Ne znam zasto pises ovo, kada se slazemo da automobil pokrece sila. Ono gde se ne slazemo je sta je bolji POKAZATELJ performansi automobila.ljubitelj je napisao:Dilema ne postoji u nauci, auto ne pokrece snaga ma kolika da je vec sila.
Maksimum ubrzanja tela /auta je kada je maksimalna sila a ne kada je maksimalna snaga.
Jasno je da sila na tocku pokrece automobil, ali sila koja je deklarisana (obrtni moment motora) je inferioran podatak u odnosu na snagu jer ne obuhvata i obrtaje (RPM), jako vazan cinilac konacnog obrtnog momenta na tocku.
Kao sto si i sam vec pisao, a ti i vecina ste izostavili, u racunicu obrtnog momenta na tocku, koji pokrece auto, se uracunavaju i obrtni moment i obrtaji, posto su te dve stvari nerazdvojne, onda je jasno zasto je snaga bolji pokazatelj perfromansi, jer je snaga velicina koja povezuje obrtni moment i obrtaje. Nema filozofiranja.
Primer koji si dao gde je auto opterecen i ne moze da postigne obrtaje je besmislen iz razloga sto ne pricamo o traktorima i vucnim vozilima vec pricamo, o automobilima i njihovim perfromansama. Ako pricas o traktoru i o tome koliko ce moci da povuce kada je pod opterecenjem onda je obrtni moment motora vazniji podatak. Kada pricas o sportskom automobilu onda je snaga vazniji podatak.
Snaga je bolji pokazatelj perfromansi automobila, zato sto obuhvata oba paramtera koji stvaraju silu na tocku koja savldava otpor i pokrece automobil. To je obrtni moment i broj obrtaja. To je tvrdnja i poenta cele diskusije.