H4wkeye napisao:Citam sad potpisani neki sporazumi itd sa USA, i trebalo bi krajem godine da pocnu direktni letovi ka Americi iz Beograda. Sta mislite koji ce avion Air Serbia nabaviti? Mislim da ja Airbus A330 tu najlogicniji posto je vec cela flota Airbus.
”Ako Amerikanci budu zadovoljni nadzorom nad našim aerodromom i aviokompanijom, a to su strogi uslovi, i ako budemo imali poslovni plan, imamo obećanje da će naše aviokompanije pre kraja godine, a najkasnije početkom sledeće, imati direktne letove za SAD i Kanadu, rekao je (Aleksandar) Vučić”.
Dakle, ”Amerikanci tek treba da budu zadovoljni nadzorom…” pa ćemo za letove videti ”najkasnije početkom sledeće godine”.
Ali, to nije sve.
Konfuziji i prosipanju magle doprineo je, rekao bih, s predumišljajem i citirani premijer.
Zato, zarad pravilnog informisanja javnosti nije naodmet još jednom (Peščanik, „Let iznad marketinga“, 28.6.2014) pojasniti neke stvari.
Naš premijer u Tanjugovoj vesti koju prenosi portal B92, kaže: ”jer ne može svako da leti za SAD, kao što ni mi nismo mogli 25 godina”.
Dvadeset pet godina? Hm.
Ili je to ipak 12?
Prosudite sami.
Podsećanja radi, evo citata iz vesti ”Poleteo avion za SAD” objavljene na portalu B92 18. septembra 2003. godine: ”Sa surčinskog aerodroma u četvrtak je posle 11 godina pauze ponovo poleteo avion za Njujork čime je uspostavljena direktna avio veza između Beograda i Njujorka. Američki ambasador u SCG Vilijem Montgomeri, koji je bio prisutan na surčinskom aerodromu, izjavio je da se ovim letom učvršćuju odnosi SCG i Amerike. Među putnicima na prvom direktnom letu za Njujork viđeni su pomoćnik ministra inostranih poslova Aleksandra Joksimović, košarkaši Vlade Divac i Marko Jarić i mnoge druge ličnosti iz javnog života. Avion tipa boing 767 će iz Beograda polaziti svakog četvrtka i nedelje u 11.30 časova. Srpska aviokompanija Jat ervejz uspostavila je direktnu liniju između Beograda i Njujorka u saradnji sa uzbekistanskom aviokompanijom”.
Idemo dalje.
Da li će Er Srbija biti taj prevoznik koji će leteti na liniji Beograd-Njujork-Beograd?
Ili će možda neka druga kompanija leteti na liniji Njujork-Beograd-Njujork?
O tome je već odlučivao američki regulator i presudio da Er Srbija, kao deo Etihada (zbog nelojalne konkurencije i državnih subvencija koje Etihad dobija od Vlade Abu Dabija) ne može da sleće na američke aerodrome.
Moguće je da će o tome biti reči i u predstojećim vašingtonskim razgovorima Bajdena i Vučića i pokušaja da se od američke Vlade izdejstvuje pritisak na vazduhoplovne vlasti (regulatora) da promeni odluku.
Ali dok je na snazi stara odluka, Er Srbija neće moći da leti za Njujork.
Ko ume da čita diplomatski jezik biće mu sve jasno, iako je američki ambasador Majkl Kirbi bio skroz ”transparentan”: ”Radujem se što ćemo u narednih godinu dana imati direktan let ka Americi, pa čak i ako to ne bude Er Srbija biće mi drago da to bude neka američka aviokompanija, jer će to biti dobro za obe zemlje”.
http://pescanik.net/dosoljeno-i-bljutavo/