Kamperi
Re: Mobile uploads
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7070
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Mobile uploads
Ovaj sa Ljubljanskim tablicama ima gomilu nekih kola i maltretira ceo komšiluk sa zaposedanjem parkinga...
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Mobile uploads
Kada sam prvi put naišao na oglas iznad, zainteresovao sam se za materiju (pošto inače volim kampere i kampovanje), te sam pronašao da je rađen:
Ne, sa slika se jasno vidi da je nadogradnja Adriine proizvodnje, tačnije model IMV Adria Casabah:
Treska koju pominješ izgleda ovako, model Ohrid T 303 L:
Čamci se i sada mogu da grade u samogradnji što se i radi uz skicu/plan gradnje koji se nosi u Kapetaniju kako bi se plovilo registrovalo.
Baš bih voleo da vidim taj serijal, te ako ti nije problem, potraži u kolekciji pa baci ovde..
Kada smo kod kampera postoji još jedan koji je rađen, a veoma liči na TAM. Reč je o IMV, DONAU 1000:
, a ovo je samogradnja:
I jedna dugačka verzija sa Adriom.
P.S. Izvinjavam se mod timu zbog spama u ovoj temi, ukoliko žele, mogu da prebace celu diskusiju u temu za kampere.
Re: Mobile uploads
Ja sam u toj materiji već mnooogo godina i pri tome sam živeo u vreme kada je TAM postojao i radio. Ovo što si naveo je neki članak nekoga, i jeste pravilo se svašta na toj šasiji ali nije sam kamper pravljen u TAMu. U to sam prilično siguran jer sam imao rodjaka koji je radio u TAMu baš, a nije mogao da mi pomogne oko nabavke delova za Adriju pošto TAM nije imao program kampera.
Nije sve što se nadje na netu uvek i 100% korektno, iz prve ruke sam upućen u to šta se pravilo tada u SFRJ u kojoj fabrici od kamping opreme tako da ne bi dalje komentarisao to što si postavio.
Da se kamper fabrički pravio u TAMu sigurno bi i znao nšeto o tome a pisalo bi se i u SAMu ili Avto Magazinu (Slovenačkom) makar jednom o tome. A pratio sam tu tematiku jer sam bio kamper.
Čak bih rekao da na bazi TAMića su te razne pobrojane varijante nadogranje pravljene u drugim firmama, ne u TAMu ali nisam siguran.
NIje to izašlo tako iz fabrike. Samogradnja je, cela prikolica uzeta gotova i to verovatno verzija bez osovine tzv, kontejner a koja se masovno koristila u odmaralištima. Koristile su se i druge gotove ili polugotove prikolice, veoma je jednostavno tako nabacivanje na šasiju..Ne, sa slika se jasno vidi da je nadogradnja Adriine proizvodnje, tačnije model IMV Adria Casabah:
Uradi se u jednom radnom danu.
Ja posedujem IMV Adria prikolicu baš iz te serije kao na slikama, model 450Q i uživo sam upoznao desetine i desetine modela raznih Adria, Treski, Tabberta, i... raznih kampera tog doba pa mislim da sasvim dobro mogu da procenim šta je fabrički a šta samogradnjom napravljeno.
Imam dosta iskustva sa Adrijama tih godina, nekoliko njiih sam i održavao/ popravljao/ servisirao frižidere i plinsku instalaciju, menjao prozore, menjao elemente grejanja Trumatic, radio prepravke razne itd...
Nisam pominjao Treska firmu kao prikolice već kao prodavnicu delova koji su se upotrebaljvali za nadogradnju TAMićam Zastave 640 i ostalih šasija u to vreme. I drvenariju, i prozore i plinski deo (od MIO Osijek Honda ponuda opreme i delova), i gumene delove, i svašta.Treska koju pominješ izgleda ovako, model Ohrid T 303 L:
IMV Adria je imala prodavnicu u 27. ;Marta koja nije imala ništa od delova, nije imala prodaju. Ono što je povremeno bilo dostupno je bilo neupotrebljiva za nadogradnju što se tiče nabavke delova kod nas, u našem kraju zemlje.
U s,mislu delova potrebnijh za izradu kamapera, kao što sam i napisao.
Gotove prikolice i Adria ( na starom sajmištu u BGD) i Treska su druga tema, o kojoj se nisam izjašnjavao.
Čamci se i sada mogu da grade u samogradnji što se i radi uz skicu/plan gradnje koji se nosi u Kapetaniju kako bi se plovilo registrovalo.
Često se to danas radi? Ne znam, ne pratim odavno.
Rado, problem mi je jedino kako da bacim ovde.Baš bih voleo da vidim taj serijal, te ako ti nije problem, potraži u kolekciji pa baci ovde..
Sam 2/80 strana 144 do 150,
Naslov,
" Karavan sa vlastitim pogonom
Brza kućica sa motorom"
Bazno vozilo IMV 1600S, modulni stambeni deo 3,9x2,1x2,2 metra. (gotov uzet od Adrie)
Reg. tablica bila ZG-145-282
Pa u sledećem broju 3/80 opis izrade integralnog kampera , strana 212.
A na strani 220 nadogradnja za Istranku . čamac.
Treći nastavak u broju 8/80 na strani 753
"Sve o motornom karavanu na bazi kamioneta Zastava 650B, izradjenom u samogradnji".
Reg. tablica BG- 453-833
Tih godina je bilo i više drugih kraćih članaka o kampiranju i opremi, ne tako detaljno opisano i sa nacrtima kao ovaj serijal.
Re: Kamperi
TAM 2000 je izlazio iz farike u Mariboru kao kamion, minibus i furgon po licenci Perkins (motor radjen u IMR Beograd).
Više sam našao ovde
https://autoportal.hr/vremeplov/tam-200 ... o-verzija/
Više sam našao ovde
https://autoportal.hr/vremeplov/tam-200 ... o-verzija/
Re: Kamperi
Imamo temu o Tamiću.
viewtopic.php?f=16&t=2284
viewtopic.php?f=16&t=2284
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Kamperi
@ljubitelj
Tvoja demagogija i zamena teza je opšte poznata svima na forumu. Prvo izbaciš seriju nepovezanih i neargumentovanih stvari, pa kada ti neko sve argumentovano obrazloži onda se pozivaš na svoje "sećanje", direktne pretke koji su učestvovali u raznoraznim aktivnostima uključujući i tebe samog. Onda se na sve to na kraju praviš naivan kako da postaviš na forum no što si ponudio da imaš u "arhivi". Standardni patern...
Tvoja demagogija i zamena teza je opšte poznata svima na forumu. Prvo izbaciš seriju nepovezanih i neargumentovanih stvari, pa kada ti neko sve argumentovano obrazloži onda se pozivaš na svoje "sećanje", direktne pretke koji su učestvovali u raznoraznim aktivnostima uključujući i tebe samog. Onda se na sve to na kraju praviš naivan kako da postaviš na forum no što si ponudio da imaš u "arhivi". Standardni patern...
Re: Kamperi
Ne znam šta te zbunjuje, TAM se nije bavio proizvodnjom kamper vozila. Vrlo prosto. .Nemam drugačije saznanje a eto koliko vidim ni ti nemaš argumenata da jeste. Koji je model pravio TAM, daj neki argument, neku oznaku, godište kada je pravljeno, bilo šta konkretno?
Nešto pobrkao stvari, u SFRJ tih godina se pravile kamp prikolice a samogradnja je bio način da neko sebi obezbedi kamper.
Argumentopvano i jasno sam naveo gde i kako, iz prve ruke znam kako se radilo jer sam i učestvovao u tim aktivnostima nekoliko godina.
I da, ne znam kako bi postavio pisani magazin ovde na forum.
Ako ti znaš i umeš, možeš dobiti ma pozajmicu ta 3 broja za tu svrhu pa ti postavi.
Nešto pobrkao stvari, u SFRJ tih godina se pravile kamp prikolice a samogradnja je bio način da neko sebi obezbedi kamper.
Argumentopvano i jasno sam naveo gde i kako, iz prve ruke znam kako se radilo jer sam i učestvovao u tim aktivnostima nekoliko godina.
I da, ne znam kako bi postavio pisani magazin ovde na forum.
Ako ti znaš i umeš, možeš dobiti ma pozajmicu ta 3 broja za tu svrhu pa ti postavi.
Re: Kamperi
Baš me zainteresovala tvrdnja o kamperu iz TAM-a, nigde nisam uspeo da nadjem bilo kakav trag o postojanju takvog.
Najširi opis ponude TAMa kroz godine sa podacimo o modelima koji su se nudili kroz sve godine proizovdnje sam našao ovde
https://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=23691.30
Najširi opis ponude TAMa kroz godine sa podacimo o modelima koji su se nudili kroz sve godine proizovdnje sam našao ovde
https://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=23691.30
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Kamperi
Mačuj se ti sam sa sobom, takvima kao što si ti ja ne pravim društvo. Nisam ja ništa pobrkao...
A to što ti hoćeš sada da zamenom teza i kilometarskim naglabanjima od kulina bana napraviš priču da sam ja rekao nešto što nisam, a ustvari si se ti nalupetao svega i svačega u svom stilu pa se sad "vadiš" i krpiš, to je tvoj problem.
A to što ti hoćeš sada da zamenom teza i kilometarskim naglabanjima od kulina bana napraviš priču da sam ja rekao nešto što nisam, a ustvari si se ti nalupetao svega i svačega u svom stilu pa se sad "vadiš" i krpiš, to je tvoj problem.
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kamperi
Pa sad, jedino da se časopis skenira i podeli, ili makar odabrane relevatne strane. Skenirati možeš u kopirnicima, što je skupo, a povoljnije je da na telefon instaliraš neku aplikaciju kao CamScanner ili OfficeLens, pa da "skeniraš" to što je bitno tako što uslikaš stranice časopisa, a aplikacija automatski iseče tvoje slike gde je granica papira, i sve uklopi u PDF. To bi bilo ukratko, ali definitivno previše vremena da se tako ceo broj toj časopisa uslika jedna po jedna strana.
Al dobro, neka ostane na ovome, svako je izneo svoje mišljenje, i svakako se dosta dalo naučiti iz ove diskusije, i meni je baš drago da ste se dotakli te teme.
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Kamperi
U 2022 godini tražiti skener za nešto pokazno što može da se isfotka za deset sekundi telefonom, mislim da je smešno... Mi nećemo da radimo print od toga nego da se vidi o čemu se tu radi.
Meni je zadovoljstvo da imam diskusiju koja je argumentovana, ali često neki ljudi vuku priču u smeru koji nije ok (čak i na nesvesnom nivou), a za time nema potrebe.
Zbog drugih ljudi koji žele da pročitaju i saznaju nešto ću i razjasniti u nastavku. Naime, kada je izašao oglas sa Tam-om bio sam zainteresovan da ga pazarim. Izvršio sam temeljno istraživanje i nakon toga pozvao prodavca. U nastavku prosleđujem fotografije koje nisu sa oglasa koji je gore, a ima i nekih drugih koje se na njemu ne nalaze:
Nakon razgovora sa vlasnikom dobio sam potvrdu da je TAM nije samogradnja i da je tako kupljen fabrički. Odjavljen je 1999. godine. Nažalost vozilo nije bilo moguće registrovati jer u saobraćanoj dozvoli piše da je za stanovanje i da ga je nemoguće registovati i koristi u redovnom saobraćaju. To je bio primarni razlog zašto sam odustao od kupovine.
Druga strana priče koja se vezuje za "fabrički" i "nefabrički" treba da ima epilog koji će da razjasni neke stvari. Naime, specijalna vozila kakvih na plaformi TAM-a ima sijaset vode se kao fabričke izvedbe jer je za sva ta vozila postojala homologacija i "atest" za upotrebu. Neka od njih su proizvođena u nekom malo većem broju, neka po porudžbini itd. To su bile NADOGRADNJE u koju spada i varijanta kampera. Ovo su neke od varijacija na temu koje nećete naći u prospektima, nomenklaturi itd.:
Ili na primer ovaj izuzetno očuvan primerak koji se koristi kao pomoćno reportažno vozilo Radio Televizije Vojvodina:
Ni ono nije "fabričko"? Samogradnja?
Ne ide to baš tako...
Takva je priča i dan danas sa mnogim specijalnim vozilima. Zna se kakve su procedure i njihova homologacija.
I za kraj Adria je nekad bila u sklopu IMV-a. Ona je radila za IMV, TAM, kao i mnoge druge brendove nadogradnju za kamp vozila pored toga što je proizvodila i kamp kućice (naveo sam primere i na samom IMV). U ovom slučaju TAM-a, prilagođen je model o kome sam već pisao iznad uz ekstenzije koje se nalaze prema kabini.
Adria se kasnije odvojila od IMV i postala nezavisna firma, a to je već dalji tok istorije...
Meni je zadovoljstvo da imam diskusiju koja je argumentovana, ali često neki ljudi vuku priču u smeru koji nije ok (čak i na nesvesnom nivou), a za time nema potrebe.
Zbog drugih ljudi koji žele da pročitaju i saznaju nešto ću i razjasniti u nastavku. Naime, kada je izašao oglas sa Tam-om bio sam zainteresovan da ga pazarim. Izvršio sam temeljno istraživanje i nakon toga pozvao prodavca. U nastavku prosleđujem fotografije koje nisu sa oglasa koji je gore, a ima i nekih drugih koje se na njemu ne nalaze:
Nakon razgovora sa vlasnikom dobio sam potvrdu da je TAM nije samogradnja i da je tako kupljen fabrički. Odjavljen je 1999. godine. Nažalost vozilo nije bilo moguće registrovati jer u saobraćanoj dozvoli piše da je za stanovanje i da ga je nemoguće registovati i koristi u redovnom saobraćaju. To je bio primarni razlog zašto sam odustao od kupovine.
Druga strana priče koja se vezuje za "fabrički" i "nefabrički" treba da ima epilog koji će da razjasni neke stvari. Naime, specijalna vozila kakvih na plaformi TAM-a ima sijaset vode se kao fabričke izvedbe jer je za sva ta vozila postojala homologacija i "atest" za upotrebu. Neka od njih su proizvođena u nekom malo većem broju, neka po porudžbini itd. To su bile NADOGRADNJE u koju spada i varijanta kampera. Ovo su neke od varijacija na temu koje nećete naći u prospektima, nomenklaturi itd.:
Ili na primer ovaj izuzetno očuvan primerak koji se koristi kao pomoćno reportažno vozilo Radio Televizije Vojvodina:
Ni ono nije "fabričko"? Samogradnja?
Ne ide to baš tako...
Takva je priča i dan danas sa mnogim specijalnim vozilima. Zna se kakve su procedure i njihova homologacija.
I za kraj Adria je nekad bila u sklopu IMV-a. Ona je radila za IMV, TAM, kao i mnoge druge brendove nadogradnju za kamp vozila pored toga što je proizvodila i kamp kućice (naveo sam primere i na samom IMV). U ovom slučaju TAM-a, prilagođen je model o kome sam već pisao iznad uz ekstenzije koje se nalaze prema kabini.
Adria se kasnije odvojila od IMV i postala nezavisna firma, a to je već dalji tok istorije...
Re: Kamperi
Pa vidi ovako, prvo to je sada već dosta stari papir koji ni onda nije bio nekog kvaliteta, već se polako raspada sam od sebe. Ali veći problem za skeniranje je što je to ukoričeno u one njihove Samove karton platno korice koje se takodje već raspadaju već i pri samom otvaranju.Gazu je napisao: ↑28 Feb 2022, 20:13Pa sad, jedino da se časopis skenira i podeli, ili makar odabrane relevatne strane. Skenirati možeš u kopirnicima, što je skupo, a povoljnije je da na telefon instaliraš neku aplikaciju kao CamScanner ili OfficeLens, pa da "skeniraš" to što je bitno tako što uslikaš stranice časopisa, a aplikacija automatski iseče tvoje slike gde je granica papira, i sve uklopi u PDF. To bi bilo ukratko, ali definitivno previše vremena da se tako ceo broj toj časopisa uslika jedna po jedna strana.
Al dobro, neka ostane na ovome, svako je izneo svoje mišljenje, i svakako se dosta dalo naučiti iz ove diskusije, i meni je baš drago da ste se dotakli te teme.
Više puta sam lepio sve to i drži nekako dok stoji na polici, čim se krene u listanje sledi novo lepljenje.
Prošao kroz to, šta da se radi takak je kvalitet.
Ono što mogu da uradim je da telefonom napravim slike i pošaljem nekome na Viber pa da se on dalje bakće obradama i pakovanju u pdf.
Danas i nije više relevantno kako se nekada pravilo i koji su se materijali i delovi koristili, potpuno je drugačiji način izrade i alata koji se koriste za obradu i drvenih i limenih elemenata a da ne pominjem lepkove koji onda nisu ni postojali a danas se masovno koriste pri gradnji.
Pa tek par godina pre toga je bila "izmišljena" purpena kod nas, to je bilo čudo tada a danas mogu da se biraju razne vrste purpena.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kamperi
Slobodno ti meni posalji slike pa cu ja postaviti ovde.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money