rs i 1.8tfsi je brzi, tada si bio mlad, neiskusan i nisi imao pojma? ili ti je pazova sada duplo bliza? :kezo:

Ili treba kupiti izraubovanog dizela sa velikom km umesto mladjeg benzinca sa manje km, to ima smisla, ali zato ti ne pada ama bas nijedan razlog za kupiti novog dizela.

ili samo treba raditi kao ti, samo da ne bude za 10 godina da opet nisi znao :)
Je'l ti stvarno ovde iskreno porediš O2 i 159? Nije ni smešno.

Odgovori