Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 24 Nov 2017, 13:57

Mislim da su proizvođači motora došli do toga da ih nepotrebno komplikuju, zbog možda neke marginalne koristi. Tzv. "overengineering" i "diminishing returns". Slično se dešava sa elektronikom već 15+ godina. Ponekad naprave i nešto stvarno korisno, ali većina novih stvari je nepotrebna komplikacija.

Pretpostavljam da je poenta novih motora manja potrošnja? Koliko će to biti? 1-2% ? Novi avioni troše manje, ali prvo što su lakši zbog novih materijala, drugo što su i na njima primenjene mnoge inovacije. Jesu zaslužni i motori, ali pitanje je koliko se efikasnosti još može izvući iz njih.

Koliko cena goriva uopšte utiče na cenu avionske karte? Danas je gorivo prilično jeftino. Zamislite kako je bilo tokom prve naftne krize sredinom 1970-ih (kad je na inicijativu Irana formiran OPEC), pa su opet svi ćerali svoje 747-ice (u Americi masovno čak i u domaćem saobraćaju), 727-ice, DC-9, i mnoge, mnoge još starije avione sa još većom potrošnjom.
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 24 Nov 2017, 13:59

“Bore se” da skrate vreme starta :rofl:

Turski avion vanredno sleteo na "Teslu", pozlilo pilotu


http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... o%20pilotu

Sto bih voleo da vidim izvestaj ZASTO JE POZLILO PILOTU, al se bojim da to nikad necemo saznati

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 24 Nov 2017, 15:17

snork je napisao:
24 Nov 2017, 13:57
Mislim da su proizvođači motora došli do toga da ih nepotrebno komplikuju, zbog možda neke marginalne koristi. Tzv. "overengineering" i "diminishing returns". Slično se dešava sa elektronikom već 15+ godina. Ponekad naprave i nešto stvarno korisno, ali većina novih stvari je nepotrebna komplikacija.

Pretpostavljam da je poenta novih motora manja potrošnja? Koliko će to biti? 1-2% ? Novi avioni troše manje, ali prvo što su lakši zbog novih materijala, drugo što su i na njima primenjene mnoge inovacije. Jesu zaslužni i motori, ali pitanje je koliko se efikasnosti još može izvući iz njih.

Koliko cena goriva uopšte utiče na cenu avionske karte? Danas je gorivo prilično jeftino. Zamislite kako je bilo tokom prve naftne krize sredinom 1970-ih (kad je na inicijativu Irana formiran OPEC), pa su opet svi ćerali svoje 747-ice (u Americi masovno čak i u domaćem saobraćaju), 727-ice, DC-9, i mnoge, mnoge još starije avione sa još većom potrošnjom.
Pre nekog vremena sam slusao kapetana sa Busa koji je trebao da leti iz Stambola za Madrid, prvo sa CEO avionom, a zatim su mu zamenili avion i sa NEO-m je planirano rutno gorivo bilo skoro dve tone manje.

Mislim da su rekli da je CFM LEAP stedljiviji oko 15% od standardnog CFMa, i ovo mi je delovalo malo preuvelicano (a mozda i nije ako mu je standardni TRIP fuel do Spanije oko 8-8,5 tona).

Menadzeri govore jezikom velikih brojki. ''Koliko cemo ustedeti godisnje na nivou cele flote?''. Govorim o kompanijama od 50 aviona pa na vise (ne o liderima tipa Er Srbija).

Kod nas je to dovelo da se tepih u avionu zameni duplo tanjim (i laksim), da se od 4 rerne iz prednjeg i zadnjeg bifea izvade tri, a da se sa pomocnog sedista u kokpitu (jump seat) skine jastucic za sedenje i pojas za vezivanje (cime je sediste postalo neupotrebljivo).

Neki momcic sto sedi za kompjuterom je izracunao koliko ce se ustedeti goriva ako se skine jastuk i pojas (cca. 1,5kg) na 80 aviona, na 6 letova dnevno, na 365 dana....

Sledece sto ocekujem je limitiranje tezine posade i prtljaga za posadu.

Inace - da, besmisleno je jer je cena goriva odavno mnogo niza nego ocekivana.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45819
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 24 Nov 2017, 16:00

zuzazu je napisao:
24 Nov 2017, 15:17
Sledece sto ocekujem je limitiranje tezine posade i prtljaga za posadu.
Stjuardese lidera u regionu su već jako mršave. :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19261
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 24 Nov 2017, 16:35

Samo da ne počnu da naplaćuju putnicima po masi.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 24 Nov 2017, 16:40

Tada najebasmo

Korisnikov avatar
aviator
Banned
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Vazduhoplovi

Post od aviator » 24 Nov 2017, 18:48

Mislim da sam čuo da su takvo plaćanje uvele neke američke kompanije, ali onim ekstra debelim. Tj. debelim za američka merila.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6749
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 24 Nov 2017, 19:07

Pa najveći problem je što im je realno potrebno bar 2 mesta da sednu - čisto prosto prostorno. I posle pričaju o diskriminaciji :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Vazduhoplovi

Post od ikac2000 » 24 Nov 2017, 20:30

https://flyfromnis.blogspot.de/2017/11/ ... e.html?m=1

Avion nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia sleteo je danas na niški aerodrom nešto posle pola 12 na redovnoj liniji Štutgart - Beograd. što je ujedno i prvo alternativno sletanje u ovoj zimskoj sezoni.

Avion tipa Erbas A319 (reg.oznake YU-APF) na letu broj JU341 zbog nemogućnosti da sleti na pistu beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" sleteo je na aerodrom "Konstantin Veliki". Kako portal "Fly from Niš" nezvanično saznaje, do alternacije je došlo nakon što je avion Turkish Airlines-a na redovnoj liniji Istanbul - Frankfurt prinudno sleteo na pistu beogradskog aerodroma zbog toga što je pilotu iznenada pozlilo. 

Inače u tom trenutku nekoliko aviona Air Serbia su se nalazila u zoni za sletanje, ali kako je došlo do vandrednog događaja samo je avion iz Štutgarta koristio Niš kao alternaciju, dok su avioni na liniji iz Zagreba i Ciriha koristili Osijek odnosno Temišvar kao alternativni aerodrom. 

Ovo je prvi put da je u Niš sleteo avion tipa Erbas A319 nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia sleteo na aerodrom "Konstantin Veliki" još od osnovanje ove avio-kompanije 2013.godine. Do sada su Niš kao alternativni aerodrom u proteklom periodu koristili avioni još iz JAT-ove flote tipa ATR i Boing. 

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 24 Nov 2017, 22:55

A zašto zbog neplaniranog sletanja turskog aviona, ne smeju da sleću ostali? Mislim, čoveku je pozlilo, avion je normalno sleteo, nije ostao preprečen na pisti? Čak i da je u pitanju bila otmica aviona, ne vidim razlog da preusmere sav saobraćaj?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45819
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 24 Nov 2017, 23:16

Možda zbog vozila hitnih službi? :nemampojma:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1210
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Vazduhoplovi

Post od masaivan » 24 Nov 2017, 23:41

A Batajnica...

123


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 24 Nov 2017, 23:51

Taj (još) nema infrastrukturu za putničke avione i putnike. Verovatno ne bi mogli ni da izađu iz aviona, a o pasoškoj/carinskoj kontroli da ne govorimo.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Cica Maca
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca » 24 Nov 2017, 23:54

Imaju viljuskare na Bataji. Imaju i lpo poljance za po lepom vremenu a migu i u neki hangar da ih zguraju po kijametu. ;-)

Sent from my SONY Experia mobile

Slika

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 25 Nov 2017, 04:02

snork je napisao:
24 Nov 2017, 22:55
A zašto zbog neplaniranog sletanja turskog aviona, ne smeju da sleću ostali? Mislim, čoveku je pozlilo, avion je normalno sleteo, nije ostao preprečen na pisti? Čak i da je u pitanju bila otmica aviona, ne vidim razlog da preusmere sav saobraćaj?
Sa kopilotove strane nema volan za taksiranje po zemlji. Ako neka verzija i ima volan, kopilot nema ovlastenje da taksira.

Zbog toga je procedura da ostane na pisti i saceka push back da ga odveze na platformu.

Cim nije mogao da taksira, znaci da je kapetan bio totalno neupotrebljiv. Zato i rekoh, voleo bih da objave sta je uzrok.

Ipak, piloti koji prolaze bar jednom godisnje medicinsku proveru, u takvom stanju lete iznad nasih glava.

Odgovori