Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Dosta aviona za danas...
Na slici 2 vidi se Kemer, tokom prilaza za Antaliju, visina aviona je 1500ft, oko 500m
Na slici 2 vidi se Kemer, tokom prilaza za Antaliju, visina aviona je 1500ft, oko 500m
Re: Vazduhoplovi
Drugo po velicini slano jezero u Turskoj, oko 1700 km2, zimi se salinitet smanjuje i bela boja nestaje.
Oblak tipa Cumulonimbus, najbitniji za avijaciju. Zaobilazi se u sirokom luku...
"Krase" ga jaka uspona i nispona strujanja, grad, smicanje vetra ispod i u blizini oblaka, grmljavinska aktivnost, i td, i td...
Oblak tipa Cumulonimbus, najbitniji za avijaciju. Zaobilazi se u sirokom luku...
"Krase" ga jaka uspona i nispona strujanja, grad, smicanje vetra ispod i u blizini oblaka, grmljavinska aktivnost, i td, i td...
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Na drugoj fotki se lepo vidi da kisa pljusti iz tog oblaka samo tako, a sta se desi ako se bas uleti u takav oblak, je si li imao iskustva sa smaknutim vetrom?
Re: Vazduhoplovi
Imao sam iskustva sa smicanjem vetra, i to nije retka pojava, ali jeste z.....o.
Zadnji put mi je kopilotusa otrcala u WC cim sam povukao bremzu na platformi, mada ni meni nije bilo sve jedno. Jos je bio nocni let...
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL jer sve pokazuje, a i boje znaju da budu nerealne, pogotovo u ovako ekstremnim svetlosnim uslovima (izlazak/zalazak sonca)
Zadnji put mi je kopilotusa otrcala u WC cim sam povukao bremzu na platformi, mada ni meni nije bilo sve jedno. Jos je bio nocni let...
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL jer sve pokazuje, a i boje znaju da budu nerealne, pogotovo u ovako ekstremnim svetlosnim uslovima (izlazak/zalazak sonca)
Re: Vazduhoplovi
E, iam ja jedno pitanje
Juce nam bili neki iz Danske, i dosli carterom. Ne znam dal je EasyJet ili tako nesto, ugl narandzasti logo neki... (dragane, mozda ti znas ko je sleteo u 12.40h )
Ugl, oni su po sletanju ocistili avion, sipali gorivo itd... Tj spremili ga za poletanje.
Kada se zavrsila utakmica, trazili su da posada odmah krene na aerodrom, da bi mogli da zagreju avion. Poleteli su posle 2h :shock: (u pola 7 krenuli na aerodrom, u 8 su stigli tek navijaci koji su trebali da idu nazad)
kako ide sa mlaznjacima kad je ovakvo vreme, koliko vremena treba da se zagreju, sta se radi itd
Juce nam bili neki iz Danske, i dosli carterom. Ne znam dal je EasyJet ili tako nesto, ugl narandzasti logo neki... (dragane, mozda ti znas ko je sleteo u 12.40h )
Ugl, oni su po sletanju ocistili avion, sipali gorivo itd... Tj spremili ga za poletanje.
Kada se zavrsila utakmica, trazili su da posada odmah krene na aerodrom, da bi mogli da zagreju avion. Poleteli su posle 2h :shock: (u pola 7 krenuli na aerodrom, u 8 su stigli tek navijaci koji su trebali da idu nazad)
kako ide sa mlaznjacima kad je ovakvo vreme, koliko vremena treba da se zagreju, sta se radi itd
Re: Vazduhoplovi
Jednom sam čitao flight manual za neki Tupoljev, pisalo je da se, ako je temperatura na aerodromu iznad -40, samo aktiviraju interni grejači i sačeka da se ulje u motorima zagreje na -5. Ako je temperatura ispod -40, onda se mora koristiti aerodromska instalacija sa toplim vazduhom. Kada se ulje zagreje na -5, normalno se poleće. :smesko: Baš ću pokušati da nađem taj dokument...
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
A mi 'vamo hladimo turbine :lol:
E to je mašina
E to je mašina
Re: Vazduhoplovi
Sad sam se setio, nije bio "neki" Tupoljev, nego Tupoljev-144. Nema fajla na disku, kao da sam ga obrisao!? Sad sam ga našao na netu (ima i za mnogo, mnogo, drugih aviona - i civilnih i borbenih). Evo linka sa svim uputstvima: http://www.avsim.su/forum/topic/110641- ... -aviaciya/
Uputstvo za Tu-144 nažalost nije kompletno, završava se upravo tamo gde se govori o pomenutom zagrevanju motora (strana 4.60).
Maks. brzina 2.15 M i max. visina 19 km. :smesko:
Uputstvo za Tu-144 nažalost nije kompletno, završava se upravo tamo gde se govori o pomenutom zagrevanju motora (strana 4.60).
Maks. brzina 2.15 M i max. visina 19 km. :smesko:
Ђенерал Јанковић
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
@zuzazu
Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi?
Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi?
Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
Taksiranje - kretanje po zemlji (ima li neka preciznija definicija)?
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Prednje staklo je viselaminarno, t.j. kako si i sam rekao sa vise slojeva a jedan od njih je i polarizacioni sloj stakla tako da se cpl filter ne moze koristiti prilikom fotografisanja kroz staklo aviona.zuzazu je napisao:
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL
Re: Vazduhoplovi
Sta imas da se izvinjavas. TAXI nije od "Ivan Ivanovic - Taxi" vec svetlo za vozenje po zemlji koje se nalazi u nosnoj nozi.methane.master je napisao:@zuzazu
Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi?
Levi red, svetla
Do njih APU, pomocna grupa (jos jedan mali mlazni motor, u repu aviona, za struju i vazduh)
Do njega prekidaci za startovanje motora a izmedju njih da odaberes koju svecicu hoces da baca varnicu, leva/obe/desna
Desni red, svetla
Re: Vazduhoplovi
Slika a), po slajfnama, odozgo na dole
Prva
Komande leta
Navigacija
Gorivni sistem (imas semu, sest pumpi, po dve u krilu i dve u centralnom rezervoaru)
Druga
IRS (dva komada, jedini izvor polozaja aviona u vazduhu, ukuplovani sa dva GPS daju i brzinu, poziciju, ubrzanje i sl)
Strujni sistem (kako ide koje napajanje sa kog generatora, nije dat prikaz svega)
Treca
Beznacajno
............................................................................
Slika b), po slajfnama odozgo na dole
Prva
Grejanje prozora pilotske kabine
Grejanje pito i statickih cevi
Grejanje krila (jedan prekidac za oba krila)
Grejanje motora (svaki motor ima svoj prekidac)
Hidro sistem (A i B sistem...ima i pomocni, nije na ovom panelu)
Indikatori presurizacije (kako penje kabina, diferencijalni pritisak, visina kabine aviona)
Druga
Grejanje kabine po zonama
Pneumatski sistem (sa semom)
Kontrola presurizacije (tri sistema, automatski/alternativni/manuelni)
Kad vam dam casove, ima da letite ko munja, ili "vozite avion", kako kaze Cozmo
Prva
Komande leta
Navigacija
Gorivni sistem (imas semu, sest pumpi, po dve u krilu i dve u centralnom rezervoaru)
Druga
IRS (dva komada, jedini izvor polozaja aviona u vazduhu, ukuplovani sa dva GPS daju i brzinu, poziciju, ubrzanje i sl)
Strujni sistem (kako ide koje napajanje sa kog generatora, nije dat prikaz svega)
Treca
Beznacajno
............................................................................
Slika b), po slajfnama odozgo na dole
Prva
Grejanje prozora pilotske kabine
Grejanje pito i statickih cevi
Grejanje krila (jedan prekidac za oba krila)
Grejanje motora (svaki motor ima svoj prekidac)
Hidro sistem (A i B sistem...ima i pomocni, nije na ovom panelu)
Indikatori presurizacije (kako penje kabina, diferencijalni pritisak, visina kabine aviona)
Druga
Grejanje kabine po zonama
Pneumatski sistem (sa semom)
Kontrola presurizacije (tri sistema, automatski/alternativni/manuelni)
Kad vam dam casove, ima da letite ko munja, ili "vozite avion", kako kaze Cozmo
Re: Vazduhoplovi
Staklo (bar je tako bilo na B727, u knjigama za B737 ne daju podatak, mada ne verujem da je Boeing menjao filozofiju pravljenja soferki) ima 5 slojeva akrilita i 5 slojeva vinilita, sa cesticama gvozdja (da bi se grejalo staklo). Ono sto vidis kada stavis CPL je gvozdje.BAJKER je napisao:Prednje staklo je viselaminarno, t.j. kako si i sam rekao sa vise slojeva a jedan od njih je i polarizacioni sloj stakla tako da se cpl filter ne moze koristiti prilikom fotografisanja kroz staklo aviona.zuzazu je napisao:
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL