Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 28 Dec 2016, 09:46

A jeste, zajeb'o se za ručku

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Dec 2016, 10:21

Ovaj lik sa B92 nisam ja:

Avion ima CVR (Cockpit Voice Recorder - snimač zvuka u kokpitu) i FDR (Flight Data Recorder koji beleži parametre leta). Svaki tip aviona, koji ima više od 10 sedišta mora da ga ima, bilo u SAD, bilo u Zimbabveu, bilo u Albaniji ili Rusiji. Ukoliko je tačno ovo napisano, može biti dva razloga:
1. zaleđivanje - Prvi let je bio oko dva sata na nivou leta gde su sada temperature -60 i niže. Krila su se prehladila. Kada su sipali gorivo, koje je na oko +15, sve da je inženjer letač i odradio pretpoletni pregled (ako je u opšte mogao i hteo da gleda krila odozgo), na krilu se stvorilo inje. Ako nisu videli, ili ako su videli, a mislili da ce proći bez de-icing (otklanjanje postojećih ledenih naslaga) i anti-icing procedura (sprečavanje nastajanja novi u poletanju) - teško su se prevarili.
2. asimetričan rad flapsova ili zakrilaca vrlo lako dovede avion u nepravilan položaj, skoro uvek sa fatalnim ishodom.
TU-154 ima aerodinamičku "grešku", da kada ugao penjanja pređe 15 stepeni vrlo lako padne u deep stall (kovit karakterističan za avione sa motorima na repu, odnosno sa repom u obliku slova T), te se mora odmah prevlačiti u horizontalan let. E sad zamislite sve to u penjanju, po mraku, na maloj visini bez mogućnosti da se avion održi stabilnim. Noćna mora za pilote.
(Pilot, 28. decembar 2016 09:37) #


http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=1214798


Da li je forumas ili neko ko posecuje forum, zamolio bih da ne radi ovo.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5033
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 28 Dec 2016, 10:32

:glavomuzid: :glavomuzid: :glavomuzid:

@zuzazu: ovde sam video, da ne bude da nisam stavio izvor informacija (mislim na ovu crnu kutiju):

http://www.pprune.org/rumours-news/5887 ... ing-7.html

Ali niko ne pominje asimetriju vec da su navodno kao se zeznuli i uvukli flaps umesto tockova?

Neko nam gleda postove :losevidim:

P.S. Mene je jednom neko kopirao za pok. Vesnu Vulovic davnih dana, cak je neko napisao i moje ime (doduse sa jednim slovom koje je falilo iz prezimena)??? :losevidim:
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Dec 2016, 11:00

Koliko se secam aerodroma, sletao sam samo jednom, sletanje je sa mora i poletanje na more.

Kazem, nisam siguran a karte mi nisu ovde.

To znaci da nije imao problem sa preprekama.

Taman sam hteo da napisem za asimetriju flapsa, jer jeste tacno da je vise moguca varijanta, nego da neko pomesa rucice za flaps i gear (ipak ih je bar trojica a mozda i cetvorica u kokpitu, a i kakav je to kapetan-instruktor koji ne prati sta mu kopilot radi) kad me ovaj plagijator pretece.

Ako mu je uvukao flaps a idu na more, avion bi se nasao ispod minimalne manevarske brzine za trenutnu poziciju flapsa, ali bi mogao da ubrzava jer je iznad mora (nema prepreke).

Ali ipak, ako se prevede maxerov post sa ruskog, piloti kazu da je ubrzavao sa 300-400 kmh sto je za svaki avion daleko iznad flaps up speed. U Rusiji je speed linitation ispod 10000ft 270kts dok je u ostalom delu sveta 250 kts. Opet, znajuci Rujkea i kako se leti nocu, gotovo sigurno je leteo ispod 10000ft bez speed limitation. Upravo radi flapsa, morao bi da saceka flaps up speed pa onda da ubrzava. Ovo je vrlo cest obicaj kod pilota i vrlo opasan. Ako je imao i najmanju asimetriju flapsa na levom i desnom krilu, a ubrzavao, mogao je da se uvede u tesko sr@nye.

Nije lepo prepisivati!

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer » 28 Dec 2016, 11:09

Pošto sam bio aktivan na temi oko ovog događaja, red je da kažem da ono na B92 nisam ni ja pisao jer to nadilazi moje poznavanje materije :mrgreen: tj. i ne razmem šta je tačno sve tamo napisano ... ja znam ono: povučem palicu prema sebi i idem na gore i sl. :kezo:. Elementary my dear Watson, elementary! :mrgreen:
Poslednja izmena od maxer u 28 Dec 2016, 11:14, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
aviator
Banned
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Vazduhoplovi

Post od aviator » 28 Dec 2016, 11:13

@zuzazu
Za aerodrom si upravu. Putovao sam nekoliko puta za Adler. Doduše pre modernizacije za olimpijadu. Sleće se s mora iz dosta oštrog zaokreta u levo.

Korisnikov avatar
delano
Postovi: 304
Pridružio se: 30 Nov 2015, 12:30

Re: Vazduhoplovi

Post od delano » 28 Dec 2016, 11:29

Ovo sto si nasao je sa b92 foruma ? Teski bolidi se tako skupljaju...
Citam nesto na wiki o ovom avionu, pa kaze The last serial Tu-154 was delivered to the Russian Defense Ministry on 19 February 2013.
Znaci ima i novijih koji ce da lete jos duze vreme...

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Dec 2016, 11:51

Da, dao sam link. Sa B92.

@maxer, ti si suvise ozbiljan covek a i ne menjas nick (isti si i ovde i na Zoni).

"Pilot" moze da se potpise samo kompleks.

Citao sam mu komentare i ranije, od prilike zna nesto ali se vidi da nije iz materije.

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer » 28 Dec 2016, 12:03

To je i više od nick-a, tako me stvarno zovu prijatelji :)
Evenualno koristim složeniji: zenmaxer (obično u online igricama).

Korisnikov avatar
delano
Postovi: 304
Pridružio se: 30 Nov 2015, 12:30

Re: Vazduhoplovi

Post od delano » 28 Dec 2016, 12:24

Vidim sad, nije forum nego komentari na vest, ali isto dodje :mrgreen:
Koliki su onako ugrubo troskovi neke low-cost kopmanije za jedan let u evropi. Pretpostavljam da zavisi na koje se aerdrome slece, kolika je udaljenost i ostalo... Ali jel postoji podatak o nekom prosecnom trosku ?

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Dec 2016, 13:38

Stvarno ne znam ni grubo.
Tesko da su avioni vlasnistvo, sve je to lizing, kredit, cash ili kombinacija sva tri.
Zavisi kakav je ugovor sa lizing kucom, na vreme ili sate leta.
Troskovi handlinga na aerodromima polaska i dolaska, landinga (zavisi od maks tezine u sletanju), cene preleta, goriva (neke firme kupe gorivo u napred ako imaju prognozu kretanja cene nafte, neke firme tankuju gorivo sa jeftinijeg aerodroma), cena pilota, cena kabinske posade i ako sam jos nesto preskocio...

Puno nepoznatih u jednacini.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 29 Dec 2016, 13:07

cozmo je napisao::glavomuzid: :glavomuzid: :glavomuzid:

@zuzazu: ovde sam video, da ne bude da nisam stavio izvor informacija (mislim na ovu crnu kutiju):

http://www.pprune.org/rumours-news/5887 ... ing-7.html

Ali niko ne pominje asimetriju vec da su navodno kao se zeznuli i uvukli flaps umesto tockova?

Neko nam gleda postove :losevidim:

P.S. Mene je jednom neko kopirao za pok. Vesnu Vulovic davnih dana, cak je neko napisao i moje ime (doduse sa jednim slovom koje je falilo iz prezimena)??? :losevidim:
Cozmo, PPRUNE odavno nije ono sto je bio. Znam clana sa brojem 3. Niko od stare garde vise ne postuje jer su i tamo poceli da pametuju ko na nekim domacim sajtovima (valjda je to "normalno").

Prosao sam kroz vecinu postova i tamo je sve u sferi nagadjanja.

Ipak, pronasao sam zgodan link koji pokazuje kakva je kanta TU154.

Ocigledno ima velike aerodinamicke probleme koje su konstruktori resavali kojekakvim pomagalima (damperi)

U slucaju otkaza bili su u ovakvoj situaciji (3 minut i 6.40)

https://www.youtube.com/watch?v=XzyUIhAyfzs

Jedva glave izvukose

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19260
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 29 Dec 2016, 14:35

http://www.blic.rs/vesti/svet/preokret- ... na/924pczs

...
Sergej Bajnetov iz Ministarstva odbrane Rusije istakao je da terorizam i dalje nije isključen kao mogući uzrok napada.

- Rusko ministarstvo odbrane i dalje nije u potpunosti isključilo teroristički napad kao mogući uzrok pada aviona. Tačno je da nije bilo eksplozije u letelici, ali terorizam bi mogao da uključuje i druge faktore, nevezano za eksploziju - rekao je Bajnetov, i dodao da je čitav let trajao 70 sekundi pri brzini od 360-370 km/č.

Prethodno je objavljeno da je došlo do otkazivanja brzinomera i visinomera, nakon čega je letelica počela da gubi kontrolu, prenosi "RT".

- Evidentno je da oprema nije radila kako treba. Zbog čega se to dogodilo utvrdiće eksperti. Formirana je tehnička komisija koja će do detalja ispitati ceo slučaj. Rezultati istrage mogu se očekivati u januaru - rekao je Maksim Sokolov, šef istražne komisije koja ispituje uzrok pada ruskog aviona.
...

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 30 Dec 2016, 18:28

https://www.youtube.com/watch?v=QxXx0Rio1A4
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19260
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 31 Dec 2016, 16:41

Slika

Odgovori