Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
dgajic
Postovi: 112
Pridružio se: 17 Jul 2012, 21:03

Re: Vazduhoplovi

Post od dgajic » 31 Avg 2017, 18:58

B92: Avion na letu iz Beograda za Amsterdam objavio uzbunu http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1298925

Drugar mi na tom letu, sad sam se cuo sa njim, jedna putnica je imala infarkt pa su zato sleteli. Stigli su u Amsterdam.

Ali su svi objavili samo da je avion objavio uzbunu, bez da su stigli na odrediste...samo da je bombasticno.

Sent from my LG-D858HK using Tapatalk


Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6748
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 31 Avg 2017, 19:27

Bas, i meni je sin (sam) bio na tom letu, zove me oko 5h a ja mu bas kazem bas si brzo stigao u Amsterdam, a na to mi on kaze u Nemackoj sam :). Sleteli su u 18:17 u Amsterdam.

PS: Srecom me je sin redovno zvao, jel da mi je zena procitala taj clanak a da ne zna sta se desilo (a procitala ga je), ona bi dobila srcku :)

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 31 Avg 2017, 19:46

Novinare treba pobiti i ne zapošljavati nove.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 31 Avg 2017, 19:50

Kao sto su preneli ove izmene zobs-a, Telegraf okacio naslov "Nov zakon o saobracaju: DOZVOLJENO PRETICANJE PREKO PUNE LINIJE." :uf: :uf:

A tek dole u tekstu pise da samo spora vozila smeju (traktori, motokultivatori, radne masine). Iz naslova se zakljuci da sme sta god hoces i kad god hoces. Retardi.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od Delija » 01 Sep 2017, 09:07

nidza je napisao:
31 Avg 2017, 19:46
Novinare treba pobiti i ne zapošljavati nove.
Gde ti vidis novinare? :pardon:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer » 01 Sep 2017, 14:03

Baš tako ... pazi ovu današnju vest: http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1299101

citat:
"Prema Bi-Bi-Siju, "antonov An-2" je prvi put poleteo 1947. godine kada se Sovjetski savez obnavljao nakon završetka Drugog svetskog rata. Pored izuzetno kratkog puta poletanja i sletanja, on u osnovi može da leti i unazad." :loool: :rofl:

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 01 Sep 2017, 15:14

:think: :think: Leti unazad jel. Interesantno.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 01 Sep 2017, 16:12

Evo i pametni RTS objavio isti tekst: http://www.rts.rs/page/magazine/ci/stor ... ruzje.html :kuku: :delete:
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 04 Sep 2017, 02:16

Slozilo mi se nekoliko stvari ovih dana pa se, malo po malo, prisetih nekih zanimljivih dana.
Prvo sam bacio pogled na T6 i vidim zestoko pisanije stanovitog Purgera koji se bavi analizom stanja u Er Srbiji i u ondasnjem JATu. Citam kakve gluposti pise. Rekao bih nesto u kontri, ali kod Perice je "erase" omiljeni gumbek na tipkovnici. Tako se mogu samo procitati hvalospevi doticnom a ni jedna oportuna misao sto coveku koji ima malo mozga u glavi pali crvene "warning" lampice.
Izmedju mase proizvoljnosti naidjoh i na podatak, (a Purger se hvali tocnoscu njegovih izvora), da je JAT pokusavao da uposli 7 (???) aviona u Gambiji.
Nekako u isto vreme, stigla mi je i knjiga Zeljka Stolbe "Pricice", i evo sa zadovoljstvom je nosim u pilotskoj torbi.
Pomenuh kolegi da bi mogao da naruci knjigu, a on mi rece da je vec narucio Suada Hamzica na T6.
Pitah ga cita li Purgerovu analizu o AS i JAT, na sta on odgovori "Sta meni ima neki Hrvat da prica kako je kod nas". Kratko i jasno, a nadasve tocno.
Procitah Stolbin "Let za Lester", i na pomen malog aerodroma i kose grede, setih se Bandzula u gorepomenutoj Gambiji.
Posle skidanja sankcija smo trebali da preletimo nasu 300tku iz Nigerije za SCG, i na tom epskom putovanju da sletimo u Gambiju i po zahtevu Komercijale pokusamo da vidimo moze li se raditi dole, sta i kako, i mogu li se uposliti nasi 727 za koje se vec znalo da ce biti rashodovani. Nije to nas posao, ali smo dobili listu pitanja koja su trebala biti razradjena sa buducim lizorom aviona.
Elem, potrpasmo se nas tri pilota i nekoliko mehosa u avion koji u zivotu ne bi smeo da krene put Beograda koliko je imao upisanih kvarova u tehnickoj knjizi vazduhoplova.
Vec smo dugo bili u Africi jer niko iz Srbije nije hteo da ide dole za mizerne novce koje je JAT davao u toku sankcija.
Mehosi su odavno uigrana ekipa kojoj nije puno trebalo da ubaci alat i delove, obezbedi ih u kargo prostoru i "zatvori bazu".
Od onog sto se secam, znam da je jednom motoru bio okaljen izduv koliki mu je bio EGT i nikakva navigacija sem klasicne (VOR i ADF) nije radila. U to vreme nismo imali GPS. Na ove dve primedbe, mehosi su po sletanju u Beogradu upisali jos 25 primedbi sto su znali da ne radi a sto su nam precutali.
Poletesmo iz Lagosa (DNMM), na Zapad, uz obalu, prema Gambiji i aerodromu Bandzul (GBYD). Navigacija ne radi, VORova nema uz put, dobar deo nije radarski pokriven, pa je mudra odluka pratiti obalu i niposto je ne ispustati iz vida.
Prodjosmo Benin, Togo, Ganu. Premuljasmo nekako Akra kontrolu sa nekim blesavim estimejtima usputnih tacaka. Zajebasmo Abidzan i Konakri.
Nalupetao sam se i nalagao predvidjenih kontrolnih tacaka ko nikad u zivotu.
Negde pred tacku za snizavanje, kontrola Dakar pita za nasu poziciju u odnosu na neki bocni VOR. Gde je sad nasao da pita? Nemamo prijem. Ne znamo. Pita gde smo u odnosu na Dakar? Koji smo radijal, koliko milja? Daleko smo od Dakra, nemamo prijem, ne znamo ni to. Pita covek "Pa dobro, na osnovu cega vi letite?"
Ovi piloti starog kova imali su neki radar u dupetu i rece mi kapetan "Trazi mu snizavanje". Kako je to on izracunao i na osnovu cega, nemam pojma. U snizavanju kako se primakosmo Dakru, dobijemo prijem signala i po proracunu mi tacno na pathu za snizavanje. Bacim pogled na kapetana - on raste ko kvasac.
Sletesmo u Bandzul gde nas docekase k'o careve.
Ministar turizma je vazniji od predsednika jer je Gambija mala zemlja oko reke Gambije. To je bivsa Engleska kolonija okruzena Senegalom, bivsom Francuskom kolonijom. Nisu uspeli da se dogovore oko konfederacije - Senegambije. Evropske kolonijalne pijavice prenele su svoje animozitete i na uboge kolonije. Sem turizma, u Gambiji nista drugo ne donosi novac. Legalizivali su i lahke droge pa avioni iz Evrope dovoze marvu da se uduva. A ministar turizma, bivsi Jugoslovenski djak, odlucio je da otvori avio kompaniju - i koga ce ako nece nas?
Posle zavrsenih pregovora Mi - On, a po nalozima Komercijale, krenusmo put stega oslobodjene Srbije, za ono sto smo mislili da ce da bude laksi deo puta.
Prijavio sam let u FIO. Prodjosmo pasosku u Bandzulu, sve uz osmehe policajaca, zemaljskog osoblja....
Mnogo fini ljudi.
Domacini.
Ljubazni.
Otvorenog srca.
Izadjosmo na platformu. Nas 737 stoji malo sa strane, sa zatvorenim vratima a bez stepenica.
Kako krocismo na platformu, iza nas se zatvorise vrata zgrade, a zemaljsko osoblje volsebno ispari.
Platforma prazna. Nigde nikog.
Oko platforme, rekao bih - savana. Sunce upeklo. Mi bez vode. Stojimo/sedimo u hladu krila cekajuci da se neko smiluje i otvori nam avion. Osecam da nas neko ili nesto gleda iz one pozutele travuljine. Nije da sam bojazljiv, ali mi nije sve jedno.
Nesto definitivno nije u redu. Razmileli smo se pokusavajuci da nadjemo neki ulaz u zgradu ili kamion sa stepenicama. Uzalud. Sva vrata zakljucana, sva vozila sklonjena.
Setajuci po ivici platforme sa divljinom, naidjoh na bacene, zardjale stepenice koje je uveliko pokrila trava. Pozvah mehose. Preduzimljivi kao i uvek, dovukose poluraspadnute stepenice ka avionskim prednjim servis vratima. Avion je bio okrenut tako da su ulazna vrata gledala ka zgradi i tornju, a servis vrata se nisu mogla videti od samog aviona.
Jedan od mehanicara je stao na klimave stepenice koje su dohvatale samo polovinu potrebne visine. Drugi mu se popeo na ramena i otvorio vrata. Posle su nas jednog po jednog sa stepenica podigli u avion.
Avion je vec u Lagosu bio natankovan gorivom do vrha. Ali i kada je prazan, ne moze da dohvati Beograd, tako da je potrebno "tehnicko sletanje" da se dopuni gorivom, a to ce da se desi u Libiji.
Kresnuli smo APU, tacke iskucah u FMC i kada smo bili potpuno spremni - pozvah toranj za dozvolu za start.
Covek nije mogao da veruje kad nas je cuo na frekvenciji. Prvo sto je rekao je "Kako ste usli u avion?"
Toranj nije hteo da dozvoli start, a tada i saznajemo zasto - neko je trebao da plati taksu za sletanje i lezarinu aviona na platformi. Ministar ili JAT, nisam siguran. Posto je bilo izvesno da ce prepucavanje oko para mozda trajati i danima, i da smo prepusteni sami sebi - ustartujemo dvojku, i keca jos u taksiranju, i poletesmo bez dozvole. Samo da pobegnemo. Ni kontrolor se nije puno bunio. Klasicna Africka fora, ko koga prevesla.
Na kartama jasno pise "Overflying Sahara without R-NAV equipment strictly prohibited". Pamtim k'o danas, od Dakar NDB YF po dijagonali na severoistok, do prvog VORa u Libiji - 982 NM. Bez navigacije. Samo po kursu. Doba godine je srecom bilo sa jako slabim vetrovima, tako da ugao zanosa cak i na ovu daljinu nije mogao biti znacajan.
I opet na neku cudnu foru, kapetanova trojerucica nas izvede pred sam VOR.
Sletesmo u Sabu, Libija.
Pojma nemam kojim povodom ali i tamo smo imali bazu. Verovatno upravo iz ovih razloga, stalnih preleta aviona ka i od podsaharske Afrike.
Pistu je nemoguce videti cak i da ti je pred nosom po vedrom danu. Najmanji povetarac nanese pesak na pistu koja je u istoj ravni kao i pustinja, tako da je sve zuto. Neposredno pred sletanje, kamion poliva pistu vodom da bi se uocio tamno sivi beton.
Ostalo je jos samo da preko Malte i Sredozemlja udjemo u Crnu Goru i kod kuce smo.
I ako je let uredno prijavljen, Malta ne da prelet aviona preko GZO i tera nas istocno na Grcku pa cemo uci sa juga, preko BJRM u Srbiju.
Laganica se hvatamo za karte i sledi novi sok. Nemamo navigacione karte Evrope! Avion je dosao sa Evropskim i Africkim Jeppessen-ima iz Beograda i neki genije je vratio Evropske knjige u BGD. Nikome od svih priprema, na pamet nije palo da pogleda koje su karte u Jeppessen koricama.
Brukamo se pred kontrolom trazeci da nam izdiktira frekvenciju VORa i geografske koordinate. Tesku patnju prepoznaje neki nas kapetan - pecalbar, javlja se na airmen frekvenciji i diktira nam koordinate novih tacaka na koje nas baca Malta.
Samo da dodjemo do Soluna, odatle avion zna sam da dodje do Beograda.

Elem, da se vratim na pocetak storije. Nikada JAT nije hteo da salje sedam aviona u Gambiju. Bio tamo, licno prisustvovao pregovorima. Famozni analiticar Purger obmanjuje raju, a raja mu se divi. I nikada nismo "u proseku otkazivali 7 letova dnevno" jer bi to znacilo da ni jedan let dnevno nije otisao iz BEG. I nikako nismo bili banana firma kako nas djecarac nastoji prikazati.
Odgledah dokumentrac o Gerd Mileru. Nemci napravise lepu emisiju. Sve najbolje o njemu i reprezentaciji, i Nemackoj tog vremena. I dok "Der Bomber" daje interviju, iza njega ne stoji Luftika, vec JATova Karavela!

Slika

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 04 Sep 2017, 07:46

Lep pocetak jutra. Lepa storija!

Sent from my SM-J500FN


Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 04 Sep 2017, 13:07

Odlicna prica. :doubleup:

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od mića » 04 Sep 2017, 17:12

B92: Pravio haos u avionu i sada ga očekuje paprena kazna http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... id=1300044

Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5036
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 04 Sep 2017, 19:07

@zuzazu

Fenomenalna priča!
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
klisko
Postovi: 666
Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od klisko » 04 Sep 2017, 19:14

Zuzazu, beleži ovakve postove negde i eto knjige interesantnih priča uskoro. Bravo.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 04 Sep 2017, 21:17

Zu, super je tekst. :doubleup:

Kad pomenu Maltu i Libiju, setih se JAT-ove zanimljive linije koja je pokrivala ove zemlje: Beograd - Valeta - Tripoli - Beograd. Pošto je postojao samo taj jedan smer - ko se npr. iz Valete vraćao u Beograd, obavezno je "usput" sletao u Tripoli. :D Pretpostavljam da nije bilo bilo mnogo putnika, pa je neko izračunao da je tako optimalno.
Ђенерал Јанковић

Odgovori