Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Nov 2017, 13:59

Nisi svestan koliko si blizu istine.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Vladapetr » 12 Nov 2017, 13:59

Objasni im Laki, šta bre pilot i mehaničar znaju o tome koji se ovde avion koliko kvari :D :D
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 » 12 Nov 2017, 14:12

Mnogo je upitnija njihova objektivnost nego njihovo znanje...

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Vladapetr » 12 Nov 2017, 14:15

Znači, opet lažu? Pa dokle ovo ide...
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
rade74
Postovi: 1113
Pridružio se: 31 Mar 2013, 17:29

Re: Vazduhoplovi

Post od rade74 » 12 Nov 2017, 14:16

Zuzazu @ Koje su prednosti i mane Boinga i AB?


Sent from mTalk

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 » 12 Nov 2017, 14:19

Vladapetr je napisao:Znači, opet lažu? Pa dokle ovo ide...

I ja se isto pitam!

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 12 Nov 2017, 14:20

Cenu sluze ove cevčice? Iberlauf? :mrgreen:

Slika
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Nov 2017, 14:39

Laki021 je napisao:
12 Nov 2017, 14:19
Vladapetr je napisao:Znači, opet lažu? Pa dokle ovo ide...

I ja se isto pitam!
Cozmo je par stranica ranije postovao emisiju o kapetanu sa 5 kontinenata. Leteo je xyz aviona, ali kada su mu ponudili skolovanje za Erbas - napustio je kompaniju. Laze i on : )
Passenger, to su static dischargeri.
Rade, kratko pitanje a odgovor bi bio jako dug.
Erbas je avion koji je izveden iz svog praoca - Boinga. Konstruktori su se izuzetno potrudili da posto poto stvore drugaciji avion. Islo se dotle da su kod Boinga svi prekidaci u polozaju "on" na dole a kod Erbasa na gore. Strahovit udarac za bezbednost. Mnoge radnje se izvrsavaju po automatizmu i kada nekome ko dolazi sa Busa kazes da ukljuci nesto, on to nesto zqpravo iskljuci.
Kao sto sam pisao, kocnice se obavezno pregrevaju.
Erbas je visi pa je za utovar prtljaga potreban poseban loader (koji se kupuje od Erbasa, jel te)
Erbas je 10 tona tezi pa su osiguranje, handling, landing fee, skuplji. Racunaju se po MTOW.
Kod Busa je uglavnom modularna tehnika. Ako nesto rikne kod Boinga, mehos skida deo, popravlja i vraca nazad. Kod Busa se skida ceo sklop, salje u Tuluz, vraca nazad, ugradjuje a Bus naplacuje uslugu.
Kontrole leta kod Busa su fly by wire i to je avion sa najvecim brojem post produkcijskih primedbi. Upravo na kontrole leta.
Masu stvari sa Busom nije moguce uraditi jer Bus ima prioritet nad pilotom.

Ni Boing nije bez mana. Kao prvu bi stavio sistem za presurizaciju mada su to malo sada uspeglali. Nepouzdan autothrottle (gas). Ima strahovitu snagu i ako pilot nema iskustvo i ne zna sta moze da ga ceka, ta velika snaga zapravo moze da mu bude neprijatelj (FlyDubai u Ukrajini). Prilicno zastareo dizajn kokpita.

I td, i td

Korisnikov avatar
rade74
Postovi: 1113
Pridružio se: 31 Mar 2013, 17:29

Re: Vazduhoplovi

Post od rade74 » 12 Nov 2017, 14:49

Hvala!

Sent from mTalk

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Vazduhoplovi

Post od Ikac » 12 Nov 2017, 14:54

Inače rekao bih da ni ovi AB u Air Srbiji u cvetu mladosti. Ako je verovati ovom sajtu https://www.planespotters.net/airline/Air-Serbia, prosečna starost A319 je 13.4 god. (najmlađi ima 10 god., najstariji 18), takođe i A320 ima prosek od 12 godina. Iskreno ne razumem se u starost aviona, tj. šta je za avion mnogo/malo, ali neka logika kaže da nešto što ima 10+ godina nikako ne može da bude kao novo (ovo se ne odnosi na polovne automobile u Srbiji :) ).

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Nov 2017, 15:02

Rade, :pivo: ima tu zaista dosta toga, koliko ja znam. Nisam leteo Busa, ali slusam price kolega. Da mogu da biraju, SVI bi se vratili na Boing.

Busevi u AS nisu u cvetu mladosti. Planirano je da ih tri godine posle uvodjenja zameni NEO. Taj film necemo gledati, ja mislim.

Nije toliko bitno koliko je avion presao, vec koliko je imao ciklusa (poletanja, sletanja, paljenja i gasenja motora), i kako je eksploatisan. U low cost, svi oni brzo "puste dusu", jer se ne gase.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Vazduhoplovi

Post od Laki021 » 12 Nov 2017, 15:16

A kakve su price kolega koji su odrasli na AB pa prekomandivani na Boeing? Imam utisak da bi se svi vratili na AB jer prosto, prva ljubav zaborava nema i tesko je posle mnogo godina prebaciti se na nesto drugacije (tada drugacije prosto znaci pogresno).

Citam bas neko poredjenje pilota koji je leteo na oba.

https://www.aopa.org/news-and-media/all ... ilot/t_bva
Poslednja izmena od Laki021 u 12 Nov 2017, 15:16, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 12 Nov 2017, 15:24

Aaaaa, to je to znači.
Hvala,,sve mi je jasno :mrgreen:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Nov 2017, 15:27

Uglavnom tacno.

Kao i pisac teksta, svi su odusevljeni prostorom u kokpitu i mogucnoscu da otvore stocic ispred sebe i jedu ko ljudi.

Uglavnom kazu da ga je lako leteti, jer "on leti sam".

Kad sve ide kako treba "avion je boli glava", a kazu da jos vise boli glava kad mu nesto otkaze.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 12 Nov 2017, 18:23

@Laki

Moj kum, kao i ostatak JAT Tehnike ne vole Buseve. Nema to veze sa Boeingom, da kazes da su vezani. Njima treba lova pa makar popravljali i Antonove. Ali da je naporan za rad, jeste, cesti su kvarovi. AS ne placa JAT Tehnici, JAT je placao. Boeing je jednostavniji, kao sto rekoh, brze se vrati u saobracaj. Za ATR ga nisam pitao. Njima je bre 737 izvuko carter sezonu, a u JATu su ispadali jer je premalo aviona radilo previse posla. Sad ima dovoljno aviona pa ispadaju isto - dakle vise kvarova. 737 isto oce da zeza sa presurizacijom, ali razlika u otklanjanju kvara tu i na Busu je nebo i zemlja. Boingov sistem zamisli kao jednu cevku gde kad krenes da popravis kvar, sve sredis odma. Airbusov sistem zamisli kao cevku savijenu 20 puta... pa ti popravi to brzo i efikasno kad nesto rikne. Tako je i sa ostalim sistemima.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori