Onda okaci grafik, ovde su ljudi okacili za Octaviju i 328, ni jedan od njih nije taj o kom ti pricas.ljubitelj je napisao:Ja i svi ostali su pisali bas o tom konkretnom kome je max na 4500 i momenta i snage, i to je primer koji se komentarise..Scuderia je napisao:Pisete o razlicitim stvarima. Oni ti postavljaju primer par auta kojima je max snaga na 6-6.5k rpm, a ti pises o nekom kome je na 4.5.
Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Priča upravo o TSI motoru, grafik je više puta kačen u poslednje 1-2 strane.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Onda zvanicno, ljubitelju, ne pricas dobro
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ma nemoguce
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
A ja sve mislim prica covek za neki svoj motor koji je u piku snage od 3500 do 4500 rpm Nek proba da menja brzine uzivo na 4.5 pa ce videti kako ce proci pored nekog sa RSom ko menja na 6.5
Moze i Nidza da snimi ako ga ne mrzi, manual mod i saltanje na 4.5, pa standard sport mod ovako kako auto sam menja.
Moze i Nidza da snimi ako ga ne mrzi, manual mod i saltanje na 4.5, pa standard sport mod ovako kako auto sam menja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23803
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
I uvek dodje neko i od istog pitanja pravi opet zabludu, iako je na vise puta lepo objasnjeno. Neko ovde gleda na ubrzanje kao jedinicu nezavisnu od vremena, sto naravno totalno nema veze sa zivotom, a moment naravno ne sadrzi vreme u formuli. Uvek postavim ubrzanje CVT-a da podsetim na kom rezimu motor stoji pri maks. ubrzanju.
https://www.youtube.com/watch?v=T2RlQPHT0Zg
https://www.youtube.com/watch?v=T2RlQPHT0Zg
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nidža se stis'o za DSG...Scuderia je napisao:Moze i Nidza da snimi ako ga ne mrzi, manual mod i saltanje na 4.5, pa standard sport mod ovako kako auto sam menja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23803
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
I gle cuda, bas od 5-7krpm ga drzi pri max ubrzanju. Neverovatno...Delija je napisao:Ovo je izmeren za 328i:
https://www.youtube.com/watch?v=eCZBK6upirM
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne valja to, samo od 3.5-4.5 kad ima 150ks
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Volim ja da milujem auto, a kad bih milovao kopulatorno organče automatika delovao bih bolesno, ovako imam validno opravdanje. Ako ikad budem kupio automatik, to će biti zato što moram, ili ću da ga stavim u drugi auto, za po gradu. Auto za uživanje sigurno neće imati automatik, ako to na bilo koji način bude moglo da se izbegne (ne postoji manuelac ili je veoma loš).
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Jao da, sad sam se setio. Svakako, moze saltungom isto Al' to samo za ljubitelja, mi ostali znamo rezultatVelja je napisao:Nidža se stis'o za DSG...Scuderia je napisao:Moze i Nidza da snimi ako ga ne mrzi, manual mod i saltanje na 4.5, pa standard sport mod ovako kako auto sam menja.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Eto, jako dobro glasno razmisljanje i prava pitanja.nidza je napisao:Potpuno tačno je da je menjač množilac plave krive, ali mislim da ne-razmatranjem obrtaja, tj. frekvencije kojom prenosiš taj moment na točkove, nemaš potpunu informaciju o ubrzanju.
Nikako mi ne ide u glavu kako automobil može podjednako da ubrzava na 1500 i 6000 rpm (hipotetički isti tork), ako će na 1500 jednom da okrene obim točka, a na 6000rpm će okrenuti 4x obim točka, i preći 4x veći put - u jedinici vremena. Ovako laički u glavi sračunato, ispada da mu je na 6000rpm dovoljno linearno 4x manje torka da bi ubrzavao isto kao na 1500rpm, zar ne? Glasno razmišljam, izvinjavam se ako grešim u sagledavanju. Ništa nisam stavio na papir, više plod dokonosti.
Ti si potpuno u pravu da na 1500 auto ima više momenta nego na 6000, iako tork opada, on u jedinici vremena ima konstatan priraštaj broja okretaja točka i taj priraštaj postoji dokle god kriva _snage_ raste, zar ne? Maksimalna brzina automobila je u finalnom stepenu prenosa uvek u tački maksimalne _snage_ motora, ne u tački maksimalnog obrtnog momenta, samim tim mi je nekako logično da sve sile koje usporavaju automobil u tom opsegu najbolje savlađuje.
Eto malo glasnog razmišljanja sa moje strane. Eksperiment sledi ovih dana, mislim da će biti zanimljivo.
Kao sto si i ranije napisao formulu, ubrzanje je definisano silom a nije definisano frekvencijom.
Ne igra u racunici broj obrtaja motora, obrtaja tocka, broja cilindara i slicno za ubrzanje.
a=F/m gde je
F=Tork na tocku/poluprecnik tocka.
Tork na tocku je plava kriva x mnozilac menjaca.
Ubrzanje je potpuno poznato iz 2 informacije- mase i sile (moment sile/radijus) koja deluje na tocak.
Tacno je da ce pri 6000 obrtaja preci 4X veci put u odnosu na 1500 obrtaja u jedinici vremena.
To je v=s/t, brzina kretanja.
Jeste, auto ce 4X puta vecom brzinom da se krece.
Ubrzanje ostaje isto bilo da je 1500 ili 6000 obrtaja motora ako je isti tork.
@klisko je dao racunicu sta se desava sa promenom odnosa u menjacu po pitanju momenta sile na tocku.
Ili, snaga motora je ista u svakom prenosnom odnosu a ubrzanje je razlicito pri razlicitim prenosnim odnosima (umnozena plava kriva).
Uz istu snagu TSI motora ako stavis tocak manjeg precnika dobices vece ubrzanje. I obrnuto, veci tocak za posledicu ima slabije ubrzanje.
Tork nema jedinicu vremena. To je sila x krak na kome deluje ta sila.
Kada zatezes sraf na neki tork, nebitno je da li to radis brzo ili sporo samo je bitno da na datom precniku bude zadata sila. Uvek ce biti jednoznacno odredjen tork bez elementa vremena.
Tacno si konstatovao da je maksimalna brzina u finalnom prenosu uvek u tacki maksimalne snage. Tork nije bitan za maksimalnu brzinu. (ovde se poklopilo da su tork i snaga u maksimumu na 4500 ali to nije bitno u opstem slucaju).
Kada je Vmax sve sile otpora kretanja se tada najteze savladjuju iako je maskimalna snaga. Ne najlakse kako si naveo.
Jos nesto, za razmisljanje.
Kada je tacka maksimalne snage i dostignuta maksimalna brzina ubrzanje pada na nulu.
V=max, P=max onda je a=0. Nije bitno na kojim obrtajima se to dogodilo.
Dostigao si maksimalnu brzinu i nema daljeg ubrzavanja, samo mozes da odrzavas tu dostignutu brzinu uz maksimalnu snagu motora.
Pitanje koje si rekao da si laicki naveo, "ispada da mu je na 6000rpm dovoljno linearno 4x manje torka da bi ubrzavao isto kao na 1500rpm, zar ne?"
Odgovor je jasan-ne.
Da bi ubrzavao isto kao na 1500rpm treba mu isti tork na 6000rpm a pri tome ce dostignuta brzina kretanja biti 4X veca.
Ako mislis da ti treba za testiranje mogu da ti dam sredstvo koje meri ubrzanje, vreme i brzinu sa memorijom svega. Nije zvanicno kalibrisano merilo ali to ne smeta da ustanovis zakonitost veza ubrzanja sa torkom ili snagom.
Kao sto je F=m x a probaj da zamislis analogijiu U=R x I. Promenom napona utices na tok struje. Otpor kao i masu uzmes da je konstanta.
Menjac mozes da posmatras kao analogiju za transformator.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ako sam ga dobro shvatio, ručica mu analogija za kopulatorni organ
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Evo da ponovim posto je slicno postavio @dragan, odakle je i krenulo sve.nikaragva je napisao:Ok, u daljem pisanju ja bih, ako se slazete izbacio menjac.
Znaci imate grafikon, vozi se u jednoj, bilo kojoj brzini. Gde najbolje ubrzava, na 2000, 4500, 6500?
Da pitanje bude prakticno, sa koliko obrtaja bi ste krenuli u preticanje? Da napomenem nema saltanja.
Imamo grafikon, vozi se u jednoj brzini. Najbolje ubrzava na 2000 i 4500 (podjednako) a slabije na 6500. Ubrzava shodno plavom grafiku.
Ja bih krenuo sa oko 3000 obrtaja u preticanje, nema saltanja.