Reglaža DIY

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Neshco
Postovi: 32
Pridružio se: 10 Nov 2015, 14:14
Garaža: Peugeot 206sw 1.6 16v 2002. Opel Zafira 1.9cdti 2005.
Lokacija: Norge

Reglaža DIY

Post od Neshco » 11 Maj 2016, 20:40

Pozdrav drugari,
ja opet sa jednim poluglupim do relativno glupim pitanjem :)
Da li je neko nekada od vas sam sebi reglirao trap nekom "štap i kanap" metodom, a da nije majstor za trap?
Uskoro treba na mom Pežou 206 da promenim skoro sve napred. Mislim, nije da baš mora sve, ali osim amortizera, opruga i letve, promeniću sve. Relativno su jeftini svi ostali delovi u trapu, pa ko velim da rešim problem narednih par godina bez cimanja, a ovde je reglaža pre dve godine bila cirka 200 evra i ne verujem da je sad manje, pa ko velim da uštedim. Ciganska posla :D
Malo sam guglao da vidim šta se "valja" na tu temu po belom svetu i naišao na neki Trackace sistem i na stotinu nekih drugih čuda. Ovaj konkretno košta nekih razumnih stotinak evara. Ima i ovako nečeg kod žute braće.
E sad, ja bih tu iskeširao i 300-500 evra za neki iole uredan amaterski sistem, jer sa dve reglaže ja sam na konju, ali pod uslovom da to može da se izvede u kućnoj radinosti.
Postoji i ovaj neki uredjaj za merenje ugla, pa ga vidim troše za štelovanje Camber ugla.
Mislim, kapiram ja da to ne može da ga "salije", ali opet, možda i može ukoliko se ta tolerancija svede na razumnu meru.
Jel iko probao nešto od ovakvih igrarija ili nekih sličnih i kakva su vam iskustva sa tim?
Inače mi je nevidjeno zadovoljstvo da se sam igram sa ovim stvarima, a pritom i dodatno što tako štedim masu para. Bezobrazluk je koliko para uzimaju serviseri. Uvek sam za to da se plati rad, ali ovde je to izvitopereno do perverzije.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3101
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Reglaža DIY

Post od Dare4x4 » 11 Maj 2016, 20:51

Ja se sa tim nebih igrao.
Više puta sam sâm menjao krajeve spona ali tako sam vozio samo do servisa gre rade reglažu laserskim uređajima. Ove DIY metode nikako ne mogu da dovedu do dobrog rezultata u smislu da auto prati putanju kako treba. Možda i pogodiš da budeš vrlo blizu pa se ne primeti brzo habanje guma ali ako imaš osećaj za vožnju shvatićeš razliku.
Pre svega, točkovi moraju da budu na onim platformama kako bi slobodno zauzeli položaj u kom stoje u vožnji. Recimo, uzmi podigni prednji točak, pa spusti i videćeš da više ne stoji kako je stajao, mislim da ugao prema podlozi itd. Onda pomeri auto i videćeš da je došao na svoje...
Recimo, ja kad sam menjao krajeve spona, nabavio sam potpuno identične, iz prve ugradnje. Onda sam brojao krugove kad sam odvrtao stare i na isti broj krugova ušrafio nove. Na prvi pogled u vožnji je sve deolovalo ok ali posle reglaže je tek bilo super.
Inače ovde reglaža košta 1500-2000din (pre oko god dana kad sam radio) i podrazumeva podešavanje geometrije do preciznosti ugaonog minuta, što je "odokativno" nemoguće postići. E ako ti oni menjaju delove onda cena ide gore, naravno. Ovako proces traje 15 minuta.
Tako da ti preporučujem da sam sve izmenjaš da nema lufta nigde i onda odeš da ti podese geometriju trapa.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Reglaža DIY

Post od trojanac » 11 Maj 2016, 21:33

Ima starih majstora koji su do te mere naučili zanat da mere ručno kao i najpreciznije mašine. Ali to je nešto što se uči godinama. Tako da bilo kakvo pomagalo da imaš trebaće ti dosta vremena da naučiš da radiš to. Po meni danas vreme najviše vredi. Te bi ja platio reglažu kolko košta, a vreme koje bi utrošio na učenje toga bi proveo kvalitetnije.

Tapatalk @ Desire 626
Posetite www.garaza.rs !

Neshco
Postovi: 32
Pridružio se: 10 Nov 2015, 14:14
Garaža: Peugeot 206sw 1.6 16v 2002. Opel Zafira 1.9cdti 2005.
Lokacija: Norge

Re: Reglaža DIY

Post od Neshco » 12 Maj 2016, 23:17

Hvala na savetima drugari. Svaka majstorija treba vreme i znanje, nema tu sumnje. Nego se ne radi baš o par hiljada dinara, nego ravno 24.000 pa ko reko da se konsultujem :)

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Reglaža DIY

Post od McGruja » 13 Maj 2016, 05:27

Reglaža nije skupa

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Reglaža DIY

Post od Grujic » 13 Maj 2016, 06:35

Kod njega jeste

Sent from my HTC One using Tapatalk

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Reglaža DIY

Post od McGruja » 13 Maj 2016, 06:42

A sad kapiram :)

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Reglaža DIY

Post od ljubitelj » 13 Maj 2016, 10:37

Neshco je napisao: pa ga vidim troše za štelovanje Camber ugla.
Mislim, kapiram ja da to ne može da ga "salije", ali opet, možda i može ukoliko se ta tolerancija svede na razumnu meru.
Jel iko probao nešto od ovakvih igrarija ili nekih sličnih i kakva su vam iskustva sa tim?
Camber, i ostali uglovi su fiksni na 99,99% kola konstruisanih poslednjih 30tak godina. Reglaza uglova trapa ne postoji, jer su svi elementi koji to definisu fabricki zavareni.

Inace, od alata za stelovanje uglova potreban je metar i konac. I znanje, tj da se uzme koji udzbenik i-ili uputstva za podesavanje gde je opisan postupak.

Jedino sto se podesava na modernim kolima je raspon tj trag koji se regulise promenom duzine letve volana.

I ponekad kod nekih auta pojedine spone zadnjeg odnosno prednjeg multi link ali su to uglavnom ne bas velikoserijski modeli.

Lose podesen trap kosta skupo u vidu izuzetno brzog trosenja guma tako da se ne isplati ucenje. Ako imas nekog ko poseduje znanje i radio je stelovanje trapa merenjem karaktersiticnih duzina tek onda bih preporucio da se upustis u samostalno podesavanje.

A pre toga proveri u fabrickoj servisnoj dokumentaciji da li je uopste moguce podesavanje uglova na autu koji te interesuje.

Velika vecina auta konstruisanih posle perioda 1965-1970, nema podesavanje uglova trapa kao servisnu proceduru. (nagib, nagib osovinice- glavcine, zatur), a pogotovu auti sa prednjim pogonom koji su obicno McPherson sistem opruzne noge.

Ja sam sebi radi testa davno probao sa kanapom i 5metarskim onim na izvlacenje da kao nesto izmerim. Uglavnom za male pare koliko kosta profi reglaza ne isplati se utrosak vremena i trud, osim ako si inace sa viskom vremena pa radi edukacije i to zelis da savladas.

Ako reglaza raspona kosta 24.000 dinara vrlo je verovatno da je radni sat koliko si placen reda 10.000 dinara pa navise, a tebi ce trebati puno sati za ucenje prvo, a kasnije za samu proveru dimenzija racunaj na bar 4-5 sati, bez podesavanja sa tom rucnom klasik metodom.

Nije nista komplikovano, malo osnovne matematike i mnogo preiznosti u radu je sve što ti treba.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3101
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Reglaža DIY

Post od Dare4x4 » 13 Maj 2016, 14:16

Pomoću štapa i kanapa je moguće uraditi dobro reglažu samo na traktoru jer je ceo trap dostupan "na izvol'te" za sva merenja. Osim toga, i brzina kretanja je mala.
Voziti auto sa nepodešenim trapom je vrlo naporno i opasno. Ja sam vozio službeni sa lošim trapom i to zahteva stalnu korekciju volanom. Jednostavno nikako ne prati putanju, naročito kad je klizavo. Pri kočenju hoće da se zanosi i tako dalje. Nije vredno igrati se time. :pivo:

Neshco
Postovi: 32
Pridružio se: 10 Nov 2015, 14:14
Garaža: Peugeot 206sw 1.6 16v 2002. Opel Zafira 1.9cdti 2005.
Lokacija: Norge

Re: Reglaža DIY

Post od Neshco » 13 Maj 2016, 15:04

Ne manjka mi entuzijazma, a i vreme odvojim, jer nije da ne uživam u radu. Potpuno sam svestan problematike, a i procedure, jedino se postavljalo pitanje da li je izvodljivo a da bude opet korektno i kako treba. Da je cena barem približna kao u Srbiji, pa i duplo od toga, ne bi trepnuo, ali je daleko od toga. Kad god dam tako neke masne pare, samo se setim nekog mog čoveka dole, kome bi tim parama mogao da zapušim ceo mesec za nešto bitno. Ipak mislim da su preterali sa cenom, ali tako je kako je.
Ako se uglovi ne šteluju kao što kažeš, onda je stvar tim pre jednostavnija, dakle samo poravnati tragove napred. U pitanju je Pežo 206.
Ja ću svakako probati da ga podesim sam, nakon što zamenim sve u trapu, pa ću ga probati dan dva da vidim kako se ponaša, ako primetim neku anomaliju, moraće kod čika doktora.
Hvala drugari što i vi potrošiste vreme na mene!

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Reglaža DIY

Post od Geza » 13 Maj 2016, 15:14

https://www.youtube.com/watch?v=PKit8zcfbqs

https://www.youtube.com/watch?v=dEcMAu14wf0

https://www.youtube.com/watch?v=7Db5JWS6vTE
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori